Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Hmm - er vel kun 1. og 2. plassen som går direkte? 3. og 4. til kvalikk? Eller.. usikker..

 

Når man kommer på 4. plass så må man spille kvalikk. De tre andre plassene derimot slipper dette.

 

Annen plass er mulig det også. Det blir sølv i år og gull neste år.

 

Din jævla optimist! ;D

Link to comment
Share on other sites

Manchester Derby i kveld.

Hva er det beste resultat for oss?

Er det lettere å møte et United som vinner og har tittelen på plass.

Og samtidig vil City være mer innen rekkevidde og nærmere kaste om å komme blant de fire?

Men verst av alt: Fryktelig å skulle håpe åpen seier til Manchester United. Det har jeg aldri gjort noengang.

Link to comment
Share on other sites

United seier er vel å foretrekke. Liten fordel for oss dersom de har vunnet ligaen når de kommer til Emirates. Et City tap vil også legge press på City og de vil ikke gi Spurs noe gratis når de møtes

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg ikke har mildnet noe særlig i min kritikk av store deler av klubbens ledelse (fra topp til tå), så øyner til og med jeg et reell sjanse for 4. plass. Ja utrolig nok så kan jeg faktisk se at 3. plassen heller ikke er umulig.

 

Det er et par grunner til at jeg nå øyner "håpet":

Arsenal har etter kampen i Munchen slått ganske mye om, jeg er ikke nødvendigvis imponert av spillet men "gutsen" og vinnerviljen er en helt annen enn gjennom store deler av sesongen.
Det at vi har en kamp mer å spille enn Tottene er et viktig moment.
Enda viktigere er det faktum at Tottenham og Chelsea skal møtes før sesongen er over, og dermed blir det garantert poengtap på et av lagene og kanskje blir det "minus 2 poeng" på begge to.

 

 

Arsenal og Chelsea har begge United igjen, og her kan alt skje. Og foruten kampen mellom våre to rivaler så ser kampprogrammet relativt overkommelig ut for alle tre.

 

Så pr idag så øyner jeg at vi nok engang skal få feire St Totteringham's Day, og så spørs det bare om det bli vi eller rubellaget nede nær elva som får den sikre plassen i CL.

MEN, alt avhenger at at Arsenal ikke faller tilbake til gamle synder, Vi har knapt råd til å gi fra oss poeng.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Det er mange skjær i sjøen ennå, særlig for Arsenal. Vi har en tendens til å gå rett på til tider.

Heldigvis har vi historien på vår side når det kommer til avsluttninger av ligaen der vi redder oss inn, som senest ifjor. Tottene har motsatt historie.

 

Vi har kun PL å tenke på fremover, og det kan være en viktig faktor her. Tottene og Chelsea driver fortsatt på med EL og det må de gjerne gjøre til de møtes i finalen for min del. Tottenham tror jeg også skal få slite på bortebane uten Bale fremover. Benitez skal til Anfield med sitt Chelsea og denne kampen kan fort bli hard for dem.

Håpet lever, men det er opp til oss selv å ta vare på muligheten! En ting er nok sikkert: Ingen av laga vinner resten, både vi, tottenham og Chelsea kommer til å avgi poeng iform av tap og uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Offsidene er hårfine. De fleste av oss trengte antagelig repriser for å kunne slå fast noe som helst. Derfor er det riktig å godkjenne begge målene. Ja, for tvilen SKAL komme det angripende lag til gode!

 

Dessverre har dommerne utviklet en praksis som ikke følger dette prinsippet. Og vi ser alt for få offside-mål bli godkjent (!), og alt for mange onsides bli avvinket som offside.

Link to comment
Share on other sites

Offsidene er hårfine. De fleste av oss trengte antagelig repriser for å kunne slå fast noe som helst. Derfor er det riktig å godkjenne begge målene. Ja, for tvilen SKAL komme det angripende lag til gode!

 

Dessverre har dommerne utviklet en praksis som ikke følger dette prinsippet. Og vi ser alt for få offside-mål bli godkjent (!), og alt for mange onsides bli avvinket som offside.

Synes offsidene var ganske så klare på begge målene med mindre det er en endring av reglene jeg ikke har fått med meg. Dersom to spillere fra samme lag er innefor motstanderens forsvar og den bakerste av dem har ballen så blir det offside dersom han med ballen sentrer til spilleren foran seg?

Link to comment
Share on other sites

Videre etter magisk snuoperasjon: - Dette er helt vilt

 

Heller ikke Malaga-eier Abdullah N Al Thani var spesielt fornøyd med tapet og måten Dortmunds siste mål kom på - på sin Twitter-profil brukte eieren sterke ord etter kampslutt.

 

- Takk til laget, dere har vært mestere på banen. Jeg beklager at vi går ut slik, det er urettferdig og rasistisk, meldte han, før han fulgte opp ytterligere:

 

- Jeg håper UEFA setter i gang en grundig etterforskning på hvorfor en spansk klubb ryker ut på denne måten. Dette er ikke fotball, men rasisme, tordnet han.

 

Hmm... okei?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...