Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Joao Moutinho og James Rodriguez er klare for Monaco. £60m avtale. Radamel Falcao har medical på mandag hos samme klubb. Koster Monaco rundt €55m. Neymar er også klar for Barcelona.

 

Når det gjelder Falcao ble visstnok Chelsea og United overbydd. Spørsmålet er da hvem de går for? Cavani?

 

Glad jeg slipper Falcao og van Persie i tospann.....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

 

Glad jeg slipper Falcao og van Persie i tospann.....

 

Me too. Glad også at de gikk glipp av James Rodriguez som de lenge har hatt en stor interesse for.

 

Glemte også å nevne at Lewandowski er klar for Bayern. Om det blir til sommeren eller til neste sesong er fortsatt uklart. Wenger bekreftet dette også mens han kommenterte CL finalen i går.

Link to comment
Share on other sites

Joao Moutinho og James Rodriguez er klare for Monaco. £60m avtale. Radamel Falcao har medical på mandag hos samme klubb. Koster Monaco rundt €55m. Neymar er også klar for Barcelona.

 

Når det gjelder Falcao ble visstnok Chelsea og United overbydd. Spørsmålet er da hvem de går for? Cavani?

Bra at de beste spillerne ikke går til våre konkurrenter i PL. Cavani tror jeg går til City eller Real Madrid. Ser ikke bort fra at Dzeko eller Higuain i så fall blir en del av dealen. Det tynnes ut på en aller øverste hylla. Kanskje både United og Chelsea må fortsette med det de har. Chelsea kan jo også satse på Lukaku, og ny spiss er vel ikke noe prekært behov i United heller.

 

Blir også spennende å se hva som ser med Fabregas nå som Neymar er klar for Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker : Ut : MANGE men av førstelagspillere,Sagna,Vermalen og kansje Gervinho

Inn : Jovetic,Higuain,Micha Richards og Fabregas(Vermalen en del av pakken)

 

Sagna er over the top og passer ikke inn i vårt offensive spill mere. Jenkinson er fremtiden og med Micha Richards også i den posisjonen er vi godt rustet,han kan også spille stopper. Om vi trenger en mere defensiv midtbanespiller er jeg usikker på,med Fabregas,Wilshere og Ramsey/Arteta på den sentrale midtbanen må vi uansett score flere mål enn motstanderen og det er det gode sjanser for med disse overgangene :)

Link to comment
Share on other sites

Heilt utruleg at spelarar i den klassa signerer for Monaco... Ligue 2.... Money talks, fotballen er død..

De har rykket opp til neste sesong...but still, ganske drøyt.

 

Synes også det er kjipt for tysk fotball at Bayern alltid kjøper de beste spillerne fra konkurrentene i ligaen, og samtidig gir de fantasilønninger i forhold til hva de andre kan..

Sånn har de holdt på i en årrekke, først Lucio,Ze Roberto og Ballack fra Leverkusen når de var seriøse utfordrere til tittelen.

Noen år etter Miroslav Klose, Tim Borowski fra Werder når de var på topp.

Og nå Dortmund.. hadde vært en seier for fotballen om Dortmund vant i går.

Link to comment
Share on other sites

Sagna er over the top og passer ikke inn i vårt offensive spill mere. Jenkinson er fremtiden og med Micha Richards også i den posisjonen er vi godt rustet,han kan også spille stopper.

 

Sagna er fortsatt klasse, men den diskusjonen har i høyst grad allerede blitt foretatt i Sagna-tråden så eventuell diskusjon kan alltids tas der. Når det gjelder Richards så er han skadeplaget og defensivt er han som Eboué. Fantastisk fremover dog.

 

Som stopper er han forresten helt horribel.

 

 

De har rykket opp til neste sesong...but still, ganske drøyt.

 

Synes også det er kjipt for tysk fotball at Bayern alltid kjøper de beste spillerne fra konkurrentene i ligaen, og samtidig gir de fantasilønninger i forhold til hva de andre kan..

Sånn har de holdt på i en årrekke, først Lucio,Ze Roberto og Ballack fra Leverkusen når de var seriøse utfordrere til tittelen.

Noen år etter Miroslav Klose, Tim Borowski fra Werder når de var på topp.

Og nå Dortmund.. hadde vært en seier for fotballen om Dortmund vant i går.

 

Helt drøyt med Monaco ja. Nyopprykket og kjøper klassespillere som de fleste klubber i verden sikler etter. Hva kan man si? Money talks..

 

Helt enig der. Utrolig kjipt hva Bayern gjør. Slik sett så ødelegger de ligaen ved å gjøre nivået dårligere, men samtidig så kan man skjønne de også. De vil være best. Mange av de beste spillerene spiller i samme liga og er ekstremt villige til å gå dit. Samtidig så svekker man rivalen sin..

Link to comment
Share on other sites

Kan vel legge ved noen rykter fra i går og i dag.

 

Førstnevnte er Simon Mignolet fra Sunderland. Syntes han er en veldig god keeper, men i mine øyne er han en keeper som stortrives når han blir bombadert. Usikker på om han vil tåle å muligens spille 70 minutter før han får et skudd imot seg. Adler og Begovic er fortsatt foran i mine øyne, men jeg anser han for å være langt mer habil enn Szczesny (selv om Mignolet også hadde et par store brølere denne sesongen).

 

Arsenal closing in on Simon Mignolet of Sunderland as £10m-plus new keeper

 

Andre mann ut er Paul Pogba. Hva skal man si? Ekstremt talentfull. Høy, sterk, rask, god teknikk, herlig pasningsfot og et vanvittig skuddbein. Høres nesten ut som den perfekte spiller i en alder av 20 år? Tja. Ikke helt der ennå, men han kan bli det såfremt ikke holdningene hans er feil. Noe de dessverre har tidvis vært. Presset seg ut av Manchester United i en alder av 19 fordi han mente han skulle spille fast blant annet. Dog viste det seg at han visste bedre enn gode gamle Rednose akkurat der. Jeg ville hvertfall gjerne hatt han til Arsenal. £15m er han definitivt verdt.

 

Arsenal poised to go for Paul Pogba again after previous two attempts failed

 

Så er det siste et radiointervju med Warren Haughton som mener at Arsenal har planer om å bruke penger og at vi er meget interesserte i Stevan Jovetic, men at mannen selv ikke nødvendigvis er desperat etter å forlate Fiorentina samtidig som Juventus og Milan har interesse for han. Klarer dog ikke å se at Fiorentina selger til Juventus eller Milan (klarer heller ikke å se at de har råd til han for de summene det snakkes om mtp. økonomien i Serie A). Samtidig er visstnok Higuain nærmest klar for Juventus sies det.

 

Arsenal ready to spend big and sign Jovetic

 

Litt misvisende tittel på den siste der da de ikke viser til noe fakta eller lignende.

 

Forøvrig en disclaimer: Alle disse ryktene må tas med en klype salt (ikke for mye da salt er dårlig for hjertet!).[/left]

Link to comment
Share on other sites

Det sies at Jovetic allerede er enig med Juventus, og at han er svært lite villig til å forlate Italia. Arsenal er visstnok ikke villige til å betale det Fiorentina krever (som er rundt £25mill).

 

En som visstnok er veldig nærme en Arsenalovergang er Ashley Williams.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel senest i går at ryktene om at Higuain til Juventus var en done-deal. Dette er sillyseason på sitt beste (verste). Gidder virkelig ikke å bruke store mengder energi på dette mer såfremt det ikke er noe konkret de kan vise til, men jeg tror dessverre at Jovetic glipper. Ender vel opp med å ikke kjøpe en ny spiss eller en langt verre spiller enn Jovetic.

 

Williams = skuffende. Er som en eldre Vermaelen.

 

Edit: Kan forresten legge til at Begovic visstnok blir Liverpool spiller. Det er vanvittig kjedelig!

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev på et annet forum før i dag: Grenier er svært god, men er ikke den posisjonen jeg helst vil se en ny mann inn i troppen. Trenger i alle fall en spiss(Selv om Sanogo skulle komme) og en defensiv midtbanespiller samt en keeper før Grenier... Eventuelle erstattere til Sagna/Vermaelen om de drar trenger vi også. Håper selv at de blir.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev på et annet forum før i dag: Grenier er svært god, men er ikke den posisjonen jeg helst vil se en ny mann inn i troppen. Trenger i alle fall en spiss(Selv om Sanogo skulle komme) og en defensiv midtbanespiller samt en keeper før Grenier... Eventuelle erstattere til Sagna/Vermaelen om de drar trenger vi også. Håper selv at de blir.

Det er kanskje ikke den plassen det er mest kritisk å forsterke. En spiss og DM er definitivt mest kritisk. Allikevel så har vi ikke allverdens av kvalitet i den offensive midtbanerollen (jeg har forstått det slik at han behersker ving og OM rollene). Vi har kun Cazorla som er av den nødvendige kvaliteten og han brukes jo mye på ving. Rosicky eldres og mangler mye sluttprodukt. Wilshere er ung, uferdig og mangler også sluttprodukt. Det samme kan sies om The Ox. Jeg ville vært positivt innstilt til Grenier mtp at prisen ryktes å ligge på rundt £7 mill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi trenger en venstrekant/offensiv midtbane. Dog kanskje ikke like mye som vi trenger en skikkelig klassespiss og en tøffing på midten, men allikevel et svakt punkt i laget vårt.

 

Bruke Gervinho og penger i en byttehandel mot Gonalons + Grenier? Don't mind if we do sier jeg hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi trenger en venstrekant/offensiv midtbane. Dog kanskje ikke like mye som vi trenger en skikkelig klassespiss og en tøffing på midten, men allikevel et svakt punkt i laget vårt.

 

Mulig at det holder med Ryo/Gnabry/Eisfeld som 3/4/5-valg på den plassen? Jeg ser for meg at minst en av disse bør få litt spilletid i PL/CL, og at alle får prøvd seg i FA/COC.

Link to comment
Share on other sites

Mulig at det holder med Ryo/Gnabry/Eisfeld som 3/4/5-valg på den plassen? Jeg ser for meg at minst en av disse bør få litt spilletid i PL/CL, og at alle får prøvd seg i FA/COC.

 

Ryo er en spiller jeg håper vil slå gjennom, men han er dessverre veldig uheldig med skader. Gnabry er mer høyrekant. Eisfeld er også et stykke unna dessverre.

 

Når det gjelder kantspillere så vil vi ved et salg av Gervinho stå igjen med Walcott, Chamberlain og Podolski som førstelagsspillere. Cazorla kan vikarere der eller spille ute på kanten, men da er vi i trøbbel på offensiv midtbane. Derfor jeg ønsker en ny spiller inn der. Samtidig så har vi Rosicky som snart er ferdig som fotballspiller. Grenier for £7m ville vært en god erstatter da han kan spille på kant og som offensiv midtbane. Mtp. størrelsen hans så kan han trolig også spille en av de dypere rollene også.

Link to comment
Share on other sites

... men om Monaco kan drive på slik er det vel ein klar falitt for UEFA sin FFP? Vidare, det spørs kva som skjer med Monaco i L1. Dei er vel truga av å bli kasta ut grunna særs ulike konkurranseforhold i forhold til skattereglar. Blir spennande å følgjde, men diverre endar vi vel opp med at alt får gå som før...

Link to comment
Share on other sites

En spennende sammenlikning mellom Vermaelen og Williams:

 

http://www1.skysports.com/football/news/11096/8740101/Williams-v-Vermaelen?

 

Vet ikke helt hva jeg skal mene om en slik potensiell utskiftning. Jeg har et inderlig ønske om at TV5 kan jobbe med sine svakheter og kjempe igjen om en plass i laget. Det er ganske opplagt hva som trengs å jobbe med. Jo færre utskiftninger, transaksjoner og rotasjoner i de bakre rekker jo bedre. Må si det føles litt rart å diskutere tredjevalget på stopperplass. Vanligvis er det jo ett av førstevalgene som har vært for svake i prestasjonene. Per&Kos <3

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo typisk statistikker fra lag som blir bombadert i større grad enn Arsenal. Syntes Williams er en spiller som Vermaelen som ofte opptrer som en "hodeløs kylling", men han er flinkere til å måke ballen unna og gjøre blokkeringer enn belgieren vår.

 

Jeg ser heller at vi bruker noen millioner ekstra på å plukke opp Subotic hvis han er tilgjengelig og hvis prisen vi er villige til å betale for Williams stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser heller at vi bruker noen millioner ekstra på å plukke opp Subotic hvis han er tilgjengelig og hvis prisen vi er villige til å betale for Williams stemmer.

Subotic har vært en drømmesignering i mange år, og jeg synes han har tatt nok et steg i riktig retning denne sesongen med mer ansvar i Hummels skadefravær. Om Vermaelen blir solgt ville det vært den perfekte erstatteren slik jeg ser det. Men er ikke Santana på vei bort fra Borussia Dortmund? Da blir det vell ganske usannsynlig at de selger unna Subotic også, til tross for at han bare har 1 år igjen av kontrakten sin. Har vell rundt 150 kamper som midtstopper i Bundesligaen til tross for at han bare er 24 år (født i desember), og er på vei inn i sine beste år. Vanskelig å spå noen pris på han, men vil tro med den etterspørselen etter midtstoppere at han går for rundt £15 mill.

 

Edit:

 

Et kjapt google søk og man finner det meste: http://www.uefa.com/...id=1957792.html

 

Altså har de hentet inn en erstatter for Santana som har gått til Schalke allerede, så kanskje man kunne nådd inn med et bud likevel?

Link to comment
Share on other sites

Subotic har vært en drømmesignering i mange år, og jeg synes han har tatt nok et steg i riktig retning denne sesongen med mer ansvar i Hummels skadefravær. Om Vermaelen blir solgt ville det vært den perfekte erstatteren slik jeg ser det. Men er ikke Santana på vei bort fra Borussia Dortmund? Da blir det vell ganske usannsynlig at de selger unna Subotic også, til tross for at han bare har 1 år igjen av kontrakten sin. Har vell rundt 150 kamper som midtstopper i Bundesligaen til tross for at han bare er 24 år (født i desember), og er på vei inn i sine beste år. Vanskelig å spå noen pris på han, men vil tro med den etterspørselen etter midtstoppere at han går for rundt £15.

 

Santana går til Schalke 1. juli så han er nok tapt.

 

Når det gjelder Subotic så har vel egentlig ikke Dortmund råd til å la han gå gratis. Så han forsvinner nok trolig i sommer han også såfremt de ikke får han til å skrive under ny kontrakt. Subotic har vært en av midtstopperene jeg har drømt mest om de siste 2-3 årene forøvrig.

 

Når det gjelder prisen på Subotic så er den nok £15m eller noe rundt der. Swansea vil til sammenligning ha £10-12m ifølge Ben Fairthorne.

 

Ben Fairthorne@BFairthorne 34m

Swansea want 10-12 million for Ashley Williams, but acting agent thinks #Arsenal will get for 8-10 if players tells club he wants to leave.

 

Ben Fairthorne@BFairthorne 11m

Swansea want to be in the position where there is Williams bidding war between LFC and AFC. Player told agent first choice is #Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette her er jo ikke en gang epler og pærer. Meningsløst.

Har du lyst til å utdype? De som har skrevet artikkelen tar jo høyde for forskjellige kampbilder og diskuterer de bakenforliggende faktorene bak statistikken. Skjønner ikke hvorfor det skal være så meningsløst.

Link to comment
Share on other sites

Har du lyst til å utdype? De som har skrevet artikkelen tar jo høyde for forskjellige kampbilder og diskuterer de bakenforliggende faktorene bak statistikken. Skjønner ikke hvorfor det skal være så meningsløst.

 

Egentlig ikke. Har nok skutt litt for tidlig denne gang. Ser tabellene, men får ikke med all teksten. Sorry.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...