Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

http://www.london24....nough_1_2230819

 

Spill for galleriet??

 

Sannsynligvis bare nok et rykte og en del av silly-season.. Et annet rykte i dag sier at Juventus mer eller mindre har en avtale klar om kjøp av Higuain på avbetaling, et tredje at ingenting vil bli avgjort før Real Madrid har fått etterfølgeren til Mourinho på plass..

 

Jeg har på følelsen at det ikke blir noen storkjøp i dette vinduet heller dessverre.. Der andre lag viser handlingsevne viser Arsenal absolutt ingenting, bortsett fra at de i år har pratet om alle pengene de har..

Link to comment
Share on other sites

 

Sannsynligvis bare nok et rykte og en del av silly-season.. Et annet rykte i dag sier at Juventus mer eller mindre har en avtale klar om kjøp av Higuain på avbetaling, et tredje at ingenting vil bli avgjort før Real Madrid har fått etterfølgeren til Mourinho på plass..

 

Jeg har på følelsen at det ikke blir noen storkjøp i dette vinduet heller dessverre.. Der andre lag viser handlingsevne viser Arsenal absolutt ingenting, bortsett fra at de i år har pratet om alle pengene de har..

 

Tror også det samme. Har sagt hele tiden at jeg ikke tror Arsenal (Wenger) plutselig vil bruke tonnevis med penger. Håpet derimot er alltid der, men det er uhyggelig sjeldent at handlingene står i stil til det håpet.

 

Vi endte 15 poeng bak United. Vi må forsterke laget og vi må ikke selge unna bidragsytere. Tror ikke vi selger noen av spillerene våre, men jeg tror heller ikke vi får se annet enn en unggutt inn på midtstopperplass som fjerdevalg og muligens noe av det samme på midtbanen mtp. Diaby og Coquelin.

Link to comment
Share on other sites

Enig med dere begge. Desverre. Jeg tror heller ikke han plutselig vil "splash the cash" og en annen ting er at han har utrolig stor tro på laget sitt.

 

Noe han selvsagt skal ha, det er en bra gruppe. Men de er ikke tittelutfordrere. Jeg frykter Wenger fortsatt sitter inne med hans uendelige tro og håp på

å vinne med et lag hvor han ikke har brukt store summer. Han er et stabeis, jeg har liten tro på at han endrer kurs.

 

Når det er sagt tror jeg ikke nødvendigvis vi trenger å bruke så vanvittig mye penger for å kunne hevde oss, men da er vi er helt avhengig av å treffe godt på kjøpene. Sånn som ståa er nå er vi altfor sårbare ved skader på enkelte nøkkelspillere. Vi har en spennende tropp som helt sikkert vil kunne ta mer poeng neste år. Men skal vi ta de 10-15 poengene ekstra trenger vi mer kvalitet og dybde. En spiss og et rivjern er for meg det viktigste. En klassekeeper hadde heller ikke vært dumt. Du tar gjerne 5-10 ekstra poeng bare der....

Link to comment
Share on other sites

Med en van Persie på topp så tror jeg vi hadde tatt minst 10+ ekstra poeng. Szczesny kan bli en keeper som vinner en del poeng for oss etterhvert, men pdd. har han ikke vært den keeperen spesielt mye. Tok seg dog opp etter å ha blitt droppet, men trenger sårt en skikkelig konkurrent som holder han på tå hev for å si det slik.

 

En midtbanespiller som kan erstatte/rotere med Arteta er også viktig. En som kan dominere midtbanen som Vieira gjorde i sine glansdager. Pogba/Fellaini er slike type spillere. Gonalons er mer en Gilberto som tillater andre å dominere fremfor selv å være så synlig. Begge deler er dog mer enn godkjent i mine øyne. Ville dog ikke forundret meg om vi fikk se Chamberlain mer i en rolle på midten i løpet av neste sesong dessverre.

 

Sist, men ikke minst så tror jeg det er ytterst viktig at Wenger får Wilshere til rette i laget. Ramsey har funnet sin dype rolle på midtbanen. Wilshere derimot fungerer ikke optimalt verken dypt eller høyt. Han har alle egenskapene til å lykkes begge steder, men han er for øyeblikket litt "lost" i mine øyne.

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Pogba - Ramsey

Walcott - Cazorla - Chamberlain

Jovetic

------------------------

I can only dream.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at Juventus kjøper både Jovetic og Higuain selvom de linkes til begge spillerne, i likhet med oss.. Vi burde da kunne dele 50/50 med Juventus når det gjelder de to spillerne? :)

 

Som Stefan sier havnet vi 15 poeng bak United, likevel er det dit storspillerne ryktes og ryktene blir egentlig bare sterkere og sterkere og fler og fler selvom jeg absolutt ikke liker det.. I dag har det versert flere steder om både Fabregas og Lewandowski til United.. Førstnevnte er forhåpentligvis helt uaktuelt! Men det håpet vi vel i fjor når det gjaldt en viss nederlender også..

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal chief executive Ivan Gazidis says Arsene Wenger is not 'scared to spend', but will hold out for top talent. He said: "Arsene is not scared to spend money but he has to believe they are top-class players who will add to the squad. Can I guarantee he will spend all of the money available to him? That depends on the talent."

 

http://www1.skysports.com/transfer-centre/clockwatch

 

Jeg tviholder på optimismen men denne uttalelsen så veldig kjent ut.

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal chief executive Ivan Gazidis says Arsene Wenger is not 'scared to spend', but will hold out for top talent. He said: "Arsene is not scared to spend money but he has to believe they are top-class players who will add to the squad. Can I guarantee he will spend all of the money available to him? That depends on the talent."

 

http://www1.skysport...ntre/clockwatch

 

Jeg tviholder på optimismen men denne uttalelsen så veldig kjent ut.

 

Det er godt å se det finnes optimister, men som du er inne på, så har vi hørt dette før. Det har vært mye snakk, og lite handling. Om han er redd for å bruke penger nå, det vet jeg ikke, men han var ikke det før (Henry, Wiltord, Reyes). Det virker nesten som om han ikke erkjenner prisstigning, og ikke er villig til å gi mer for spillere i dag, enn det man måtte ut med for 10-15 år siden. At han har truffet med overganger, kanskje bedre enn noen annen, skal han ha kred for. Samtidig, så er vi ikke lenger i den enestående situasjonen, hvor det "kun" var Wenger som kjente spillermarkedet, da spesielt det franske. Selv for de uslepne diamantene er det nå flere om beinet. Når vi da i tillegg nærmest flagger at Wenger har det han måtte ønske av midler, så blir det for dumt om vi ikke ser laget betydelig styrket denne sommeren. For det trengs, halve sesonger teller ikke. De som tror det kan begynne å telle poengene som Daglish tok på en halv sesongen etter Hodgeson. For vår del, så er fundamentet på plass. Nå gjelder det bare å gjøre det som trengs, så kanskje vi kan få være med på moroa litt lenger enn ut i november.

Link to comment
Share on other sites

Gazidis sa også dette på Q&A i går:

 

"Where we start is assessment of talent before we even think about the wages. Arsene assesses the talent. Once he makes that assessment we look at how to fit it in. We’re going to have to pay market rates and we’re going to have to evolve. I think the situation will evolve so that top players will earn more and players in the middle will stay about the same. So our structure will have to evolve.

 

Arsene is completely on board with that. He is not afraid to pay world class money for world class talent."

 

Som tidligere så er de "tøffe i kjeften", men som oftest så ender de opp med å ta halen mellom beina og løpe når de møter summene toppklassespillere som oftest går for i dagens marked. Som Revelur også nevner (og som jeg også har brukt som ankepunkt tidligere) er at Wenger ikke virker å anerkjenne dagens markedspriser. Det er som om han er "stuck" på begynnelsen av 2000-tallet før Chelsea, City etc. kom på banen.

 

If you’re going to talk the talk, you've got to walk the walk. Troen er dessverre veldig lav i mitt tilfelle. Tror det nok en gang blir en sommer hvor Wenger ikke fant "top top top top quality players" eller "super quality players" på tross av det er er mange gode alternativer ute på markedet i posisjoner hvor vi trenger spillere (tenker da spesielt på en midtbanespiller og spiss).

 

Kilde på Q&A transkriptet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Diaby blir skadefri til seriestart så vil jo det være som en stor signering.... ;-)

 

Slapp av. Det blir han ikke. Han skal vel ut av rullatoren om en måneds tid. Blir noen kamper i oktober pluss at han rekker å storspille i sesongens siste kamp og viser hvilken fantastisk fotballspiller han er. Det koster vel rundt £5M å kjøpe han ut av kontrakten ..........

Link to comment
Share on other sites

Tar gjerne begge to jeg. Gervinho og Rosicky erstattere.

 

Forøvrig har det jo vært snakk om at Gervinho er på vei ut for omtrent 10 millioner euro. Nani inn til under £10m kan være en super-deal.

Link to comment
Share on other sites

Får man skikk på Nani så er han blant di beste kantspillererne i premier league,å for den prisen så ville jeg tatt sjangsen.Plasser theo på topp så kan Nani spille på kant :)

 

Eller..

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta- Ramsey

Walcott - Cazorla - Nani

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Er ett eller annet med Nani som gjør at jeg ikke vil ha han... Men det er nå meg.

Burde kunne finnes andre spillere der ute som fungerer vel så bra eller bedre.

Håper blandt annet det er en annen spiss enn den du satte opp neste sesong Stefan :)

Link to comment
Share on other sites

Jaha? En kantspiller med en så følsom innleggsfot MÅ jo komme Giroud til gode. Det blir enklere å omsette innlegg fra Nani enn innlegg fra Gervinho og Sagna skulle jeg tro.

 

Et av de største ankepunktene jeg hadde mot Giroud (og Podolski) som midtspiss var at de veldig ofte ikke var i boksen når det kom et godt innlegg. Han vil nok trolig score et par flere headere, men han er langt langt unna en "world beater".

 

En klassespiss og en midtbanegeneral er de to stedene i laget hvor vi sårt mangler skikkelig kvalitet. Arteta og Ramsey har fungert meget bra, men mot de litt større lagene med fysikk på midten så blir dessverre Arteta litt for spe og treg i mine øyne. Verken han eller Ramsey klarer å dominere en midtbane på samme måte som Vieira, Gilberto eller tidvis Song også gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...