Jump to content

Tanker for overgangsvinduet sommer 2016


Stefanb

Recommended Posts

Linkes til en gambling på topp idag. En wissam ben yedder.

Scoret visst masse ifjor men jeg har iallfall aldri hørt om han før nå.

 

Hadde vært så typisk oss å ta en sjanse igjen på en sånn spiller istedenfor å gå for allerede bevist kvalitet. Bortsett fra xhaxa så er jo dette vinduet en tro kopi av marerittet man hadde før sommeren. Enda godt ikke gamlingen har fått ny kontrakt, lengter som besatt etter noe nytt.

 

En liten notis så melder medier idag at Liverpool kan få skrapet sammen 1milliard! på salgene av: Christian Benteke, Lazar Markovic, Luis Alberto, Andre Wisdom og Mario Balotelli...

Tenk dere hva vi kunne finansiert med debuchy, OX, walcott, sanogo, schezny ect ut. Ett par av de burde generert mye større summer

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

Merkelig strategi av en klubb og gå ut med forhandlinger sånn i en pressemelding. De sitter rimelig med skjegget i postkassa om lacazette nå ønsker seg vekk.

 

Uansett om dette viser seg stemme så poengterer det igjen at vi tydelig ikke betaler det som må til, hvis man da heller gambler på en billigere. Nå får vi bare vente å se, men dette kunne vært avklart for lengst. Nå er det allerede for sent til ligastarten.

Link to comment
Share on other sites

Linkes til en gambling på topp idag. En wissam ben yedder.

Scoret visst masse ifjor men jeg har iallfall aldri hørt om han før nå.

 

Hadde vært så typisk oss å ta en sjanse igjen på en sånn spiller istedenfor å gå for allerede bevist kvalitet. Bortsett fra xhaxa så er jo dette vinduet en tro kopi av marerittet man hadde før sommeren. Enda godt ikke gamlingen har fått ny kontrakt, lengter som besatt etter noe nytt.

 

En liten notis så melder medier idag at Liverpool kan få skrapet sammen 1milliard! på salgene av: Christian Benteke, Lazar Markovic, Luis Alberto, Andre Wisdom og Mario Balotelli...

Tenk dere hva vi kunne finansiert med debuchy, OX, walcott, sanogo, schezny ect ut. Ett par av de burde generert mye større summer

_________________

Bare fordi du ikke har hørt om spilleren før, betyr ikke det at han er dårlig Marius! ;)

Siden han ble fast i startelleveren til Toulouse i 2012 har han scoret 15, 16, 14 og 17 mål i serien for dem. (Henholdsvis på 34, 38, 36 og 35 kamper). Rimelig stabil scoringsstatistikk det. Han er 1.70 høy(lav) 25 år gammel(26 i august). Han har spilt to futsal(!)kamper for landslaget til Frankrike. Har røtter fra Tunisia.

 

Kan spille som offensiv midtbanespiller og som spiss. Visstnok veldig god avslutter men kan også ta rollen som playmaker.

 

Ikke helt utypisk Wengerkjøp dette(om ryktene har noe som helst sannhet i seg). Relativt ukjent utenfor Frankrike, men en som stabilt kan sanke målpoeng i løpet av en sesong. Ser for meg han kunne tatt en rolle på kanten, men også vikariere inne sentralt(både for Giroud og Özil evt.)

Link to comment
Share on other sites

Hvor sa jeg han var dårlig? Jeg sa det er en gambling. Jeg hørte mye pjatt om Sanogo også før han kom, men det også ble noe som aldri matrialiserte seg. Kjøper man kvalitet så er sjansen større for at det leverer, kjøper man noe ukjent halvgodt med potensiale er sjansen dertil mindre

 

Også en kommentar, vi trenger ikke flere playmakere nå vel? Cazorla, wilshere, ramsey, Özil kjemper jo alle om den rollen, jeg vil bare ha en spiss som skal spille spiss jeg. Ikke noe kant eller sentral midt. Også fordel om han er ulik giroud

Link to comment
Share on other sites

Du sa ikke direkte at han var dårlig, men du kaller en spiller som hver av de siste 4 sesongene har scoret +/-15 mål for et av de dårligste lagene i Ligue 1(17. plass to sesonger på rad) for en gamble. Og du sier: 'Hadde vært så typisk oss å ta en sjanse igjen på en sånn spiller istedenfor å gå for allerede bevist kvalitet'.

Å sammenligne en spiller(Sanogo) som fikk 21 kamper over 4 sesonger(flest i sesongen de spilte i Ligue 2 og da likevel bare 13 kamper) med en som har spilt godt over 30 hver eneste sesong(de siste 4) siden han ble fast blir rimelig feil.

Det er en gamble uansett hvem man kjøper. Spilleren kan vise seg å ikke passe inn i systemet, han kan ha hatt én wonder season eller han kan ende opp langtidsskadet.
Mange ville ha Aubameyang, men de siste 3 sesongene er det kun siste han har scoret over 20 mål i serien for Dortmund. De to forrige sesongene scoret han 13 og 16 mål. Er han en mindre gamble enn Ben Yedder? Til en prislapp på omkring £50 mill mener jeg nei(muligens mer nå). Ben Yedder hadde visstnok i mai en prislapp på ca £10 mill..

Link to comment
Share on other sites

Milik til Napoli for 35 mill euro.

 

Jeg mener at Lacazette ikke er verdt noe mer enn de £34m vi skal ha tilbudt de, men kanskje er det greit å bare slenge på de ekstra £8m som kreves så vi ikke risikerer å sitte igjen med null, nada, niks. For min del tar jeg glatt Ben Yedder til £10m om det betyr at vi bruker mer på en klassestopper. Som Simbad skriver så er hans målsnitt imponerende og jeg har sett et par kamper i forbindelse med målscorer-bet på Ben Yedder (meeeeget innbringende forøvrig), og han er på en måte poor mans Aguero. Jeg er overrasket over prislappen det snakkes om, jeg tror hans lekne spilletype passer oss utmerket, og hvem vet hva han får til i en større klubb?
Han kan som Lacazette bekle flere posisjoner.

 

CoReHuKUsAAk9-A.jpg

Ingen tviler vel på at Lacazette er en bedre og mer komplett spiller, men er han '£35m-bedre'? Vil et kjøp av Lacazette komme på bekostning av en klassestopper? Kan vi kjøpe Ben Yedder, klassestopper og en bedre ving om vi går for den billigere løsningen? Snakkes jo om at Manolas koster £35m-ish. Da tar jeg Ben Yedder og Manolas anyday fremfor "kun" Lacazette.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er ikke prislappen på spilleren det viktigste, men spillertypen og hva han tilfører laget. Det er viktigere at systemet og spillerne fungerer sammen enn at en av spillerne koster £80 mill.

 

Og av det jeg kan se mangler vi pr dags dato en midtstopper som kan gå rett inn på laget å gjøre plassen til sin egen ved siden av Kos(Jeg tror personlig Gabriel kan bli den spilleren, men han er et stykke unna). Vi mangler en målscorende spiss/ving og/eller en bakromsspiller. Jeg tror Ben Yedder kan være en slik spiller utifra kvalitetene hans.

Link to comment
Share on other sites

Stopper bør faktisk være vår pri 1. Angrepet vinner kamper , Forsvaret vinner trofeer. Vi må ha en stopper som matcher Kos best mulig, ettersom han og gabriel er ganske like som typer. Gabriel har potensiale til å ta over for Kos om et par år. En ny stopper må ha enorm fysisk tilstedeværelse, være greit rask , og ekstrem i luft spillet. Jeg personlig mener mustafi som vi er linket til blir litt lik Kos. Kolebayli på Napoli tror jeg hadde vært et beist til en overkommelig pris.

Link to comment
Share on other sites

Mustafi hadde vært en nært perfekt signering i mine øyne! Virker som en utrolig mobil og trygg stopper som også er god med ball i beina, men han mangler kanskje noe høyde og?

Agenten hans har ihvertfall gått ut og sagt han er lysten på en overgang til Nord-London dersom det kommer et bud. :)

Link to comment
Share on other sites

Fra: vi kan kjøpe Messi om vi vil.

Til: http://www.skysports.com/transfer/news/12691/10514860/arsenal-wont-spend-big-money-to-compete-with-rivals-says-ivan-gazidis

 

Mye rare utsagn i denne klubben. Er det sånn at alle andre har fått mer TV penger enn oss? Det er vel sånn at alle har fått mer, mens feks de som var rikest før fremdeles er det?

Link to comment
Share on other sites

Tipper han sikter til Higuain/Pogba-dealene. Prøver man å være litt 'økonomi-filosofisk' så er ikke uttalelsene helt dumme om man tenker på å skaffe best mulig dealer for fremtidige spillerkjøp heller. Er det slik at vi faktisk ikke har råd til å bruke £30m så tror jeg våre kommersielle avtaler er ekstremt dårlige ift konkurrentene, selv bunnlagene har svidd av opp mot £100m i sommer til sammen.

Link to comment
Share on other sites

I en litt offensiv ånd (før realitetene slår tilbake :shy: ), så tar jeg med følgende fra "The Express".

Mahrez er nær en overgang til Arsenal.

Arsenal vil komme med et siste og endelig tilbud til Lyon vedrørende Lacazette.

Mustafi er det mest sannsynlige valget når det gjelder stopper (her er det ganske vage formuleringer).

 

En gang i året må man kunne heve seg opp fra negativiteten og tro på "Julenissen". Jeg velger å legge denne troen til noen julidager i "Sommervinduet" istedet for juledagene ?. Men frykt ikke, jeg er snart mitt vanlige pessimistiske meg. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Forrige sesong manglet vi en spiss, kantspiller og midtstopper. Vi mangler det samme nå akkurat et år etterpå.

 

Vil påstå at vi kommer til å mangle det samme om et år også. Vel kanskje minus midtstopper siden Mertesacker ble skadet..

Link to comment
Share on other sites

Forrige sesong manglet vi en spiss, kantspiller og midtstopper. Vi mangler det samme nå akkurat et år etterpå.

 

Vil påstå at vi kommer til å mangle det samme om et år også. Vel kanskje minus midtstopper siden Mertesacker ble skadet..

 

Med tanke på at vi kun handlet en keeper i fjor er ikke det så rart...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...