Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Er det på mandag overgangsvinduet starter? Mener å ha lest 10. Juni.

 

Før den tid er det i så fall bare 'free agents' som skifter klubb offisiellt.

Vinduet er åpent det. I følge noen så åpner det 1 juni og er åpent til 31 august, men i følge premierleague.com så åpner det ved midnatt etter siste seriekamp.

http://www.premierleague.com/en-gb/fans/faqs/when-does-transfer-window-open-close.html

 

Som et eksempel på at det er åpent så offentliggjorde Fulham i går signeringen av Maarten Stekelenburg:

http://www.fulhamfc.com/news/2013/june/05/stekelenburg

Link to comment
Share on other sites

Vinduet er åpent det. I følge noen så åpner det 1 juni og er åpent til 31 august, men i følge premierleague.com så åpner det ved midnatt etter siste seriekamp.

 

I år vil overgangsvinduet stenge mandag 2. september ettersom 31. august faller på en lørdag. For oss som holder med de røde fra London så blir vel dette nok en gang som å sende ønskeliste til julenissen og vente på gavene gjennom en lang førjulstid, for så å få beskjed om at jula er avlyst og at nissen ikke kommer...

Link to comment
Share on other sites

Vinduet er åpent det. I følge noen så åpner det 1 juni og er åpent til 31 august, men i følge premierleague.com så åpner det ved midnatt etter siste seriekamp.

http://www.premierle...open-close.html

 

Som et eksempel på at det er åpent så offentliggjorde Fulham i går signeringen av Maarten Stekelenburg:

http://www.fulhamfc....05/stekelenburg

 

Hmm. Måtte google litt selv. På wiki står det at vinduet åpner formelt 1. Juli i de fem store ligaene, med følgende unntak:

 

"Although, in England, the transfer window formally opens on 1 July, transfers between clubs in the same association can take place as soon as the last competitive fixtures for the season have been played"

 

Hva som har skjedd med Stekelenburg er jeg usikker på.

Link to comment
Share on other sites

 

Hmm. Måtte google litt selv. På wiki står det at vinduet åpner formelt 1. Juli i de fem store ligaene, med følgende unntak:

 

"Although, in England, the transfer window formally opens on 1 July, transfers between clubs in the same association can take place as soon as the last competitive fixtures for the season have been played"

 

Hva som har skjedd med Stekelenburg er jeg usikker på.

 

Manchester City har jo kjøpt både Jesus Navas og Fernadinho. Moncao har kjøpt James Rodriguez, Joao Moutinho og Radamel Falcao.

 

Vinduet er egentlig "oppe" hele sesongen. F.eks. så kan vi teknisk sett kjøpe/gjøre klart alt av detaljer for 3-4 spillere i midten av november/mars. Podolski senest i fjor ble gjort utenfor det offisielle overgangsvinduet, men det er ikke alltid at klubber er så villig til å gjøre en handel på det tidspunktet da det kan være distraherende for spilleren eller klubben.

Link to comment
Share on other sites

http://www.independe...nt-8647210.html

 

Mignolet kommer ikke til å fornye kontrakten med Sunderland. Vår nye sisteskanse?

 

Heller Mignolet enn Cesar hvertfall, men ryktene rundt sistemann er fortsatt de sterkeste.

 

Er dog fortsatt mer hypp på Begovic/Adler. De to sistnevnte er keepere som stortrives når de blir bombadert. Usikker på om hvordan de vil klare overgangen til Arsenal hvor de kanskje står uten arbeid i 80 minutter før de må være på sitt beste. Begovic i Stoke har vist at han mestrer dette og Adler det samme. De er også to meget dominante keepere mens de to første er langt svakere i feltet.

 

Mignolet/Cesar på sitt beste er meget gode, men jeg sitter alltid med følelsen av at de er "TV keepere" som Shay Given.

Link to comment
Share on other sites

 

Hmm. Måtte google litt selv. På wiki står det at vinduet åpner formelt 1. Juli i de fem store ligaene, med følgende unntak:

 

"Although, in England, the transfer window formally opens on 1 July, transfers between clubs in the same association can take place as soon as the last competitive fixtures for the season have been played"

 

Hva som har skjedd med Stekelenburg er jeg usikker på.

 

Vel, jeg stoler mer på det som står på den offisielle siden til Premier League som er www.premierleague.com enn en wikipedia-side hvem som helst kan oppdatere

 

 

Vinduet er egentlig "oppe" hele sesongen. F.eks. så kan vi teknisk sett kjøpe/gjøre klart alt av detaljer for 3-4 spillere i midten av november/mars. Podolski senest i fjor ble gjort utenfor det offisielle overgangsvinduet, men det er ikke alltid at klubber er så villig til å gjøre en handel på det tidspunktet da det kan være distraherende for spilleren eller klubben.

Avtaler mellom klubber og klubb/spiller kan vel gjøres bestandig men det er vel kun i overgangsvinduet at spillere kan registreres. Det eksisterer nok også en del formalia på når man faktisk "har lov" til å kontakte klubber og spillere mtp overgang men mulig at dette kun er i form av "gentlemans agreement". Agentene til spillerne derimot er nok i kontakt med potensielle nye klubber hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Avtaler mellom klubber og klubb/spiller kan vel gjøres bestandig men det er vel kun i overgangsvinduet at spillere kan registreres. Det eksisterer nok også en del formalia på når man faktisk "har lov" til å kontakte klubber og spillere mtp overgang men mulig at dette kun er i form av "gentlemans agreement". Agentene til spillerne derimot er nok i kontakt med potensielle nye klubber hele tiden.

Det stemmer at det kun er i "overgangsvinduet" at en spiller kan bli registrert (bli spilleberettiget). Det er et par unntak, ved spesielle anledninger kan en spiller bli registrert (på lån) hvis det er spesielle omstendigheter. F.eks. hvis vi får skade på 1. 2. og 3. målvakt så kan vi søke om å låne inn en målvakt utenom vinduene. Dette må søkes spesielt og er så vidt jeg vet for et begrenset tidsrom. Et annet unntak er at en spiller uten kontrakt kan signeres og bli spilleberettiget når som helst, f.eks. hvis en spiller blir frigitt midt i sesongen så kan han signere/spille for hvilken som helst klubb utenom vinduene.

 

Å kontakte spillere direkte er normalt "fy-fy" uten tillatelse fra arbeidgiver, dette gjelder forsåvidt også kontakt med agentene hvis det er snakk om forhandlinger om spilleren. Et unntak er når en spiller har mindre enn seks måneder igjen på kontrakten. Da står han fritt til å forhandle for hvem som helst når han vil i den perioden, men han blir ikke spilleberettiget før kontrakten går ut (normalt ved overgangsvinduets start 1. juli).

 

Ellers kan det som du skriver forhandles mellom klubber og mellom klubb og spiller (med arbeidsgivers tillatelse) hele året.

 

(jeg håper jeg ikke har bommet på noen fakta, siden hodet ikke alltid er helt på plass ;D )

 

------------

 

Når det gjelder Arsenal og klubbens måte å benytte overgangsvinduet (og året ellers også) så har jeg vært skuffet de siste sesongene. Jeg er klar over at vi ikke kan kjøpe alt på øverste hylle og jeg ønsker forsåvidt ikke å sløse med midler heller. Problemet er at klubben synes å gå inn i overgangsvinduene med "gnierbuksa" på, men ender med noen hastekjøp siste dag av overgangsvinduet og resultatet har mer enn en gang blitt bomkjøp som betyr sløsing av midler. Det kan av og til lønne seg å heller legge noen "miller" mer i bud på kvalitet enn å kjøpe tredjesortering som hastekjøp i siste liten.

Link to comment
Share on other sites

Da har Moyes også gjort sitt første kjøp som United manager. Henter en relativt ukjent 20-årig høyreback ved navn Guillermo Varela fra Penarol. Chelsea virker også å være veldig nærme å få ferdigstilt overgangen til Andre Schürrle.

 

Da har alle topplagene over oss hentet spillere i så fall.

 

Ellers håper jeg karen til høyre kan overbevise fyren til venstre om at Arsenal er rette stedet å dra. ;)

 

bmb3caecuaatquvjpglarge.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da har Moyes også gjort sitt første kjøp som United manager. Henter en relativt ukjent 20-årig høyreback ved navn Guillermo Varela fra Penarol. Chelsea virker også å være veldig nærme å få ferdigstilt overgangen til Andre Schürrle.

 

Da har alle topplagene over oss hentet spillere i så fall.

 

Ellers håper jeg karen til høyre kan overbevise fyren til venstre om at Arsenal er rette stedet å dra. ;)

 

bmb3caecuaatquvjpglarge.jpg

Vi har også hentet spillere.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

http://www.fanatix.c...ttacker/122596/

 

Ifølge denne artikkelen har Wenger dratt til Paris for å møte Higuain og hans far.

 

Ryktene rundt Higuain blir sterkere for hver dag, mens ryktene om Jovetic avtar for hver dag. Får vi inn Higuain, kan jeg leve med at Jovetic ikke kommer

Har mer tro på at higuain er rett mann for oss framfor Jovetic. Jovetic er på papiret perfekt for oss, men spillere med fortid i Italia pleier ofte å slite med å tilpasse seg PL. Spillere fra La Liga derimot tar nivået med en gang uten problemer

Link to comment
Share on other sites

Ifølge dette vil Real Madrid ha €30m for Higuain. I mine øyne er det for mye mtp. at spilleren allerede har sagt at han neste sesong ikke vil spille i klubben. Samtidig som han ikke har vært førstevalg de siste 2-3 sesongene.

 

Arsenal told to pay €6m more after meeting Higuain's father, Real Madrid throw a strop

 

Må også nevne at ryktene om Cesc, Fellaini og Higuain har dødd totalt. Jovetic ryktene er også så og si ikke-eksisterende. Williams ryktene er også helt døde i vannet.

 

Stille fordi det faktisk er noe som skjer? Eller stille fordi vi ikke lenger er interesserte?

Link to comment
Share on other sites

Ifølge dette vil Real Madrid ha €30m for Higuain. I mine øyne er det for mye mtp. at spilleren allerede har sagt at han neste sesong ikke vil spille i klubben. Samtidig som han ikke har vært førstevalg de siste 2-3 sesongene.

 

Arsenal told to pay €6m more after meeting Higuain's father, Real Madrid throw a strop

 

Må også nevne at ryktene om Cesc, Fellaini og Higuain har dødd totalt. Jovetic ryktene er også så og si ikke-eksisterende. Williams ryktene er også helt døde i vannet.

 

Stille fordi det faktisk er noe som skjer? Eller stille fordi vi ikke lenger er interesserte?

 

Dette er selvsagt spill for galleriet. Er det slik at Wenger er interessert, så har vi ytret det så klart at vi er godt bemidlet at Real vil presse ut så mye som mulig. Higuain kan godt være på vei til klubben, det er mulig vi er i forhandlinger, men det er fortsatt slik at det er mulig vi ikke signerer han før siste dagen av overgangsvinduet.

 

Cesc og Fellaini var medieskapt, det er jeg relativt sikker på, Williamsovergangen kan ha strandet på pris og vi er her i samme situasjon som med Higuain. Husk på at Wenger er et stabeist når det gjelder overgangssummer.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er selvsagt spill for galleriet. Er det slik at Wenger er interessert, så har vi ytret det så klart at vi er godt bemidlet at Real vil presse ut så mye som mulig. Higuain kan godt være på vei til klubben, det er mulig vi er i forhandlinger, men det er fortsatt slik at det er mulig vi ikke signerer han før siste dagen av overgangsvinduet.

 

Cesc og Fellaini var medieskapt, det er jeg relativt sikker på, Williamsovergangen kan ha strandet på pris og vi er her i samme situasjon som med Higuain. Husk på at Wenger er et stabeist når det gjelder overgangssummer.

 

Det er vel evt ikke første gang noen andre legger på de få pundene ekstra som skal til og vi går glipp av overgangen heller.

Glemmer aldri at han var plutselig overrasket over at Benzema ble solgt, han hadde planlagt at det ikke skulle skje den sommeren...

Link to comment
Share on other sites

For min del så er det like greit at Williams overgangen har stilnet, og jeg håper den har dødd!:P For han vil jeg absolutt ikke ha, spesielt ikke for den prisen på 10M pund som det var snakk om

Link to comment
Share on other sites

Ifølge dette vil Real Madrid ha €30m for Higuain. I mine øyne er det for mye mtp. at spilleren allerede har sagt at han neste sesong ikke vil spille i klubben. Samtidig som han ikke har vært førstevalg de siste 2-3 sesongene.

 

Arsenal told to pay €6m more after meeting Higuain's father, Real Madrid throw a strop

 

Må også nevne at ryktene om Cesc, Fellaini og Higuain har dødd totalt. Jovetic ryktene er også så og si ikke-eksisterende. Williams ryktene er også helt døde i vannet.

 

Stille fordi det faktisk er noe som skjer? Eller stille fordi vi ikke lenger er interesserte?

Det er ett vanvittig kjør i media men det at det blir litt stille har vel vært positivt i våre øyne tidligere. Overgangene til Nasri, Vermaelen, Koscielny og Cazorla husker jeg godt som eviglange sagaer som jeg trodde skulle renne ut i det store intet. Det er sikkert flere sagaer og som det ble stille rundt før de plutselig stod der i drakta. Det er lange prosesser som det er vanskelig å få god innsikt i og nettopp derfor blir det så frustrerende.

Link to comment
Share on other sites

Silly Season er rare greier. Mange(inkludert meg) føler seg sikre på at noe stort vil komme, vi vet bare ikke når. Det kan skje når som helst.

 

Jeg tror ikke t skjer noe før i juli, men man vet aldri.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...