Jump to content

Tanker for overgangsvinduet sommer 2016


Stefanb

Recommended Posts

Da vi ikke har noe å spille for annet enn FA Cupen så kan man like så greit lage en tråd her og "drømme" om neste sesong.

 

Mitt håp for sesongen er at vi får inn en ny manager først og fremst. Wenger er utgått på dato og som jeg har sagt i flere sesonger så føler jeg han har bedre spillere tilgjengelig enn det han klarer å vise. Føler at han har underprestert med laget vårt i mange sesonger og at en litt mer nådeløs og "tøffere" trener kan få litt mer ut av gutta enn det Wenger klarer. Diego Simeone er min favoritt av de manageren som kan være tilgjengelige.

 

Ellers håper jeg også at vi får inn en knallgod spiller på høyre eller venstrekanten. Og at Sanchez finner tilbake til 14/15 formen sin. For å ikke snakke om at spillere som Özil og Cech forblir i klubben ved siden av at spillere som Bellerin, Coquelin, Chambers o.l. fortsetter å ta steget videre til å bli toppspillere og at de spillerene med feil innstilling og mangel på kvalitet da forsvinner ut.

 

Skal vi ha en sjanse på ligagull de neste sesongene så må det skje en endring i klubben. Og den største endringen jeg tror vi må gjøre er en liten "shake up" i forhold til manager og styret i klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

Håper for guds skyld at ikke Simeone noen gang overtar her. Ja han har passion. Men står for en helt sensasjonelt primitiv og kjedelig fotball. Det er helt usannsynlig jævlig å se Atlético.

Det går heilt fint, for med dei prisane TV2 no opererer med er det berre å høyre kampane på radio alikavel. Back to 80-talet og Graham-style! #KickAss

Link to comment
Share on other sites

Håper for guds skyld at ikke Simeone noen gang overtar her. Ja han har passion. Men står for en helt sensasjonelt primitiv og kjedelig fotball. Det er helt usannsynlig jævlig å se Atlético.

 

Syntes ikke fotballen han stod for før han ble ribbet for flere av spillerene sine var så ille. Har et budsjett som er omtrent 1/6 av det Barcelona/Real har. Og han vet at han ikke kan matche de klubbene med samme type fotball. Kynisk, men det gir jo resultater. Står ikke akkurat for blendende fotball vi heller om dagen for å si det mildt. Er ganske langt mellom de gangene vi virkelig blir underholdt.

Link to comment
Share on other sites

 

Syntes ikke fotballen han stod for før han ble ribbet for flere av spillerene sine var så ille. Har et budsjett som er omtrent 1/6 av det Barcelona/Real har. Og han vet at han ikke kan matche de klubbene med samme type fotball. Kynisk, men det gir jo resultater. Står ikke akkurat for blendende fotball vi heller om dagen for å si det mildt. Er ganske langt mellom de gangene vi virkelig blir underholdt.

Hehe, jo sant det sistnevnte..Men vi prøver iallefall.

Simeone har brukt mye penger de siste par årene, men spiller en fotball som ikke er min stil akkurat.

 

Kunne egentlig tenkt meg conte den dagen wenger drar, eller..

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller ikke skikkelig god fotball lenger. Det snodige er jo at toppnivået var høyere i de trange tidene. Hadde det vært "normal" sesong hadde vi vært på 5-7 plass nå. Toppene er vekk.

 

Sånn sett tar jeg gjerne en som leverer resultater istede.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ønsker er en manager som står for det Wenger gjorde tidligere fotballmessig. Eller som Jupp Heynckes stod for.

 

Solid defensivt og attraktiv, men effektiv angrepsfotball med fysiske, men allikevel tekniske spillere. Power, technique and pace. Det er det vi burde gå for.

 

Edit:

 

Ønsker meg forresten fortsatt Lukaku. Blir 23 i mai og er fortsatt langt unna å nå sitt peak som fotballspiller. Putt han foran Özil så hadde han garantert scoret 20+ ligamål så lenge han holder seg nogenlunde skadefri.

 

How does Romelu Lukaku’s record stack up against other 22-year-old goalscorers past and present?

 

Ganske "decent" for å si det mildt.

Link to comment
Share on other sites

Godin, de Rossi til å styre skuta, Payet, Lukaku og ein ny manager.

Åresvis siden DDR har vært på sitt beste.

Godin og Lukaku hadde vært kjempesigneringer.

Hadde ikke funnet plass til Payet i laget vårt, mener vi heller trenger en gjennombruddshissig ving eventuelt en innleggskant.

 

 

 

Lukaku har kanskje ikke den samme teknikken som de fleste andre på den lista, men med den fysikken og skuddfoten burde han klare å putte 20+ per sesong og være en stor utfordring for ethvert forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Åresvis siden DDR har vært på sitt beste.

Godin og Lukaku hadde vært kjempesigneringer.

Hadde ikke funnet plass til Payet i laget vårt, mener vi heller trenger en gjennombruddshissig ving eventuelt en innleggskant.

 

 

 

Lukaku har kanskje ikke den samme teknikken som de fleste andre på den lista, men med den fysikken og skuddfoten burde han klare å putte 20+ per sesong og være en stor utfordring for ethvert forsvar.

 

Mener at Payet er den perfekte kantspilleren nærmest for oss selv. Alexis er den gjennombruddshissige og målfarlige kantspilleren (vel kanskje ikke denne sesongen..). Lukaku ville vært et beist på topp mens Özil og Payet var de kreative smartingene bak disse karene. Pluss at Payet scorer også godt med mål ved siden av å være veldig kreativ.

 

Eneste vi hadde manglet da er en virkelig balansert midtbane. Jeg nominerer Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

 

Mener at Payet er den perfekte kantspilleren nærmest for oss selv. Alexis er den gjennombruddshissige og målfarlige kantspilleren (vel kanskje ikke denne sesongen..). Lukaku ville vært et beist på topp mens Özil og Payet var de kreative smartingene bak disse karene. Pluss at Payet scorer også godt med mål ved siden av å være veldig kreativ.

 

Eneste vi hadde manglet da er en virkelig balansert midtbane. Jeg nominerer Xhaka.

Uenig angående Payet, dyr blir han også. Er en VELDIG god spiller såklart, liker Mahrez bedre dersom man absolutt skal ha en kreativ spiller på kant.

Xhaka, Lukaku og Anderson ville vært mindre tre "drømmer"

Link to comment
Share on other sites

Uenig angående Payet, dyr blir han også. Er en VELDIG god spiller såklart, liker Mahrez bedre dersom man absolutt skal ha en kreativ spiller på kant.

Xhaka, Lukaku og Anderson ville vært mindre tre "drømmer"

 

Uenig angående hva med Payet? At han ikke er kreativ eller at han ikke scorer mål? Eller tenker du på at han ikke hadde passet inn i laget vårt på høyre?

 

Personlig ønsker jeg meg en type playmaker på kanten som vi pleide å ha før. Bare en som er langt mer direkte enn f.eks. Nasri var. En spiller som kan komme inn og hjelpe oss å vinne midtbanekrigen, men samtidig gå forbi spillere langs krittlinja.

 

Tror Payet hadde vært nydelig, men som du sier blir han ekstremt dyr. Er derfor jeg heller har foreslått Nabil Fekir fra Lyon. En nogenlunde lik spiller som Payet i det at han kan spille tvers over hele linja (offensiv midtbane, høyre, venstre og som spiss). Er også veldig sterk og robust. Samtidig som han har herlig teknikk og god fart.

 

Er heller ikke priset til samme latterlig høy pris som det Payet trolig blir. Er også betydelig yngre.

 

En annen ting som jeg gjentar meg selv på er det at vi burde hente tilbake Öguzhan Öyzakup. Veldig veldig god spiller.. irriterer meg fortsatt at vi lot han gå for absolutt ingenting.

 

@Pires#7 og elx:

 

Tipper han mener Felipe Anderson som spiller på Lazio.

 

@gunnersfan:

Det er ikke bare det at Daniele de Rossi er på feil side av 30, men det at han har vært vesentlig på hell de siste 3-4 sesongene. Blir som Schweinsteiger kjøpet (bare verre).

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke på Felipe Anderson! EN god sesong for Lazio, helt elendig i år. Tydeligvis holdningsproblemer, hørte jeg en kommentator sa. Jeg ser mye serie a, han starter stort sett på benk for Lazio. Han har evner, men har vært helt begredelig visstnok.

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke på Felipe Anderson! EN god sesong for Lazio, helt elendig i år. Tydeligvis holdningsproblemer, hørte jeg en kommentator sa. Jeg ser mye serie a, han starter stort sett på benk for Lazio. Han har evner, men har vært helt begredelig visstnok.

 

Jepp. Mener vi burde kjøpe inn spillere som allerede presterer og som ved siden av har potensiale til å bli bedre. Ikke kjøpe inn et prosjekt fra første stund..

 

Lukaku, Fekir og Xhaka f.eks. hadde alle gått rett inn i laget vårt. Og samtlige er under 24 år.. :P

Link to comment
Share on other sites

True. Dog er Felipe også ung, men er skeptisk til at han har falt så drastisk fra forrige sesong. Men hvem vet, kan hende han har en beef med treneren for alt vi vet!

Fekir ville vært interessant, skadet hele sesongen så han burde ikke være alt for dyr.

 

 

Edit: i tillegg er Felipe sikkert priset til 4-500..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mange tanker om hvem som bør ut, men dessverre ikke god nok kunnskap om hvem som bør inn.

 

Det er godt mulig at ønskelistene dere kommer med vil være urealistiske, men det er i det minste en «utdannelse» for en «spillere-utenfor-Arsenal-analfebet» som undertegnede å se forslagene for så å kunne sjekke de opp på nettet ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Manolas virker å være en trygg signering. Samme med Pjanic, Insigne og Lukaku! Kan godt ta Zlatan også!

 

Når det kommer til midstoppere er det maaaange å velge mellom.

Rugani, Stones, Romagnoli og ikke minst Manolas som du nevner Pires

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...