Jump to content

Tanker for overgangsvinduet sommer 2016


Stefanb

Recommended Posts

Sitter med en mistanke om at vi ikke får inn flere jeg da. Wenger kjører staheten helt ut.

 

 

Indeed, og det er temmelig rolig. Nesten ingenting som "rører" seg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

Det er heldigvis lenge igjen av overgangsvinduet, men ikke så forferdelig lenge til sesongstart og ihvertfall ikke lenge til pre-season. Synd om vi ikke får inn noen før sesongstart. Må ha en spiss og en stopper slik jeg ser det. Giroud er god, men trenger en ordentlig spissmakker, en som kan gjøre han bedre, og en som putter masse mål. Vi får vel se hva som skjer, men trist om Wenger mener stallen er god nok som den er, for det er jeg veldig sikker på at den ikke er. En god spiss kan gjøre underverker, bare se på Vardy i Leicester, Kane for tottene osv osv, det kan fort være forskjellen på 1 plass og 4 plass.

Link to comment
Share on other sites

Det er heldigvis lenge igjen av overgangsvinduet, men ikke så forferdelig lenge til sesongstart og ihvertfall ikke lenge til pre-season. Synd om vi ikke får inn noen før sesongstart. Må ha en spiss og en stopper slik jeg ser det. Giroud er god, men trenger en ordentlig spissmakker, en som kan gjøre han bedre, og en som putter masse mål. Vi får vel se hva som skjer, men trist om Wenger mener stallen er god nok som den er, for det er jeg veldig sikker på at den ikke er. En god spiss kan gjøre underverker, bare se på Vardy i Leicester, Kane for tottene osv osv, det kan fort være forskjellen på 1 plass og 4 plass.

-------------------------------------------------------------------

 

Så er spørsmålet - stallen er god nok for hva? 4. plass? Bli utslått på sedvanlig vis i første runde etter gruppespillet i CL? FA cupen? Spille underholdene nok fotball til å rettferdiggjøre værdens dyreste billetter?

 

Arsenal med Wenger i spissen har blitt en særs frustrerende hobby, og det er null og niks som tyder på at det blir mindre frustrerende denne sesongen.

Det virker nærmest som om det er blitt et prinsipp å alltid starte sesongen med åpenbare mangler, og å ikke gi seg selv mulighet til suksess i de større turneringene (PL og CL).

Hvor er det blitt av manageren som i 2003-2004 kjøpte Reyes i januar da man allerede hadde Henry, Bergkamp, Wiltord, Kanu og en lovende (men skadeplaget) Aliadière?

Ikke f. om den mannen hadde nektet å kjøpe Reyes for at det ville "drept" Quincy og ikke f. om den mannen hadde ansett en spiller som Aliadière som noe annet enn en bonusspiller gitt skadehistorikken hans.

Og det mest sørgelige med dagens Arsenal er at de spiller jevnt over ufattelig kjedelig fotball.

 

MAKE ARSENAL GREAT AGAIN ;)

 

Fra spøk til alvor - mitt største ønske er at Arsenal skal spille god og underholdende fotball samt at man i det minste skal prøve å vinne ligaen.

Dette krever, dessverre for noen, invisteringer. Åpenbare mangler er midstopper, høyrekant (vinne ligaen med Ramsey, Theo eller Ox her, virkelig?) og spiss.

På tide og komme seg av gjerdet nå Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Og det mest sørgelige med dagens Arsenal er at de spiller jevnt over ufattelig kjedelig fotball.

 

Det er kanskje det viktigste punktet. Joda, vi har noen glimt innimellom men vår 'normale spillestil' er å trille ball sidelengs på midtbanen. Noe som jeg synes er utrolig kjedelig å se på, men som er blitt hypet opp noe så til de grader pga Barcelonas storhetstid.

 

Det er ikke gøy å se på fotball når ballen ikke går fremover. Det er en grunn til at 0-0 kamper hvor det er skikkelig 'hawaii' er morsomt å se på. Det er action hele tiden.

 

Jeg står på det jeg har sagt de siste sesongene; Vi vinner ikke serien med Wenger som manager igjen. Han har gått seg inn i et mønster som går ut på å være 'nest best'. Det satses ikke hardt nok på verken å hente inn spillere som kan forsterke oss ytterlig, spillestilen/taktikken blir ikke lagt opp etter spillertypene vi har i stallen. Når en nøkkelspiller er ute med skade må reserven spille på samme måte, det fungerer ikke når spillertypene er så forskjellige. Wilshere, Ramsey og Cazorla er feks ekstremt forskjellige spilletyper. Ramsey er 'best uten ball', Wilshere og Cazorla er best med ball. Wilshere ønsker mer å utfordre med ball mens Cazorla gjerne styrer spillet på en helt annen måte.

Link to comment
Share on other sites

Og dette har enkelte av oss sagt i mange år nå. Wenger er en pyse som tydelig ikke ønsker det sterkt nok lenger, ELLER ikke tør gå imot eierene. Eierene holder fansen unna med å helliggjøre Wenger samtidig. Det er noe sykt sykt sykt i denne klubben som pågår og har pågått i lang tid nå. Det er gått sport i at vi skal være verdens "sunneste" klubb finansmessig. Hele ledelsen virker å være med på dette, mens det sportslige uteblir i form av resultater som kunne vært oppnådd med litt større ambisjoner.

 

Jeg kan ikke vente å se ledelsen byttes ut, helt fra managerstolen til eiere.

 

Jeg digger Arsenal FC. Jeg digger ikke korenke eller Wenger.

Link to comment
Share on other sites

To FA isolert sett er ikke dårlig. Men alt det andre mener jeg er dårlig. CL er flaut, det er på grensen til pinlig vært år. PL tittel har vi ikke vært i nærheten av, til tross for enkelte plasseringer utenom den sedvanlige 4 plassen. Så jo, jeg mener det sportslige er dårlig.

 

Jeg ville tålt bedre svingninger utenfor top4 pga man ønsket noe med dette laget. At man gamblet og forsøkte. Men for meg blir det litt for trygt og for dårlig hvert år.

Link to comment
Share on other sites

Er snakk om at Napoli vil ha rundt 96 millioner euro for Higuain. Altså omtrent £80m. Da ville jeg heller brukt de pengene på Lacazette og Mahrez for £40m hver. Higuain er veldig god, men den prisen er helt latterlig høy.

 

Ikke at vi kommer til å kjøpe en spiss til rundt £40m uansett dog, men Lacazette og Mahrez hadde vært nydelig.

Link to comment
Share on other sites

Er jo en helt sjuk pris for en 29-åring. Skjønner at vi må forsterke på topp, og det gjør vi jo åpenbart med denne dealen, men for 50 mill + Giroud? Den sitter ikke helt godt.

 

Han er "fortsatt" bare 28... Men ja. 50M euro er ok, men Giroud i tillegg? Blir for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Det syke her er det debattantene her til stadighet klager over at klubben ikke investerer. Og hvis det ryktes at klubben virkelig vil investere der vi har en svakhet, så klages det over at investeringen er for stor.

Link to comment
Share on other sites

Det syke her er det debattantene her til stadighet klager over at klubben ikke investerer. Og hvis det ryktes at klubben virkelig vil investere der vi har en svakhet, så klages det over at investeringen er for stor.

 

Problemet er vel at vi fortsatt etter "handelen" her evt står på samme bakke, ja vi har fått en oppgradering. Men vi trenger fortsatt en til spiss??

Link to comment
Share on other sites

Det var litt spøkefullt fra min side. Med Higuain inn, så har vi flere spisser høre til seriestart. Higuain, Akpom, Sanogo, Walcott og muligens Sanchez. Det er ikke helt hugærent det.

 

Jeg tror vel ikke at Sanogo blir en kjempehit på kort sikt, men holder gutten seg skadefri, så han han virkelig blomstre på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Jupp, men han er 23 år nå. Akpom bør og skal foran han i køen. Både Walcott og Alexis spiller nok spiss foran Sanogo neste sesong.

 

Kante solgt til Chelsea og Mahrez har vært lunken til å fortsette der. Jeg tror han ville vært den beste løsningen som er ledig på høyrekanten. Men så var det jo det at vi aldri henter tre stykker til, så stopper og spiss prioriteres...

Link to comment
Share on other sites

Det var litt spøkefullt fra min side. Med Higuain inn, så har vi flere spisser høre til seriestart. Higuain, Akpom, Sanogo, Walcott og muligens Sanchez. Det er ikke helt hugærent det.

 

Jeg tror vel ikke at Sanogo blir en kjempehit på kort sikt, men holder gutten seg skadefri, så han han virkelig blomstre på sikt.

 

Med Higuain inn, og Giroud ut, så har vi ikke flere spisser;p Vi har faktisk like mange:OO

Link to comment
Share on other sites

 

Med Higuain inn, og Giroud ut, så har vi ikke flere spisser;p Vi har faktisk like mange:OO

Det er ikke korrekt. I følge The Independant hadde vi kun en spiss tilgjengelig til seriestart, fordi Giroud ikke er matchfit da. Det vil Higuain være, ergo har vi flere spisser tilgjengelige til seriestart.

Link to comment
Share on other sites

Statistikk på spissene vi blir linket til om dagen:

 

Last three seasons

Gonzalo Higuain

Goals 71

Mins/goal 115

Conversion (excl pens) 21%

Assists 16

Mins/chance created 66

 

Last three seasons

Olivier Giroud

Goals 46

Mins/goal 160

Conversion (excl pens) 20%

Assists 17

Mins/chance created 72

 

Last three seasons

Romelu Lukaku

Goals 43

Mins/goal 201

Conversion (excl pens) 17%

Assists 17

Mins/chance created 72

 

Last three seasons

Alexandre Lacazette

Goals 63

Mins/goal 138

Conversion (excl pens) 23%

Assists 12

Mins/chance created 64

 

Last three seasons

Mauro Icardi

Goals 47

Mins/goal 145

Conversion (excl pens) 24%

Assists 12

Mins/chance created 81

 

Som man ser så er Higuain og Lacazette de beste spillerene når man drar statistikk inn i bildet. Er en grunn til at jeg har ønsket Lacazette til klubben i noen sesonger nå. Syntes han er fryktelig undervurdert fordi han "bare" spiller i Ligue 1. Er også en god del yngre enn Higuain, men er ingen tvil om at en av Lacazette eller Higuain hadde vært en stor forbedring på Giroud i forhold til målscoring.

Link to comment
Share on other sites

I følge skysport så er desse dei heiteste på ryktebørsen vedrørende Arsenal søndag 17.7.2016.

 

 

Julian Draxler Wolfsburg 4.6

Alexandre Lacazette Lyon 4.4

Gonzalo Higuain Napoli 4.2

Riyad Mahrez Leicester City 3.8

Kostas Manolas Roma 2.9

Carlos Bacca AC Milan 2.9

Jeison Murillo Inter Milan 2.4

Alvaro Morata Real Madrid 2.1

Mauro Icardi Inter Milan 1.9

Daniele Rugani Juventus 1.9

Romelu Lukaku Everton 1.8

Arda Turan Barcelona 1.5

Jordy Clasie Southampton 1.4

Leroy Sane Schalke 1.2

Rob Holding Bolton 1.1

Link to comment
Share on other sites

Ryktene florerer igjen sinnsykt om Higuain til Arsenal.... 50M euro + Giroud...

Ingen logikk i dette, vi var jo sterkt linka til han når han reiste til Napoli for 40 millionar Euro. Da var vel han for dyr for Wenger, kvifor skal han no 3 år seinare når fyren er byrja å nærme seg 30-års alderen, så skal Wenger punge ut 50 millionar? Ein alder der Wenger tradisjonelt sett har "pensjonert" enkelte spelarar, spesielt dei offensive. Nei med ein slik prislapp trur eg ikkje det blir nokon signering av Higuain. Skulle gjerne hatt han og kjenner eg er desperat etter å handle inn spiss, men tykkjer at den prisen er noko vèl stiv.

Link to comment
Share on other sites

Tja kan United slenge ut 2-3 milliarder detta vinduet så kan vel vi kjøpe en direkte forsterkning for 0.5?

 

Jeg tror verken vi får draxler eller hiuguain jeg da. Tipper vi er ferdighandlet førstelagsspillere og Evt noen flere unge/backups kommer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...