Jump to content

2014.08.12 Manchester United H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Manchester United

Premier League - Emirates Stadium

Onsdag 12. februar 2014. Kl. 20:45

Kampen sendes live på TV2 Sport Premium

Skader:

Arsenal: Walcott, Diaby, Vermaelen, Ramsey og Källström

Manchester United: Evans, Nani, Jones, Fellaini og Cleverly - de siste tre kan rekke kampen slik jeg har forstått det.

 

Mulig lagoppstilling

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Wilshere - Arteta

Chamberlain - Özil - Rosicky

Giroud

-

De Gea

Rafael - Vidic - Smalling - Evra

Carrick - Fletcher

Valencia - Rooney - Mata

van Persie

For vår del er det få muligheter for rulleringer av spillermaterialet med Walcott og Ramsey langtidsskadet, men fra kampen mot Liverpool ønsker jeg å bytte venstreside og få inn Gibbs og Rosicky. Disse to har mer fart i beina, bedre defensivt og raskere i omstillingen mellom det å forsvare seg og hurtige overganger. På høyresiden har vi ikke så mange alternativer og Gnabry har i etterkant av kampen mot Tottenham slitt med å stabilisere seg på samme nivå, noe som er svært naturlig alderen tatt i betraktning. Egentlig skulle jeg ønsket at Wenger benket Wilshere og fortsatte med Chamberlain som indreløper da midtbanen til United ikke har så mye fart, men er gode til å stoppe spillere som bare ønsker ballen i beina som Wilshere. Og ved å putte Chamberlain inn i denne rollen og la ham ta offensive løp i Ramsey stil, så må en av de defensive hos United gi slipp på sitt arbeidsområde som igjen Özil kan benytte. Ganske enkelt egentlig - løp i rom et sted må gi rom for en annen spiller et annet sted på banen. Men da igjen så kommer spørsmålet om hvem som skal ta høyrekanten? Enten må det bli Gnabry eller så flytter man Rosicky over banen og gir plass til Podolski på venstresiden.

Deres tanker foran denne kampen, som forøvrig kan føre oss tilbake på tabelltopp etter Chelseas poengdeling mot West Brom.?

EDIT: en administrator får fikse opp i datoen på trådtittelen - ser det ble "litt" feil dato der...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Wilshere

Özil - Rosicky - Chamberlain

Bendtner

Gibbs in for Monreal og Rosicky inn for Cazorla. Özil ut på kanten og Chambo inn på venstre. Bendtner inn for Giroud som nærmest aldri presterer i de store oppgjørene.

Link to comment
Share on other sites

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Wilshere

Özil - Rosicky - Chamberlain

Bendtner

Gibbs in for Monreal og Rosicky inn for Cazorla. Özil ut på kanten og Chambo inn på venstre. Bendtner inn for Giroud som nærmest aldri presterer i de store oppgjørene.

 

 

Hvorfor vil du ha Özil på kanten? Du biter jo nesten hodet av Wenger hver gang Mesut trekker ut mot sidelinjene. Om Rosicky og Özil bytter plass så er jeg helt enig i lagoppstillingen (kanskje Giroud i stedet for Bendtner).

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil hvertfall ha Giroud foran Bendtner.

Grugleder meg idag... syns vi ofte sliter mot utd. Idag må vi og skal vi vinne. Håper özil stepper opp idag.

 

I dag forventer jeg i hvert fall skikkelig innsats og gutsing fra alle mann, håper Arsenal setter skikkelig tempo i ballen fra start av og utfordrer forsvaret til Man u fra første sekund! Jeg vil heller ha Giroud enn Bendtner, større sjanse for at det skal skje noe positivt fra den mannen. Vil også ha en genial Rosicky i toppform i dag.

Link to comment
Share on other sites

 

I dag forventer jeg i hvert fall skikkelig innsats og gutsing fra alle mann, håper Arsenal setter skikkelig tempo i ballen fra start av og utfordrer forsvaret til Man u fra første sekund! Jeg vil heller ha Giroud enn Bendtner, større sjanse for at det skal skje noe positivt fra den mannen. Vil også ha en genial Rosicky i toppform i dag.

 

Enig. Jeg er likevel pessimistisk med tanke på resultat. Har simpelthen en dårlig magefølelse. Tipper 1-1 eller 1-2.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på dette laget:

 

Szczesny

Sagna-Merte-Kos-Gibbs

Arteta-Rosicky

Ox-Cazorla-Poldi

Giroud

Rosicky pga han gir oss mye av det samme som Ramsey gav oss da han var skadefri, bevegelse uten ball i tillegg til at han jobber bra bakover. Ox pga at Gnabry er for fersk for en slik kamp, men vi trenger fart og løp i bakrom. Cazorla i midten pga at det er her han trives best, men har gjort en god jobb på venstre. Özil på benk fordi han har virket sliten og uinteressert de siste kampene. Kan gjerne hive han innpå mot slutten av kampen om vi skulle slite med å finne rom. Poldi fordi han har matchvinneregenskaper og har jobbet bra på venstre tidligere.

Så spørs det om Wenger tør å vrake Özil fra startoppstillingen og om han skjønner at dette ikke er noen kamp for Wilshere slik som han har vært i år...

 

Uansett, dette er en viktig kamp å vinne, både med tanke på 3 poeng men mest pga at vi kan vise at vi har egenskapen til å heve oss etter "off-days" slik som mot Pool. Tar vi tre poeng vil det også kunne øke spillernes selvtillit med tanke på de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ærlig talt vi taper denne kampen. Og det har ingenting med tapet mot Liverpool å gjøre, eller at vi den siste tiden ikke har vært veldig overbevisende på banen. Vi kunne rett og slett ha vært ubeseiret til nå i sesongen, og jeg ville likevel ment at vi kommer til å tapen kampen. Det er rett og slett ett eller annet med Arsenal mot United under Wenger som ikke fungerer. Det perfekte eksempelet på det er når vi tapte i FA-cupen for noen år siden, hvor United spilte med Fabio og Rafael på hver sin kant og med John O'Shea som midtbanespiller. Derfor kom Chelsea sitt poengtap mot West Brom som en blessing in disguise slik at vi ikke er hektet av i kampen om ligagullet selv om min påstand skulle slå til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ærlig talt vi taper denne kampen. Og det har ingenting med tapet mot Liverpool å gjøre, eller at vi den siste tiden ikke har vært veldig overbevisende på banen.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg når jeg sier at vi ikke er favoritter i denne kampen til tross for den store poengmessige avstanden som tabellen viser.

Historien mot Uniited ligger selvsagt delvis som grunn for at jeg er litt pessimistisk, men for meg så er det de siste kampene som er hovedgrunnen til at jeg er noe skeptisk før kveldens kamp.

 

Selv om jeg ikke blir overrasket over poengtap i kveld, så blir jeg heller ikke forbauset hvis spillerne nå er oppsatt på å revansjere den begredelige forestillingen mor Liverpool.

 

Egentlig så kan jeg vel ikke bli "skuffet" over det som skjer i kveld uansett spill og resultat, siden jeg mine forventninger er såpass lave. Men er det en kamp som er perfekt for at laget og fansen skal få tilbake trua så er det nettopp i kveld, og der ligger mitt lille håp, Men når jeg sitter meg ned foran skjermen i kveld så bli konklusjonen en av to: "Jaja, det var vel ikke noe annet å forvente" eller "YESS!!! VI banka dritten" ;D

Link to comment
Share on other sites

Men når jeg sitter meg ned foran skjermen i kveld så bli konklusjonen en av to: "Jaja, det var vel ikke noe annet å forvente" eller "YESS!!! VI banka dritten" ;D

 

Hehe, det er vel også denne følelsen mange andre sitter med, og er noe av grunnen til at vi sliter med å se på oss selv som reelle utfordrere. Det blir for ofte poengtap mot de beste.

Håper selvsagt vi MOSER dem, men tipper en kjedelig kamp med få mål. Er vel typisk Rooney og RvP kamp dette.

Link to comment
Share on other sites

 

Gleder meg til å se kampen sammen med en Manu-kompis hos min lokale kebabmann.

Jeg har dårlig erfaring med å se Ars v Uni sammen med unitedsupporter. Alle andre kamper ser jeg gjerne sammen med andre, men har hatt unitedfan på besøk to ganger, første gang (lenge siden) var når Arsenal hadde spilt 49 (liga)kamper på rad uten tap, den andre var i høst. Etter den først kampen sa jeg at det ikke kom til å skje igjen, ble litt snillere med åra. Men nå finnes det ingen tvil: Aldri mer!!!

Link to comment
Share on other sites

Har godfølelsen idag, det har dessverre aldri vært en god deal mot United, derfor regner jeg nesten med tap

og van Persie hattrick, rødt kort til Koscielny, langtidsskade på en viktig spiller osv. Håper selvfølgelig at

godfølelsen for en gangs skyld viser seg å være riktig og at vi knuser united 5-0 og virkelig reiser oss etter

liverpool-tapet. Gleder meg ihvertfall til ikveld!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...