Jump to content

Tanker for overgangsvinduet sommer 2016


Stefanb

Recommended Posts

Kan godt hente tilbake nordtveit på free også. Tror han kan gi oss bedre dekning enn det Arteta og Flamini gjør.

 

Han er nok en bedre dekning på mange måter enn Arteta og Flamini, men han er langt fra god nok.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

La oss nå sikte bittelitt høyere enn nordtveit værsåsnill... Han kan sikkert gjøre en jobb på burnley eller hull, men for oss er det ikke godt nok.

 

Selg wilshere, OX og walcott for 1.5 milliarder og kjøp noe skikkelig krutt for penga før Stan putter de i lomma.

Link to comment
Share on other sites

Et av dagens rykter går ut på at Özil er så frustrert med Wenger og de manglene laget har at han ønsker å forlate klubben til sommeren hvis Wenger blir værende som manager.

 

Neida, jeg tar ikke denne "nyheten" så veldig seriøst siden de fleste rykter som florerer ute i fotballveven ofte ikke har så mye rot i sannheten. Men samtidig så erkjenner jeg at et slikt eventuelt ønske fra Özils side ikke har vært et ukjent tema her på forumet.

Det er vel flere forumister her (undertegnede ikke iberegnet selv om jeg har tenkt tanken) som har stilt spørsmålet om hvor lenge spillere som Özil og Sanchez ønsker å bli værende i klubben hvis det forsetter slik det har vært både mannskapsmessig og ledelsesmessig.

Link to comment
Share on other sites

Det må vere meget frustrerande å generere så mange sjansar og krempasninger og få sopass dårleg betalt, til tross for at han no berre manglar to pasninger for å ta assistrekorden. Den burde vert tatt for lenge sidan dersom ein ser statistikken til Özil så at han kan vere frustrert det trur eg på men ikkje i det formatet du beskriver over med eit ultimatum at Wenger må gå

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullt klar over at dette i hovedsak er synsing fra min side, men jeg sitter vel med en liten følelse av at hvis det ikke skjer noe med dette laget (da er det ikke Wengers posisjon jeg tenker på) så er det ikke så mye med Arsenal som vil tiltrekke spillere som har eller er nær "stjernestatus" eller de mest lovende spillerne som inspirerer til stjernestatus og det kan bli vanskelig å holde på de "stjernene" vi har.

 

Link to comment
Share on other sites

Et av dagens rykter går ut på at Özil er så frustrert med Wenger og de manglene laget har at han ønsker å forlate klubben til sommeren hvis Wenger blir værende som manager.

 

Neida, jeg tar ikke denne "nyheten" så veldig seriøst siden de fleste rykter som florerer ute i fotballveven ofte ikke har så mye rot i sannheten. Men samtidig så erkjenner jeg at et slikt eventuelt ønske fra Özils side ikke har vært et ukjent tema her på forumet.

Det er vel flere forumister her (undertegnede ikke iberegnet selv om jeg har tenkt tanken) som har stilt spørsmålet om hvor lenge spillere som Özil og Sanchez ønsker å bli værende i klubben hvis det forsetter slik det har vært både mannskapsmessig og ledelsesmessig.

 

Både Özil og Sanchez poengterte hvor viktig Wenger var for avgjørelsen om å signere for klubben så derfor tror jeg slike utsagn (spesielt når de kommer fra Daily Star) er tatt ut fra løse luften. Når det er sagt må jeg også innrømme at jeg har fryktet slike uttalelser og at de kan ha rot i virkeligheten. De nevnte herremenn er ambisiøse og slår seg neppe til ro med dagens situasjon. FA-cupen er prestisjetung, men det er ikke sammenliknbart med CL-bøtta.

Link to comment
Share on other sites

Ser vi linkes heftig til Xhaka idag, ja takk! Meget god. Eneste negative er at han får noe brennjævlig med kort.

Har sett det samme selv. Tror det er lite sannsynlig etter at vi hentet Elneny. Det var også snakk om en pris på £65 mill, hvilket er helt borte i natta.

Link to comment
Share on other sites

Har sett det samme selv. Tror det er lite sannsynlig etter at vi hentet Elneny. Det var også snakk om en pris på £65 mill, hvilket er helt borte i natta.

 

 

Har lest 34 mill pund jeg;o

Link to comment
Share on other sites

Mellom £30-40m jeg også har lest angående Xhaka. Ikke hørt om så mye som £65m..

Leste det i en artikkel samlet opp av news now. Syns £30 mill er for mye for en spiller som har bevisst relativt lite. Schneiderlin gikk vel for £25 mill etter å ha bevisst sine kvaliteter i PL. Syns ikke vi skal betale noe mer.

Link to comment
Share on other sites

Xhaka har vel bevist mer enn schneiderlin hadde gjort som 23 åring.

 

Schneiderlin har vært heller svak for et ultrasvakt United. Jeg er glad vi ikke kjøpte han. Om Xhaka vet jeg nada, bortsett fra at navnet låter kult.

Link to comment
Share on other sites

 

Schneiderlin har vært heller svak for et ultrasvakt United. Jeg er glad vi ikke kjøpte han. Om Xhaka vet jeg nada, bortsett fra at navnet låter kult.

 

Regner med at United regnet med at han ikke skulle være svak når de kjøpte han, for han var klasse for Soton, og jeg ville gjerne se han i Arsenal drakt. Men ser ut som United ødelegger mye av spillerene de har henta. Eksempelvis Falcao, Di Maria, Schneiderlin og Sweinsteiger.;p

 

Har også hørt svært lite om Xhaka, så 30M høres mye ut.

Link to comment
Share on other sites

Har også hørt svært lite om Xhaka, så 30M høres mye ut.

Da kan jeg informere om at Xhaka er en veldig bra spiller og at han er nøkkelspilleren til et bra lag som Gladbach, en type spiller som kan gjøre jobben til både Coquelin og Cazorla og derfor kan fungere som partner til begge. Syns 30 mill høres ut som en grei pris.

 

Edit: Bild melder 35 mill og nesten done deal

Kjempesignering om han klarer å tilpasse seg raskt.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se om Xhaka kommer inn og om han klarer å tilpasse seg. Coq er vel uansett den eneste rendyrkede DM, mens Cazorla og Elneny kan gjøre en bra jobb som både den defensive og den offensive av rollene.

 

Edit:

Føler fortsatt vi trenger en spiss, Giroud er en ok squadspiller, men ikke mer enn det. Walcott har jeg gitt opp med tanke på prestasjon over en hel sesong.
Med tanke på Pers alder og elendige form en stund(og at Gabriel fortsatt er ganske ustabil) trenger vi inn en ny forsvarsspiller til også, om det ikke dukker opp en fra juniorene og Chambers tar steget opp.

 

På keeperplass har vi nå Ospina og Cech, to veldig gode keepere. Spørsmålet er om Ospina gidder å spille andrefiolin bak Cech nok en sesong. Szczesny hadde jeg troa på for noen sesonger siden, men er heller skeptisk til ham nå. Etter det jeg har lest har han dog vært viktig for Roma denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Edit:

Føler fortsatt vi trenger en spiss, Giroud er en ok squadspiller, men ikke mer enn det. Walcott har jeg gitt opp med tanke på prestasjon over en hel sesong.

Med tanke på Pers alder og elendige form en stund(og at Gabriel fortsatt er ganske ustabil) trenger vi inn en ny forsvarsspiller til også, om det ikke dukker opp en fra juniorene og Chambers tar steget opp.

Blir Xhaka signert har vi 1/3 spillere vi trenger til neste sesong.

Dog ikke en ren DM, men er meget god der og kan også skli inn i Cazorlas rolle, Elneny anser jeg mer som en spiller som har litt fra begge og kan spille uansett partner.

 

Føler vi også trenger en spiss som også kan spille på vingen (En Welbeck-type med god fysikk og fart, men uten skadeproblemer og dårlige avslutninger) og en stopper så blir vi meget gode. Hadde alle lagene hatt fullt lag hele sesongen tror jeg vi kun ville vært en stopper unna å være en toppklubb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel stort sett enige med dere begge når det gjelder posisjonene som bør prioriteres når det gjelder en forhåpentlig oppgradering i sommer. Men hvis jeg må prioritere så er ny midtstopper (av typen klart førstevalg) pri 1. En ny spiss (helst også en som blir et førstevalg) som pri 2. En allsidig midtbanespiller (f.eks Xhaka) blir da pri 3 i min rangering.

 

Får vi inn spillere som kan dekke de nevnte posisjonene og som er av "kvalitet", da kun med spillere ut som vi forventer ut eller som pr i dag ryktes ut, så blir jeg rimelig fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Lukakus agent Mino Raiola har snakket varmt om Arsenal i dag, sa blant annet at Arsenal har en spillestil som ville gitt plass til Lukaku og ville fått frem det aller beste i belgieren. Han har også avslørt at Arsenal har vært i kontakt med belgieren og at det er ventet at en eventuell over gang vil koste 42.5 millioner pund

 

Link

Link to comment
Share on other sites

Altfor dyrt? 22 år gammel spiller som har en utmerket scoringshistorikk i PL. Som attpåtil er "homegrown".

 

Det er den prisen spillere som det ligger på. Attpåtil er han vel trolig en av de beste spissene i ligaen sammen med Kane og Agüero. Er ikke rart han koster flesk..

Link to comment
Share on other sites

At han er en av de beste spissene er dine ord. Bedre enn giroud er jeg enig i, dog langt unna aguero kvalitet imo. Han vil altså koste en god del mer enn sanchez som jeg anser som endel bedre enn han. Howngrown eller ikke, jeg syntes det er for dyrt ifht kvaliteten. Typisk city kjøp for 100mill til. De presterte å kjøpe Sterling for 5-600mill, en spiller jeg max hadde ville gitt 150 for.

 

Se til utlandet, kan man få han i dortmund eller morata for noe ala samme pris ville jeg tatt det lett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener 42M for Lukaku er helt ok pris, den er høy, men som Stefan sier så er han homegrown, og bare 22 år!

Han har bevist at han er god i PL, noe som absolutt ikke er 100% at verken Aubameyang eller Morata hadde vært.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...