Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsène Wenger would break Arsenal transfer record for Gonzalo Higuaín

 

 

Fra The Guardian så den har litt mer hold i seg enn de andre linkene den siste tiden. Snakkes om £25m. Tror neppe Wenger kommer til å betale den summen mtp. at Higuain vil vekk fra Real Madrid og ingen andre lag faktisk virker å være interessert. Vel minus Juventus visstnok, men de kan ikke by mye i penger som vi kan. Istedet må de da ty til en byttehandel og Real Madrid vil visstnok ha Vidal eller Pogba så det kommer neppe til å skje.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Jeg regner med at Arsenal som tidligere kommer til å selge en eller flere av sine beste spillere i sommer. Hvem er i faresonen nå? Jeg blir ikke overrasket hvis følgende spillere forlater oss:

 

- Cazorla til ManC for £20M

- Koz til Barca for £15M

eller

- Vermaelen til ? for £15M

 

Hadde Wilshere hatt en bedre sesong hadde han nok også vært uttrygg, men regner med at klubben selger han hvis det tikker inn et bud over £20M.

Link to comment
Share on other sites

Ben Fairthorne@BFairthorne 6h

Both Marca and AS reporting Arsenal have met Madrid's 30 million valuation of Higuain.

 

Ben Fairthorne@BFairthorne 14m

Going to be reports tomorrow that Arsenal and Madrid have agreed fee and Higuain keen on move. Watch this space.

Ikke den mest pålitelige kilden, men ville vært en fantastisk førstesignering og symbol på klubbens nye satsing mot toppen.

Link to comment
Share on other sites

Er fortsatt rimelig sterke rykter om Higuain og Fellaini. Samtidig som Nani ryktene også har blusset opp en del, men jeg tviler på at United vil være villige til å selge til oss. Uansett så ville jeg vært meget fornøyd om dette var startoppstillingen vår neste sesong:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Fellaini - Ramsey

Walcott - Cazorla - Nani

Higuain

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Fellaini - Ramsey

Walcott - Cazorla - Nani

Higuain

 

Den lagoppstillingen der lukter det edelt metall av! Solid backrekke med god kombinasjon av rutine og ungdommelig pågangsmot, en midtbane med mye løpskraft og duellstyrke og kanskje endelig mulighet for riktig balanse. Fremover på banen har vi hurtighet, teknikk, gjennombruddskraft og målscorere i alle fire posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Er fortsatt rimelig sterke rykter om Higuain og Fellaini. Samtidig som Nani ryktene også har blusset opp en del, men jeg tviler på at United vil være villige til å selge til oss. Uansett så ville jeg vært meget fornøyd om dette var startoppstillingen vår neste sesong:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Fellaini - Ramsey

Walcott - Cazorla - Nani

Higuain

 

 

Uten tvil et lag godt nok for å kjempe helt i toppen! Et slikt lag gir oss også så ekstremt mye å spille på. Nani er en spiller jeg har meget lyst på, ekkel type, men det er den typen vingspiller jeg mener vi mangler i laget. En som kan dra av et skudd eller utfordre (på en Uforutsigbar måte) en mot en.

 

Eneste jeg stiller spørsmålstegn med en slik lagoppstilling er om Fellaini er disiplinert nok til å spille sammen med Ramsey på midtbanen. Vi har sett hvor god belgieren er når han får spille lengre opp i banen, og han har ikke klart å imponere like mye når han har blitt trukket dypere ned i banen for Everton. Personlig tror jeg ikke denne overgangen blir noe av. Klausulen er for høy og jeg er sikker på at Fellaini ønsker å være en av klubbens best betalte. Da er det risikabelt å bruke han i en rolle som vi ikke har gode garantier for skal gi suksess.

 

Higuain derimot tror jeg veldig på kommer til å skje. Mer og mer tyder på det, spesielt nå som Juventus har begynt å interessert seg mer i en billigere Tevez. Vi har pengene, Higuain virker giret på Arsenal og Higuain har fransk pass! Perfect match!

 

Ser på Nani og Fellaini som mer usikre, har liten tro på at noen av disse kommer, selv om jeg hopper i taket om førstnevnte blir Arsenalspiller! Ser mer for meg at Grenier blir signert, samt kanskje Illarramendi som virkelig har imponert under U-21 EM. Kjøp av disse to hadde ikke akkurat skuffet meg heller. Illarramendi minner meg veldig om en ung Xabi Alonso, og jeg tror han ville passet veldig godt inn i vårt system. Grenier har jeg hørt ekstremt mye bra om. Etter å ha bodd noen måneder i Frankrike har jeg skaffet meg noen franske kompiser, og de har vært full av lovord om Grenier selv før Arsenal viste interesse. Helt siden Januar har han hatt en formkurve bratt som en fjellvegg, og etter å nylig ha fått landslagsdebuten ser det ikke ut til at formkurven skal stoppe riktig enda. Han har bare et år igjen av kontrakten i Lyon også, så det skal være mulig å hente han inn uten å betale alt for mye.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Mertesacker - Gibbs

Arteta/Illarramendi - Ramsey

Walcott - Cazorla/Wilshere - Grenier/Cazorla

Higuain

Grenier og Illarramendi i startoppstillingen avhenger selvsagt om hvor fort de vil ta nivået. Higuain er jeg sikker på vil takle det fra dag en, og om også Grenier og Illarramendi skulle klare å ta nivået relativt kjapt så tror jeg også dette laget vil være godt nok for å kjempe helt i toppen av Premier League neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

 

Uten tvil et lag godt nok for å kjempe helt i toppen! Et slikt lag gir oss også så ekstremt mye å spille på. Nani er en spiller jeg har meget lyst på, ekkel type, men det er den typen vingspiller jeg mener vi mangler i laget. En som kan dra av et skudd eller utfordre (på en Uforutsigbar måte) en mot en.

 

Eneste jeg stiller spørsmålstegn med en slik lagoppstilling er om Fellaini er disiplinert nok til å spille sammen med Ramsey på midtbanen. Vi har sett hvor god belgieren er når han får spille lengre opp i banen, og han har ikke klart å imponere like mye når han har blitt trukket dypere ned i banen for Everton. Personlig tror jeg ikke denne overgangen blir noe av. Klausulen er for høy og jeg er sikker på at Fellaini ønsker å være en av klubbens best betalte. Da er det risikabelt å bruke han i en rolle som vi ikke har gode garantier for skal gi suksess.

 

Higuain derimot tror jeg veldig på kommer til å skje. Mer og mer tyder på det, spesielt nå som Juventus har begynt å interessert seg mer i en billigere Tevez. Vi har pengene, Higuain virker giret på Arsenal og Higuain har fransk pass! Perfect match!

 

Ser på Nani og Fellaini som mer usikre, har liten tro på at noen av disse kommer, selv om jeg hopper i taket om førstnevnte blir Arsenalspiller! Ser mer for meg at Grenier blir signert, samt kanskje Illarramendi som virkelig har imponert under U-21 EM. Kjøp av disse to hadde ikke akkurat skuffet meg heller. Illarramendi minner meg veldig om en ung Xabi Alonso, og jeg tror han ville passet veldig godt inn i vårt system. Grenier har jeg hørt ekstremt mye bra om. Etter å ha bodd noen måneder i Frankrike har jeg skaffet meg noen franske kompiser, og de har vært full av lovord om Grenier selv før Arsenal viste interesse. Helt siden Januar har han hatt en formkurve bratt som en fjellvegg, og etter å nylig ha fått landslagsdebuten ser det ikke ut til at formkurven skal stoppe riktig enda. Han har bare et år igjen av kontrakten i Lyon også, så det skal være mulig å hente han inn uten å betale alt for mye.

 

Grenier og Illarramendi i startoppstillingen avhenger selvsagt om hvor fort de vil ta nivået. Higuain er jeg sikker på vil takle det fra dag en, og om også Grenier og Illarramendi skulle klare å ta nivået relativt kjapt så tror jeg også dette laget vil være godt nok for å kjempe helt i toppen av Premier League neste sesong.

 

Dette har jeg også stilt tegn ved tidligere, men ved siden av Ramsey så tror jeg de kan danne et meget godt partnerskap. Ramsey har fysikken, løpskraften og disiplinen til å holde igjen når Fellaini rykker fremover. Samt taklingsegenskapene (hadde Europas beste taklingsprosent på over 90%). Har tidligere sammenlignet Ramsey litt med måten Schweinsteiger holder igjen for Bayern (er dog fortsatt langt unna tyskeren da han i mine øyne er verdens ener på dette punktet). Fellaini ville da hatt en mer Martinez rolle hvor han han flyr fremover mens Ramsey som oftest holder igjen. Tror dette kunne fungert mtp. Ramsey og Cazorla sin energi, men stiller spørsmålstegn om Fellaini har orken til å spille denne rollen over samtlige 90 minutter uten å ofre de defensive pliktene sine.

 

Nani hadde vært et kupp til £10m eller under. Han har ikke vært i toppform den siste sesongen eller to, men Ferguson har fryst han ut totalt så det er vel ikke de letteste forholdene å prestere under. Vil tro at han under Wenger ville kommet opp på et høyere nivå enn hva han gjorde under Fergie. Grenier er god, men jeg stiller spørsmålstegn til han mtp. at jeg ikke klarer å se for meg at han vil fungere som offensiv midtbane i PL. Som kantspiller tror jeg heller ikke han har farta eller dribleferdighetene til å være i nærheten av sitt beste. Tror at Grenier ender opp sentralt på midtbanen hvis han blir signert. Hvis ikke ender han nok trolig opp som andrevalg/back/rotasjon. Ville dog hatt han i laget uansett. Spennende spiller på tross av enkelte svake områder.

 

Illarramendi er jeg mer usikker på. Vært meget god for Real Sociedad, men i motsetning til Alonso mangler han 10cm på høyden og en del på fysikken. Er ikke det beistet jeg ønsker å se på midten, men han ville vært en perfekt Arteta erstatter hvis det var det man var ute etter.

 

Med Higuain, Grenier og Illarramendi inn så ville vi vært et bedre lag enn i fjor, men jeg anser oss ikke for å være tittelkandidater og det blir nok en sesong hvor vi heller tror at neste sesong kommer til å gå så veldig mye bedre. Med Higuain, Nani og Fellaini derimot så ville det gjort oss til seriøse utfordrere øyeblikkelig. 2 er allerede "PL proven" mens den siste har spilt på øverste nivå i 6 sesonger. Jeg vet hvertfall hva jeg foretrekker :P

Link to comment
Share on other sites

Higuain er vel bare på ryktestatus ennå. Det kan like godt hende at det ikke er noe som tilsier at han skal til Arsenal, men bare oppgulp i media.

Men det hadde vært en stor signering. En fantastisk spiss på sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik: Det er nærmest umulig at det er så mye røyk uten flammer. Samtidig så kjører aviser som The Guardian, The Telegraph og The Times historien. Dette er blant de mer seriøse på balløya. Særlig The Guardian pleier som regel ikke å kjøre rykter uten å ha en troverdig kilde. Håper virkelig de treffer her. Kjenner jeg begynner å bli veldig frustert.. særlig hvis denne sagaen skal vare helt til 11. juli :P

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at dette ryktet virker å ha hold i virkeligheten, men jeg tror også det er sannhet i at RM vil vente på Ancelotti og om han aksepterer et salg av Higuain. Vi må nok bare finne oss i å vente til dette er avklart og det er nok ikke noe klubben kan gjøre med det. La oss bare ikke håpe at vi legger alle eggene i samme kurv og at andre muligheter går tapt fordi vi satser alt på en spiller.

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik: Real Madrid har både kjøpt og solgt spillere uten å ha en manager før (som City/Chelsea). Ancelotti er også så godt som klar og Higuain har selv sagt at han vil vekk foran samtlige fans på Santiago Bernabeu. I verste fall kunne vel Zidane/Perez høre med Ancelotti om han for enhver pris vil beholde Higuain?

 

Til ytterst og sist tror jeg ikke dette handler om at Real Madrid "må" ha på plass en ny manager, men heller at de skal skvise ut så mye penger fra Arsenal som mulig. Og som kjent så er ikke akkurat Arsenal/Wenger kjent for å gi blaffen i et par millioner pund. Det er hvertfall hva jeg gjetter på at dette står på :P

Link to comment
Share on other sites

Thiago for £15m er et kupp. Frykter han kommer til å være fantastisk for United.

 

Ønsker meg forøvrig fortsatt Pogba. Fellaini ville vært en meget god spiller å ha han også, men jeg føler han ikke er like god som Pogba bare. Syntes sistnevnte har flere strenger enn hva Fellaini har. Dog har han ikke like mye erfaring som Fellaini og ei heller erfaring fra PL. Kommer også til å koste omtrent det samme som belgieren, men er til gjengjeld hele 6 år yngre.

Link to comment
Share on other sites

Thiago for £15m er et kupp. Frykter han kommer til å være fantastisk for United.

Thiago i tospann med Kagawa kan fort vise seg å være en overlegen midtbane, spesielt om Carrick opprettholder formen han hadde gjennom hele forrige sesong.

 

Edit: Godeste GeoffArsenal melder/hinter på twitter til at Wenger vil gå "all in" for å hente Wayne Rooney i konkurranse med blant annet Chelsea og Real Madrid. Man kan selvfølgelig spørre seg om hvordan man skal holde Giroud, Podolski, Gervinho, Walcott, Higuain og Rooney fornøyde siden alle ønsker spissrollen, men jeg klarer bare ikke å si - nei takk - til en spiller av hans kaliber. Gervinho kan i tillegg være på vei bort. Ser man at vi får signert en defensiv midtbanespiller i form av Fellaini, Pogba eller en annen og kanskje Cesar så er laget gull!

Cesar

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Pogba

Walcott - Rooney - Cazorla

Higuain

Benk: Szczesny, Vermaelen, Jenkinson, Arteta, Wilshere, Podolski, Giroud

Da står vi igjen med Monreal, Rosicky, Oxlade-Chamberlain og Gervinho som backup. Den største svakheten ved evt. skader vil da være på stopperplass der vi nå bare har 3 gode alternativer og ikke kan gamble på en skadefri sesong andre året på rad. En mulig løsning kan være å skyve Sagna inn et hakk og spille med Jenkinson på høyrebacken, slik vi måtte gjøre en kamp i sesong som vi nettopp har lagt bak oss. Å kunne velge mellom Ramsey, Pogba, Arteta og Wilshere som dype midtbanespillere er et luksusproblem og vil avgjøres etter form. Etter sesongavslutningen har i alle fall ikke Ramsey spilt seg ut av laget, mens Pogba (om han blir signert) vil være en spennende utfordrer til Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Thiago for £15m er et kupp. Frykter han kommer til å være fantastisk for United.

 

Leste et eller annet sted at denne buy-out klausulen kun gjelder spanske klubber, så hvis for eksempel United skal kjøpe Thiago så kan nok den summen fort dobles.

Det er det som er med en del av Barca spillerene, hvor gode er de egentlig når du tar dem ut av Barcelonalaget og deres spillemønster?

Det er et av spørsmålene som jeg også knytter til en mann som Lionel Messi. Hvor god er du egentlig i en annen drakt? Den drakten har så langt kun vært Argentinas, og ...... tja.

Så for meg, Thiago for £15M - ja, for £30M - tja, kanskje ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg som trodde ar vi for lengst hadde en avtale om personlige betingelser med Higuain, og det eneste som som sto i veien var prisen...

 

Haha. Ja begynner å bli litt latterlig.

 

Går nå rykter om at det blir medical i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Har en flaske cognac som står klar til og åpnes så fort Higuain signerer!! :)

 

Håper nå inderlig at denne signeringen ikke går i vasken nå da, og det er vel nå 6 år siden en spiller jeg liker veldig godt utenfor Arsenal som da kommer inn portene på 'The Grove'.

Link to comment
Share on other sites

Ikke mange vi har hentet fra den klubben. Baptista på lån med mulighet for kjøp i vår første sesong på Emirates var den siste som kom inn. Var stor fan av han i sin tid når han spilte for Sevilla og er en av de få spillere jeg har likt som faktisk kom til klubben, selv om det var et låneopphold.

Regner med at det vil gå litt bedre for Higuain!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...