Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

Hvis du snakker om utkastet mot slutten av kampen der han kaster en høy og løs ball til venstrekant (over Koscielny) så er jeg uenig. Jeg synes det var et meningsløst og relativt dårlig kast. vi fikk jo heller aldri helt kontroll på ballen og mistet den like etter.

Nei, var ikke den, var tidligere i kampen. Har desverre ikke tid til å se kampen om igjen pga eksamensperioden(Bruker å se alle kamper to ganger), men mener han hadde et strålende utkast ca. midt i kampen når vi for en gangs skyld sto litt høyt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

 

Nei, var ikke den, var tidligere i kampen. Har desverre ikke tid til å se kampen om igjen pga eksamensperioden(Bruker å se alle kamper to ganger), men mener han hadde et strålende utkast ca. midt i kampen når vi for en gangs skyld sto litt høyt.

Ok, den fikk ikke jeg med meg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette er på langt nær avgjort ennå selv om Chelsea gikk forbi oss på tabellen igjen i går. Dette kan snu allerede til helgen når vi møter Fulham borte og Chelsea møter Liverpool borte

Link to comment
Share on other sites

Herreminskaper, det blir et jevnt race. Tipper Chelsea drar i land tredjeplassen, selv om de har et sabla tett kampprogram ut sesongen. Så ligger vi og Tottenham en hårsbredd bak og kniver om fjerde. Det kommer uansett til å svinge mye fra runde til runde. Alle lagene vil gi fra seg poeng.

 

City blir for langt fram. Everton tror jeg måtte ha vunnet mot oss for å ha hatt noen sjanse.

Link to comment
Share on other sites

 

Det må vi så absolutt, muligens er det en fordel at de allerede er seriemestere? Med seier mot Villa imorgen har de vunnet ligaen.

Tror nok MUs spillere har lyst til å slå Arsenal uansett. Selv om Fergie hadde hvilt sine 5 viktigste: vPersie, Rooney, Carrick, Vidic og de Gea, hadde de hatt gode muligheter mot Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Roberto Mancini gjør to elendige bytter, mens han lar vær å spille med Aguerro og Silva. Helt utrolig at en manager for en toppklubb kan gjøre slike ting!

 

I tillegg viser Clichy at han ENNÅ ikke har lært seg plassering som ventreback...

Link to comment
Share on other sites

Nå er Arsenal nesten nødt til å vinne mot MU. Dette ser mer og mer håpløst ut!

 

Ikke glem at Tottenham og Chelsea møtes. Det betyr at de ikke kan få full pott i innspurten.

 

Men vi er fortsatt avhengige av hjelp, hvis jeg har regnet riktig.

 

Vi kan maks ende opp med 75 poeng (jaja - jeg vet...)

 

Med full pott på sine fem siste kan Tottenham få 76 poeng. Men i så fall har Chelsea tapt en kamp, og kan maks få 76 poeng.

 

Med Chelsea-seier mot Tottenham vil de kunne ende på 79 poeng, mens Tottenham vil kunne få 73 poeng.

 

Men uavgjort Chelsea-Tottenham vil Chelsea kunne få 77 og Tottenham 74.

Link to comment
Share on other sites

En strek i regningen at Spurs fikk 3 poeng i dag. I tillegg var de gode, i motsetning til Arsenal som viser spillemessig nedgang. Blir i tillegg presset kraftig av Fulham med 10 mann, heller ikke har Gunners vært overbevisende de foregående kampene. Dette gir bekymring. Tviler sterkt på seier mot United......Nei vi er langt fra favoritter til 4.plassen. Og mens jeg skriver dette går Chelsea opp i ledelsen. Det var som fan! Forbannede Wenger som bytter ut Persie med skrale Giroud. Hadde vi hatt Persie.....ville vi konkurrert om 1.plassen, istedenfor spiller vi med "10 mann" så lenge trege utekniske Giroud er på banen.

Link to comment
Share on other sites

Det mest skremmende er holdingen til våre konkurenter, de kjører på med allt de har. Gir ikke opp og skviser ut det siste som trengs. Ja vi vannt i helgen vi også. Men spillet tilsier ikke at vi har noe å glede oss over. Når vi nesten raner Fullham borte med 1 spiller med i tilnærmet hele kampen er det skremmende.

Om en uke står United forran oss, da er de mest sannsynlig allerede seriemestere. Jeg er redd vi får en leksjon av spillere med lave skuldre, mens våre skuldre er i taket.

 

Tottenham har fornyet tro etter sin fantastiske avsluttning på kampen idag, og Chelsea spiller godt iallefall til pause på Anfield.

Jeg er bekymret og redd vi må ha ett resultat mot United og vinne resten.

 

Utenfor top4 iår så bør styret og manager ta seg en real evaluering på hva dem driver med.

Link to comment
Share on other sites

Men vi er fortsatt avhengige av hjelp, hvis jeg har regnet riktig.

 

Dersom resultatet i kampen mellom Liverpool og Chelsea står seg, er vi avhengig av hjelp. Dersom Liverpool sørger for uavgjort eller hjemmeseier, er alt opp til oss selv etter som minst ett av lagene (Tottenham og Chelsea) må avgi poeng i sitt innbyrdes oppgjør. Skulle Liverpool vinne, og vi vinner våre resterende kamper, vil vi faktisk ende på tredjeplass med poengdeling mellom Chelsea og Tottenham. Vi vil da ende minst 1 poeng foran begge lagene. På lik linje som forrige sesong, kommer dette mest sannsynligvis ikke til å bli avgjort før i siste seriekamp.

 

Neste helg har vi det jeg anser som den vanskeligste kampen av de resterende kampene våre med hjemmekampen mot United. Chelsea møter Swansea hjemme, noe jeg tror vil resultere i hjemmeseier. Tottenham på sin side skal spille borte mot Wigan. Jeg frykter 3 poeng til tottene i denne kampen, men Wigan har vist seg å være en vanskelig motstander i serieinnspurten de siste sesongene. Wigan trenger sårt 3 poeng i kampen om å unngå nedrykk, så de kommer til å kjempe som løver.

 

Med seier mot United føler jeg meg sikker på at vi kommer topp 4. Uavgjort vil også kunne holde litt avhengig av resultatene i de andre kampene. Med tap mot United, frykter jeg at champions leauge neste sesong spilles uten Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Dette var helgen vi skulle vinne terreng på både Tott og Chelski. Det ble nesten hverken eller. Heldigvis dukket drittsekken Suarez opp. Jeg jublet, selv om scoringen kostet meg en fin liten odds-gevinst... Rasjonell er i hvert fall ikke denne lidenskapen for fotball!

 

Med Suarez utestengt resten av sesongen (eller er det lov å bite?), og United-gull i morgen, så blir det æresvakt for toppscorer van Persie & co på Emirates til søndag.. Han kunne vel neppe drømt om et mer synlig bevis på at han gjorde det rette, nederlenderen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...