Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En spiller som er 70% av den spilleren som mannen under var ville forsterket oss. Kan Wenger finne en spiller som kan bringe det tilsvarende som Vieira? Vi er hvertfall linket til en god del spillere av samme "mould" i Gonalons, Capoue, Pogba og Wanyama.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bpovLUvJyzY

 

Finner vi denne spilleren + vår nye "Bobby" og "Henry/Bergkamp" så skal det godt gjøres å stoppe Arsenal.

 

Edit:

 

Får presisere ved å si at jeg ikke mener at vi skal finne en klone av Vieira, Pires, Henry eller Bergkamp. Men en spiller av kvalitet/like stor betydning for laget som disse har hatt.

 

Vi trenger også fortsatt denne "marquee" signeringen som Bergkamp var i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Jeg elsker silly season, og spesielt når jeg for en gangs skyld ikke frykter at våre beste spillere skal dra bort. Og som vanlig må jeg bare leke med potensielle lagoppstillinger om de riktige overgangene finner sted.

Begovic

Sagna - Subotic - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Walcott - Belhanda - Cazorla

Higuain

 

Spillere inn:

 

- Asmir Begovic (f,1987); kontrakt til sommeren 2016 og blant sesongens beste keepere. Er trolig på vei ut etter at Stoke sikret seg Jack Butland i vinterens overgangsvindu. Er også ønsket i andre Premier League klubber, og kan derfor ende i en budkrig med pris rundt £10-15 mill.

 

- Neven Subotic (f.1988); kontrakt til sommeren 2014 og blant Europas beste midtstoppere. Har de siste 3/4 årene spilt rundt 150 kamper for Borussia Dortmund i Bundesligaen/cuper og veldig rutinert og klok i spillerstilen. Vil som Begovic antakelig være ønsket hos andre toppklubber og bli noe dyr. Skal ikke se bort fra at han ender rundt £15 mill også han.

 

- Younes Belhanda (f,1990); kontrakt til 2015 og en veldig anvendelig spiller. Starter karrieren i Montpellier i en dypere midtbanerolle, men ble foran 2011/12 sesongen flyttet frem i rommet bak Giroud. Kan også spille på begge kantposisjonene siden han har bra teknikk og god med begge beina (ikke ulik Cazorla). Hadde en glimrende sesong for 2 år siden når de vant serien og fikk sitt gjennombrudd, men har vært litt mer ustabil denne sesongen. Står likevel med 12 mål og 6 målgivende på 35 kamper i alle turneringer, som er brukbart i den posisjonen og med utskiftingene klubben har hatt. Er ganske sikkert et rimeligere alternativ enn Grenier fra Lyon, som vil satse på å kjempe med PSG om seriegullet igjen neste sesong og har bedre økonomi enn "lille" Montpellier. Er i tillegg i en alder som vil gjør at han kan utvikle seg noen hakk til frem mot Rosicky legger skoene på hylla/forlater skuta. Pris ca £10 mill?

 

- Gonzalo Higuain (f, 1987); kontakt til sommeren 2016, men ryktes bort fra Real Madrid etter det som tyder på spilleropprydding ved managerbytte. 190 kamper og 106 mål for Real Madrid og 32 kamper og 20 mål for Argentina - en begrunnelse sterk nok i seg selv. Når man tenker tilbake på tidligere spillersalg ved managerbytter hos Real Madrid har Robben, Sneijder og flere gått for langt under markedspris, så om man er tidlig ute kan dette bli et kupp. Sammen med Giroud, Podolski og Walcott som spisskandidater stiller vi målfarlig foran neste sesong. Pris ca £20-25 mill?

 

Totalt vil dette koste oss ca £60-65 millioner - noe som burde gå greit hvis det stemmer at Wenger/Gazidis får bruke £70 mill. ;)

 

Spillere ut:

 

- Squillaci og Arshavins kontrakter går ut og forlater derfor vårt lønnsbudsjett.

 

- Bendtner, Park, Chamakh, Denilson, Frimpong/Coquelin (en av de to blir solgt, den andre lånt ut), Djourou, Mannone, Santos og Fabianski. Noen av disse spillerne vil bli solgt til en lav overgangssum bare for å få de bort fra lønnsbudsjettet, men om heldig får vi rundt £10 mill totalt.

 

- Vermaelen blir som vår kaptein naturlig nok ryktet bort, spesielt etter å ha blitt benket til fordel for Mertesacker/Koscielny under vårsesongen. Jeg mener vi bør beholde han så lenge han ikke lager sure miner, men kan leve med et salg om erstatteren av på Subotic sitt nivå. Pris mellom £7-15 mill, alt etter interessen på markedet.

 

(priser og vurderinger/ønsker er selvfølgelig mine egne, og er ikke fastslått av noen "offisielle kilder")

 

Edit: skulle gjerne ønsket en ny defensiv midtbanespiller, men frykter at Wenger stoler nok engang på at Diaby skal fylle rollen.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi signert våre unge britiske spillere på lange kontrakter, og det er ingen av våre beste som er linket bort fra klubben, får vi inn 2-3 spillere nå og får trent dem i sommer så har vi et godt utgangspunkt for neste sesong. Jeg ser vel foråvdt for meg en spiller i hvert ledd, men først og fremst er det på midten og frampver vi trenger nytt blod! Det er en spennende liste 49 Unbeaten presenterer over her!

Link to comment
Share on other sites

Sky Italy melder at vi er svært nære med å fullføre signeringen av Julio Cesar. 4 millioner euro er prisen det meldes om, 2 årskontrakt.

 

Bu. En ustabil Julio "Strekmann" Cesar er langt ifra hva jeg ønsker meg.

Link to comment
Share on other sites

 

Bu. En ustabil Julio "Strekmann" Cesar er langt ifra hva jeg ønsker meg.

 

Helt fantastisk på sitt beste, men har mye å forberede seg på i feltet. På streken er det få i Premier League som matcher han. Alt i alt en bedre keeper enn Szczesny. Planen er vell at polakken skal gå en slags lære under en av de mest rutinerte keeperne i gamet, og etterhvert ta over førstekeeper-plassen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Helt fantastisk på sitt beste, men har mye å forberede seg på i feltet. På streken er det få i Premier League som matcher han. Alt i alt en bedre keeper enn Szczesny. Planen er vell at polakken skal gå en slags lære under en av de mest rutinerte keeperne i gamet, og etterhvert ta over førstekeeper-plassen igjen.

 

Eneste Cesar har som er bedre enn Szczesny er jobben han gjør på streken. Ellers er han like dårlig eller dårligere på det meste. Når det gjelder feltarbeid så er Szczesny langt foran brasilianeren (og det sier vel litt?). Klarer ikke å se hvordan han alt i alt da er en bedre keeper enn polakken.

 

Vil kanskje pushe Szczesny mer enn de to andre keeperene vi har, men jeg ser ikke helt for meg at han vil holde Szczesny ut av laget såfremt han ikke plutselig finner tilbake til formen han hadde i Inter for 4-5 sesonger siden.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med Hedly. Rotete i feltet, men hav foran på strek. Rutine har han også. Tør også å banne på at Cesar har bedre tilslag en polakken :P

 

I mine øyne helt klart en bedre keeper en Szcz.

Link to comment
Share on other sites

Dan Crowley er visstnok klar for Arsenal. 15 år og var en av Aston VIllas mest markante spillere på U-18 laget denne sesongen, og var med på laget som vant Europa Cupen for akademilag. Blir sett på som et av Englands aller største talenter de siste årene, og blir sammenlignet med både Fabregas og Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Greit med Crowley inn. Et fantastisk talent, men vet aldri hvordan han ender opp til slutt, men selvfølgelig en riktig "move".

 

Grenier inn er også positivt. En Rosicky/Gervinho erstatter? Muligens han blir omskolert til en dypere rolle? Anvendelig spiller er han hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Har begynt å tenke litt som Wenger har gjort de siste årene med å se etter alternativer få andre tenker på, og som gjerne kan være billigere grunnet korte kontrakter eller misnøye i nåværende klubb. En spiller jeg var veldig hypp på foran sesongen som nå er unnagjort var Xherdan Shaqiri. Et talent med det lille ekstra i rykk, teknikk, overblikk, fysikk (til tross for høyden), tobeint og målfarlig. Kan spille på begge kantene og i den offensive midtbanerollen. Leverte utrolig bra den siste tiden i Basel før Bayern kjøpte han, men har ikke helt slått gjennom siden Robbery, Müller og co har prestert så til de grader gjennom hele året. Står med totalt 38 kamper denne sesongen og 8 mål, men da har det mest vært innhopp på slutten av kamper eller fra start i kamper hvor andre blir hvilt. Har uttrykt et ønske om mer spilletid noe som kan bli vanskeligere neste sesong siden Götze allerede er signert samtidig som Guardiola vil sette sitt preg på laget. Da blir spørsmålet om vi burde prøve å hente han inn som venstrekant/offensiv midtbane, alt etter hvor Cazorla blir plassert.

 

Med Arshavin borte fra lønningslisten, Rosicky på vei mot toppen og ekstremt skadeplaget, Ryo/Gnabry fortsatt for unge til å satses på gjennom førstelaget og Gervinhos fremtid i klubben noe uklar - så hadde det vært en god forsterkning. Chamberlain skal etter Wengers uttalelser i tillegg omskoleres inn i midten mens Podolski kanskje skal spille mer som spiss.

Link to comment
Share on other sites

Shaqiri var en spiller jeg håpet at vi skulle kjøpe forrige vinter da han var tilgjengelig. Istedet så endte Bayern opp med å plukke han opp for under £10m.

 

Tror at når vi ikke hadde noe interesse før Bayern kjøpte han at det er tilnærmet det samme nå. Har også vært mye snakk om at Robben er på vei vekk (men har stilnet en del etter han avgjorde CL finalen). Tror dog ikke at Shaqiri kommer til å ønske seg vekk fra Bayern allerede nå. Han gir det nok trolig en sesong til såfremt det ikke kommer inn et godt bud som Bayern aksepterer.

 

Når det gjelder Chamberlain så syntes jeg ikke han er spesielt god som sentral midtbane (minus den forrykende kampen mot Milan hvor han var fantastisk). Pasningskvaliteten og overblikket er rett og slett ikke godt nok. Er også svak i posisjoneringen. Håper han heller får noen sesonger på kanten før han blir dyttet inn.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Chamberlain så syntes jeg ikke han er spesielt god som sentral midtbane (minus den forrykende kampen mot Milan hvor han var fantastisk). Pasningskvaliteten og overblikket er rett og slett ikke godt nok. Er også svak i posisjoneringen. Håper han heller får noen sesonger på kanten før han blir dyttet inn.

 

Jeg er helt enig, og Wenger har vell ikke uttalt at han skal omskoleres allerede fra neste sesong? Skal nok få mer spilletid på kanten slik som Walcott for å trene opp teknikk etc. før han blir trukket inn i banen. Han har derimot et godt rykk som han kan bruke til å dra seg gjennom pressledd slik som den han kanskje skal erstatte, nemlig Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Begge Benderene er gode, men jeg stiller meg litt skeptisk til pasningsføttene. Lars Bender har en pasningsprosent på under 80% og har vel et pasningssnitt på rundt 40. Altså ikke særdeles imponerende. Vil trolig forbedre seg dog, men jeg ville gjerne sett at vi gikk for Pogba fremfor Bender hvis ryktene om at prislappen på Pogba var omtrent £15m.

Link to comment
Share on other sites

Begge Benderene er gode, men jeg stiller meg litt skeptisk til pasningsføttene. Lars Bender har en pasningsprosent på under 80% og har vel et pasningssnitt på rundt 40. Altså ikke særdeles imponerende. Vil trolig forbedre seg dog, men jeg ville gjerne sett at vi gikk for Pogba fremfor Bender hvis ryktene om at prislappen på Pogba var omtrent £15m.

Jeg stiller meg like skeptisk til Pogba og hans utålmodighet i både Manchester United og Juventus. Dro til Torino fordi han ikke mente Sir Alex ga han den spillertiden han fortjente, og nå skal han igjen ønske seg bort. Riktignok så sier han denne gang at det er pga. rasismen som herjer i Italia, og da kan man kanskje forstå at han ønsker seg bort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller meg like skeptisk til Pogba og hans utålmodighet i både Manchester United og Juventus. Dro til Torino fordi han ikke mente Sir Alex ga han den spillertiden han fortjente, og nå skal han igjen ønske seg bort. Riktignok så sier han denne gang at det er pga. rasismen som herjer i Italia, og da kan man kanskje forstå at han ønsker seg bort.

 

Vel til Pogba sitt forsvar så sa han selv at han hadde pratet med Ferguson foran 11/12 sesongen om at han nå trengte flere førstelagsmuligheter. Ferguson hadde lovet han mer spilletid, men Pogba fikk fortsatt ikke noe spilletid (på tross av at den sentrale midtbanen til United var veldig veik). Attpåtil så signerte han tilbake pensjonisten Scholes fremfor å gi Pogba tillit. Utålmodig eller ambisiøs? Jeg heller mot det siste. Pogba selv sa hvertfall at alt han ville var å spille. Dette ble han lovet i Juventus.

 

Når det gjelder rasismen som han opplever i Italia så skjønner jeg godt at han vil flytte på seg. Hadde virkelig vært fantastisk om han endte opp hos oss. Tror han kommer til å bli en av verdens aller beste midtbanespillere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...