Simbad Posted August 18, 2016 Report Share Posted August 18, 2016 Slik styret og Wenger holder på er iallefall rimelig merkelig. Hvis de ikke ønsker å betale 'overpris'/markedspris for en spiller burde man iallefall holdt kjeft om at vi har penger tilgjengelig. Er vel større sjans for at feks Valencia ville solgt oss Mustafi under 'overpris'/markedspris hvis vi heller gikk ut med motsatt beskjed, at vi ikke har kjempemye penger. Edit: BTW: Lacazette har nå scoret 4 mål på de to første kampene for Lyon... Edit: Rettelse: Ble 2 på Lacazette og han har nå scoret 5 på de to første seriekampene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 19, 2016 Report Share Posted August 19, 2016 Det er en liten PR-"kampanje" pågående fra Arsenal nå, der de snakker om at Welbeck plutselig ser ut til å være ett par måneder tidligere tilbake, samt Wenger som snakker om at Alexis fint kan bli som Aguero for Arsenal. Dette er nok grunnet at det IKKE kommer noe spiss inn iår heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted August 20, 2016 Author Report Share Posted August 20, 2016 Tragisk hvordan klubben håver inn millioner ekstra på billetter og har forbausende mye penger på bok, men absolutt ikke skal investere disse pengene i laget. Med Lacazette på topp og Mustafi ved siden av Koscielny ville vi kanskje hatt en skikkelig sjanse på tittelen, men jeg er redd for at vi i løpet av kvelden allerede vil ha tapt 6 poeng denne sesongen og være ute av tittelracet før det i det hele tatt har startet. Vi har en eier som ikke bryr seg om det sportslige og et styre som ikke vet noe om fotball. Dette har ført til at Wenger er involvert i alle deler av klubben og ender opp med å nedprioritere det fotballmessige (taktikk og approach) ved siden av å analysere pengesummer han kan gi for spillere. Den siste biten skal ikke en manager være involvert i for min del. Skulle så gjerne hatt en sportsdirektør som tok seg av den biten. Wenger peker på en spiller og sportsdirektøren tar seg av resten. #oppgitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted August 20, 2016 Report Share Posted August 20, 2016 Og nå er visstnok Joel på vei til Sporting Lisboa på lån... Vel, bedre enn at han råtner på tribunen hos oss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 20, 2016 Report Share Posted August 20, 2016 Helt håpløst nok en gang. Vist uendelig mye mer enn walcott og OX de gangene han har fått sjansen. Tydelig ikke kjemi med Wenger. Hvorfor ikke likegreit selge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted August 20, 2016 Author Report Share Posted August 20, 2016 Sagt det lenge nå. Skjønner faen ikke hva Wenger har imot Campbell. Bedre på høyrekanten enn Walcott og Chamberlain. Problemet vårt derimot er at vi mangler kvalitet på topp og på kant. Og når vi faen ikke klarer å finne kjøpere til de spillerene våre (Walcott, Chamberlain og Campbell) så sier det seg selv at de ikke kan være all verden? Ikke bare feiler klubben på å få inn spillere fra øverste hylle, men vi klarer faen ikke engang å kvitte oss med daukjøttet. Minus Szczesny (på lån..) så har vi ikke klart å kvitte oss med en eneste spiller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Wenger er problemet. Han overvurderer enkelte spillere til de grader. Idag byttet vi inn 3 stk. Av de var det kun Özil som leverte noe som lignet på no. Wilshere og giroud var daukjøtt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Vi møte faktisk gjerne seriemester, på bortebane. Ett poeng er greit det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Wenger er problemet. Han overvurderer enkelte spillere til de grader. Idag byttet vi inn 3 stk. Av de var det kun Özil som leverte noe som lignet på no. Wilshere og giroud var daukjøtt. Er enig i at Wenger er en stor del av problemet. Men når det kommer til byttene synes jeg det var OK med Giroud, Wilshere og Òzil... Hva jeg ikke forstod dog, er hvorfor i alle dager han ikke tar ut f.eks Coquelin som synger på siste vers i forhold til et til gult kort. Når man gjør bytter så vet man liksom aldri helt hva man får, spesielt i en slit slitekamp, jeg føler vi mistet mye av kontrollen på midten når Xhaka gikk av f.eks. Øzil ga oss dog en hel del framover, og Giroud lå ikke der han skulle, han var altfor langt bakover i banen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Ja helt enig Ang posisjoneringer og hvorfor enkelte gikk av som burde vært der. Men jeg ser ærlig talt ikke hva wilshere skal i dette laget lenger. Samme med OX og walcott også. Hva gjør de her? De viser blaff av noe en gang i skuddåret, så skades de eller er elendige resten. De har fått så lang tid nå på å stabilisere seg, men det skjer aldri. I alle andre toppklubber hadde de vært solgt for lengst, men ikke hos Wenger. Han gnur og gnur på de, noe som går på bekostning av laget år etter år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Ja helt enig Ang posisjoneringer og hvorfor enkelte gikk av som burde vært der. Men jeg ser ærlig talt ikke hva wilshere skal i dette laget lenger. Samme med OX og walcott også. Hva gjør de her? De viser blaff av noe en gang i skuddåret, så skades de eller er elendige resten. De har fått så lang tid nå på å stabilisere seg, men det skjer aldri. I alle andre toppklubber hadde de vært solgt for lengst, men ikke hos Wenger. Han gnur og gnur på de, noe som går på bekostning av laget år etter år. Absolutt, Wenger er veldig glad i de spillere han henter i såpass ung alder. Jeg mener Wilshere bør få muligheten iallefall dette året også. Hvis han holder seg skadefri over en hel sesong så kan han bli helt vital for oss. Samme med Ox. Walcott er 27 år, så han burde vært solgt i fjor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Vi møte faktisk gjerne seriemester, på bortebane. Ett poeng er greit det. Jeg er enig i at ett poeng var greit sett ut i fra de spillerne vi hadde til rådighet, faktisk var vi litt heldige (p.g.a. den siste "straffesituasjonen"). Holding gjorde en brukbar jobb bak, med Kos som et gigantisk "sikkerhetsnett". Spørmålet er om dette holder i tiden fremover. Men for meg så betyr det lite at vi møtte siste sesongs seriemester, ett lag vi hadde god kontroll på da i innbyrdes oppgjør. Med litt bedre taktikk/organisering fremme, og gjerne da med en "ekte" spiss, så burde vi ha hatt et bedre tak på Huth & co som slet i de få periodene vi satte litt fart fremover. Ja, jeg er som sagt fornøyd med ett poeng i går, men jeg er ikke i nærheten av å være fornøyd med hvilke spillere vi hadde til rådighet, tildels at (minst) en spiller ble brukt i feil posisjon (Alexis) og taktikken overbeviste meg heller ikke. Det må mye mer til (på flere plan) for å kjempe oss inn i topp fire. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Der forsvant joel på lån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunnersfan Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Både Wilshere, OX og Walcott har egenskaper som rettferdiggjør ein plass i stallen. Ser ingen grunn til salg enno, dersom ikkje skadesituasjonen skulle tilsi noko anna. Men dette er min personlige meining og treng ikkje være fasiten. Det som er skremmende er manglande vilje/egenskaper i forsterkning av posisjoner med åpenbare mangler. Det er betre med eit bomkjøp enn å være passiv.... og kvifor vente til siste dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulfagrafr Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Overgangsvindauget for vår del er blitt ein farse uansett korleis det endar. Krysser fingrene for eit par mirakuløse overgangar i form av midtstoppar og spiss. Ser vi er linka til Mathieu på Barcelona og tilbakemeldingane på det var lunkne. Mitt første inntrykk var positivt basert på det eg har sett av Mathieu, som utelukkende er CL-kampar og el Classico-oppgjør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Mathieu er iallefall bedre enn Evans fra WBA... Håper på Mustafi, men tviler vel på vi betaler det prisene er denne sommeren. Spiss er vitalt at vi kan få inn, men det er rett og slett stryk fra ledelsen at dette ikke ble ordnet tidligere i sommer. Nå ender vi vel opp med en halveisløsning nok en gang (om det nå kommer noen inn i det hele tatt der) Med dagens priser burde vi solgt unna Wilshere, OX og Theo. Det burde gitt oss fort vekk 800-1milliard inn med de prisene det oppereres med. Disse pengene burde kunne skaffet oss noe som ikke lenger er lovende talenter, men bidragsytere fra første dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted August 21, 2016 Author Report Share Posted August 21, 2016 Evans er faktisk vesentlig bedre enn Mathieu. I kid you not. Men, Mustafi er bedre enn begge to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted August 22, 2016 Report Share Posted August 22, 2016 Evans er faktisk vesentlig bedre enn Mathieu. I kid you not. Men, Mustafi er bedre enn begge to. Har vi noe statistikker vi kan se på her? Og faktisk måle alle 3 mot hverandre? Jeg er veldig tvilsom til at Evans er bedre en noen av de tbh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted August 22, 2016 Report Share Posted August 22, 2016 Evans er ikke bedre enn Mathieu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted August 22, 2016 Report Share Posted August 22, 2016 Det tror ikke jeg heller. Men det er fascinerende å se hvor forskjellige oppfattninger man har. En som spiller sporadisk i Barca anses nok bedre enn en som ble hivd ut av United og spiller i WBA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RosickyMozart Posted August 23, 2016 Report Share Posted August 23, 2016 Har noen få tanker angående midtstopperkjøp denne sommeren. Jeg som mange andre ville ha inn en ny stopper allerede før «skadekrisen» oppstod. Rob Holding har blitt hentet inn, han har for all del klart seg bra, men det gir ikke oss fans vann i munnen.Jeg tror at Wenger sin plan angående midtstopper denne høsten var å bruke det kjente midtstopperparet Mertesacker – Koscielny. Noe om jeg kunne gått med på, selv om Mertesacker har hatt en liten dalende kurve i det siste. Med Gabriel, Holding og Chambers som reserve på stopperplass er det i mine øyne èn for mye. Siden det nå virker som at Chambers er bak Holding i køen vil jeg tro at Wenger ønsket et utlån for Chambers. Noe som jeg òg er positiv til. Nå med skader på både Gabriel og Mertesacker blir nok et utlån av Chambers uaktuelt. Siden det frem til Gabriel er tilbake fra skade kun Chambers som back-up. Dersom en ny midtstopper nå blir hentet inn og brukt sammen med Kos, vil det igjen bli tre midtstoppere som back-up på to plasser. Da bør Chambers igjen være aktuell for utlån denne høsten. Dersom en ny midtstopper kommer inn så vil Arsenal igjen ha fem midtstoppere på to plasser, og seks dersom ikke Chambers eller en annen blir lånt ut. Da er man veldig overflødige og salg blir nok aktuell (mest sannsynlig Gabriel). Jeg tror dette er grunnen til at et kjøp av midtstopper ikke har blitt gjort enda. Wenger sitter nok litt på gjerde på grunn av han har nok spillere, men ikke gode nok. Så noen må ut, enten nå, eller i Januar. Som alternativer inn er jeg ikke noe ekspert. Jeg har ikke sitt nok fra Mustafi til å bedømme om dette er et bra kjøp, men han virker veldig overpriset. Ønske mitt inn er en med mye av samme egenskapene som Mertesacker. Dette er fordi han går så bra i lag med Kos, som jeg trur bør ha en «smart» midtstopper ved sin side. Fonte har blitt nevnt, til en vesentlig lavere pris enn Mustafi, muligens hadde det vært en bedre løsning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umlaut Posted August 23, 2016 Report Share Posted August 23, 2016 City ønsker £15m for Mangala. I mangel på bedre alternativer mener jeg at vi bare bør få det overstått og slå til her. Mustafi er ikke verdt £15m mer enn han. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted August 23, 2016 Author Report Share Posted August 23, 2016 Signings worth £20m+ since 2004: Man City - 22 Chelsea - 18 Man Utd - 15 Liverpool - 14 Arsenal - 3 #afc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted August 23, 2016 Report Share Posted August 23, 2016 Har noen få tanker angående midtstopperkjøp denne sommeren. Det er mange gode tanker du kommer med, og jeg ser ikke bort i fra at dine tanker gjerne stemmer overens med de planene Wenger har hatt. Jeg tror faktisk du har mye rett i akkurat det. For meg og mange andre så er det flere problemstillinger. Vi ønsket som du nevnte en oppgradering allerede før sist sesong var over, siden vi var usikre på både Per og Gabriel Skaden til Per som er så langvarig, burde fått varsellampene til å lyse Skaden til Gabriel gjør at problemene blir store Det faktum at Kos ikke ville være klar til sesongstart var noe Wenger var klar over før Per og Gabriel ble skadet Siden det tydeligvis er så vanskelig å finne en god stopper i løpet av 3-4 ukers periode av vinduet, betyr det at det ikke finnes aktuelle spillere, er de for dyre eller sitter problemet hos en eller flere personer i London N5. Når det gjelder fremtiden så er det en fare for at min navnebror Per i hovedsak kommer til å få en Arteta-sesong før han reiser hjem neste sommer. Gabriel er en spiller jeg ikke blir klok på. Chambers er rett og slett ikke god nok, og blir det heller ikke. Holding har vist lovende takter, men det er for tidlig å spå fremtiden. Navnet på den som skal/må inn er likegyldig for meg, men han må ha rutine og ha bedre fart i kroppen enn det Per har. Han må heller ikke være en tro kopi av Kos, men en spiller som kan komplettere Kos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted August 23, 2016 Report Share Posted August 23, 2016 Signings worth £20m+ since 2004: Man City - 22 Chelsea - 18 Man Utd - 15 Liverpool - 14 Arsenal - 3 #afc Greit nok det. Både du og jeg har lenge savnet flere oppgraderingen de siste årene. Når det gjelder statistikk over "dyre" spillere så er den egentlig mindre av interesse . Men jeg tar poenget ditt, tror jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.