Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

3-0 i front og 38 minutter unna seriemesterskapet ......

  • VG-live:
  • 55 Ferguson ikke fornøyd med tingenes tilstand utpå Old Trafford akkurat nå. Står på sidelinja og vinker febrilsk med henda.

Sier det meste spør dere meg.

 

 

Gjør desverre det.

 

Men han er da nødt tll å gi seg snart.....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Kan være verdt å merke seg hvor mange poeng vi fikk på tilsvarende kamper i fjor. Om jeg ikke husker feil tapte vi 2-1 mot QPR, Manu og Wigan, mens vi det ble 0-0 mot Newcastle...1 poeng på tre relativt overkommelige og en noe vanskelig oppgave. Føler meg langt fra sikker på topp fire, ei gang må vi vel havne utenfor...

Link to comment
Share on other sites

Over en sesong skal alle møte alle, og rekkefølgen spiller ingen rolle.

 

ja, alle møter alle, men rekkefølgen er slett ikke likegyldig. Betydningen av en god start, eller en dårlig, og hva det betyr for selvtilliten kan man ikke undervurdere. Det er med andre ord mange psykologiske faktorer tilstede, og derfor ikke likegyldig hvilke lag man møter når. Dessuten er det jo slik at alle lag svinger i form og prestasjoner. Er man heldig med terminlisten møter man alle lagene når de er på sitt dårligste. Da er det gode sjanser for å gjøre det bra. Hvis man møter lagene når de er i sin beste form (typisk Arsenal?), ja da har man et problem. Rent statistisk PLEIER dette å jevne seg ut, men det er det ingen garanti for. Det er nok ikke så vanskelig å finne unntak dersom man leter litt. Og på slutten av sesongen vil det at man har noe å kjempe for eller ei helt klart kunne påvirke prestasjonene. Det fins det mange eksempler på. Derfor er det også mange gode grunner til at Arsenal har det "letteste" programmet igjen. Men om de klarer å utnytte dette, det er en helt annen sak...

Link to comment
Share on other sites

Nåja, Vi kan vel ikke skylde på at Arsenal møter alle sterke motstandere når de typisk er i sin beste form. Jeg vil heller si vi driter på dragen altfor ofte selv. Det er hele problemet til klubben og har vært det de senere år: for dårlig når det gjelder. Vi kan ikke lenger skylde på at vi spiller så godt mot de gode og tabber oss mot de svakere lagene.

Link to comment
Share on other sites

Nåja, Vi kan vel ikke skylde på at Arsenal møter alle sterke motstandere når de typisk er i sin beste form. Jeg vil heller si vi driter på dragen altfor ofte selv. Det er hele problemet til klubben og har vært det de senere år: for dårlig når det gjelder. Vi kan ikke lenger skylde på at vi spiller så godt mot de gode og tabber oss mot de svakere lagene.

 

he he, er helt enig i det du skriver her. Min lille parentes var ironisk ment, jfr spørsmålstegnet.

Link to comment
Share on other sites

Innerst inne vet vi alle at Tottenham ikke klarer CL plass i år heller. Spenningen består nå i om vi kommer på tredje eller fjerde plass.

Hehe, liker din offensive innstilling. Regner med du ikke tror en døyt på jinxing. Måtte du få rett :)

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli historisk jevnt. Dersom vi taper kampen i morgen (ikke utenkelig) og Chelsea taper mot Swansea, så vil man kunne oppleve at lagene på 3., 4. og 5. plass ender på lik poengsum dersom det blir uavgjort mellom Chelsea og Tottenham.

 

Vinner vi mot United i morgen har vi tatt et stort steg mot å klare topp 4.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli historisk jevnt. Dersom vi taper kampen i morgen (ikke utenkelig) og Chelsea taper mot Swansea, så vil man kunne oppleve at lagene på 3., 4. og 5. plass ender på lik poengsum dersom det blir uavgjort mellom Chelsea og Tottenham.

 

Vinner vi mot United i morgen har vi tatt et stort steg mot å klare topp 4.

Dette var jo litt merkelig. Chelsea taper ikke hjemme mot Swansea!

Si heller: Dersom Arsenal taper i morgen og Chelsea taper mot UNITED neste helg, så vil en U mellom Che og Tott føre til at de tre lagene havner på lik poengsum.

Skulle Arsenal vinne i morgen, noe jeg ser på som svært usannsynlig, skal det svært mye til for at CL-plassen ikke er Arsenals!

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg synes denne er litt fin, jeg.

 

Arsenal har til nå tatt 4 poeng mer enn forventet, Tottene har tatt 1 poeng færre enn forventet og Chelsea har tatt 3 færre. Fulham-Chelsea er utelatt fra denne oversikten og den endte med 3 poeng til Chelsea.

 

Dersom resten av resultatene går inn vil tabellen bli slik:

 

Tott 71

Ars 70

Che 70

 

Når det er sagt, har jeg ikke helt tro på at Spurs får 11 poeng på de 5 siste. Alt vi får mot United er bonus!

 

Ars 70

Che 70

Tott 69

Link to comment
Share on other sites

For Tottenham sin del er vel dette egentlig status quo i mitt skjema. De tok 2 poeng mer enn forventet i forrige runde og 2 poeng mindre enn forventet i denne runden. Åkkesom er det deilig at vi nå har like mange kamper spilt og allikevel ligger foran. Kan forøvrig ikke se for meg noe mer enn 1 poeng i morgen for vår del.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...