Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Det som irriterer meg mest med Silly Season anno 2013 er Twitter. Gud og hvermann sier at de har blitt "told" noe om det ene eller andre. Hvorfor gjør de dette? De tar alltid feil og det er jo bare tåpelig å finne på ting sånn helt uten videre? Fatter ikke at de gidder å spre slikt tull, likefullt som jeg ikke fatter at jeg gidder å lese det. :P

Link to comment
Share on other sites

Det som irriterer meg mest med Silly Season anno 2013 er Twitter. Gud og hvermann sier at de har blitt "told" noe om det ene eller andre. Hvorfor gjør de dette? De tar alltid feil og det er jo bare tåpelig å finne på ting sånn helt uten videre? Fatter ikke at de gidder å spre slikt tull, likefullt som jeg ikke fatter at jeg gidder å lese det. :P

 

Jeg er helt enig. Folk bare finner på ting. Det er så latterlig provoserende. Ikke engang en kilde brukes!! Når det er sagt, så er jeg redd for at Higuain-overgangen går i vasken. Det er farlig når det spres så mye optimisme rundt en overgang som langt i fra ser ut til å være bekreftet.

Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk at det finnes en intern konkurranse i det miljøet der om hvor langt man kan gå når det gjelder rykter.

"Nå har vi sagt at onkelen til Higuain har sagt at han nærmer seg. Kanskje vi skal se om de biter på at hushjelpen hans har sagt at han har begynt å pakke". Synes jeg ser det...

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er helt enig. Folk bare finner på ting. Det er så latterlig provoserende. Ikke engang en kilde brukes!! Når det er sagt, så er jeg redd for at Higuain-overgangen går i vasken. Det er farlig når det spres så mye optimisme rundt en overgang som langt i fra ser ut til å være bekreftet.

Det er kun for å få flere følgere på Twitter

Link to comment
Share on other sites

Da var Vito, Arsha, Squillaci, Denilson osv vekk og Nicklas og Djourou på vei vekk, opprydningen har startet. Tror virkelig at vi kan få en eller to signeringer i år som holder god god kvalitet med tanke på hvor mye vi alt har rydda vekk fra lønnsbudsjettet.

Link to comment
Share on other sites

Da var Vito, Arsha, Squillaci, Denilson osv vekk og Nicklas og Djourou på vei vekk, opprydningen har startet. Tror virkelig at vi kan få en eller to signeringer i år som holder god god kvalitet med tanke på hvor mye vi alt har rydda vekk fra lønnsbudsjettet.

På den annen side så burde jo kuttene i kostnader øke overskuddet betraktelig. Spørs hva Gazidis tenker. Vi har råd til Rooney i år, men sparer vi ennå litt til så har vi kanskje råd til Messi eller Ronaldo!

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt ikke noe nærmere Higuain. Virker som om det er de samme gamle punktene hvor det streves igjen. Altså at vi ikke er villige til å by nok.

Tipper vi krangler om et par millioner pund samtidig som vi satser på at ingen andre er interessert i argentineren slik at vi kan gå hele sommeren og få han på billigsalg. Problemet er vel bare når en annen klubb kommer inn og tilbyr nok til at de får tillatelse til å holde samtaler med Higuain. Tror neppe han føler seg spesielt ønsket til klubben når vi er såpass gniene på overgangssummen at vi heller risikerer å miste han til en annen klubb fremfor å gi det Real Madrid krever for å gi slipp på han.

Link to comment
Share on other sites

Dagens rykte: Suarez til Arsenal (bookmakerne har faktisk stoppet alle muligheter for å tippe på overgangen). Ryktet sier også at Higuain omsider har fått tillatelse til å snakke med Arsenal, spørs om han avbryter ferien eller ikke da.

 

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/sjekk-torsdagens-fotballrykter-arsenal-kjoeper-suarez-4082966.html

Link to comment
Share on other sites

Dagens rykte: Suarez til Arsenal (bookmakerne har faktisk stoppet alle muligheter for å tippe på overgangen). Ryktet sier også at Higuain omsider har fått tillatelse til å snakke med Arsenal, spørs om han avbryter ferien eller ikke da.

 

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/sjekk-torsdagens-fotballrykter-arsenal-kjoeper-suarez-4082966.html

Sakset fra arseblog:

 

 

Finally for today, a word on ‘betting suspended’ stories which have become standard this summer. Twitter will become abuzz with the news that a bookie has suspended betting on a certain player joining a certain club, which leads rise to speculation that a deal is on the brink of completion.

The website associated with said bookie, be it their own portal, or a large sports website which may or may not have its own TV channel, then publishes a story saying betting has been suspended, adding another layer of ‘credibility’ to things. If that organisation does have a TV channel, it becomes a story on there too, with the bookie highlighted as the main source, but the issue is people think the story is about the player and transfer.

It’s not. It’s about the betting. These stories are cheap, and sadly effective, viral marketing. Nothing more. Nothing less. They prey on people’s desire, their need, to believe things they want to believe. I saw someone ask on Twitter last night, why would a bookie lie to us?

Why indeed. Save your money.

Link to comment
Share on other sites

http://www.guardian.co.uk/football/2013/jul/04/gonzalo-higuain-arsenal-deal-close

Det er tross alt seriøse The Guardian som melder at Higuan skal undergå medical hos oss. Alikevell reagerte jeg på siste avsnitt i artikkelen, direkte quote fra far Higuain:

 

"There isn't anything signed yet, but the negotiations are very advanced," Higuaín senior added. "We haven't spoken about the contract yet. Arsenal have made a great offer, in the same way as Juventus."

Går Juventus seriøst for klassespiss nr 3 i dette vinduet?

Link to comment
Share on other sites

De har jo sagt de ikke har råd til Jovetic heller. Så har absolutt null tro på at de er i nærheten av å lande Higuain, men skal jo aldri si aldri.

 

Forøvrig: Håper Jovetic ryktene blusser opp igjen før vinduet stenger. Hadde vært fantastisk å sikret han for en billig penge i august en gang. Jovetic + Higuain inn = vanvittig.

Link to comment
Share on other sites

De har jo sagt de ikke har råd til Jovetic heller. Så har absolutt null tro på at de er i nærheten av å lande Higuain, men skal jo aldri si aldri.

 

Forøvrig: Håper Jovetic ryktene blusser opp igjen før vinduet stenger. Hadde vært fantastisk å sikret han for en billig penge i august en gang. Jovetic + Higuain inn = vanvittig.

 

Jeg leste en artikkel på newsnow tidligere i dag, hvor det faktisk stod at vi visstnok var "back in for" Jovetic

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg leste en artikkel på newsnow tidligere i dag, hvor det faktisk stod at vi visstnok var "back in for" Jovetic

 

Hadde vært en dream come true. Walcott, Cazorla, Jovetic og Higuain i angrep. Med Wilshere og potensielt Ramsey/Arteta i bakhånd hvis vi hadde fått tak i en ny midtbanespiller. Det ville det rett og slett stinket gull av.

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde vært en dream come true. Walcott, Cazorla, Jovetic og Higuain i angrep. Med Wilshere og potensielt Ramsey/Arteta i bakhånd hvis vi hadde fått tak i en ny midtbanespiller. Det ville det rett og slett stinket gull av.

Og Shrek på benken bare for å si føkk off til Man U.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Og Shrek på benken bare for å si føkk off til Man U.

 

BE

 

Tror det ville ødelagt litt i forhold til FFP, men jeg ville heller sett van Persie bli hentet tilbake for så å la han råtne på benken i så fall. :-"

 

Ellers lurer jeg på når aktiviteten på spillere inn kommer til å ta seg opp. Pdd. så har vi solgt unna 1 keeper i Mannone samtidig som vi har lånt ut Djourou og Coquelin. Vi står da altså med 3 keepere for 1 posisjon (hvis Martinez blir tredjevalg) noe som er ok i mine øyne, men jeg frykter virkelig midtbaneplassen og midtstopperplassen mtp. at vi kun har 3 spillere i hver av disse posisjonene. Trenger virkelig et par spillere inn (eller mer) om vi skal ha de sedvanlige skadeproblemene. I fjor var så og si hele spillerstallen skadefri bortsett fra Diaby og Rosicky, men hadde hadde de holdt seg skadefrie ville virkelig verden stått på hodet.

 

Poenget mitt er: Forrige sesong var unntaket, mens de resterende sesongene er regelen. Vi hadde vanvittig flaks med skader i fjor, men allikevel måtte vi kjempe med nebb og klør for å klare 4. plass. Jeg tror ikke vi vil være så heldige med skader igjen denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi hadde god backup så burde vi kjempet høyere. I mine øyne har vi ikke god nok stall p.d.d til å kjempe høyere på tabellen og DET må være prioriteten å få gjort noe med. Som wilshere sa: higuain inn er en god start. Men vi må ha flere slike spillere

Link to comment
Share on other sites

Walcott spilte 32 ligakamper. Er det virkelig å være skadeplaget? Sagna spilte 25 ligakamper, Wilshere spilte 25 ligakamper og Gibbs spilte 27 ligakamper. Alle over 25 kamper hver i ligaen alene.

 

Vil ikke påstå at det er å være særlig skadeplaget mtp. at Gibbs også stod over en del ligakamper etter at Monreal kom inn og han var i god form. Wilshere kunne også fort ha spilt tett opp mot 30 ligakamper, men mtp. at Ramsey - Arteta fungerte såpass godt så var det ikke nødvendig.

 

Selvfølgelig skulle alle gjerne vært opp mot 30 ligakamper, men så lenge de alle spiller minst 25 kamper i ligaen i løpet av en sesong så er det hvertfall en start. Særlig for Walcott, Gibbs og Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...