Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Dette må da være feil!

Er heller noe slikt:

Tottenham 1,33

Arsenal 1,60

Chelsea 1.62

 

Chelsea har det klart tøffeste programmet igjen, med Everton, Tott og MU. Tottenham har det enkleste programmet.

http://www.oddschecker.com/football/english/premier-league/premier-league/top-4-finish

 

Hvis du har såpass tro på Tottenham så burde du kanskje satse en slant til 1,91? ;D

Link to comment
Share on other sites

Litt av en runde. Statistisk sett kom vi styrket ut av den siden vi nå igjen har det hele i våre hender.

 

Tottenham møter først Wigan borte, Southampton hjemme, Chelsea borte, Stoke borte og Sunderland hjemme. Wigan og Southampton bør de ta, men de kan like godt tape et par poeng i disse kampene. Så til kampen mot Chelsea der det kan gå alle veier, selv om Chelsea er knapp favoritt. Stoke borte er også ei lei nøtt, og det kan Sunderland også være i den formen de er nå (Di Canio).

 

Chelsea møter i første omgang Swansea hjemme som de bør ta. Deretter United der de fort taper et par-tre poeng. Dernest Tottenham hjemme som jeg anser som åpen, men altså holder en knapp på Chelsea. Aston Villa borte bør de ta, det samme med Everton hjemme. Likevel kan de godt finne på å snuble her.

 

Dernest til vårt elskede Arsenal. Vi har ManU hjemme, QPR borte, Wigan hjemme, og Newcastle borte. Vi taper fort et par poeng mot United, noe annet ville vært overraskende. QPR bør vi slå, det samme med Wigan. Newcasle kan bli leit, men jeg holder oss som favoritt.

 

Helsike, det blir forbanna tett. Godt Tottenham og Chelsea møter hverandre slik at minst én av dem taper poeng. Vi får bare køle på og ta United hjemme tror jeg. Ellers blir vi veldig avhengige av at ett av de to andre lagene snubler. Åpent, mild fordel Tottenham på papiret.

Link to comment
Share on other sites

Litt av en runde. Statistisk sett kom vi styrket ut av den siden vi nå igjen har det hele i våre hender.

 

Tottenham møter først Wigan borte, Southampton hjemme, Chelsea borte, Stoke borte og Sunderland hjemme. Wigan og Southampton bør de ta, men de kan like godt tape et par poeng i disse kampene. Så til kampen mot Chelsea der det kan gå alle veier, selv om Chelsea er knapp favoritt. Stoke borte er også ei lei nøtt, og det kan Sunderland også være i den formen de er nå (Di Canio).

 

Chelsea møter i første omgang Swansea hjemme som de bør ta. Deretter United der de fort taper et par-tre poeng. Dernest Tottenham hjemme som jeg anser som åpen, men altså holder en knapp på Chelsea. Aston Villa borte bør de ta, det samme med Everton hjemme. Likevel kan de godt finne på å snuble her.

 

Dernest til vårt elskede Arsenal. Vi har ManU hjemme, QPR borte, Wigan hjemme, og Newcastle borte. Vi taper fort et par poeng mot United, noe annet ville vært overraskende. QPR bør vi slå, det samme med Wigan. Newcasle kan bli leit, men jeg holder oss som favoritt.

 

Helsike, det blir forbanna tett. Godt Tottenham og Chelsea møter hverandre slik at minst én av dem taper poeng. Vi får bare køle på og ta United hjemme tror jeg. Ellers blir vi veldig avhengige av at ett av de to andre lagene snubler. Åpent, mild fordel Tottenham på papiret.

Stoke borte har ikke akkurat vært noe frykt i år. Da har jeg større tro på at Wigan, som har noe å spille for, tar poeng fra Spurs.

Arsenal får 7p på siste 4, Tottenham tar 10p på siste 5, mens Chelsea tar 8p på siste 5. Da kommer det til å stå på målforskjellen om de er foran Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Stoke borte har ikke akkurat vært noe frykt i år. Da har jeg større tro på at Wigan, som har noe å spille for, tar poeng fra Spurs.

Arsenal får 7p på siste 4, Tottenham tar 10p på siste 5, mens Chelsea tar 8p på siste 5. Da kommer det til å stå på målforskjellen om de er foran Arsenal.

Mulig, mulig, men jeg tror vi tar Newcastle borte og sikrer oss ni poeng på de fire siste. Optimist!

Link to comment
Share on other sites

Vi kan havne på 2. plass eller vi kan like gjerne havne på 5. plass. Nå har jeg ikke tenkt å bekymre meg for plassering før vi kommer langt ut i mai. Det eneste som nå bekymrer meg er om Wenger skal klare å få skikk på den offensive delen av laget. For meg er det der svaret om CL-plass ligger, hva som skjer med de andre lagene gir jeg egentlig nå f** i. Det eneste som er garantert er at enten Chelsea eller Tottenham (eller begge) vil avgi poeng i innbyrdes kamp, derfor ligger Arsenals CL-skjebne helt og holdent i egne hender. Men hvis vi får oppvisninger som mot Fulham, så vet jeg at jeg helt og holdent kan "konsentrere" meg om neste sesongs Premier League og FA-cup, for sett fra min side så er Europa League en stor vits omtrent på linje med Ligacupen.

Link to comment
Share on other sites

I mitt hode driter alle lagene seg ut, altså Arsenal, Chelsea og Tottenham. De som driter seg ut minst er videre. Regner med mager poengfangst hos alle altså.

 

BE

 

Statistikken er på din side. Her er poengsummene til lagene som har havnet på 3, 4 og 5 plass de siste 10 årene. Regnet fra i dag og bakover i tid:

 

3: 70, 71, 75, 83, 83, 68, 82, 77, 75, 69

4: 69, 68, 70, 72, 76, 68, 67, 61, 60, 67

5: 65, 62, 67, 63, 65, 60, 65, 58, 56, 64

 

Gjennomsnittet blir henholdsvis 75,3 poeng, 67,8 poeng og 62,5 poeng.

 

Arsenal, Chelski og Tott har i dag allerede 63, 62 og 61 poeng. Det ligger an til å bli en rekordhøy poengsum for laget på femteplass i år, hvis ikke BEs tips slår til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning av at man får det man fortjener her i livet. Det er mulig jeg tar feil, men man får i hvert fall det man fortjener etter 38 kamper i Premier League. Havner vi utenfor topp 4 er det av den enkle grunn at vi ikke har vært gode nok. Vi har sluppet inn for mange mål og vi har bommet på for mange sjanser.

Etter 34 kamper har vi tapt 7 av dem. Mot City, Spurs, United, Swansea, Chelsea X2 og Norwich. Vi har blitt sendt ut av FA Cupen mot Blackburn, av Liga Cupen mot Bradford og i Champions League sørget Bayern München for at vi gikk tomhendt hjem.

 

Svak sesong? Tja. Vi startet dårlig, fortsatte svakt, men har avsluttet meget sterkt.

 

Jeg vet rett og slett ikke om vi når topp 4 denne sesongen, men en ting skal sies; Om vi ikke gjør det er det kun vå egen udugelighet. Vi har fått det lett:

  • Vi har det letteste programmet igjen i form av Utd hjemme (allerede mester), QPR borte (allerede rykket ned), Wigan (skjebne bestemt og med en FA cupfinale i beina), Newcastle borte (kan verken gå opp eller ned)
  • Fulham ble 10 mann tidlig
  • Chelsea spiller hver tredje dag og har tøffe kamper
  • Spurs møter lag som kjemper med rygge mot veggen og skal i tillegg møte Chelsea

 

3 poeng mot Utd er et must! Alt annet og vi er ferdige, ute, avkledd.

Link to comment
Share on other sites

 

I natt jag drømde nogot som

Jag aldri drømt forut

 

I Girouds fravær får (litt uventet) Walcott sjansen som midtspiss mot United. Han gjør Rio Ferdinand til latter og putter 2 mål. Vi får tre poeng og Theo får en opptur etter en tid med middelmådig spill. Hurra!

Link to comment
Share on other sites

  • Vi har det letteste programmet igjen i form av Utd hjemme (allerede mester), QPR borte (allerede rykket ned), Wigan (skjebne bestemt og med en FA cupfinale i beina), Newcastle borte (kan verken gå opp eller ned)
  • Fulham ble 10 mann tidlig
  • Chelsea spiller hver tredje dag og har tøffe kamper
  • Spurs møter lag som kjemper med rygge mot veggen og skal i tillegg møte Chelsea

Syns dette er dårlige argumenter for "at vi har fått det lett".

 

- Kampprogammet er da hvert fall ikke noe argument. Over en sesong skal alle møte alle, og rekkefølgen spiller ingen rolle. Det gjenværende kampprogammet for Arsenal og Tottenham er ca. likt uansett.

- Fulham ble 10 mann tidlig? Og so? Tottenham fikk spille mot 10 mann tidlig borte mot WBA. Ser ikke poenget.

- At Chelsea spiller hver tredje dag trenger ikke å bety at vi MÅ klare topp 4. Hvis Chelsea vinner kampene sine, er det ikke mye vi kan gjøre.

- Igjen; kampprogammet til oss og Spurs er ca likt.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette er dårlige argumenter for "at vi har fått det lett".

 

- Kampprogammet er da hvert fall ikke noe argument. Over en sesong skal alle møte alle, og rekkefølgen spiller ingen rolle. Det gjenværende kampprogammet for Arsenal og Tottenham er ca. likt uansett.

- Fulham ble 10 mann tidlig? Og so? Tottenham fikk spille mot 10 mann tidlig borte mot WBA. Ser ikke poenget.

- At Chelsea spiller hver tredje dag trenger ikke å bety at vi MÅ klare topp 4. Hvis Chelsea vinner kampene sine, er det ikke mye vi kan gjøre.

- Igjen; kampprogammet til oss og Spurs er ca likt.

 

 

I utgangspunktet gidder jeg ikke krangle, men jeg håper du ser at det er en forskjell på å møte:

 

Chelsea borte (som Spurs skal) kontra et nedrykksklart QPR borte?

 

At Utd før og etter seriemesterskapet er avgjort KAN ha noe å si?

 

At utmattelse (tøft kampprogram ref Chelsea) kan spille inn på prestasjonene?

 

At Wigan før og etter bestemt skjebne kan ha noe å si for hvordan de presterer?

 

At Fulham i utgangspunktet er svekket med 10 mann i 80 minutter?

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må ha rundt 70 poeng for å greie 4. plassen. Slik jeg ser det har Arsenal, Tottenham og Chelsea et ganske likt kampprogram framover.

 

Tøffe kamper (på papiret):

Arsenal: Swansea B, West Bromwich B, Everton H, ManU H, Newcastle B: 5

Tottenham: Swansea B, Everton H, Chelsea B, ManC H, Stoke B: 5

Chelsea: Tottenham H, Liverpool B, ManU B, Everton H: 4

 

Blir litt synsing dette, men hvis alle tre klubber gjør det som "forventes" av dem i sesonginnspurten henter de følgende poengsummer:

 

Arsenal 19p: (Swansea (B: 1), Reading (H: 3), West B (B: 1), Norwich (H: 3), Everton (H: 3), Fulham (B: 1), ManU (H: 0), QPR (B: 3), Wigan (H: 3), Newcastle (B: 1).

 

Tottenham 18p: Fulham (H: 3), Swansea (B: 1), Everton (H: 3), Chelsea (B: 1), ManC (H: 1), Wigan (B: 3), Southampton (H: 3), Stoke (B: 1), Sunderland (H: 3).

 

Chelsea 18p: West Ham (H: 3), Southampton (B: 3), Sunderland (H: 3), Tottenham (H: 1), Liverpool (B: 1), Swansea (H: 3), ManU (B: 0), Aston Villa (B: 1), Everton (H: 3).

 

Det gir:

 

Tottenham: 72p

Chelsea: 70p

Arsenal: 66p

 

Som sagt er dette spekulasjoner, men det kan likevel gi oss en pekepinn på hvilken oppgave vi har foran oss. Det gikk i fjor, og det kan like fullt gå i år. Første oppgave blir å ta tre poeng borte mot Swansea.

 

Jeg synes denne er litt fin, jeg.

 

Arsenal har til nå tatt 4 poeng mer enn forventet, Tottene har tatt 1 poeng færre enn forventet og Chelsea har tatt 3 færre. Fulham-Chelsea er utelatt fra denne oversikten og den endte med 3 poeng til Chelsea.

 

Dersom resten av resultatene går inn vil tabellen bli slik:

 

Tott 71

Ars 70

Che 70

 

Når det er sagt, har jeg ikke helt tro på at Spurs får 11 poeng på de 5 siste. Alt vi får mot United er bonus!

Link to comment
Share on other sites

En forferdelig høst sesong gjør at vi ikke er der oppe med Manu, vi må stabilisere dette laget. Det kan Wenger gjøre ved å hente inn litt mere fysikk på midtbanen,og endre spillestilen litt til å gå mere hurtig i lengderetning. Tar vi topp 4 ? Vet ikke,det er ikke opp til oss pr dags dato. Kan faktisk avgjøres på målforskjellen. Der har vi en stor fordel foran Spurs.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke opp til oss? Siden tottenham og chelsea møtes er vi vel på 4 plass uansett med seiere i alle våre resterende kamper? Nå tror jeg riktignok vi taper til helgen, og at flere av de andre lagene også taper. Men etter uavgjort resultatet på Anfield trodde jeg vi faktisk fremdeles hadde det i egene hender.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke opp til oss? Siden tottenham og chelsea møtes er vi vel på 4 plass uansett med seiere i alle våre resterende kamper? Nå tror jeg riktignok vi taper til helgen, og at flere av de andre lagene også taper. Men etter uavgjort resultatet på Anfield trodde jeg vi faktisk fremdeles hadde det i egene hender.

Vi har det i egne hender. Du har helt rett i det.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke opp til oss? Siden tottenham og chelsea møtes er vi vel på 4 plass uansett med seiere i alle våre resterende kamper? Nå tror jeg riktignok vi taper til helgen, og at flere av de andre lagene også taper. Men etter uavgjort resultatet på Anfield trodde jeg vi faktisk fremdeles hadde det i egene hender.

...

Jeg tar feil,på grunn av det interne oppgjøret mellom Spurs og Chelsea der selvfølgelig ikke begge kan få 3 poeng kan vi avgjøre det selv. Du har helt rett :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...