Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

Det er sjelden at både gullkamp og alle nedrykksplasser er avgjort før siste serierunde. Jeg har en sterk mistanke om at Wigan kan skrelle på tirsdag! Oppskriften viste de frem mot City.

Men, skulle de klare dette, bringer de samtidig Tottenhams siste motstander, Sunderland, tilbake i bunnkampen for fullt. Da kan umulig mageproblemene være langt unna for våre "kjære" naboer... Det kan meget vel bli både twist óg turns på de to siste kampdagene!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Oppskriften viste de frem mot City

De jobbet hardt og var agressive i presset, City-spillerne var preget og blødde ikke for drakta. Tror nok vi stiller sterkere, men man vet aldri mot Wigan.. En av de verste klubbene å møte mot sesongslutt..

Link to comment
Share on other sites

Wigan kommer til å være preget av kampen på lørdag. Når man tar ut såpass med krefter som de gjorde så vil det sitte i beina når vi skal spille mot dem

Vil jeg og tro, tror ikke de kan opprettholde det presset de holdt mot City i 90.minutter mot oss på tirsdag. Gjenstår bare å vente å se, begge lag vet de må vinne - vi kan ikke akkurat basere oss på å vinne mot Newcastle og at uforutsigbare Sunderland gjør jobben..

Link to comment
Share on other sites

Denne plassen betyr så immenst mye i år. Er managerbytter, Bales mulige avgang og spillere som vil til CL-lag.. Håper gutta innser hvor viktig dette er og drar i land to overbevisende seiere, men er neimen ikke sikker i det hele tatt..

Link to comment
Share on other sites

Denne plassen betyr så immenst mye i år. Er managerbytter, Bales mulige avgang og spillere som vil til CL-lag.. Håper gutta innser hvor viktig dette er og drar i land to overbevisende seiere, men er neimen ikke sikker i det hele tatt..

 

Dette bekymrer ikke meg. Høye skuldre, håndbrekk, et Wigan i bananskall-rus og Mike Dean, derimot...

Link to comment
Share on other sites

Mike Dean var vel også dommer når vi slo Tottenham 5-2 i fjor så det er mulig å vinne også med han som dommer. Tror at vi enten kjører over dem og vinner klart, eller at vi taper. Har god tro på førstnenvte og slitne Wigan-spillere skal vi klare å spille ut. Viktig å gå ut i fullt tempo i kveld. Selv om Wigan er avhengig av å vinne for å ha en sjanse på å overleve blir jeg overrasket om de ikke går ut lavt og satser på kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Dette er altfor spennende. Uansett så vil dette gå "Down to the wire", som de sier i England. Kan se for meg Bale senke Sunderland på overtid, mens vi sliter med uavgjort i nord-øst. Og Alsaker bare: "GARETH BALE!!!! GARETH BALE!!!!! GARETH BALE!!!!!" Måtte Gud forby *Grøss*

Link to comment
Share on other sites

FA klarte ikke å stoppe oss med sette opp Dean til Wigan-kampen. Hvem får vi på søndag? Take your pick: http://www.transfermarkt.co.uk/en/arsenal-fc/schiedsrichter/verein_11.html

 

Hva taler til fordel for å klare 4 plassen.

- Vi er formlag nr 1 i England.

- Vi møter et Newcalstle uten noe særlig å spille for

- Vi kvalifiserer oss "alltid" til CL. (Jinxen oppheves av anførselstegnene)

- Tottenes (vanligvis) legendariske evne til å ikke klare 4 plass. (Jinxen oppheves av (vanligvis))

- Vi er et bedre lag enn Newcastle

 

Hva taler i mot å klare 4 plassen?

- VI har bortekamp.

- Arsenalspillernes psyke når det virkelig gjelder (eller er det bare i cupkamper?)

- Vi spilte kamp på tirsdag

- Arteta er sannsynligvis ute

- Tottene har på papiret en lettere kamp.

Link to comment
Share on other sites

FA klarte ikke å stoppe oss med sette opp Dean til Wigan-kampen. Hvem får vi på søndag? Take your pick: http://www.transferm.../verein_11.html

 

Hva taler til fordel for å klare 4 plassen.

- Vi er formlag nr 1 i England.

- Vi møter et Newcalstle uten noe særlig å spille for

- Vi kvalifiserer oss "alltid" til CL. (Jinxen oppheves av anførselstegnene)

- Tottenes (vanligvis) legendariske evne til å ikke klare 4 plass. (Jinxen oppheves av (vanligvis))

- Vi er et bedre lag enn Newcastle

 

Hva taler i mot å klare 4 plassen?

- VI har bortekamp.

- Arsenalspillernes psyke når det virkelig gjelder (eller er det bare i cupkamper?)

- Vi spilte kamp på tirsdag

- Arteta er sannsynligvis ute

- Tottene har på papiret en lettere kamp.

 

Vi må nok gå ut fra at Tottenham vinner, enten de vinner greit, eller et blir på sedvanlig "Bale at the end" vis. Så for Arsenal er det bare en tng som gjelder; å vinne selv. Og du nevner mange av de viktigste momentene. Men selv om Newcastle ikke har noe å spille for, kan det nettopp være det som gjør dette vanskelig for Arsenal. For Newcastle er jo et av de mest uberegnelige lagene, og når de spiller uten press, foran eget publikum, i en sesongavslutning, og der de gjerne vil vise at de er mye bedre enn tabellposisjonen tilsier, ja da kan alt skje... Og paradoksalt nok kan det skje at Newcastle stikker kjepper i hjulene til klubben som til slutt "reddet" dem fra nedrykk...

 

Men Arsenal bør klare dette pga at de har en sterkere motivasjon og at de er et bedre lag. Det store spørsmålet er derfor om Arsenal igjen skal bli deres egen verste fiende? Time will show, og ulidelig spennende blir det.

Link to comment
Share on other sites

2011-08-13 1. runde Premier League 2011-2012 Newcastle 0-0 Arsenal 2011-02-05 26. runde Premier League 2010-2011 Newcastle 4-4 Arsenal 2010-10-27 4. runde Carling Cup 2010-2011 Newcastle 0-4 Arsenal 2009-03-21 30. runde Premier League 2008-2009 Newcastle 1-3 Arsenal 2007-12-05 2. runde Premier League 2007-2008 Newcastle 1-1 Arsenal

 

Klipp og lim funket dårlig, gitt

Link to comment
Share on other sites

Pardew and AVB out shopping in London, circulating twitter at the moment.

 

944303_10201171311423263_460910614_n.jpg

 

Er vel deres største sjanse til å komme til CL vil jeg tippe. Prøve å få overtalt Pardew til å bruke pisken på spillerene sine slik at de presterer mot Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det mindre enn 11 timer til slaget om 3-4 plass. Tørr ikke tenke på det værste, nei det går ikke an. Litt av en spennende søndag vi går i møte, mye står på spill i en eneste kamp. Kjenner at det sitrer allerede, tenker, tenker for ikke sove. Så reprise kamp i går med Newcastle- Arsenal 4-4. Hvorfor gjorde jeg det! Kunne de ikke vist kampen Arsenal- Newcastle 7-3, da kunne jeg få sove godt og drømt herlige scoringer. Nå kommer tanker om oppgjør på St. James Park tilbake og våkner opp fra svette og gledestårer at laget mitt Arsenal gjorde det, og videre vant over alle i den påfølgende sesongen.

Gunners uansett. Gå får 3 plass.

Link to comment
Share on other sites

Dette gikk veien, folkens. En tøff kamp, og det så veldig håpløst ut en stund. Men Arsenal var stabile og sanket masse poeng i de siste tre månedene.

Hvordan blir veien videre?

Link to comment
Share on other sites

Easy peasy. Til neste år skal St. Totteringham's day feires med sølvtøy, gjerne ligagull. Jeg er optimist før sommeren, og håper å være det etter sommeren også! COYG!

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må ha rundt 70 poeng for å greie 4. plassen. Slik jeg ser det har Arsenal, Tottenham og Chelsea et ganske likt kampprogram framover.

 

Tøffe kamper (på papiret):

Arsenal: Swansea B, West Bromwich B, Everton H, ManU H, Newcastle B: 5

Tottenham: Swansea B, Everton H, Chelsea B, ManC H, Stoke B: 5

Chelsea: Tottenham H, Liverpool B, ManU B, Everton H: 4

 

Blir litt synsing dette, men hvis alle tre klubber gjør det som "forventes" av dem i sesonginnspurten henter de følgende poengsummer:

 

Arsenal 19p: (Swansea (B: 1), Reading (H: 3), West B (B: 1), Norwich (H: 3), Everton (H: 3), Fulham (B: 1), ManU (H: 0), QPR (B: 3), Wigan (H: 3), Newcastle (B: 1).

 

Tottenham 18p: Fulham (H: 3), Swansea (B: 1), Everton (H: 3), Chelsea (B: 1), ManC (H: 1), Wigan (B: 3), Southampton (H: 3), Stoke (B: 1), Sunderland (H: 3).

 

Chelsea 18p: West Ham (H: 3), Southampton (B: 3), Sunderland (H: 3), Tottenham (H: 1), Liverpool (B: 1), Swansea (H: 3), ManU (B: 0), Aston Villa (B: 1), Everton (H: 3).

 

Det gir:

 

Tottenham: 72p

Chelsea: 70p

Arsenal: 66p

 

Som sagt er dette spekulasjoner, men det kan likevel gi oss en pekepinn på hvilken oppgave vi har foran oss. Det gikk i fjor, og det kan like fullt gå i år. Første oppgave blir å ta tre poeng borte mot Swansea.

 

Tottene avsluttet som forventet.

Chelski klarte 5 poeng mer enn forventet

Vi klarte 7 poeng mer enn forventet

 

En formidabel sesongavslutning nesten uten feilskjær. Synes heller ikke vi har hatt veldig mye flaks noe som jeg mener Tottene og Chelski har hatt med flere svært sene avgjørelser.

La oss håpe vi ikke trenger en slik tråd til neste år.

Link to comment
Share on other sites

En formidabel sesongavslutning nesten uten feilskjær. Synes heller ikke vi har hatt veldig mye flaks noe som jeg mener Tottene og Chelski har hatt med flere svært sene avgjørelser.

 

Ja, sesongavslutningen var bunn solid, selv om den ikke var spektakulær. Men det er nettopp dette Arsenal har manglet de senere årene. Soliditeten, kynismen, og evnen til å skvise ut resultater når de trenger det som mest. Og de har fortjent hvert eneste poeng de kjempet til seg i sluttfasen. Meget oppløftende - kanskje det mest positive signalet fra klubben de senere årene? For dette gir kanskje grunn til en forsiktig optimisme før neste sesong. Klarer man å ta med seg erfaringene fra denne vårsesongen på hva som kreves for å oppnå resultater, og får inn et par spillere som kan løfte laget ytterligere kan man fort være med å kjempe om pokaler neste år... time will show...

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe vi ikke trenger en slik tråd til neste år.

Håper på tråden: Kampen om PL-gullet 2013/2014, men tror mer på kampen om fjerdeplassen neste år også.. Spent på hvordan det vil gå nå som vi for en gangs skyld ser ut til å få samme førsteellever etter sommeren som før, kanskje til og med m FORBEDRINGER og ikke svekkelser..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...