Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det var ikke rettet mot deg spesielt Stefan B. Det var generelt at folk man sjelden ser blir hauset så forbanna mye opp, så viser det seg at de bare er vanlig dødlige likevel.

Ta Jovetic da. Han har blitt hauset opp til å bli rangert som en spiss i ypperste verdensklasse. Hvor mange mål har han i år? 12 eller noe sånt, tipper det er knapt fler enn Giroud.

 

Jeg synes folk må bli flinkere til å verdsette det man har i stedet for å hele tiden ha fokus på hva vi ikke har. Vi har ikke Jovetic. Vi har Giroud. Hva kan man gjøre for at Giroud skal lykkes mest mulig?

Vi har ikke Isco, vi har Walcott?

Vi har ikke Hazard, vi har Cazorla.

Vi har ikke Adler eller Neuer, vi har sczczeshny osv.

 

BE

 

Jeg vil bare presisere at jeg ikke prøver å angripe noen meddebatanter her. Vi er alle goonere, og alle har rett til å si hva man mener og argumentere på sin måte. Jeg personlig gjør mitt ytterste for å snakke om de vi har, ikke om de vi burde ha.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Neida jeg skjønner hva du mener, men jeg bare pirket fordi akkurat Gonalons er det ikke akkurat noen som har hauset opp. :P

 

Når det gjelder Jovetic så har jeg skrevet mye om han her inne (og andre steder) og argumentert for hvorfor jeg mener han ville vært en meget god tilvekst til laget vårt. Det samme gjorde jeg om Hazard en gang i tida også. Dessverre blomstrer han for et annet lag i PL akkurat nå.

 

Personlig prøver jeg å gjøre begge deler, men jeg syntes vi minus Cazorla og tidvis Walcott og Chamberlain har en rimelig nitrist stall. Derfor prøver jeg heller å se på ting som potensielt kunne gjort oss til toppen av eliten i Europa. Fremfor bare en blant de 10-15 beste. Litt for å holde motet oppe.

Link to comment
Share on other sites

Vi nærmer oss sommer og da er det eneste av interesse, er hva som evt kan gjøre Arsenal til et bedre lag.

 

Vi går sakte men sikkert mot siste kamp av sesongen hvor det blir avklart om vi spiller i Champions League neste sesong eller ikke. Virkeligheten er at vi er nesten 20 poeng etter ligamester United. Vi ble slått ut av FA Cupen og Capital One Cup av lag i nedre divisjon, og da ser jeg det som naturlig at fans ser på svakheter og hvilke spillere som kan hindre en reprise neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

Vi nærmer oss sommer og da er det eneste av interesse, er hva som evt kan gjøre Arsenal til et bedre lag.

 

Vi går sakte men sikkert mot siste kamp av sesongen hvor det blir avklart om vi spiller i Champions League neste sesong eller ikke. Virkeligheten er at vi er nesten 20 poeng etter ligamester United. Vi ble slått ut av FA Cupen og Capital One Cup av lag i nedre divisjon, og da ser jeg det som naturlig at fans ser på svakheter og hvilke spillere som kan hindre en reprise neste sesong!

 

Svaret er at dersom man spiller neste sesong slik som man har avsluttet denne så vinner man hele dritten.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Svaret er at dersom man spiller neste sesong slik som man har avsluttet denne så vinner man hele dritten.

 

BE

 

Problemet er bare at vi bruker en halv sesong på å få et spark i ræva før vi presterer.

 

Ellers er det også slik at City, Chelsea, United, Tottenham og Liverpool alle sammen er ute etter å forbedre laget. Så neste sesong blir nok nivået hakket høyere i Premier League. Vi har også penger til rådighet og hvis vi attpåtil kvitter oss med 14 spillere som vi ikke bruker så har vi trolig råd til å kjøpe et par spillere som kan gjøre oss hakket bedre.

 

PS: Nå hørtes du ut som Wenger. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet er bare at vi bruker en halv sesong på å få et spark i ræva før vi presterer.

 

Ellers er det også slik at City, Chelsea, United, Tottenham og Liverpool alle sammen er ute etter å forbedre laget. Så neste sesong blir nok nivået hakket høyere i Premier League. Vi har også penger til rådighet og hvis vi attpåtil kvitter oss med 14 spillere som vi ikke bruker så har vi trolig råd til å kjøpe et par spillere som kan gjøre oss hakket bedre.

Det er et godt poeng Stefan, men neste sesong starter vi forhåpentligvis uten alt for mange rokkeringer i laget. Før denne sesongen måtte vi forandre store deler av angripsspillet vårt etter at Song (assistkongen) og toppscoreren vår forsvant. Jeg mener vi har en veldig god stamme i laget nå. Forhåpentligvis kan vi styrke med et par spillere av ypperste kvalitet denne sommeren. Vidre håper jeg også at de eventuelle signeringene sakte men sikkert kan integreres i laget uten altfor mye ansvar i begynnelsen. Som jeg har sagt tidligere håper jeg vi kan få ro til å bygge videre og sakte men sikkert tette igjen luken mot toppen. Jeg er mer fan av en slik modell fremfor panikkmetoden med totalrenovering av spillerstallen.

Link to comment
Share on other sites

Det er et godt poeng Stefan, men neste sesong starter vi forhåpentligvis uten alt for mange rokkeringer i laget. Før denne sesongen måtte vi forandre store deler av angripsspillet vårt etter at Song (assistkongen) og toppscoreren vår forsvant. Jeg mener vi har en veldig god stamme i laget nå. Forhåpentligvis kan vi styrke med et par spillere av ypperste kvalitet denne sommeren. Vidre håper jeg også at de eventuelle signeringene sakte men sikkert kan integreres i laget uten altfor mye ansvar i begynnelsen. Som jeg har sagt tidligere håper jeg vi kan få ro til å bygge videre og sakte men sikkert tette igjen luken mot toppen. Jeg er mer fan av en slik modell fremfor panikkmetoden med totalrenovering av spillerstallen.

 

Det som var veldig kjedelig forrige sommer var at spillere som Podolski, Giroud og Cazorla ikke fikk vært med på preseason grunnet EM. Derfor jeg ønsker at vi handler tidlig i sommer og får bygd laget rundt en ny spiss og forhåpentligvis en ny offensiv midtbane/kantspiller (såfremt ikke Chamberlain slår) til. Hvis vi får inn en ny DM så har vi Arteta så der trenger vi ikke å haste inn en spiller i samme grad såfremt spanjolen ikke er skadet eller i ekstremt dårlig form. Ditto det samme på backen og i midtforsvaret hvis vi selger Sagna og Djourou. Keeperplassen burde det også gå greit å tilvenne seg til rimelig fort hvis vi får inn et nytt førstevalg.

 

Som sagt: Vi har en god ramme/fundament i mine øyne.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Cazorla - Ny spiller

Ny

Spillere som Giroud og Podolski har gode stats, men jeg syntes de mangler noe. De kan også alltids rotere med førstevalgene og få en del spilletid. Ditto det samme gjelder Wilshere for Ramsey/Cazorla.

 

Aller helst ønsker jeg meg 5 spillere i sommer, men jeg ville vært meget fornøyd med 1 spiller fra øverste hylle inn og ingen ut da det er uvanlig at vi ikke blir svekket i løpet av sommervinduet. Tror dog vi trenger mer for å virkelig hevde oss i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Hehe jo takk for det du Kellman! Litt mye fritid på hendene mine til tider så da er det naturlig å være her inne når været ofte er dårlig. Prøver alltid å være aktiv her hvis jeg har mulighet :)

Link to comment
Share on other sites

Setter pris på engasjementet ditt Stefan B! Du er en av de som alltid sørger for aktivitet på dette forumet. Om man er enig eller uenig med deg, får så være. Men skryt skal du isåfall ha fra denne kanten av landet.

Skjønner ikke hva du mener. Stefan B har ikke 11000 innlegg en gang.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Yaya Sanogo så godt som signert. Wenger bekreftet at samtalene dem i mellom er på et "advanced level". 8 mål på 7 kamper i år for Aj Auxerre i Ligue 2 i Frankrike. 20 år og ekstremt skadeplaget men han skal visstnok være kontraktløs til sommeren, så han ankommer gratis.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hva du mener. Stefan B har ikke 11000 innlegg en gang.

 

BE

 

Noen bruker billig arbeidskraft for å få laget klær. Andre bruker de til å skrive innlegg på forum. ;D

 

Yaya Sanogo så godt som signert. Wenger bekreftet at samtalene dem i mellom er på et "advanced level". 8 mål på 7 kamper i år for Aj Auxerre i Ligue 2 i Frankrike. 20 år og ekstremt skadeplaget men han skal visstnok være kontraktløs til sommeren, så han ankommer gratis.

 

Håper Sanogo blir tredje/fjerdevalg på topp og at vi får inn en skikkelig spiss samtidig som vi kvitter oss med Chamakh, Park og Bendtner.

 

Sanogo er forøvrig veldig talentfull, men skadehistorikken hans er vel omtrent i samme klasse som Diaby. Billig spiller med høyt potensiale som potensielt kan bli et fantastisk kjøp. En gamble som ikke koster klubben noe særlig og som jeg syntes Wenger gjør riktig i å satse på. Slår han ikke til eller er mye skadet har vi fortsatt spillere som Akpom og Campbell (kanskje Afobe også, men han har dessverre stagnert og hatt veldig uflaks med skader han også) som kan komme inn og kanskje få prøvd seg innimellom.

 

Edit:

 

Svaret er at dersom man spiller neste sesong slik som man har avsluttet denne så vinner man hele dritten.

 

BE

PS: Nå hørtes du ut som Wenger. ;)

 

“I said to some players that we would have a great second part of the season. When you look at the points we made since February 1, I think we are the best in the league and that's down to the mental strength of the players and the focus of the players."

 

Called it! :P

Link to comment
Share on other sites

Le Grove@LeGrove 15m

Just asked my contact at Arsenal whether we were still going big this summer... the answer was 'they are trying'... great news.

 

Lol. Da er seasonticket renewal tiden over og alle ryktene stopper. :D

Så lenge det ikke dukker opp noen sterke rykter om at våre sentrale spillere er på vei bort vil vi gå styrket inn i neste sesong i forhold til hva vi har gjort de senere årene. Laget er nå godt samkjørte og bredden begynner å bli bra nok til å kjempe om trofeer - det beviser prestasjonene våre etter kampen mot Bayern i München. Nå har vi heldigvis unngått langtidsskader på sentrallinjen som har gjort at vi kan spille det beste laget hele tiden, samtidig som vi har fått godt med hvile mellom kampene grunnet tidlig avskjed i cupene. Ideelt sett skulle vi fått inn to-tre spillere som hadde forsterket laget for å ta et steg videre, og det tror jeg også Wenger kommer til å hente inn.

Link to comment
Share on other sites

På starten av sesongen og på nyåret så syntes jeg vi underpresterte. Siden Bayern kampen så syntes jeg vi har overprestert. Dog kanskje litt urettferdig mtp. at forsvaret har vært kolossalt godt siden den gang, men det har vært en del "nære" avgjørelser og tilfeldigheter som har gjort at vi er der vi er pdd.

 

Syntes ikke dybden i laget er så godt at vi bare kan tillate oss å gå inn i neste sesong uten klare forsterkninger. En skade på f.eks. Giroud/Cazorla så er vi rimelig...vel.... "fucked".

Link to comment
Share on other sites

Giroud har nettopp vært ute med karantene uten at vi ble fucked av den grunn Stefan. Stallen vår er god den.

Da må jeg få spørre om hva stallen egentlig er god nok til? Ser man på tabellen så kan man konkludere med at, ja, den er god nok til topp 4, men milevis unna å vinne. I våre siste sesonger i CL har vi ikke klart å vinne (på papiret) lette grupper, og røket sporenstreks ut i første utslagsrunde som konsekvens. Konklusjonen den samme: mangler kvalitet jevnt på "andrerekka", og vi mangler den/de virkelig gode spillerne til å avgjøre de store kampene. Våre heltemodige nesten-snuoperasjoner mot Bayern og Milan syntes jeg bekrefter at vi er gode, men ikke gode nok.

 

Jeg tror at grunnen for at mange insisterer på at glasset er mer halvtomt enn halvfult er at klubbens ambisjon utad er at vi skal kjempe på alle fronter. Da Wenger snakket om titler før sesongstart, så har vi, uavhengig av hva som skjer i dag, underprestert til de grader. Wenger har da ikke fått ut det beste av et lag som skal være godt nok til å kjempe om titler. Personlig tror jeg ikke dette er tilfellet. Jeg mener at Wenger har fått ut absolutt maks av dette mannskapet (ref. Chelsea som havner omtrent rundt oss), som tilsier det å knive om 4. plassen til slutt. Jeg tror også dette er mye av grunnen av amperheten blant fansen, at vi diskuterer fra et helt forskjelig ståsted.

Link to comment
Share on other sites

Giroud har nettopp vært ute med karantene uten at vi ble fucked av den grunn Stefan. Stallen vår er god den.

 

3 kamper ja. Tenk deg om vi hadde hatt en skadet Giroud fra nyttår og ut sesongen. Eller Cazorla ute siden nyttår for den saks skyld.

 

Vi har hatt ekstrem flaks når det gjelder få skader på nøkkelspillere denne sesongen. Allikevel var det først noen måneder på nyåret at laget endelig begynte å plukke med seg ordentlig med poeng. Allikevel er vi akkurat der kvaliteten på laget tilsier at vi burde være: Omtrent på 4. plass. Bedre er vi ikke totalt sett.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny er fantastisk god. Deilig å se han i form igjen, da han på starten av sesongen ikke gjorde noen god figur. Nå blir det spennende å se hva vi gjør på transfermarkedet. Vi må ha inn en klassespiss, defensiv midtbane og helst en klassekeeper. Kom igjen Wenger!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...