Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tatt fra Arsenal news ettellerannet på newsfeeden min på Facebook:

Gabriele Marcotti: "Wanyama or Fellaini to Arsenal? They won't get both. I think Arsenal will make a push for Fellaini. A lot of clubs want him. He allows you to have a physical presence without Giroud, and you could play with a Higuain instead. Higuain to Arsenal? Wenger met with his dad recently. The strange thing about this was they made it so public, which could mean a number of things. The player may really want to go to Arsenal, Wenger may be doing Madrid a favour, by forcing Juve to make an increased bid, and maybe there is another player at Madrid that Arsenal are looking. It could mean a number of things. Rooney? I expect him to sign a new deal and stay at Man Utd."

 

Interessante uttalelser far Marcotti, det folk ikke tenker over er det at Giroud tar mye på de defensive dødballene og at en eventuell Higuain/Rooney eller whatever ikke vil kunne vinne like mye i egen boks, en Fellaini ville gjort at vi fortsatt har physical presence som han sier. Problemet er vel disiplinen til Fellaini som jeg er litt usikker på og overgangssummen tatt i betraktning er han nok ikke akkurat et røverkjøp. Jeg stiller meg fullt og helt bak Wenger i årets overgangsvindu også, men forventer at ting begynner å skje før i august i år. Dersom Wenger vil ha Fellaini og Higuain og får hentet begge samt en stopper som er lik Mertesacker(Høy dominerende dirrigent som kan støtte Vermaelen og Koscielny på andre stopperplassen) som backup og muligens også en keeper tror jeg vi vil stille sterkt neste sesong. Problemet mitt er at jeg helst ville hatt inn en vingtype også og at så mange spillere inn ikke kommer på tale og vil ta lang tid å få samspilte..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Hvis Fellaini kunne gjort en lignende jobb for oss som Martinez gjør i City så ville han vært verdt hvert øre. Problemet dog er at han alltid har slitt med disiplinen i motsetning til spanjolen som alltid har prioritert det defensive og blitt sluppet mer "fri" i Bayern.

 

Kanskje ikke et røverkjøp, men et høyst nødvendig kjøp (sett utifra at Wenger mener han er den rette mannen).

 

Som du også nevner Wojiech så gjør Giroud en fenomenal jobb på defensiv dødball, men det blir litt dumt når et av hovedpunktene til å ha han i laget er at han gjør oss tryggere defensivt fremfor farligere offensivt. Når vi har spillere som Cazorla, Wilshere, Arteta, Walcott etc. så trenger man et par store karer innimellom (Sagna er unntaket på tross av sine 176cm).

 

Med en Fellaini og Jovetic/Higuain/Benzema inn f.eks. så vil man få inn en god del ekstra høyde i laget. Vi vil vel også få inn Jenkinson etterhvert hvis han fortsetter utviklingen sin i riktig retning som er godt over 180 høy. Teknikk blandet med fart og fysikk er noe jeg alltid har elsket. Dette var selve grunnlaget i Wengerball og i Chelsea (anno 04-08) og Bayern de siste årene. I mine øyne den herligste fotballen man kan se.

 

Som sagt: Jeg drømmer om å få se inn en dominerende mer defensiv midtbanespiller tett opp mot 190 samt en bevegelig, teknisk god og rimelig kjapp spiss. Det er rimelig mange av de første der ute på markedet (Gonalons, Fellaini, Capoue etc.), men den sistnevnte er det særdeles få av.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Fellaini kunne gjort en lignende jobb for oss som Martinez gjør i City så ville han vært verdt hvert øre. Problemet dog er at han alltid har slitt med disiplinen i motsetning til spanjolen som alltid har prioritert det defensive og blitt sluppet mer "fri" i Bayern.

Måtte sitere, ikke ofte jeg ser Stefan B-feil.

Drømmer om det samme som deg, skrev det vel her i 2008 når Tyskland først begynte å føre den raske, tekniske fotballen anført av sterke og digre spillere. Fremtiden er utvilsomt å kombinere fysikk og teknikk i større grad enn hva som er gjort i dagens fotball.

Link to comment
Share on other sites

http://metro.co.uk/2013/06/12/odil-ahmedov-reveals-arsenal-are-scouting-him-ahead-of-summer-transfer-3838775/

 

Vi har visstnok sett samtlige kamper med Odil Ahmedov denne sesongen. Husker vi var linket til han i fjor og. Har han den fysikken vi ønsker? Han klemmer godt til i taklingene sine så han er iallfall en tøffing.

Link to comment
Share on other sites

http://metro.co.uk/2...ansfer-3838775/

 

Vi har visstnok sett samtlige kamper med Odil Ahmedov denne sesongen. Husker vi var linket til han i fjor og. Har han den fysikken vi ønsker? Han klemmer godt til i taklingene sine så han er iallfall en tøffing.

 

Høres mer ut som Arsenal det her. Tviler på at han er i nærheten av nivået som vi trenger, men at han muligens om 2-3 er på et brukbart nivå. Mangler også 12cm før han er på høyden til Fellaini så den fysikken og dominansen som belgieren innehar har nok neppe denne karen. Vi var linket til han i fjor og jeg var ikke spesielt overbevist. Er ei heller overbevist i år, men skal sies at han ble kåret til klubbens beste spiller i 2011 ovenfor spillere som Eto'o og Zhirkov, men de to sistnevnte er ikke akkurat helt i hundre for pengeklubben.

 

I mine øyne en billigløsning som igjen viser intensjonen til Wenger og klubben. Med forbehold at vi ender opp med å kjøpe han selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Offsiell bekreftelse på at Sanogo kommer til klubben 1. juli er ikke noe problem så lenge avtalen er done. Vi annonserte kjøpet av Podolski i mai i fjor på tross av at han ikke kom til klubben før 1. juli. Liverpool bekreftet også kjøpet av Kolo Touré på tross av at kontrakten hans ikke hadde gått ut med City ennå.

Link to comment
Share on other sites

Hva (av betydning) er egentlig bekreftet så langt hos våre rivaler? Dette er hva jeg har fått med meg:

 

Arsenal:

- Squillaci, Arshavin, Denilson

 

Man Utd:

+ Zaha, Moyes, Varela

- Ferguson

 

Man City:

+ Fernandinho, Navas

- K.Toure

 

Chelsea:

+ Schurrle, Mourinho

- Benayoun, Malouda

 

Liverpool:

+ Kolo Toure

 

Tott:

- Gallas, Bentley (!)

 

Everton:

- Moyes, Neville

 

Er det sånn at de største "spiser" først, mon tro?

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg at hvertfall Chelsea og City vil styrke med 3-4 (ish) solide spillere til.

 

Vi MÅ ha folk som kan gå rett inn å gjøre en solid jobb fra dag 1. Fellaini, Higuain o.l.

 

Grenier er spennende han, og kan sikkert bli meget god i PL, men det er vell høyst tvilsomt at dette skjer med en gang. Wenger sier han

minner om Nasri. Nasri ble veldig bra han, men det tok 2-3 sesonger. Det har vi ikke tid til !

 

Meget positivt at han de siste to årene har gått for mer etablerte spillere. Fortsett med det !

 

Forøvrig har vi ifølge denne kilden sikret oss svenske Jamaal Raage. 16 år.

 

http://arsenalyouth.wordpress.com/2013/06/13/arsenal-secure-deal-for-swedish-striker-raage-according-to-reports/?

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok enda ein tøff sommar. Syns framleis ikkje at nokon av spelarane som har skifta klubb hadde forsterka oss nevneverdig. (Falcao, sjølvsagt men med den prisen og den eigarstrukturen...) Syns City har brukt mykje pengar på spelarar som eg vert overraska om forsterkar dei vesentleg, men det kan vere at tanken er at nokre store navn skal ut. Vi får håpe vi reelt er med å konkurrerer om dei spelarane som Wenger har sett seg ut som kan forsterke oss frå dag 1 og at vi får napp på 2-4 av dei!

Link to comment
Share on other sites

Jesus Navas, hvis han tåler å være borte fra Spania, er vesentlig bedre enn noen eksisterende høyreving I Premier League.

 

Tror ikke City er den beste destinasjonen hans slik sett. Hvis Pellegrini (som er meget meget sannsynlig) ender opp som manager så blir det et enda merkeligere kjøp. Pellegrini har aldri hatt en ren kantspiller som Navas i et lag han har vært manager for. Med Agüero som midtspiss så er det særdeles lite å sikte etter i boksen også.

 

Med Dzeko derimot så kan det fort bli farlig, men Pellegrini har som sagt aldri hatt en spillestil med fokus på kantspill.

Link to comment
Share on other sites

Har sett Navas for lite, spesielt i La liga. Men det eg har sett for Spania og i nokre få kampar gir meg ingen tru på at han blir nokon hit i City. Men for all del, gode ferdigheiter og betre med ball enn Walcott...

Mulig det, men han har ingen mål og svært få målgivende i La liga denne sesongen, tror han blir å slite med å takle PL.

Link to comment
Share on other sites

Har sett Navas for lite, spesielt i La liga. Men det eg har sett for Spania og i nokre få kampar gir meg ingen tru på at han blir nokon hit i City. Men for all del, gode ferdigheiter og betre med ball enn Walcott...

 

Umulig å vite om Navas vil slå til eller ei. Hjemlengselen må tydeligvis være borte. Familien flytter med. Ser ikke bort ifra at han kan styrke City nokså bra.

 

Men jeg vil heller ha Walcott enn Navas. Overrasket og imponert over utviklinga til Theo de to siste sesongene. Selv om det fortsatt foretas rare valg av og til, synes jeg

han har modnet mye. (Jeg må innrømme at jeg trodde han aldri skulle bli kvitt "juniorfeilene") Og det er ingen grunn til at han ikke skal bli enda mer fotballklok. Herlig han signerte ny kontrakt !!

Link to comment
Share on other sites

Tror Walcott ville klart seg mye bedre i La Liga enn hva Navas kommer til å gjøre i Premier League. Spanjolen virker for meg utrolig spinkel og redd for å gå i dueller - og jeg tror han vil bruke lang tid for å bygge seg opp til det nivået prislappen tilsier han skal levere hver uke. Kan slå til fra første spark på ballen, men jeg er ganske sikker på at etter noen kamper blir det en "formdupp" siden motstanderne blir mer oppmerksom på han.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel også mitt poeng. Eg har ikkje spesielt trua på Navas i PL, etter det eg har sett av han, MEN eg står på at Navas er betre med ball i beina enn Walcott... Av dei som har skifta klubb til no er det ingen som eg tenker denne spelaran burde Wenger ha handla. Så får vi håpe eg kan ha den kjensla også i august!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...