Jump to content

2014.08.12 Manchester United H


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Med Walcott og Ramsey skadefrie og i form så hadde det blitt et helt annet resultat i dag. Men, det er veldig lett å komme med "hvis om atte"-tenking. Fakta er at vi ikke har noen som fullt ut kan erstatte de to, og så sant ikke det er en eller annen spiller som "blomster" uventet snart så kommer vi til å slite offensivt fremover.

Link to comment
Share on other sites

Slapp av, Spurs tar oss ikke.

 

I mine øyne fortjente vi seieren ikveld selv om RvP hadde 2 feite målsjanser. Vi var bedre på slutten men United forsvarte seg som helter. Blir litt for mye nesten og alt for upresist til tider. Men som nevnt tidligere var Özil bra idag.

Link to comment
Share on other sites

Så har vi Liverpool som vinner kampen på overtid. Nå 3p bak oss med bedre målforskjell. Tipper vi kommer bak dem

Med den målteften Liverpool nå viser så er laget faktisk på vei tilbake som seriøse kandidater til mesterskapet.

Link to comment
Share on other sites

Carrick viser vel styrkeforholdet imellom lagene historisk.

Som han sier kom de for å vinne, men Arsenal er ett ok lag så en U er ikke krise. Men seier er det de skal ha på Emirates.

 

 

Vel - da vil jeg si han kun har det i kjeften. De kom for ett poeng - det var veldig tydlig i måten de risikerte minimalt framover.

 

Kompakte (og gode i det defensive posisjonsspillet, det må innrømmes), hardtarbeidende og vanskelige å bryte ned. Som et hvilket som helst Moyes-lag.

 

Men å si at de kom for å vinne blir for meg tull.

Link to comment
Share on other sites

Skuffa over at vi ikke gutser hardere på slutten, de siste 2 minuttene blir flaue når vi står og triller ball i forsvaret, forstår pipekonserten der, for dette var det mest tannløse United-laget på mange år, denne burde vi vunnet! Frykte at vi er inne i en dårlig periode nå og at vi blir hentet inn igjen av flere lag....

Link to comment
Share on other sites

United var nærmest mål to ganger i mine øyne. Vi var bedre enn de totalt sett.

Gunnen til at jeg påstår det er at det var RvP som fikk sjansene de hadde, begge 100% sjanser. Heldigvis setter han ikke den første, mens nr 2 var meget bra av Szez.

Link to comment
Share on other sites

Keeperen banens beste. Rosicky med helt elendige pasninger gjennom hele kampen. Wilshere, naiv på egen banehalvdel, antydning til kreativ offensivt. Özil, hardtarbeidende og mye involvert. Bra kamp. Giroud blir sjelden spilt god, bedre enn hva kritikerne på forumet mener, men burde helt klart ha scoret. Fikk mye juling i dag.

Er usikker på hva wenger har i mot Poldi. Noe må det være.

 

Forbanna dårlig å ikke vinne i dag.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skuffet! Så jævla typisk at vi heller ikke denne gangen klarer å dra i land en seier. Har dessverre blitt en stygg uvane.

 

Det tetter seg virkelig til i toppen. Lagene bak tar sakte men sikkert innpå. Tror det gagner Arsenal veldig dårlig.

 

Merker at jeg allerede gruer meg til LIverpool-kampen på søndag. Lukter trøbbel lang vei.

Link to comment
Share on other sites

Enig i ditt første innlegg bjervell - dette var frustrerende feigt !

Jeg har tidligere etterlyst mer kynisme fra vår side, sånn sett virker det kanskje tullete å skulle klage på dagens kamp, men det er

forskjell på feighet og kynisme !

 

United var mest interessert i å bare dunke ballen unna så fort de fikk den. Følgelig hadde vi masse ball, men stort sett var det lunketempo, vi fyller ikke på med nok menn - Det er inn til Giroud, feilpasning, brudd. Om og om igjen. United vet vi ikke har noen bakromstrussel, de vet vi ønsker å spille via midten. Skulle likt å sett tall på hvor mange brudd vi får imot på 30 ish meter… Med så mye ball kunne vi med rette satt på en spiss til, fått mer presence i boksen og pisket ballen inn. De siste ti har vi kun en fullstendig utslitt Giroud som truer boksen. Midtbanespillerene våre fyller i liten grad etter. Her var det tydelig at Wenger manet til stor forsiktighet !

Link to comment
Share on other sites

Problemet til Rosicky i dag, er ganske enkelt at Wilshere og Giroud ikke er på et såpass nivå at de klarer å forstå hva han holder på med.Trist at Jack har tapt seg så vanvittig.

 

Nåja, Mozart spillte regelrett ballen til motstandere eller over sidelinjen ved mange tilfeller. Wilshere og Giroud hadde ikke gode kamper, heller ikke Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Skuffa over Rosicky og Wilshere i går, synes ikke de bidro i stor grad. Ellers er det en følelse av at hele laget spiller på 90-95 % av kapasiteten sin og det holder ikke i slike kamper. Blir litt for lite presist i pasningsspillet og ingen som ordentlig tør å ta initiativ til å skape sjanser. Blir veldig åpenbart at vi mangler en spillertype som Theo som kan utfordre forsvaret og gå på løp i bakrom. Ble litt for mange 10'ere utpå der i går og for lite som skjer rundt ball. Alle skal ha ballen i beina til enhver tid og da blir det for omstendelig. Og dessverre har vi ikke en klinisk avslutter, hadde vi hatt det hadde det stått i hvert fall 2-0 til slutt!

Link to comment
Share on other sites

Enorm forskjell fra lørdag. Dette var slik vi skulle tenkt på Anfield slik at man kunne fått med seg noe derifra. Nå måtte 1 poeng sikres pga tapet sist og derfor ble laget litt tungt og forsiktig.

Når det er sagt så er dette Unitedlaget langt bedre enn hva som blir sagt her inne. De kunne med normal uttelling i flere av kampene sine ligget omtrent i toppen. Hvis man ser fra midten og fremover i går så er det meget gode spillere i alle posisjoner. Jeg holder dem som et langt bedre lag enn Liverpool til tross for tabellposisjon

Link to comment
Share on other sites

Er uenig med deg RP7, synes United er dårlige og har en kjedelig spillestil i år, går i lange pasninger, innlegg og i går hadde de 8-9 mann bak ballen hele tiden. Vi var ikke så frampå som vi vanligvis er, men vi prøvde i hvertfall å ta kontringer og komme frem med mange mann. I andre omgang var det sjeldent de hadde mer enn tre menn på vår banehalvdel.

 

Selvfølgelig handler det mer om at Moyes er mer planløs enn Ferguson, spillerne har ikke magisk blitt dårligere på ett år, men føler at Moyes ikke klarer å sette de sammen på en like god måte som Fergie gjorde og spillestilen de har gavner ingen. Kun innlegg mot Fulham, kun høye baller mot oss.

Link to comment
Share on other sites

Er uenig med deg RP7, synes United er dårlige og har en kjedelig spillestil i år, går i lange pasninger, innlegg og i går hadde de 8-9 mann bak ballen hele tiden. Vi var ikke så frampå som vi vanligvis er, men vi prøvde i hvertfall å ta kontringer og komme frem med mange mann. I andre omgang var det sjeldent de hadde mer enn tre menn på vår banehalvdel.

 

Selvfølgelig handler det mer om at Moyes er mer planløs enn Ferguson, spillerne har ikke magisk blitt dårligere på ett år, men føler at Moyes ikke klarer å sette de sammen på en like god måte som Fergie gjorde og spillestilen de har gavner ingen. Kun innlegg mot Fulham, kun høye baller mot oss.

 

 

W:

Dårligere henger sammen med selvtillit. De er i en situasjon hvor de må sloss for hvert poeng og hvert avgitt poeng er en katastrofe. Det påvirker i langt større grad enn det man skulle tro. Toppnivået til United som de tidvis viser i går er langt høyere enn hva folk ønsker å mene. Man ser seg litt blind på posisjon og ikke minst gleden over å se hvor de ligger fremfor å se kvaliteten som faktisk er der. Spiller for spiller så stiller de sterkere enn Liverpool, men kollektivt så fungerer det bare glimtvis. Selv i toppsesongene til United så har kampene på Emirates vært jevnspillte, men United har hatt det lille ekstra til å avgjøre eller komme tilbake hvis de lå under. De har ikke samme tro eller flyt i år, men vi ser i toppkampene at de har spillere som ikke ligger tilbake for noen andre. Får de en god periode nå så vil de hjelpe oss mot de andre topplagene, det er jeg sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Her er og blir vi uenige RP7, mener at United de siste årene har hatt en underlegen stall ifht. City og Chelsea, spiller for spiller, men har kjempet seg inn i toppen grunnet det kollektive. Når Moyes ikke klarer å få det kollektive til å fungere og klubben ikke har klart å bytte ut de aldrende spillerne mot yngre spillere av samme kaliber og spiller på den måten(selv om jeg tar poenget ditt om selvtillit burde de vel heller prøve å få de grunnleggende tingene til å sitte i pasningsspillet for å få den opp litt)

 

Føler at United mangler mye av den samme hurtigheten i spillet som vi gjør om dagen, Liverpool som du drar frem, har som du sier god selvtillit, men også et veldig raskt angrep. Spent på å se hva de klarer når lag begynner å ligge dypere mot dem.

 

United har jo også en disadvantage med at navnet fortsatt er det største innen engelsk fotball og at ALLE lag er fornøyd så lenge de tar poeng mot dem, uavhengig om det er å legge seg bakpå å få ett eller å stå høyt og prøve å ta tre.

Link to comment
Share on other sites

Her er og blir vi uenige RP7, mener at United de siste årene har hatt en underlegen stall ifht. City og Chelsea, spiller for spiller, men har kjempet seg inn i toppen grunnet det kollektive. Når Moyes ikke klarer å få det kollektive til å fungere og klubben ikke har klart å bytte ut de aldrende spillerne mot yngre spillere av samme kaliber og spiller på den måten(selv om jeg tar poenget ditt om selvtillit burde de vel heller prøve å få de grunnleggende tingene til å sitte i pasningsspillet for å få den opp litt)

 

Føler at United mangler mye av den samme hurtigheten i spillet som vi gjør om dagen, Liverpool som du drar frem, har som du sier god selvtillit, men også et veldig raskt angrep. Spent på å se hva de klarer når lag begynner å ligge dypere mot dem.

 

United har jo også en disadvantage med at navnet fortsatt er det største innen engelsk fotball og at ALLE lag er fornøyd så lenge de tar poeng mot dem, uavhengig om det er å legge seg bakpå å få ett eller å stå høyt og prøve å ta tre.

 

Helt enig i spiller for spiller sammenlignet med City og Chealsea, men jeg sammenlignet med Liverpool da jeg i mitt første innlegg henviste til at vi burde spillt på Anfield som vi gjorde i går og ikke motsatt.

 

Når det gjelder å kjøre inn unge spillere så er det ekstremt vanskelig når man er der United er. Hvert poengtap fjerner dem fra 4. plassen og hvert poengtap tar fra dem selvtillit. Når skal så de unge spillerne få lov til å prøve og feile?

Det kollektive gode spillet kommer med selvtillit og flyt, ikke ved kamper på Britannia eller Stadium of Light hvor de sparker leggene av deg. United har rett og slett ikke mulighet til å finspill eller prøve seg frem. De må nå ta korteste vei mot mål og satse på enkeltmannsprestasjoner fra de etablerte for å karre til seg poeng. Jeg er fortsatt overbevist om at United vil spille en viktig rolle i innspurten da de kan plukke poeng fra samtlige lag de møter når de har dagen og spillet sitter.

Link to comment
Share on other sites

Har lest litt gjennom tråden nå, og jeg er mildt sagt overrasket over hvor utrolig latterlige kommentarene om Giroud er. Jeg vil trekke frem tre sistuasjoner som viser at dette er helt feil:

 

- 63 minutter: Giroud blir klart dyttet av Vidic og skal ha et soleklart straffespark

- 77 minutter: Giroud kommer litt for sen på et innlegg fra Sagna. Hvorfor? Se hvem som henger etter han. Her kunne det fort blitt straffe

- 84 minutter: Cazorla avslutter etter samspill med Özil, men kun fordi at Giroud i trekkene før har holdt unna for 3(!) Unitedspillere.

 

Jeg er helt enig i at Giroud ikke er den beste spissen Arsenal kunne hatt, men i en matchtråd bør man kommentere hvordan spillerne gjør det i DEN kampen, IKKE generelt. Giroud var ikke av Arsenals dårligste i går!

Link to comment
Share on other sites

Hele laget er Wenger ! Hva mener jeg med det ? Balltrillingen vi utfører hele tiden, har vært et problem og en kule rundt foten i 9 år. Det går tregt i lengderetning, Vi spiller alt for omstendelig,og skal tråkle oss igjennom ethvert forsvar uansett. Kontringer tar vi nesten aldri mer, midtbanen senker spillet, venter til de andre kommer haltende etter og så begynner pasningene, i det uendelige.

Jeg skal ikke provosere, men dette kommer aldri til å endre seg under Wenger. Derfor blir det kamp om 4 plassen i år også. Klarer vi den ? Vi for se, begynner å bli alvorlig trangt der nå :mmkay:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...