Jump to content

Tanker for overgangsvinduet sommer 2016


Stefanb

Recommended Posts

Da ryktes det at vardy skal inn til medisinsk sjekk hos oss i dag. To signeringer før EM,syykt.

Håper fokuset blir rettet mot å få ut overflødig spillermatriell,slik at flere erstatninger kan komme inn i løpet av sommeren.

Mkhitaryan,Rodriguez og en solid stopper. Da er det store sjanser Wenger tar gull i sin siste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

I følge Giroud så kan det være meir enn ein angriper på veg inn;

"The boss [Arsene Wenger] wanted to sign at least one or two strikers, so I expected a top striker and I think it will benefit the club and hopefully he is going to score a lot of goals like he did at Leicester."

Link to comment
Share on other sites

I følge Giroud så kan det være meir enn ein angriper på veg inn;

"The boss [Arsene Wenger] wanted to sign at least one or two strikers, so I expected a top striker and I think it will benefit the club and hopefully he is going to score a lot of goals like he did at Leicester."

 

Her er intervjuet:

 

http://www.skysports.com/football/news/11670/10304468/jamie-vardy-wants-to-join-arsenal-says-olivier-giroud

Link to comment
Share on other sites

Min stemme går til Per. Forsvaret slet til tider fordi vi hadde forskjellige midtbanekonstellasjoner hele tiden. Dette skjer ikke i år.

 

Jepp.

 

For å ikke snakke om å ligge litt dypere og mer kompakt med forsvaret mtp. at kontringsfotball/kvikke vendinger av spillet er veien å gå mtp. det spillermaterielt vi har/kommer til å ha.

Link to comment
Share on other sites

I mine innlegg over lang tid der jeg har etterlyst en ny spiss så kan vel mine "krav" til spissen deles opp i følgende enkeltpunkter:

 

- "Klassespiss" (en svært så diffus klassifisering)

- Fart

- Målteft

- En alternativ til og en annen spisstype enn Giroud

 

Når ryktene om Vardy så er så sterke så er spørsmålet om han passer mine kriterier, og i hovedsak så er svaret ja. Når det gjelder "Klassespiss" så er det vanskelig å svare ja etter en god sesong, men han har vist at han har fart og har målteft og han er den rette spillertypen til å alternere med Giroud på topp (jeg ser heller ingen grunn til at ikke begge kan spille samtidig siden Vardy skal være bra på kanten).

Om Vardy vil være den samme suksessen i Arsenal som han har vært i Leicester gjenstår å se, men det beror ikke bare på Vardy selv men det går like mye på om Vardy og resten av laget med sin spillestil fungerer sammen.

Vardy er ikke en langtidsløsning på topp, men kanskje er det en korttidsløsning vi virkelig trenger nå.

 

Alt i alt er jeg positiv til et eventuelt "kjøp" av Vardy og ikke en dyr (potensielt god) "europeer" som kanskje kan gi suksess.

Link to comment
Share on other sites

Vardy er vår nye Wright. Hvis han scorer halvparten så mange mål som Wright, så skal han få godkjent av meg!

 

Dæven, jeg merker optimismen kommer og jeg som er ganske optimistisk i utgangspunktet!

Link to comment
Share on other sites

Vardy er vår nye Wright. Hvis han scorer halvparten så mange mål som Wright, så skal han få godkjent av meg!

 

Dæven, jeg merker optimismen kommer og jeg som er ganske optimistisk i utgangspunktet!

 

Gi det noen måneder. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vardy er vår nye Wright. Hvis han scorer halvparten så mange mål som Wright, så skal han få godkjent av meg!

 

Dæven, jeg merker optimismen kommer og jeg som er ganske optimistisk i utgangspunktet!

 

 

 

Gi det noen måneder. :lol:

 

Det skal Tapapa ha "kred" for, han er optimist helt til det er teorietisk umulig å være optimist lenger og så sniker det seg likevel inn et snev av optimisme da også :proud:

Link to comment
Share on other sites

bra noen er optimister! :)

 

Som den nøkterne pessimisten jeg selv er, er jeg usikker på Vardy. På mange måter er han akkurat det Arsenal trenger. Han er hurtig og aggressiv i stilen, og han vil utfylle Giroud. Men vil han få utnyttet sine styrker sånn som motstanderne pleier å spille mot Arsenal? Ingen lag tillater bakrom mot Arsenal, da vet de at de vil tape! Og det er jo også noe av grunnen til at Walcott ikke har klart å utnytte sitt potensial. Det er også et åpent spørsmål om Vardy vil klare å følge opp den kanonsesongen han nettopp er ferdig med? Og jeg liker ikke hans filme-tendenser. Hvis Vardy kommer må Wenger få ham til å slutte med.

Link to comment
Share on other sites

Når vardy virkelig må vurdere om han skal til oss, da kan han bare bli værende i leicester. Og det er HELT greit for meg.

 

Vil tro at Vardy allerede har bestemt seg for Arsenal for lengst, men at han bare later som om det er en tøff avgjørelse for å ikke virke som en cunt ovenfor Leicester fansen.

Link to comment
Share on other sites

 

Vil tro at Vardy allerede har bestemt seg for Arsenal for lengst, men at han bare later som om det er en tøff avgjørelse for å ikke virke som en cunt ovenfor Leicester fansen.

Skulle ønske jeg delte din optimisme her. Jeg føler vi mistet litt momentum når vi ikke fikk i land en avtale før EM. Det gir Leicester muligheten til å komme med forbedrede kontraktstilbud. Dog gir deg også Wilshere muligheten til å påvirke Vardy ytterligere. Det er vanskelig å si. Kan ikke gjøre annet en å krysse fingrene.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal vi kjøpe en spiller som er best på kontra, særlig med tanke på at vi har en tendens til å trille ball på motstanderens banehalvdel?

 

Les vedlagte link for noen interessante tanker.

 

http://www.irishtimes.com/sport/soccer/ken-early-smart-play-for-jamie-vardy-is-to-join-arsenal-1.2673714

Jeg beklager at jeg går litt off-topic når det gjelder nevnte spiller, men det du skriver (som jeg har uthevet) er tildels ett av problemene for Arsenal (slik jeg ser det).

 

Problemet er ikke at vi er flinke til å trille ball på motstanders banehalvdel, men det jeg anser som problemet er at Arsenal gjør det så mye (mot dårligere lag) at Arsenal rett og slett blir ganske "offensivt forutsigbare".Ett av de største problemene med med denne trillingen av ball er at den for ofte stopper opp når vi møter "veggen av motspillere" rundt sekstenmeteren.

 

Det er kanskje bare en tilfeldighet, men slik jeg ser det så får vi ofte brukt våre offensive "fordeler" bedre mot gode lag der vi ikke får lov til å spasere oss fremover men blir "tvunget" til å bruke fart og gjennombruddsevner

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig i noe av det du skriver. Egentlig så er det største problemet vårt inneffektiviten foran mål. Vi produserte stort sett nok sjanser til å slå de aller aller fleste forrige sesong. Selvom jeg forventer at vi spiller bedre og produserer mer kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Etter det lille jeg har sett så tenker jeg følgende:

1: Carrasco er en spennende spiller med blendende teknikk

2: Med tanke på scoringene hans så kan det virke som han har en tendens til å først og fremst spille opp mot sitt beste med god motstand, det er både positiver og negativer med det, men det har vi vel HATT fra før? Jeg tror vi kommer til å ta 0p mot Mourinho neste sesong også, en mann som har et godt tak på AW langt utover det taktiske, det vi trenger er spillere som er mentalt sterke og evner å gjøre jobben godt mot både de gode og de dårlige lagene, ikke bare en som er fyrt opp til de store.

 

Vinner vi begge kampene mot alle lagene i "bunn 12" så vinner vi også serien, toppkampene er og blir uforutsigbare uansett; og man kan ikke regne med poeng fra de. (72 poeng alene mot "bunn 12" + poengene man kan klare å lure til seg mot de gode lagene)

 

Selv så håper jeg fortsatt på Henrikh, Vardy og en stopper, til tross for at jeg tviler på at det skjer, vi har handlet tidlig før, uten at det har skjedd noe mer til tross for at vi har ventet aktivitet etter den tidlige starten.

 

Tror vi får Vardy og at stillheten nå er fordi det er i boks, men at han, i respekt for Leicester-fansen, vil at det skal virke som han virkelig har tenkt over saken.

Henrikh kobles i dag også til United, han har igjen ett år på kontrakten og det kan være det er agenten som vil ha bedre forhandlingskort. At han også visstnok prioriterer United foran Arsenal går i mot tidligere uttalelser for han, men kan jo også tyde på at vi rett og slett ikke er interessert.

Løse rykter vil jo også ha det til at Theo har fått en sesong til på seg og at han takker og bukker for spilletid på høyrevingen nå...

 

Vi trenger en spiss som kan gå i bakrom og være et godt alternativ til Giroud da vi trenger andre strenger å spille på også, dessuten har vi bare hatt en kantspiller som har levert målpoeng ofte. Campbell var bra og VILLE, men AW virker ikke å ha troen, Iwobi burde få tid på et lån ett annet sted, er et supertalent, men var tydelig at han ble bedre og bedre nøytralisert etter han ble mer "kjent" for motstanderen.

 

 

Stoppersituasjonen vår er rett og slett fryktelig, Gabriel er fremdeles et usikkert kort, fryktelig aggressiv og også ganske lik Koscielny i spillestilen. Chambers har lite erfaring på toppnivå i posisjonen og burde nok helst hatt et utlån. Mertesacker har rett og slett ikke farten til å spille slik som det virker som om vi ønsker å spille fremover. Dekningen er også TYNN, vi har ikke råd til å bruke Monreal i midtforsvaret om vi skal vinne ligaen.

 

 

Ellers liker jeg ryktene om R.Rodriguez, han er en kjempespiller og ville vært en oppgradering fra Monreal (Til tross for at han er stabil og en av mine favoritter) samtidig som Gibbs kan få spille fast i et annet lag.

 

Forstår at vi ikke har budsjett til å hente Rodriguez, Henrikh, Vardy OG en stopper som er bedre enn det vi har og som komplimenterer Koscielny i samme vindu, til tross for at vi kanskje kvitter oss med et par av gutta som "aldri" ble det vi håpet på (Ox, Wojciech, Walcott og Gibbs)

Anslår at det jeg håper på vil koste oss rundt 100 millioner pund bare i overgangsutgifter, + at lønnsutgiftene vil øke. Likevel mener jeg at det virker som om inflasjonen i fotballen bare vil fortsette; vi har skapt oss et fint grunnlag med penger i banken nå, men de pengene Ronaldo kostet Real Madrid for noen år siden er ikke mye mer enn de pengene Everton vil ha for Lukaku.

 

Spillere blir bare dyrere og dyrere på grunn av inflasjonen og for å sikre oss inntektene må vi bruke av oppsparte midler for å sørge for at vi kan kjempe effektivt i toppen.

Den store mengden vi har av cash nå vil bare krympe inn og krympe inn kontra motstanderne hvis vi ikke bruker.

Link to comment
Share on other sites

Enige i dine vurderinger og jeg anser det heller ikke som sannsynlig at vi skal få inn fire nye spillere til, men spiss og stopper er et absolutt minimum. Minimumet er da hvis vi ikke får avgang på spillere som f.eks. Gibbs.

 

Spiss har vel en stund vært mitt hovedønske, men jo mer jeg har tenkt på dette jo mer sikker blir jeg på at en stopper er like viktig. Gabriel er et usikkerhetsmoment, Per er på hell og selv Kos har sine mindre gode stunder. Chambers på lån støtter jeg, men skal jeg være ærlig (beklager Stefan, jeg vet du liker Chambers) så klarer jeg ikke å se for meg Chambers som et fremtidig førstevalg i Arsenalforsvaret.

 

Om stillheten rundt Vardy betyr at denne overgangen er i boks er jeg mer usikker på, men vi trenger en spillertype med de egenskapene som Vardy har og som er en annen type enn Giroud. Jeg tror også at Vardy er en spiller som vi gjerne kan kjøre i tospann med Giroud i mange kamper, der Vardy har en kantrolle. Kantene våre spiller tross alt ofte så sentralt at han i en slik rolle ofte kan gå inn i spissrollen også.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fælt lite rykter om Arsenal for tiden, eller er det bare jeg som ikke har fulgt skikkelig med? Alle rundt hos henter "stjerner etter stjerner" Mens vi sitter å ser på...

Link to comment
Share on other sites

Vært smått med rykter om Lacazette, men de sterkeste ryktene er for en 22 år gammel japansk spiss/kantspiller som er rask, men ser ekstremt uferdig ut.

 

Faen så typisk Wenger..

 

Ja han leste jeg noe om... Hva faen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...