Jump to content

2014.08.12 Manchester United H


49 unbeaten

Recommended Posts

Jeg sliter dessverre med å se for meg at Wilshere kommer til å bli en dominerende spiller på dette nivået på en god stund hvertfall. Har sagt det siden comebacket hans. Han ser virkelig ikke ut som en brøkdel av samme spilleren han var før han ble skadet.

 

Slik det ser ut per i dag så kan jeg si meg enig. Men vi vet hva som bor i han og vi trenger ikke se lenger enn til vår egen Ramsey for å se at unge talenter kan trenge mye tid for å nå sitt fulle potensiale.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Laget vårt skriker etter gjennombruddshissighet. Ett godt tidspunkt for Ox?

 

Quoter denne igjen. Chamberlain henger igjen på sentral midtbane fremfor å presse oppover. Yay. Mye poeng å ha en spiller med fart på banen da når han henger igjen når vi skal angripe.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere da!!!!!!

 

Manu kan fort stikke av med seieren her...

 

Har hele tiden ment at United kom til å vinne jeg. Vi klarer bare ikke å vinne mot de uansett hvor elendige de er.

 

Slik det ser ut per i dag så kan jeg si meg enig. Men vi vet hva som bor i han og vi trenger ikke se lenger enn til vår egen Ramsey for å se at unge talenter kan trenge mye tid for å nå sitt fulle potensiale.

 

Syntes heller ikke han var så fremragende i 10/11 jeg da, men jeg er enig i at han fortsatt har potensiale i seg. Syntes han dog har mistet mye av det som gjorde han så spennende når han slo gjennom. Håper at han kommer seg og blir en kjempe på midtbanen vår i mange sesonger fremover, men jeg sliter virkelig med å se det pdd.

 

Link to comment
Share on other sites

2 poeng tapt i mine øyne. Szczesny fremstår som en matchvinner. Giroud som matchtaper.

 

Byttene til Wenger = null endringer. Chamberlain er totalt usynlig og blir i mine øyne brukt totalt feil. Burde presset opp og lagd trøbbel for United sitt forsvar, men istedet så bare henger han ved midtsirkelen sammen med Arteta. Er klart at Wenger ikke turte å gå "all in" her.

 

Er også verdt å stille spørsmålstegn ved bruken av Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at Wilshere får spille 90+ min i dag... Ett bytte Wenger??? Hvor er Bendtner, Sanogo, Poldi?? Alle de tre spillerne har fart nok til å utfordre bakrom... Poldi har i tillegg matchvinner egenskaper. Samme med Bendtner (Utrolig nok)...

 

Wenger har altfor stor respekt for Manure... Greit nok at de har gode spillere og er en stor klubb, men dette Manurelaget skal vi slå minst 7 av 10 ganger...

Link to comment
Share on other sites

Dette var en skuffende affære. Rett og slett skuffende. Utover i andre omgang spiller vi godt nok til å beseire denne middelmådigheten, men vi mangler X-faktor i den fremste rekke. Jeg prøver å forsvare Giroud da han har noen meget gode egenskaper, men det er dessverre ikke nok. Det blir for mye balltrilling og for lite målteft i ett og samme lag. Hva var det Stoke klarte som ikke vi klarte? Vel, vel vi henger fortsatt med men at vi kun får ett poeng over to kamper mot Liverpool og United lukter ikke gull. Skuffet gooner i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Vi er så ufattelig lei mot de gode lagene at det er ekkelt å se på! Vi spiller fotball uten å true bakrom på noen som helst måte.

 

Denne kampen var up for grabs i andre omgang og vi fixet ikke den biffen. Typisk, vi er nå kommet til den delen av sesongen der Arsenal knekker under press

Link to comment
Share on other sites

Fy fan Wilshere! Det verste jeg har sett. Utds farligste spiller! Om han fortsatt skal være Arsenalspiller, bør han få et draktnummer han fortjener. 32 kanskje. Hvor dårlig kan Podolski klare å være på trening, ettersom han ikke forsvarer en plass i denne startelleveren? Sagna og Gibbs må ha verdensrekord i unødvendige støttepasninger i upressede situasjoner. Ja takk til nye backer. Fantastisk redning av polakken da...

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller 4-2-3-1 ( eller 4-3-3), og denne formasjonen passer IKKE Giroud. Giroud trenger en hurtig og driblesterk makker.

 

Jeg tviler sterk på at Wenger vil endre formasjonen, og det bør han faktisk heller ikke gjøre.

 

Konklusjon= Vi trenger en suarez type spiller. Giroud på benken.

 

Til noe positivt, så synes jeg at ozil spilte bra.

Link to comment
Share on other sites

Må også si at Giroud skuffer meg idag. Det er nesten trist å se på, for han prøver og prøver og prøver men lykkes faen aldri.

 

Keepern vår er den eneste som gjør noe matchvinnende idag, ellers er forsvaret bra sammen med Arteta. Syns også Özil var flere hakk opp.

 

Banens verste var uten tvil Jack. Hvor mange balltap hadde han idag egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo ingen goalgetter i laget. Absolutt ingen av de som spiller oser det mål av. Det er ganske utrolig at Wenger som har høstet så mye triumfer med måltyver på topp har satt seg i denne posisjonen.

 

Giroud er god i spillet idag og musklene blir brukt. Men mannen klarer absolutt ikke score i de store oppgjørene, nå har han hatt så mange sjanser uten å klare det. Idag burde han hatt minst 2 mål med normal uttelling.

Link to comment
Share on other sites

I første omgang var det to middelmådige lag, i andre så viste Arsenal hvorfor de ligger over på tabellen. Men selv om Arsenal er klart best i banespill, så hjelper det lite å si at Arsenal "fortjener" seieren når laget er såpass impotente på topp. Det er mål som gir seier og ikke det å være best utenfor sekstenmeteren. Det sistnevnte punktet hjelper dog hvis det hadde vært noen som kunne fått den jævla ballen i mål.

 

Irriterer meg også litt over at 5-6 Arsenalspillere altfor ofte står pakket tett sammen midt foran seksten meteren og stanger, det viser seg at det er når vi får litt bredde i spillet at vi er farligst.

 

 

PS!! Polakken reddet oss med to tre praktredninger så han blir min MOM.

Link to comment
Share on other sites

Wenger fortsetter med det som for meg virker som en feig taktikk mot Manchester United. Førsteomgangen er like middelmådig som tidligere i sesongen, og starter katastrofalt med balltapet til Arteta. Laget jobbet hardt kampen gjennom, men for meg virker det uforståelig at Wilshere med sine flere ballmiss får fullføre kampen i stedet for Rosicky. Samtidig gir ikke byttet med Chamberlain inn meg noen mening, der det virker som han bare fikk beskjed om å ligge på kanten og spille små trekanter der ute. Hva med og fått han til å utnytte farten ved å gå på motsatte løp av Giroud? Når Giroud trekker imot så må Chamberlain angripe det rommet som åpner seg!

 

Og når man har spilt i 70 minutter og man ser Giroud ikke har dagen i det hele tatt på avsluttinger, så skjønner jeg heller ikke hvorfor Podolski blir værende på benken eller Sanogo som skal være så lovende. Likevel, 1 poeng idag gjør at avstanden til tabelltopp forblir det samme, og muligheten til å ta hjem seriegullet bli ikke skrinlagt pga. denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Pokkerpokkerpokkerpokker!!! :(

 

Jeg regner meg for å være rimerlig avbalansert og klarer stort sett å la være svartmaling og å spre eder og galle, men avslutningen i denne kampen fikk det faktisk til å koker litt her.

 

Her har vi et utrolig blekt (men hardtarbeidende - DET skal de ha) united-lag i kne og så VÅGER vi rett og slett ikke å gå for seieren. Vi avslutter sågar med å kontrollere inn en 0-0 ved å slå småpasninger på midten (og gir til alt overmål United en glimrende overgangsmulighet som VIRKELIG kunne gjort dette til en svart kveld).

 

Hør - jeg skjønner at man ikke kan gå hodeløst i angrep mot et lag med vP og Rooney på topp - de viste det ved en anledning da bare en glimrende polakk forhindret baklengs. Men ALLIKEVEL?? Det skjer ingenting fra benken som forsøker å vippe kampen i vår retning!?

 

Hva med litt Poldis hammer, Wenger? Vi hadde trykket, hadde ballen på deres halvdel, og for alle sine svakheter er han i det minste en mann som får ting til å skje!!

 

Og Giroud, som har kjempet knallhardt hele kampen, klarer knapt å stå på bena de siste ti minuttene - hva med litt lord Bendtner? Jeg vet han ikke er alles tekopp, men han hadde gjort mer nytte en en utslitt franskmann (som heller ikke hadde stilt inn siktet i kveld),

 

Nei - pokker ta, Wenger. Disse to tapte poengene setter jeg på din konto.

 

Vi (eller muligens Wenger) virker å ha et sterkt Unitedkompleks. Flere klaget over at vi var for feige mot United i høst .Tatt i betraktning av at det var på OT, var jeg ikke enig da. DENNE kvelden feiget vi ut fra tre poeng.

 

Pokker.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...