Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Er vel det som er Miyaichi sitt største problem, men med Gervinho ut og en spiller inn som holder høyere nivå er vi bedre rustet. Med denne nye spilleren inn + en muligens skadefri Miyaichi så har vi en sterkere stall hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Miyachi vet jeg ikke. Så langt er har han en relativt positiv CV fra et kort opphold i Nederland. That's it.

På Arsenalnivå har han ikke vist stort, ennå. Vi får se. Tror nytt utlån er det mest realistiske så sant han ikke tar fyr i pre-season.

Link to comment
Share on other sites

Bra spiller, ble vel trukket opp av hatten til en av de tidligere managerene der for så og si en pose peanøtter og har gjort det meget bra i Serie A. Fysisk sterk spiller med gode skudd, men uten fantastisk teknikk. Kan bekle alle posisjoner på midten såvidt jeg er bekjent. Ingenting for oss denne karen, litt for klønete etter det lille jeg har sett.

Link to comment
Share on other sites

Coquelin ut og Frimpong som har stagnert totalt i utviklingen må tyde på at noen er på vei inn. Når Diaby i tillegg er sin egen fiende ved å bli skadet hver gang han nærmer seg startplass ser det svært tynt ut på defensiv midtbane. Ramsey og Wilshere er mer boks-til-boks spillere og Arteta har ikke tempoet i beina til å spille der og evnen til å være "levende mur" foran midtstopperne. Det er mange typer defensive midtbanespillere og Arteta er god til å lese spillet når han det foran seg og spille korte pasninger rundt seg. Ideelt for meg ville vært en ny spiller med egenskaper som Gilberto - der han hadde enorm arbeidsradius og gjorte oppgavene sine enkelt og prikkfritt.

Link to comment
Share on other sites

Vil heller ha Coquelin enn Diaby grunnet at Diaby kun kan spille 10% av kampene i løpet av en sesong + at han tjener en brøkdel av hva Diaby tjener. Dog er det jo nærmest umulig å bli kvitt Diaby så lenge han er under kontrakt. Frimpong har ingen fremtid i Arsenal. Tankene og prioritene hans er på helt feil sted. Han er mer opptatt av sitt eget image fremfor sin egen utvikling. Kunne blitt en decent squadplayer hvis han hadde hatt en annen mentalitet. Heldigvis har vi Yennaris. Tror han kan ta over jobben til Coquelin neste sesong og gjøre en bedre jobb. Er også like god på høyrebacken.

 

Er særdeles få "Gilberto Silva"-er i verden. Kan faktisk ikke plukke ut en eneste en som hadde de samme egenskapene som den mannen. Har dog falt en del for Gonalons. "Ved siden av" Ramsey så tror jeg de kunne dannet en meget god midtbane. Pasningsegenskapene hans er omtrent like som Arteta sine (da særlig når Arteta spiller DM), men Gonalons pleier som regel å være rimelig rask til å sentre til en mer offensiv spiller. Han er mer defensiv av natur og mer disiplinert enn Arteta. Har også mer energi enn spanjolen og bedre fysikk, men jeg er usikker på farta hans. Han er ikke akkurat noe særlig raskere enn spanjolen. Dog er det sjeldent han havner på etterskudd som det Arteta gjør. Har muligens litt høyere fart og bedre "recovery pace" enn spanjolen grunnet en del lengre bein. :P

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Coquelin bør satses på fremfor Diaby, men som du sier er interessen rundt sistnevnte, forståelig nok, helt fraværende. Burde bli frigitt fra kontrakten bare for å spare lønnsutbetalinger, men dette kommer Wenger aldri til å gjøre.

 

Gonalons har jeg som tidligere nevnt ingen kjennskap til, og kan derfor ikke uttale meg om han. Andre alternativer er Capoue som er en fysisk sterk spiller med god evne til å ligge i riktig posisjon og stoppe overganger og bedre tempo i beina enn Arteta. Ellers har jeg en forkjærlighet for Tiote, som jeg har erfart mange er uenige med meg i. Han står for mye av det jeg liker ved spillerne i den posisjonen med stort tempo, enorm fysikk, taklingsstyrke, pasningsfot og en "no-nonsense" holdning. Har i Newcastle vært litt ustabil i prestasjonene og temperamentet, men tror Wenger kunne temmet han og gjort han om til en klassespiller.

Link to comment
Share on other sites

Coquelin er fantastisk og vil være et tap for bredden i stallen om han går. Er vel også homegrown så det vil jo også svekke litt. Liker virkelig Coquelin, men skjønner at gutten vil spille fast. Da gjelder det i såfall å hente inn noen som holder et høyere nivå og har samme pasningspresisjon, gode taklinger, litt fart og den samme evnen til å være en "klegg". Tror ikke Yennaris som Stefan nevner har det samme i seg på midten.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Coquelin bør satses på fremfor Diaby, men som du sier er interessen rundt sistnevnte, forståelig nok, helt fraværende. Burde bli frigitt fra kontrakten bare for å spare lønnsutbetalinger, men dette kommer Wenger aldri til å gjøre.

 

Gonalons har jeg som tidligere nevnt ingen kjennskap til, og kan derfor ikke uttale meg om han. Andre alternativer er Capoue som er en fysisk sterk spiller med god evne til å ligge i riktig posisjon og stoppe overganger og bedre tempo i beina enn Arteta. Ellers har jeg en forkjærlighet for Tiote, som jeg har erfart mange er uenige med meg i. Han står for mye av det jeg liker ved spillerne i den posisjonen med stort tempo, enorm fysikk, taklingsstyrke, pasningsfot og en "no-nonsense" holdning. Har i Newcastle vært litt ustabil i prestasjonene og temperamentet, men tror Wenger kunne temmet han og gjort han om til en klassespiller.

 

Enig i det å frigi/kjøpe han fri fra kontrakten, men dette kommer nok aldri Wenger til å gjøre nei.

 

Capoue er ikke en like god pasningsspiller som Gonalons og selv om han har mer fysikk og er bedre i lufta enn Gonalons så syntes jeg han faller litt gjennom når det gjelder ferdigheter kontra Gonalons. Tiote anser jeg som en forholdsvis grei spiller. Hadde en god førstesesong, men de to siste sesongene har han falt gjennom. Får utrolig mange gule kort og er i mine øyne ikke spesielt god.

 

Coquelin er fantastisk og vil være et tap for bredden i stallen om han går. Er vel også homegrown så det vil jo også svekke litt. Liker virkelig Coquelin, men skjønner at gutten vil spille fast. Da gjelder det i såfall å hente inn noen som holder et høyere nivå og har samme pasningspresisjon, gode taklinger, litt fart og den samme evnen til å være en "klegg". Tror ikke Yennaris som Stefan nevner har det samme i seg på midten.

 

Fantastisk er vel å ta i litt vel mye. Han kan bli fantastisk, men han har ikke ofte vært det de siste 2 sesongene. Syntes dog han har fått usedvanlig få sjanser.

 

Yennaris har vært outstanding på midten for U21-laget. I Capital One Cupen var han også på et helt annet nivå enn Coquelin. Han er litt liten, men når man snakker om å være "klegg" så er Yennaris nettopp det. Raskere enn Coquelin er han også. Rett og slett vært strålende denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

 

Enig i det å frigi/kjøpe han fri fra kontrakten, men dette kommer nok aldri Wenger til å gjøre nei.

 

Capoue er ikke en like god pasningsspiller som Gonalons og selv om han har mer fysikk og er bedre i lufta enn Gonalons så syntes jeg han faller litt gjennom når det gjelder ferdigheter kontra Gonalons. Tiote anser jeg som en forholdsvis grei spiller. Hadde en god førstesesong, men de to siste sesongene har han falt gjennom. Får utrolig mange gule kort og er i mine øyne ikke spesielt god.

 

 

 

Fantastisk er vel å ta i litt vel mye. Han kan bli fantastisk, men han har ikke ofte vært det de siste 2 sesongene. Syntes dog han har fått usedvanlig få sjanser.

 

Yennaris har vært outstanding på midten for U21-laget. I Capital One Cupen var han også på et helt annet nivå enn Coquelin. Han er litt liten, men når man snakker om å være "klegg" så er Yennaris nettopp det. Raskere enn Coquelin er han også. Rett og slett vært strålende denne sesongen.

Fantastisk i den grad at jeg liker han fantastisk godt og at han har gode holdninger og innsats og et enormt potensiale. Angående Tiote er det å si at han har en god pasningsfot direkte feil, destruktiv spiller med MANGE balltap

Link to comment
Share on other sites

Angående Tiote er det å si at han har en god pasningsfot direkte feil, destruktiv spiller med MANGE balltap

Nå beskrev du Coquelin veldig godt. Altså at han er en destruktiv spiller og at han ikke har en god pasningsfot. Skjønner ikke hvor du har det i fra at han har gode holdninger, forresten?

 

En grei fotballspiller, men han er heldig om han får sjansen i en stor klubb som Schalke. Tviler på at han blir noen suksess der, rett og slett ikke god nok.

Link to comment
Share on other sites

Nå beskrev du Coquelin veldig godt. Altså at han er en destruktiv spiller og at han ikke har en god pasningsfot. Skjønner ikke hvor du har det i fra at han har gode holdninger, forresten?

 

En grei fotballspiller, men han er heldig om han får sjansen i en stor klubb som Schalke. Tviler på at han blir noen suksess der, rett og slett ikke god nok.

Får være enige om å være uenige, jeg synes Coquelin er en nyttig tilvekst å ha i en klubb og bak gode holdninger legger jeg i at gutten ikke klager på spilletid til tross for at den har vært begrenset og at gutten virker å være en hyggelig og hardtarbeidende kar.

Link to comment
Share on other sites

Det er først og fremst midtbanen som må styrkes i sommer, det må inn noen som kan avlaste Ramsey og Arteta. en utpreget defensiv midtbane hadde vært noe sammen med en "vanlig" midtbane som er mer en box-til box spiller. Jeg savner til tider Song og en type allah (o'akbar) Flamini.

 

Ser vel også ut som vi kunne trenge en rask kantspiller til Walcott/Gervinho/Podolski-rollen og så kan en av disse få sjansen på topp når Giroud ikke fungerer eller er skadet! (likte Mcmanaman på Wigan i Fa-finalen, men han faller vel kanskje gjennom i en klubb som Arsenal.)

Link to comment
Share on other sites

Merkelig. Ble jo blant annet gjort til kaptein i vinter fordi han er såpass stabil og god i prestasjonene for Lyon. Samt at han har lederegenskaper som ikke så mange andre i det laget der har. Har hørt at han har virket sliten litt på tampen av sesongen da han har spilt veldig mye, men sammen med Cris og Lopes så har Gonalons vært Lyons beste spiller.

 

Lol Wilshere. Jeg tror ikke jeg har sett ham spille men basert på hva jeg har lest på dette forumet satt jeg med et inntrykk av at han var verdens beste han også. Minst.

 

BE

 

Vet ikke hva du har lest her inne, men jeg ser ikke at noen har skrevet noe slikt i det hele tatt. Jovetic har en del folk (inkludert meg) skrytt mye av, men Gonalons har det mer vært at vi ikke har så stor kjennskap til. Har fulgt han noen kamper etter nyttår, men ellers er mye av meningene basert på info jeg får fra andre personer.

 

Kan også se for meg at du anser Arteta som en av verdens beste i sin posisjon og når jeg da påpeker at Gonalons er på samme nivået (eller høyere da han er en mer naturlig defensiv midtbane enn Arteta) så kan det vel tolkes som om jeg sier at han verdens beste. ;D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...