Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

Etter hva jeg har sett av Tottenham i dag, så kan jeg ikke skjønne at de skal kunne komme over oss på tabellen i år. De har og et vesentlig tøffere kampprogram enn oss. Det at de fremdeles er med i EL sørger for desto flere kamper. Jeg begynner å bli nokså overbevist om at vi klarer topp-4 denne sesongen.

Dette er vel ikke helt riktig. De har Chelsea borte. Ellers er kampprogrammene svært likt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Dette er vel ikke helt riktig. De har Chelsea borte. Ellers er kampprogrammene svært likt.

 

De har Stoke, Chelsea borte. City hjemme. To kamper mot Basel. Jeg vil påstå at de har et tøffere program enn oss

Link to comment
Share on other sites

 

De har Stoke, Chelsea borte. City hjemme. To kamper mot Basel. Jeg vil påstå at de har et tøffere program enn oss

 

Enig at de har et vanskeligere program, vi har United hjemme som det vanskeligste, men på det tidsåunktet har de uansett avgjort serien vil jeg tro, kan muligens gjøre noe med deres motivasjon?

Link to comment
Share on other sites

 

Blir litt synsing dette, men hvis alle tre klubber gjør det som "forventes" av dem i sesonginnspurten henter de følgende poengsummer:

 

Arsenal 19p: (Swansea (B: 1), Reading (H: 3), West B (B: 1), Norwich (H: 3), Everton (H: 3), Fulham (B: 1), ManU (H: 0), QPR (B: 3), Wigan (H: 3), Newcastle (B: 1).

 

Tottenham 18p: Fulham (H: 3), Swansea (B: 1), Everton (H: 3), Chelsea (B: 1), ManC (H: 1), Wigan (B: 3), Southampton (H: 3), Stoke (B: 1), Sunderland (H: 3).

 

Chelsea 18p: West Ham (H: 3), Southampton (B: 3), Sunderland (H: 3), Tottenham (H: 1), Liverpool (B: 1), Swansea (H: 3), ManU (B: 0), Aston Villa (B: 1), Everton (H: 3).

 

Det gir:

 

Tottenham: 72p

Chelsea: 70p

Arsenal: 66p

 

Etter første runde har Arsenal fått to poeng mer enn forventet, mens Tott har fått 3 færre.

 

 

 

Chelsea: 70p

Tottenham: 69p

Arsenal: 68p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Blir litt synsing dette, men hvis alle tre klubber gjør det som "forventes" av dem i sesonginnspurten henter de følgende poengsummer:

 

Arsenal 19p: (Swansea (B: 1), Reading (H: 3), West B (B: 1), Norwich (H: 3), Everton (H: 3), Fulham (B: 1), ManU (H: 0), QPR (B: 3), Wigan (H: 3), Newcastle (B: 1).

 

Tottenham 18p: Fulham (H: 3), Swansea (B: 1), Everton (H: 3), Chelsea (B: 1), ManC (H: 1), Wigan (B: 3), Southampton (H: 3), Stoke (B: 1), Sunderland (H: 3).

 

Chelsea 18p: West Ham (H: 3), Southampton (B: 3), Sunderland (H: 3), Tottenham (H: 1), Liverpool (B: 1), Swansea (H: 3), ManU (B: 0), Aston Villa (B: 1), Everton (H: 3).

 

Det gir:

 

Tottenham: 72p

Chelsea: 70p

Arsenal: 66p

 

Etter første runde har Arsenal fått to poeng mer enn forventet, mens Tott har fått 3 færre.

 

Chelsea: 70p

Tottenham: 69p

Arsenal: 68p

 

I andre runde tok Tott 2 p ekstra, mens Chelsea tapte 3 p.

 

Tott 71

Arsenal 68

Chelsea 67

Link to comment
Share on other sites

Allerede i neste runde har vi muligheten til å passere chelsea og komme helt opp i ryggen på tottene

Chelsea og Tottenham spiller begge hjemmekamp på torsdag mot henholdsvis Rubin og Basel, helt sikkert to tøffe kamper.

Vi spiller på lørdag borte mot WBA, forhåpentligvis vinner vi, selvom det aldri er enkelt på the Hawthorns. Uansett, vinner vi

er vi i førersete og chelsea og tottene vil ha presset på seg siden de spiller dagen etter. Chelsea mot Sunderland,

Sunderland med ny manager i di Canio, kan det gjøre at det snur for Sunderland? Tottene møter Everton hjemme,

her kan vi også håpe på poengtap. Jeg ser det som mest sanssynlig at alle lagene vinner,

men lov å håpe på at Everton gjør livet surt for Tottene, og at di Canio vinner i sin PL-debut.

Det viktigste er at vi vinner selv selvfølgelig!

Link to comment
Share on other sites

Tror vi fremdeles må vinne så å si alle våre egne kamper om det skal være en mulighet. Hver kamp er en finale vi må vinne, ett lite tap og feil resultater imot så er vi voldsomt på etterskudd igjen. Heldigvis har vi to stk forran oss nå som kan feile, og ikke bare ett lag. Chelsea vannt jo idag igjen i FA cup, og får nok en kamp i beina. Tottene har også EL igjen, så la oss håpe de vil få problemer med tett kampprogram mens vi kan endelig få hvilte spillere fremover. Ingen ting å skylde på når det gjelder dette iallefall!

Link to comment
Share on other sites

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/534150_272068692929068_486480917_n.jpg

 

Om den er brukket snakker vi vel 3-4 måneder. Er han griseheldig og slapp unna bruddet så er det 3-4 uker. Synd at han mest sannsynlig ikke får spille mer, da jeg er overbevist om at vi hadde tatt de igjen uansett. Dette gir dem bare en unnskyldning.

Link to comment
Share on other sites

En av de kampene er vel mot Basel som er en kamp jeg vil de skal vinne. Ellers så tror jeg vi skal konsentrere oss om å vinne våre egne kamper, og tror vi skal slite allerede i dag mot WBA.

Viktig som du skriver å konsentrere seg på egne oppgaver. Fikser vi de er vi der - blant de fire, trolig på en tredjeplass.

Link to comment
Share on other sites

2.plass er innenfor rekkevidde

Aldri verden. Håper vikrlig ikke Wenger og spillerne begynner å snakke om en eventuell 2 plass og tar fokus fra det som er viktig. Tror fremdeles at det skal holde hardt med å få 4-plassen. Vi har hatt en god periode lenge nå med marginene på vår side. Det kan fort snu, og vi er tilbake på 5-7 plass.

Link to comment
Share on other sites

 

Aldri verden. Håper vikrlig ikke Wenger og spillerne begynner å snakke om en eventuell 2 plass og tar fokus fra det som er viktig. Tror fremdeles at det skal holde hardt med å få 4-plassen. Vi har hatt en god periode lenge nå med marginene på vår side. Det kan fort snu, og vi er tilbake på 5-7 plass.

 

Hehe, enig. Men det gjelder å se muligheter :)

Vi har faktisk mulighet til å vinne hele greia også! ;)

Link to comment
Share on other sites

Med seier mot Norwich og Everton, vil vi ligge 4 poeng foran Tottenham med 1 kamp mer spilt, etter som Tottenham ikke spiller i helga. Vi vil også ligge minimum 1 poeng foran Chelsea med 1 kamp mer spilt, avhengig av resultatet mellom Fulham og Chelsea dagen etter at vi møter Everton. Skulle Chelsea avgi poeng der, vil vi for alvor kunne legge presse på både Tottenham og Chelsea

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi vinner våre tre neste (Norwich, Everton, Fulham), kan vi altså være syv poeng foran Tottenham før deres kamp mot Man City. Hvis de avgir poeng i den kampen, noe som er sannsynlig, vil nok det være et enormt mentalt knekk for de. Spesielt mtp at hengekampen deres da vil være Chelsea på SB.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...