Jump to content

Tanker for overgangsvinduet sommer 2016


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

Når jeg skriver dette så er det ca 180 og en halv time til sommerens vindu stenger.

Jeg sitter her på en rutebåt og fordriver tiden med å lese litt ute på verdensveven. En påstand jeg kom over tok for seg Wengers manglende evne til å multitaske (på overgangsmarkedet). Jeg har ikke tenkt over akkurat det, men her jeg sitter så kan jeg ikke huske sist to «seriøse» kjøp ble gjort samtidig. Er det virkelig slik at forhandlinger om f.eks. ny spiss må vente til en handel vedrørende stopper er klar?

Link to comment
Share on other sites

Vi vet alle at åres sommervindu allerede er en katastrofe. Det har blitt gamblet på feil spillere, og plan B virker ikke til å være eksisterende her heller. Det er mulig vi får inn en stopper, men spiss kan vi nok se langt etter dette året også. Rett og slett stryk av hele ledelsen. En possisjon vi har skreket etter siden RVP dro pga manglende ambisjoner. Forresten noen som har lest brevet hans nå i nyere tid, tok han feil i det hele tatt når det kom til ambisjonene klubben hadde? #skuffa

Link to comment
Share on other sites

Confirmed by Squawka,Arsenal wanted to sign Griezmann. AW managed to convince however board didn't let him to activate release clause.

 

Stemmer dette igjen, så tyder det jo på at Gladizis også lyver oss midt i trynet. Mens Silten Stan faktisk trekker i trådene her.

Link to comment
Share on other sites

Petter Veland skriver at Lucas Perez fra deportivo blir Arsenal-spiller i løpet av torsdag/fredag.

27 år, utkjøpsklausul på 20m bakromspiss med 17 mål på 16 kamper i fjor.

Er vel ikke helt det navnet folk har ønsket seg, men kanskje det viser seg å være et godt kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir f*n i om en ny spiss koster en, tjue eller femti millioner. Men vi må ha en spiss som kan levere varene raskt og ikke en som trenger ett år å tilpasse seg på. Om han heter Perez eller «whatever» spiller ingen rolle, men han må være god nok til å kunne etablere seg som et klart førstevalg «omgående»!

Link to comment
Share on other sites

Ditto her, men jeg tror INGENTING på dette før det virkelig ryktes. Det er fremdeles mindre rykter enn de andre vi har misset. Det virker iallefall til å være en bakromsspiss, gudene må vite hvordan wenger først nå oppdaget at vi har manglet det.

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligvis er dette fri fantasi, siden det kommer fra Metro, men «morsomt» er det (eller kanskje tragikomisk)

 

«Arsenals move for Lucas Perez could be off for a ridiculous reason, reports in Spain say.

The Gunners had been expected to secure a deal for the Deportivo La Coruna striker, who has a £17million release clause.

However, the Spaniards switch could be set to fall through because Arsene Wenger wants Arsenal to pay the fee in two instalments.»

Link to comment
Share on other sites

Alt som gjøres for tiden er galt. Twitter koker over fordi Arsenal ønsker to nedbetalinger av Perez, noe som forøvrig er vanlig i alt av handler hvor summen er av en viss betydning. £17m cash kontant er en stor pengesum og ser man på et kortsiktig perspektiv gjør den like stort innhugg i økonomien som en £50m-spiller på delbetaling. United betaler sikkert Pogba-summen over fem år, og Barcelona har vel ennå ikke betalt alt de skulle for alle handlene vi hadde med dem. Vi har helt klart råd til å betale alt straight up - og kommer nok til å gjøre det, men at det skal bli lynsjestemning bare siden vi prøver på det, det blir for dumt.

Link to comment
Share on other sites

David Ornstein @bbcsport_david

Arsenal have beaten Everton to signing of Deportivo La Coruna striker Lucas Perez. Deal agreed, #AFC meeting €20m release clause, 17.1m #EFC


'Scoutet' meg litt opp på godeste Perez på youtube. Ut av scoringer og assistene ser han ut som en spansk versjon av Jamie Vardy, mens Deportivo var Leicester. Ligger lavt og finner han i bakrom på et smart løp. Jobber godt og ser ut til å være god inne i boksen.

Det eneste vi kan slå fast er at han er en ulik spillertype enn Giroud, så vi kan variere litt på topp. Hadde vært spennende å sett de to i tospann på topp.


14095924_10154356505850600_7776086406851

Link to comment
Share on other sites

Xhaka, Mustafi og Perez er gode signeringer. Bare utrolig synd at de to siste trolig kommer altfor sent inn. Vi har kanskje allerede tapt 5 poeng (eller mer utifra hvordan neste kamp går) på at disse spillerene ikke har kommet på plass tidligere dessverre.

 

Ikke ta det feil. Blir veldig glad om dette går i orden, men bare skulle ønske vi hadde fikset dette tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Xhaka, Mustafi og Perez er gode signeringer. Bare utrolig synd at de to siste trolig kommer altfor sent inn. Vi har kanskje allerede tapt 5 poeng (eller mer utifra hvordan neste kamp går) på at disse spillerene ikke har kommet på plass tidligere dessverre.

 

Ikke ta det feil. Blir veldig glad om dette går i orden, men bare skulle ønske vi hadde fikset dette tidligere.

Einig, spørsmålet som vi burde få svar på av Wenger er; kvifor kom ikkje desse signeringene tidlegare? Greit nok, virkar ikkje som Perez var fysteval og Wenger har kanskje trukket i nokre trådar på bakrommet sidan ryktene om Vardy verkar å stemme og han vart forsøkt signert før EM, men når ikkje han bit på så må det gå an å intensivere jakta og få på plass brikkene før sesongen startar og aller helst slik at dei får deltatt på sesongoppkjøringa.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Joel Campbell sitt utlån til Sporting Lisbon, så var det noe som skjedde etter Joel sitt ønske (ifølge han selv). Han sier (iflg Metro !!) at Wenger ønsket å beholde han kommende sesong, men at han velger å satse på å få spille mer og ønsket derfor selv å flytte på seg. Etter min mening et klok valg av Joel, siden det ville vært svært usikkert hvor mye spilletid han ville fått i Arsenal kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Xhaka, Mustafi og Perez er gode signeringer. Bare utrolig synd at de to siste trolig kommer altfor sent inn. Vi har kanskje allerede tapt 5 poeng (eller mer utifra hvordan neste kamp går) på at disse spillerene ikke har kommet på plass tidligere dessverre.

 

Ikke ta det feil. Blir veldig glad om dette går i orden, men bare skulle ønske vi hadde fikset dette tidligere.

 

 

Vi får håpe de slår til. Perez har jeg aldri sett, men basert på det jeg leser så minner han litt om Vardy, Mustafi har jeg sett spille en halv kamp og jeg ble ikke veldig imponert. Jeg gleder meg til vinduet endelig lukkes og all fokuset rettes mot våre kamper.

Link to comment
Share on other sites

Siden Mustafi og Perez nå synes å være relativt klare så vil jeg prøve å komme men noe som er i nærheten av "objektive" (hvis det i det hele tatt er mulig) tanker rundt de spillerene som har blitt kjøpt eller nesten kjøpt.

 

I et overgangsvindu så er det mange navn som blir slengt inn i prosessen, mange er såkalte overganger som egentlig bare er oppdiktet av pressen/bloggere, noen er "overganger" som i hovedsak kommer frem i foruminnlegg og som bare er ønsketenkninger fra fansen.

Jeg har plukket fram de som (med forbehold for dårlig husk) er kjøpt eller som jeg tror var reelt aktuelle.

 

Etter siste sesong så var det spissplassen alle var enige om måtte oppgraderes, og svært mange hadde et ønske om en ny midtstopper. Det var også ytret ønske om en kantspiller, og det var vel noen få som snakket om en sentral midtbanespiller. For meg var kjøpet av Xhaka, og så en måned før vinduet åpnet, svært overraskende. Jeg er ikke negativ til kjøpet, men det var vel den posisjonen jeg ikke forventet et kjøp. Det gav meg faktisk litt optimistiske tanker rundt Wenger og spillerkjøp foran en ny sesong (håpet ble etterhvert noe redusert).

I samme tidsrom så ble også Vardy svært aktuell, ja han var vel omtrent kjøpt før EM han også. men "håpet" forsvant relativt tidlig i EM og for meg så virket hele greie som at dette var noe som apparatet rundt Vardy brukte som press for i forhandlingene med Leicester om ny kontrakt.

 

Under EM kom Lacazette sitt navn opp og det har kommet og gått gjennom sesongen, og det er vel ganske sikkert at dette var en spiller som Wenger prøvde å kjøpe. Om handelen strandet bare p.g.a. penger eller om det var andre årsaker skal jeg ikke komme med noen klar mening om. I samme periode kom også Icardi inn som en aktuell spiss, med en agent (hans kone) som vistnok fløy i skytteltraffikk mellom Italia og London, men det virker som ved "Vardy-overgangen" var spill for galleriet for å få en bedre kontrakt i Italia.

 

Så etter EM kom det riktignok to "raske" kjøp, dog ikke det vi ventet på. En ukjent japansk spiss ble kjøpt, og det virket vel på de fleste at dette var et kjøp av en "draktselger" og at det er en spiller som er beregnet på utlån (i alle fall kommende sesong). Det ble også kjøpt en ung og lovende stopper, Rob Holding, som kanskje kan bli en god spiller for oss på sikt.

 

Med unntak av Lacazette/Icardi-ryktene så var det ganske stille, men så etter skaden på Per kom Mustafi (fra Valencia) opp som et rykte, ett rykte som har gått i bølgedaler frem til at han nå etter en usedvanlig lang (unødvendig lang etter min mening) prosess synes å være nær en overgang.

 

Mahrez var også svært nær en overgang, i følge ryktene rundt seriestart. Jeg er usikker på om han tok en "Vardy" eller om det var reelle forhandlinger der. Personlig så tror jeg at mulighetene for en overgang for Mahrez var mer reell enn det var med Vardy.

 

Etter at Lacazette/Icardi-ryktene ble gravlagt så kom etterhvert Perez-ryktet opp og her synes det som det har gått relativt raskt i prosessen med en overgang.

 

Jeg har utelatt en spiller i min oppsummering som enkelte kanskje ville ha tatt med. Griezmann har kommet frem i rykteprosessen i det siste og i hovedsak går ryktet ut på at overgangen var klar, men ble stoppet av de styrende organer i Arsenal. For meg så oppstod ryktet og døde igjen så raskt at jeg ikke finner grunnlag til å tro på det. Jeg sier ikke at Wenger ikke har vært interessert og kanskje hatt følere ute, men jeg betviler riktigheten i at man var kommet så langt i prosessen rundt en overgang.

 

Link to comment
Share on other sites

Da har Wenger brukt relativt nærme 1 milliard kroner dette vinduet, minus spillersalg (2.5mil € på Isaac Hayden).

Mulig en eller 2 spillere til blir solgt, mest sansynlig blir det utlån.

Da er vel myten om at Wenger nekter å bruke penger, og bare tenker på overskuddet til aksjonærer, busted så det holder.

 

Edit: Å ta opp konkuransen med sugar-daddy klubbene (på overgangsmarkedet) ser jeg ikke som realistisk, og ikke nødvendigvis et mål jeg ønsker klubben skal gå for. Jeg er fortsatt stolt som en hane på vegne av hvordan klubben blir driftet økonomisk, i en tid hvor de fleste plastic fans skriker "spend some fucking money".

 

Da gjenstår det bare å pare dette med eksepsjonelle resultater, gjerne i form av noen trofeer.

Link to comment
Share on other sites

Da har Wenger brukt relativt nærme 1 milliard kroner dette vinduet, minus spillersalg (2.5mil € på Isaac Hayden).

Mulig en eller 2 spillere til blir solgt, mest sansynlig blir det utlån.

Da er vel myten om at Wenger nekter å bruke penger, og bare tenker på overskuddet til aksjonærer, busted så det holder.

 

Edit: Å ta opp konkuransen med sugar-daddy klubbene (på overgangsmarkedet) ser jeg ikke som realistisk, og ikke nødvendigvis et mål jeg ønsker klubben skal gå for. Jeg er fortsatt stolt som en hane på vegne av hvordan klubben blir driftet økonomisk, i en tid hvor de fleste plastic fans skriker "spend some fucking money".

 

Da gjenstår det bare å pare dette med eksepsjonelle resultater, gjerne i form av noen trofeer.

 

 

Eller så ble presset så stort etter en elendig sesongstart iår igjen, at han ble presset fra alle hold til å handle. Dessuten kunne økonomien vært tilnærmet i 0, hadde han bare kvittet seg med daukjøttet Theo, Wilshere og OX.

Sugerdadys trenger vi ikke konkurere mot, men når ledelsen går så hardt ut å sier at vi endelig kan konkurere med de beste får de også vise det. Det er da klubber i europa som drives uten sjeiker/russere som handler toppspillere de og.

 

Å kalle fansen for plastic er ganske imponerende da de som skriker betaler de høyeste billettpriser for å se et lag som aldri klarer å konkurere i ligaen eller CL. Enkelte fans elsker å proklamere med at vi drives så forbanna sundt. Vi er ikke eksepsjonelle i så måte, det er mange bedrifter som drives slik. For meg holder det at vi leverer resultater samtidig som vi holder oss noenlunde edrue økonomiskt, det siste har for noen stått til laud mens det første ikke er verdt å nevne med ord.

 

Forøvrig kunne jeg satt ? istedefor . bak hver setning i øverste avsnitt. Det er ingen av oss som vet noe om disse tingene, men det kan like gjerne være mitt senario som ditt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...