Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

 

Desverre så friskmeldes ikke Almunia etter denne kampen, og så får vi alle i fellesskap håpe at denne kampen var hans siste i Arsenal drakt.

 

BE

 

Formoder du sender over sykemeldingen til Wenger. Å håpe at et spiller som spiller på laget en "elsker" har spilt sin siste kamp for klubben er lavmål. SKIKKELIG lavmål! Nok en gang ikke en Gooner verdig. :)

Link to comment
Share on other sites

Formoder du sender over sykemeldingen til Wenger. Å håpe at et spiller som spiller på laget en "elsker" har spilt sin siste kamp for klubben er lavmål. SKIKKELIG lavmål! Nok en gang ikke en Gooner verdig. :)

Jeg ønsker at klubben skal forbedre seg, og enkleste måten å få det gjort på er å selge almunia og kjøpe en ny keeper, eller la en av de andre få sjansen. Ønsker du det beste for Arsenal eller det beste for almunia Chaz?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker at klubben skal forbedre seg, og enkleste måten å få det gjort på er å selge almunia og kjøpe en ny keeper, eller la en av de andre få sjansen. Ønsker du det beste for Arsenal eller det beste for almunia Chaz?

 

BE

 

Jeg ønsker ALLTID det beste for klubben, men jeg har lært gjennom et LANGT supporterliv å ALLTID støtte de spillerne som til enhvert tid tar på seg Arsenal drakten. Hvis den "nye" formen for å være supporter er å ønske spillerne det verste, ja da betakker jeg meg. Det er IKKE supportekultur i Arsenals ånd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker ALLTID det beste for klubben, men jeg har lært gjennom et LANGT supporterliv å ALLTID støtte de spillerne som til enhvert tid tar på seg Arsenal drakten. Hvis den "nye" formen for å være supporter er å ønske spillerne det verste, ja da betakker jeg meg. Det er IKKE supportekultur i Arsenals ånd.

Deg om det. Dersom jeg mener at det beste for klubben er å bytte keeper så sier jeg det klart og tydelig. Hadde jeg trodd det var håp for almunia så hadde jeg ønsket å beholde ham.

Jeg gjør deg også oppmerksom på at du nok en gang antyder at du er en bedre supporter enn meg. Det er lavmål men desverre ikke uventet at det kommer fra deg

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Angående Almunia sine prestasjoner, så synes jeg de var helt OK. Han hadde noen gode redninger - han virket mye mere tydelig i sine meldinger til forsvaret og viste større baller i å gå opp i dueller og faktisk vinne dem.

 

Men, alt i alt så skal vi da virkelig kunne forvente såpass. Geni-erklæringen er alt for rask her. Jeg tror han er et bedre valg en Schwarzer, men vi må kunne finne en bedre keeper over langen enn hva Almunia har vist seg å være. Han har faktisk stått tilnærmet fast i lang tid nå.

Link to comment
Share on other sites

Men, alt i alt så skal vi da virkelig kunne forvente såpass. Geni-erklæringen er alt for rask her. Jeg tror han er et bedre valg en Schwarzer, men vi må kunne finne en bedre keeper over langen enn hva Almunia har vist seg å være. Han har faktisk stått tilnærmet fast i lang tid nå.

 

Helt enig med deg. Og det er det jeg også ønsker. Skal vi ha en ny keeper må det være noe

i topp topp klasse.

Tror ikke Schwarzer er løsningen.

 

Når det gjelder Almunia sine prestasjoner igår, så er det dette vi skal og bør forvente av en Arsenal nummer 1.

Almunia gjorde en god kamp og var blant våre 3 beste igår.

Link to comment
Share on other sites

Ja, for all del! La ikke skryten for dagens forestilling stå alene uten noe malurt..

Vil ikke si jeg sa noe negativt om GÅRSDAGENS kamp, der han var god, kampen jeg kommenterte var Pool kampen, Manuel virker som en kjempefyr og jeg ville blitt sjeleglad om han viste seg å være den kepeeren Wenger har hatt troen på at han er. Syns det er synd du tolker innlegget mitt så feil.. Almunía hadde en god kamp i feltet mot Blackburn, men der viste han at han hadde en svakhet mot Pool, for alt vi vet så kan det hende han har trent og blitt så mye modigere og bedre i feltet i løpet av de siste to kampene.

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia spilte en god kamp mot Blackburn, han har også spilt gode kamper tidligere og ikke bare håpløse kamper som mange vil ha det til.

Det er ikke slik at en keeper forandrer nivå over natten, fra håpløs til levende vegg.

Vi har så altfor lett for å havne i ytterpunktene når vi skal vurdere våre spillere, sannheten ligger nok noe midt i mellom, ikke verdens beste keeper men slett ikke håpløs heller.

Og da kommer vi til sakens kjerne, nemlig valget mellom Almunia og Schwarzer.

Hadde vår siste-skanse vært så elendig som beskrivelsene av og til tyder på måtte vel valget blitt enkelt, men i virkelighetens verden er det jo faktisk ikke det, til tross for at Schwarzer i en årrekke har vært av PLs beste keepere.

Dette betyr at Almunia innehar et godt toppnivå, hans problem har vært stabiliteten og selvtilliten og da har det kommet til uttrykk spesielt i feltarbeidet.

Hvilken keeper ville styrket oss vesentlig??

Jeg har ingen problemer med å plukke ut en del alternativer rundt omkring i verden, men felles for dem alle er at de slett ikke er tilgjengelig på transfermarkedet for en overkommelig sum.

Dette betyr at vi sannsynligvis kommer til å fortsette med Almunia i mål denne sesongen, noe som igjen betyr at jeg står 100% bak vår keeper og kommer til å forsvare ham til siste dråpe.

Så langt denne sesongen synes jeg han har vært god, kommet fra vanskelig bortekamper mot Lpool og Bburn med gode resultat, til tross for at enkelte vil hevde at det var en keepertabbe som førte til baklengs mot Pool, noe som slett ikke jeg er enig i, ingen tabbe men mulig å ta vil jeg heller si.

Måtte fortsettelsen være like god for Manuel ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker ALLTID det beste for klubben, men jeg har lært gjennom et LANGT supporterliv å ALLTID støtte de spillerne som til enhvert tid tar på seg Arsenal drakten. Hvis den "nye" formen for å være supporter er å ønske spillerne det verste, ja da betakker jeg meg. Det er IKKE supportekultur i Arsenals ånd.

Jeg er en av de som har stor sans for Chaz sine innlegg og er i stor grad enig i mye av det som kommer frem der.

Jeg er derimot litt usikker på om jeg er helt med deg, og om jeg forstår deg rett, når det gjelder støtten til lagets spillere.

 

Jeg er enig i at vi skal stå bak våre spillere, men det må ikke bli en "blind" tillit til de samme spillerne. Jeg finner det ikke urimelig at man kommer med kritikk mot og gjerne vil skifte ut enkeltspillere som man mener ikke har den standarden som Arsenal fortjener. Hvis du er i mot enhver kritikk av våre spillere, så er jeg uenig med deg, men jeg har vanskelig for å tro at du er så "hjernevasket" (misforstå meg rett) at du godtar alt fra enkelspillere.

 

Samtidig så er jeg skuffet over enkelte av dine "motstandere" (her på forumet) som ser seg blinde den andre veien, og bruker lupe for å finne feil med spillere som dei ikke liker.

Min mening er at en spiller skal få kritikk for dårlig spill og feil som blir gjort, akkurat som vedkommende skal få ros når arbeidet blir utført på den rette "måten".

 

Generelt så er det av og til litt for mye "skyttergravskrig" her på forumet, med liten forståelse for andre sine synspunkt.

Link to comment
Share on other sites

det ligger jo et dilemma her, for de som anser Almunia for å være for svak vel og merke. For selv om man naturligvis håper han ikke skal gjøre tabber som går ut over lagets resultater på kort sikt, er det jo slik at gode prestasjoner fra Almunia sin side reduserer muligheten for at han blir vraket, noe som KANSKJE kan svekke lagets prestasjoner på lengre sikt, og dermed reduserer lagets muligheter til pokaler. Med dette dilemmaet som utgangspunkt er det åpenbart enkelte som har håpet på at Almunia har tabbet seg ut så mye at Wenger rett og slett ikke kan ignorere det, og handler deretter. Selv om jeg mener Almunia ikke er god nok tilhører ikke jeg de som sitter og håper han skal gjøre det dårlig, selv om dette KANSKJE kan være det beste på lengre sikt. Alle som ikler seg den røde drakta fortjener støtte, DER OG DA. Så får man heller evaluere i etterkant. Og jeg tolker Chaz sitt utspill om å støtte våre spillere noe i den samme retningen.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg reagerer på, er at den her på forumet som har kritisert Almunia aller mest, samtidig sitter og sier at Fabianski er løsningen. Fabianski har en større tabbekvote enn Almunia, til tross for mange færre kamper. Han har heller ikke vist de gangene han har fått spille at han er god nok.

 

I tillegg vurderes spillerne ulikt av samme person. Jeg husker jeg leste ett innlegg, hvor vår selvutnevnte keeperekspert, velger å gi ros til Fabianski fordi han forsøker å gå etter baller i luften, selv om han feilet i de fleste forsøkene. Men når Almunia forsøker og feiler, ja da er han bare på bærtur. Når Fabianski gjør en redning, så er det verdensklasse, mens når Almunia gjør en redning, så er det en redning som er forventet av keepere.

 

Min mening (samt at det virker som flertallet her inne er enig med meg) er at Almunia pr. dags dato er den beste keeperen vi har i klubben. Dersom det ikke kommer inn noen ny keeper, bør Almunia være vårt førstevalg mellom stengene. Og så lenge han står mellom stengene som keeper for vårt kjære Arsenal, mener jeg det er på sin plass at han får all den støtte han kan få fra supporterne. Det er tross alt en grunn til at det heter supporter og ikke kritiker eller hudfletter.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg reagerer på, er at den her på forumet som har kritisert Almunia aller mest, samtidig sitter og sier at Fabianski er løsningen. Fabianski har en større tabbekvote enn Almunia, til tross for mange færre kamper. Han har heller ikke vist de gangene han har fått spille at han er god nok.

 

I tillegg vurderes spillerne ulikt av samme person. Jeg husker jeg leste ett innlegg, hvor vår selvutnevnte keeperekspert, velger å gi ros til Fabianski fordi han forsøker å gå etter baller i luften, selv om han feilet i de fleste forsøkene. Men når Almunia forsøker og feiler, ja da er han bare på bærtur. Når Fabianski gjør en redning, så er det verdensklasse, mens når Almunia gjør en redning, så er det en redning som er forventet av keepere.

 

Min mening (samt at det virker som flertallet her inne er enig med meg) er at Almunia pr. dags dato er den beste keeperen vi har i klubben. Dersom det ikke kommer inn noen ny keeper, bør Almunia være vårt førstevalg mellom stengene. Og så lenge han står mellom stengene som keeper for vårt kjære Arsenal, mener jeg det er på sin plass at han får all den støtte han kan få fra supporterne. Det er tross alt en grunn til at det heter supporter og ikke kritiker eller hudfletter.

Helt enig med deg.

Ingen keeper inn; Almunia må stå.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg reagerer på, er at den her på forumet som har kritisert Almunia aller mest, samtidig sitter og sier at Fabianski er løsningen. Fabianski har en større tabbekvote enn Almunia, til tross for mange færre kamper. Han har heller ikke vist de gangene han har fått spille at han er god nok.

 

I tillegg vurderes spillerne ulikt av samme person. Jeg husker jeg leste ett innlegg, hvor vår selvutnevnte keeperekspert, velger å gi ros til Fabianski fordi han forsøker å gå etter baller i luften, selv om han feilet i de fleste forsøkene. Men når Almunia forsøker og feiler, ja da er han bare på bærtur. Når Fabianski gjør en redning, så er det verdensklasse, mens når Almunia gjør en redning, så er det en redning som er forventet av keepere.

 

Min mening (samt at det virker som flertallet her inne er enig med meg) er at Almunia pr. dags dato er den beste keeperen vi har i klubben. Dersom det ikke kommer inn noen ny keeper, bør Almunia være vårt førstevalg mellom stengene. Og så lenge han står mellom stengene som keeper for vårt kjære Arsenal, mener jeg det er på sin plass at han får all den støtte han kan få fra supporterne. Det er tross alt en grunn til at det heter supporter og ikke kritiker eller hudfletter.

 

Beste keeperen vi har i klubben er Szczesny. Han har mye større kapasitet ute i feltet enn noen av de andre (hvertfall ut ifra det han viste i Brentford). Jeg er ikke i tvil om at han ville gjort en bedre figur enn de andre keeperne vi disponerer.

Link to comment
Share on other sites

Beste keeperen vi har i klubben er Szczesny. Han har mye større kapasitet ute i feltet enn noen av de andre (hvertfall ut ifra det han viste i Brentford). Jeg er ikke i tvil om at han ville gjort en bedre figur enn de andre keeperne vi disponerer.

 

Har vi eigentleg sett nok av Szczesny til å slå dette fast heilt kategorisk?

Link to comment
Share on other sites

Beste keeperen vi har i klubben er Szczesny. Han har mye større kapasitet ute i feltet enn noen av de andre (hvertfall ut ifra det han viste i Brentford). Jeg er ikke i tvil om at han ville gjort en bedre figur enn de andre keeperne vi disponerer.

Dette er bare bullshit. Almunia er bedre enn de andre keeperne vi har tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

En 19 år gammel guttunge, med null erfaring eller noe som helst, skal være bedre enn Almunia som hadde en fantastisk kamp på lørdag? Nå må dere gi dere, bær da være grenser!

 

Bullshit. Szczesny er bedre!

 

(Smart svar eller hva? Merker du at det kanskje er bittelitt irriterende?)

Link to comment
Share on other sites

Beste keeperen vi har i klubben er Szczesny. Han har mye større kapasitet ute i feltet enn noen av de andre (hvertfall ut ifra det han viste i Brentford). Jeg er ikke i tvil om at han ville gjort en bedre figur enn de andre keeperne vi disponerer.

Hvorfor lar Wenger Almunia spille da? Vil vel tro Wenger bruker den beste keeperen han har tilgjengelig?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor lar Wenger Almunia spille da? Vil vel tro Wenger bruker den beste keeperen han har tilgjengelig?

 

Det er ikke nødvendigvis så enkelt. Bare gå en måned tilbake i tid så hadde vi ikke en gang noen førstekeeper. Når det gjelder Szczesny, kan det godt være at han er den beste keeperen vi har, men at Wenger ikke vil kaste han inn i den mildt sagt spesielle keepersituasjonen vi har i klubben om dagen.

 

Dersom vi ender opp med å få Schwarzer (som vi uten tvil er interessert i). Skulle Szczesny, Fabianski eller Mannone bli satt på benken da? Rett etter å ha blitt valgt som ny førstekeeper. Uten noen annen grunn en at vi har hentet en vi tror er enda bedre. Det er jeg sikker på ville vært direkte ødeleggende for hver å enkelt av de. Slik jeg vurderer det, må dette sammen med at Almunia får en siste sjangs til å reise seg mot anntatt svak motstand nå i seriestarten, være en del av Wengers avgjørelse.

 

Kort oppsumert: Han vurderer ikke bare hva Arsenal har mest å vinne på, men også hva vi har minst å tape på.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke nødvendigvis så enkelt. Bare gå en måned tilbake i tid så hadde vi ikke en gang noen førstekeeper. Når det gjelder Szczesny, kan det godt være at han er den beste keeperen vi har, men at Wenger ikke vil kaste han inn i den mildt sagt spesielle keepersituasjonen vi har i klubben om dagen.

 

Dersom vi ender opp med å få Schwarzer (som vi uten tvil er interessert i). Skulle Szczesny, Fabianski eller Mannone bli satt på benken da? Rett etter å ha blitt valgt som ny førstekeeper. Uten noen annen grunn en at vi har hentet en vi tror er enda bedre. Det er jeg sikker på ville vært direkte ødeleggende for hver å enkelt av de. Slik jeg vurderer det, må dette sammen med at Almunia får en siste sjangs til å reise seg mot anntatt svak motstand nå i seriestarten, være en del av Wengers avgjørelse.

 

Kort oppsumert: Han vurderer ikke bare hva Arsenal har mest å vinne på, men også hva vi har minst å tape på.

Liverpool og Blackburn på bortebane er da alt annet enn antatt svak motstand

Link to comment
Share on other sites

Liverpool og Blackburn på bortebane er da alt annet enn antatt svak motstand

 

Det var kanskje å ta litt i, anntatt svakere motstand ville vært mer dekkende. Pointet er at han ikke har særlig tillitt lenger og at vi hadde hatt mer å tape på å velge ett annet alternativ. Samtidig som at det er fair og ikke alt for risikabelt å gi Almunia denne sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Har vi eigentleg sett nok av Szczesny til å slå dette fast heilt kategorisk?

 

Nei, Balsnes. Vi har ikke sett nok til å kunne slå dette fast 100%. Dette er dog hva jeg tror. Jeg forsøkte å få med meg mange av kampene til Brentford forrige sesong, og leste alt av matchrapporter. Det som var gjengangeren der var den flotte opptredenen Szczesny hadde. Han fikk skryt for sin kapasitet i feltarbeid, samt at han hadde god rekkevidde og reaksjon.

 

Samtidig så ser vi også all den skryt han får/har fått på reservelaget. Og jeg velger å tro at denne spilleren ville gjort det svært godt som vår siste skanse.

 

Jeg ser ingen forskjell på å sette Fabregas på midtbanen uke inn og uke ut i en alder av 16-17 år på Arsenal - og dette er en posisjon som er svært viktig i ett lag, kontra å gi en 19 år gammel gutt sjansen i mål.

 

Men takk for at du holder tonen hyggelig og saklig.

 

Dette er bare bullshit. Almunia er bedre enn de andre keeperne vi har tilgjengelig.

 

Takk for et fantastisk innholdsrikt og argumenterende innlegg.

 

Siden det jeg sier er "bullshit" så lar jeg deg stå igjen som fasit i denne saken, og bøyer meg i støvet for dine kunnskaper og meninger.

 

Hyll deg, Hulken.

Link to comment
Share on other sites

Keeperne vi har er per dags dato ikke gode nok. Men den beste av de er Almunia. Det sier sitt. Det er mange her som konkluderer at Szczesny er den beste keeperen i troppen, men det er strengt tatt vanskelig å vurdere dette, kun etter youtube videoer fra utlånet hans i Brentford (engelsk 3 div/nivå.). Synes det egentlig er litt rart at ingen av førstelags keeperne er blitt solgt, eller er blitt lånt ut. Hovedproblemet er jo at de har for lite erfaring på toppnivå.

 

Forresten, jeg kjenner visst Wenger så godt som jeg trodde:

 

Det er trist at vi ikke kjøper inn ny keeper. Rett og slett ufattelig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...