Jump to content

Tanker for overgangsvinduet sommer 2016


Stefanb

Recommended Posts

Ryktes også at Henry er ferdig som trener i klubben etter at Wenger ser seg lei på at han mener Arsenal ikke vinner ligaen med Giroud som hovedspiss.

Satt litt på spissen, men ja. Jeg skjønner jo at Wenger ikke vil ha ansatte som livnærer seg på å kommentere. Ikke kan ha legge føringer på hva Henry sier, åpenbart. Kritikk av arbeidsgiver bør jo skje internt og ikke i media. Syns begge parter har stilt seg i en vanskelig situasjon.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

Tar det med Henry med en stor klype salt og venter på en bekreftelse/uttalelse fra enten ham selv, Wenger eller klubben.
Kommentarene det er snakk om skjedde vel før han kom inn som u-18 trener og i den senere tid har uttalelsene vært at han ville elsket å spille sammen med Giroud på topp og håper at det hentes inn en spiller som kan gjøre nettopp dette.

Link to comment
Share on other sites

Det uttales i dag at hverken Morata eller Icardi er til salgs i sommer. Lukaku og Lacazette er vel de eneste alternativene igjen, gitt at spilleren vi ønsker skal være bedre/ha alternative kvaliteter enn Giroud. Har jeg oversett noen?

Det finnes nok mange som har bedre/alternative kvaliteter enn Giroud, men til og undertegnede forstår at det ikke er så mange som er tilgjengelige eller priset "fornuftig".

 

Når det gjelder alternativene så er jeg ikke så hypp på Morata eller Lukaku, siden jeg mener begge er overpriset (jeg tar da utgangspunkt i ryktebørsen). Lacazette er en spiller som jeg av en eller annen grunn har som mitt favorittønske (uten at jeg kan konkretisere det). Siden Higuain på nytt har kommet inn på ryktebørsen så er det en spiller som jeg gjerne skulle sett i Arsenal, men så var det prisen da :shy:. Jeg nevnte vel over at jeg ikke er noen motstander av en byttehandel Girpud/Higuain, men selv om det kanskje løser problemet med vårt førstevalg så løser det ikke problemet med manglende bredde på topp.

Link to comment
Share on other sites

Bredden ville forsvunnet med en byttedeal. Men herlighet å mye bedre første 11'er vi ville hatt. Hadde satt opp Higuain 7av7 dager i uka.

 

Men som jeg har sagt før, giroud er ikke den første jeg ville solgt. Han har kvaliteter som kan gi oss plan b og c. Walcott burde vel Napoli ønske ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror han kan levere det han gjør i dag i minst 3 sesonger til. Vi snakker en spiller som skårer mer mål en han spiller kamper forige sesong. Men der ikke for meg at vi kommer til å punge ut det Napoli krever for han. Går også rykter på om at Arsenal er enig med de personlige betingelsene. Kjenner jeg Wenger rett så kommer prisen Napoli krever til å bli et helvettes problem

Link to comment
Share on other sites

Er enig at navnet Higuain klinger bra når det er snakk om overganger til Arsenal, men hva får vi hvis denne spilleren kommer? Jeg har sett han altfor lite, men mulig noen andre her vet mer om han...

 

Vi har Giroud som er en meget god targetman og linkup-spiller. Higuain er vel ingen bakromsspiller og heller ingen targetman, hva er hans styrker? Fox in the Box? Ser ikke for meg at han er en som drifter ut til siden for så å skjære innover heller?

 

Noen som kan opplyse meg? og se det i sammenheng med hvordan vi bygger opp spillet vårt?

Link to comment
Share on other sites

Er enig at navnet Higuain klinger bra når det er snakk om overganger til Arsenal, men hva får vi hvis denne spilleren kommer? Jeg har sett han altfor lite, men mulig noen andre her vet mer om han...

 

Vi har Giroud som er en meget god targetman og linkup-spiller. Higuain er vel ingen bakromsspiller og heller ingen targetman, hva er hans styrker? Fox in the Box? Ser ikke for meg at han er en som drifter ut til siden for så å skjære innover heller?

 

Noen som kan opplyse meg? og se det i sammenheng med hvordan vi bygger opp spillet vårt?

 

Higuain virker å være en veldig god blanding av alt. Han hadde vært helt perfekt i Arsenal. Eneste jeg stiller spm ved er hvorfor han skulle ville reise fra Napoli..:)

https://www.youtube.com/watch?v=wVm9yXTx7FI

Link to comment
Share on other sites

 

Higuain virker å være en veldig god blanding av alt. Han hadde vært helt perfekt i Arsenal. Eneste jeg stiller spm ved er hvorfor han skulle ville reise fra Napoli.. :)

https://www.youtube.com/watch?v=wVm9yXTx7FI

 

Ryktene skal ha det til at han føler det prosjektet han ble lovet av Benitez i sin tid ikke nådde opp til forventningene.

Link to comment
Share on other sites

Også et det jo det at vi er en mye større klubb også da....

Er egentlig Arsenal er så stor klubb som vi liker å tro? Hva er det som avgjør hvor stor en klubb er?

Er det ryktet, manageren, de sportslige resultatene i inn-/utland, økonomien, størrelsen på tilhengerskaren, hvor attraktiv den "hjemlige" ligaen er eller hva?

 

Jeg er ikke uenig i at Arsenal er en stor klubb (i hvert fall i mine egne øyne), akkurat som Napoli er det i Serie A. Begge lagene kom på andreplass i sin hjemlige liga. Begge lagene kom ett stykke på vei i Europa (Vi i CL og de i EL) og begge klubbene har en ganske brukbar supporterskare o.s.v. For enkelte så er La Liga den mest attraktive ligaen, for andre Serie A og for meg og sikker flere så er Premier League den største.

 

Som sagt Arsenal er en stor klubb, men jeg synes vi av og til overvurderer vår egen storhet sett i forhold til hva verden ellers mener.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt Arsenal er en stor klubb, men jeg synes vi av og til overvurderer vår egen storhet sett i forhold til hva verden ellers mener.

 

På lik linje med stort sett alle supportere i hele verden. Dog er det ingen som er verre på dette enn The Kop.

Link to comment
Share on other sites

 

På lik linje med stort sett alle supportere i hele verden. Dog er det ingen som er verre på dette enn The Kop.

Er ikke uenig der :D

 

Det som forårsaket mitt hjertesukk, er at jeg litt for ofte leser at enkelte ikke forstår at en spiller velger en annen klubb enn vår klubb eller velger å bli værende i sin nåværende klubb når spilleren kunne kommet til vår "store" klubb. Det er rett og slett mange grunner til at spillere velger å ikke komme til Arsenal. Det kan selvsagt være økonomi (bedre økonomiske betingelser i en annen klubb), det kan være sjansen for mer spilletid (i en annen klubb), det kan også være at Wenger ikke lenger har den samme tiltrekningskraften som han en gang hadde (joda, jeg vet noen er uenige med meg i det).

Det finnes rett og slett mange gode grunner til å ikke velge Arsenal (for en utenforstående) uansett hvor merkelig det måtte virke på oss :shy: (og som du skriver så vil alle andre supportere tenke det samme om spillere som ikke vil komme til deres klubb)

Link to comment
Share on other sites

Benatia klar for Juventus. Hadde vært perfekt for oss, og gikk for "bare" £16m... Kan godt forstå at han velger Juventus med det forsvaret de har og han kjenner ligaen godt fra før. Det har skutt fart i Rugani-ryktene igjen, og han er naturligvis ikke fornøyd med å være femtevalg i Juve. Manolas ble ikke enig med Roma om ny kontrakt, men den nåværende utløper ikke før 2019 så det betyr ikke noe særlig for markedsprisen hans for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...