Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

En regelrett lidelse å følge Higuain overgangen nå. Det tar såååååå laaaaang tiiiiiiid

 

Er tortur av verste slag. Er så ekstremt redd for at dette ender opp som Mata overgangen hvor vi blir kuppet i siste øyeblikk :P

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg som ser for meg overskriftene om at Higuain går til Chelsea eller City i stedet? Var ikke Mata også ganske nærme Arsenal?

 

Av de mer seriøse aktørene der ute så sa de at personlige betingelser o.l. visstnok var inngått, men vi kom ikke til enighet om en overgangssum. Valencia ville visstnok ha rundt £20-22m mens vi ville betale £17-18m. Mata selv trodde han kom til å ende opp i Arsenal før han plutselig hørte om at Chelsea hadde fått et bud akseptert.

 

Resten er historie..

Link to comment
Share on other sites

Angående Higuain: Faktum er vel at denne overgangssagaen knapt er halvveis dersom normal Arsenal-prosedyre anvendes. Eksempler som ikke bør etterfølges er Arshavin- og Nasri-sagaene. Blir mange våkennetter av slikt.

 

Ikke forvent noen Higuain før vi skriver juli i alle fall. Det er mitt tips. Her forhandles det om knapper, glansbilder og rustne pennys.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker jeg fulgte litt med på Kyriakos ­Papadopoulos for et par år siden. Jeg vet at han var skadet en stund siste sesong, men hvordan har han egentlig gjort det i Schalke de siste årene? Noen som følger med? Allerede som 19-åring hadde han legendepotensiale, og hvis han ikke har stagnert helt så tror jeg han er top-top quality.

 

Det virker som det er en Mirror-spekulasjon, så jeg gidder ikke bli veldig engasjert.

Link to comment
Share on other sites

http://www.sport.co.uk/football/balague-tweets-what-arsenal-fans-dont-want-to-hear/4324470/?

 

Hva skal vi tro om dette? Higuain skal visstnok ha blitt enig om personlige betingelser med både Arsenal og Juventus, og at det nå er opp til hvilken klubb som legger det beste budet på bordet i form av transfersum til Real Madrid

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan se vippe denne transfersagaen i vår favør, er at det virker som Juventus har et begrenset transferbudsjett, og er avhengige av å måtte betale i rater. Vi har muligheten til å betale hele overgangssummen i en betaling, noe som kan få Real Madrid til å velge å gjøre business med oss fremfor Juventus. Men skal innrømme at jeg ble litt mer pessimistisk av å lese at han har blitt enig om personlige betingelser med både oss og Juventus

Link to comment
Share on other sites

http://www.sport.co....-hear/4324470/?

 

Hva skal vi tro om dette? Higuain skal visstnok ha blitt enig om personlige betingelser med både Arsenal og Juventus, og at det nå er opp til hvilken klubb som legger det beste budet på bordet i form av transfersum til Real Madrid

 

Det har jeg nada nix tro på, rett å slett:p

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan se vippe denne transfersagaen i vår favør, er at det virker som Juventus har et begrenset transferbudsjett, og er avhengige av å måtte betale i rater. Vi har muligheten til å betale hele overgangssummen i en betaling, noe som kan få Real Madrid til å velge å gjøre business med oss fremfor Juventus. Men skal innrømme at jeg ble litt mer pessimistisk av å lese at han har blitt enig om personlige betingelser med både oss og Juventus

 

Var snakk om at Juventus hadde £20-25m å svi av i sommer. Klarer ikke å se for meg at de klarer å overby oss med det første, men hvis Higuain går til Juventus fordi de ga Real Madrid et bedre bud så mister jeg alt av håp for resten av sommeren.

 

Håper dog at denne sommeren blir annerledes. Med Higuain inn så vil vi de siste 2 årene ha hentet spillere som Mertesacker, Arteta, Cazorla, Podolski og Higuain. Det er en annerledes policy enn hva vi har sett på mange år. Plusser man også på en (i mine øyne usannsynlig) Fellaini/Pogba så er det virkelig ikke til å kimse av (skulle dog bare mangle i mine øyne mtp. at vi mistet Cesc, Nasri, Song og van Persie i samme tidsperiode). Mangler kanskje en klassekeeper fortsatt, men hvis forsvaret holder samme nivået som de siste 2 månedene av sesongen så burde Szczesny klare jobben. En ung eller erfaren midtstopper som fjerdevalg er i mine øyne fortsatt nødvendig, men her trengs det ikke å bruke massive summer. Kan alltids beholde Djourou en sesong til også hvis han er villig.

Link to comment
Share on other sites

Det er aritkler som dette som gjør at jeg virkelig hater silly season

 

http://www.sportsdirectnews.com/premier-league/27003-arsenal-transfer-news-higuain-deal-hits-the-rocks.php

 

http://www.footballfancast.com/premiership/arsenal/arsenals-path-cleared-in-hunt-for-argentine?

 

Den første artikkelen hevder at Juventus skal være villige til å tilby en ukelønn som vil få Arsenal til å trekke seg fra en eventuell transfer, mens den andre artikkelen hevder at Juventus visstnok skal velge å gå for Carlos Tevez istedet.

 

Kjenner jeg blir mer og mer pessimistisk angående en overgang for Higuain.

 

Eller kanskje Arsenal bare har drevet et spill for å få Juventus bort fra tanken om Jovetic? :P

Link to comment
Share on other sites

Twitter ryktene sier at City ville ha 20 millioner euro for Tevez. Juventus derimot la inn første bud på 8 millioner euro. Er derimot snakk om 12 millioner euro + eventuelle bonuser nå.

 

For å si det slik: Tviler på at Juventus virkelig er med i konkurransen om Higuain. De kan nok tilby gode personlige betingelser, men overgangssummen = no go. Som sagt så må de enten tilby Pogba eller Vidal. Attpåtil er de visstnok veldig ivrige på Jovetic også.

 

I fjor ville de vel ha van Persie (de la inn et bud på omtrent £10m og nektet å tilby mer). De endte opp med Bendtner på lån til slutt og Llorente på free transfer denne sommeren. De hadde også blant annet £100m mindre i revenue enn oss denne sesongen på tross av at de kom lengre i CL og vant Serie A. Klarer virkelig ikke å se for meg at Higuain går dit såfremt ikke han selv ønsker seg dit fremfor Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger virkelig vil ha Higuain og alt vi har hørt fra Gazidis og Co stemmer så vil Juventus ikke være en hindring i signeringen av Higuain! Eneste vil være hvis Higuain ikke vil til Arsenal, noe som ikke 'ser' ut til å være tilfelle.

Det vil nok bli skrevet masse tull frem til han signerer. Men hvis han ikke har signert i løpet av neste uke så tror jeg Arsenal har trukket seg og ser andre steder.. Noe vi virkelig får håpe at ikke skjer!

Link to comment
Share on other sites

Da har Liverpool signert Simon Mignolet og alt tyder på at Juventus har fått godkjent et bud på ca £10-12 mill for Tevez. Dermed er Liverpool ute av kampen om en ny keeper mens Manchester City fort kan kaste seg inn i kampen om Higuain...

 

Snakkes om €9m + €3m i bonuser. Altså en veldig god handel hvis Tevez klarer å holde hodet sitt på riktig sted.

 

Mignolet for Liverpool er en oppgradering på Reina med klar margin. Håper fortsatt at vi ender opp med Begovic, men tror enten vi ender opp med Cesar er eller ingen ny keeper inn.

 

Går også rykter om at Chelsea er enige med Napoli om overgangssum for Cavani.

 

Når det gjelder City inn for Higuain så har det aldri vært noe interesse der verken i media eller noe lignende. Det har kun vært snakk om Higuain til Arsenal, Juventus og en liten periode Tottenham. Chelsea ble jo også linket en gang, men det døde fort ut. Tror Arsenal er nærmest alene om Higuain, men situasjonen kan fort endre seg!

 

Tror forøvrig ikke at Higuain vil være keen på å gå til City med Agüero og Dzeko der.

Link to comment
Share on other sites

 

Snakkes om €9m + €3m i bonuser. Altså en veldig god handel hvis Tevez klarer å holde hodet sitt på riktig sted.

Ben Fairthorne og DarrenArsenal1 meldte £10 mill, men uansett en latterlig lav pris hvis Tevez slutter med alt det utenomsportslige tullet og har fullt fokus på arbeidsoppgavene. På banen er han en konstant trussel...

Link to comment
Share on other sites

Tror forøvrig ikke at Higuain vil være keen på å gå til City med Agüero og Dzeko der.

 

Her tror jeg du har et godt poeng. En av årsakene til at han velger å forlate Real Madrid er jo at han er lei av å spille andrefiolin til Benzema. City kommer vel til å spille med en spiss vil jeg tro, og da er nok Agüero førstevalg. Iallefall med tanke på at han har to sesonger bak seg i Premier Leauge og dermed ikke behøver noen tilvendingstid

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...