Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

Jeg gir egentlig blaffen i hvem vi tar CL-plassen fra, bare vi klarer den. Men det blir mange "om og men" hvis vi skal klare plassen.

 

Arsenal MÅ ta ni poeng.

Vi bør heie på RvP (uansett hvor vondt det gjør) når Chelsea møter ManU.

Hvis vi tar som utgangspunkt at alle tre lagene vinner sine kamper, med unntak av det innbyrdes oppgjøret, så MÅ Chelsea vinne den kampen.

 

Det finnes så mange scenarier. Ett av de er: 9 poeng til Arsenal. Chelsea-tap mot United. Uavgjort Chelsea-Tottenham. I såfall tar vi 3. plassen.

 

Det eneste jeg føler meg sikker på er at mindre enn 9 poeng til Arsenal i de siste tre, vil gi 5. plass til slutt.

Jeg tror 7 poeng er nok. Tottenham tar 10 poeng på siste 4, mens Chelsea bare tar 5.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Kan ikke se for meg vi klarer 9 poeng. To av kampene er mot lag desperate etter poeng og en mot allerede nedrykksklare Qpr. Synes Wigan var både gode og uheldige mot tottene, og husker med gru fjorårets hjemmekamp mot dem. Et Newcastle som sannsynligvis må ha poeng kan og bli vanskelig. Så har vi Qpr borte som jeg tror vi enten knuser eller taper poeng mot. Vi får et sted mellom 0 og 7 poeng. Med det siste har vi en mulighet, men har en følelse at tottene tar poeng mot Chelski.

 

Men for min del er ikke det verste at vi sannsynligvis ikke spiller CL neste år. Det verste er å havne bak tottene.

Link to comment
Share on other sites

Tror dessverre ikke vi klarer dette på egenhånd. Vi er meget avhengige av at Chelsea eller Tottenham (helst begge) snubler noe voldsomt.

 

Klarer ikke som BølerUlf å se for meg at vi tar 3 strake seiere mot QPR, Wigan og Newcastle. Tror vi akkurat går glipp av CL, men håper selvfølgelig det motsatte.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner meg ikke på all denne negativiteten i noen av de siste innleggene. Allerede neste helg kan vi være tilbake på tredjeplass to poeng foran Chelsea dersom vi slår QPR og United slår Chelsea på OT (noe som absolutt ikke er usannsynlig). Jeg tar utgangspunkt i at Tottenham slår Southampton, og de vil da i så tilfelle ligge likt med Chelsea. 3 dager etter kampen mellom United og Chelsea, skal oppgjøret mellom Chelsea og Tottenham finne sted. Med poengdeling der, vil vi da fortsatt ligge på tredjeplass med 1 poeng mer enn våre Londonrivaler.

 

I nest siste runde spiller Chelsea borte mot Aston Villa på lørdagen, og Tottenham borte mot Stoke på søndagen. At Stoke kan slå Tottenham på eget gress er absolutt ikke usannsynlig. Aston Villa i den situasjonen de er i kan med maks klaff være istand til å slå Chelsea. Med maks klaff kan vi faktisk være 1 poeng foran både Chelsea og Tottenham før vi spiller vår kamp mot Wigan noen dager senere.

Link to comment
Share on other sites

Hva som enn skjer kan du være sikker på at dette går inn i overtiden 19. mai. Her er hva som helst mulig fra 3. plass til 5. plass.

 

Arsenal har igjen QPR ('B), Wigan (H) og Newcastle ('B). Det enkleste programmet på papiret. Fullt mulig med 9 poeng, men Newcastle på St.James her jeg en dårlig følelse for.

Chelsea har igjen United ('B), Spurs (H), Villa ('B) og Everton (H). Det desidert hardeste programmet, men de har ett poeng mer nå, en kamp mer å spille og i øyeblikket bedre målforskjell.

Spurs har igjen Soton (H), Chelsea ('B), Stoke ('B) og Sunderland (H). Det kan kanskje være lov å håpe at Stoke kan gi dem litt trøbbel, men jeg vil ikke vedde mye på det heller. Vår bedre målforskjell kan bli avgjørende.

 

Jeg tipper at alle tre lagene er innenfor 2 poeng etter 38 kamper og at målforskjell blir avgjørende for CL-plassene.

Link to comment
Share on other sites

Hva som enn skjer kan du være sikker på at dette går inn i overtiden 19. mai. Her er hva som helst mulig fra 3. plass til 5. plass.

 

Arsenal har igjen QPR ('B), Wigan (H) og Newcastle ('B). Det enkleste programmet på papiret. Fullt mulig med 9 poeng, men Newcastle på St.James her jeg en dårlig følelse for.

Chelsea har igjen United ('B), Spurs (H), Villa ('B) og Everton (H). Det desidert hardeste programmet, men de har ett poeng mer nå, en kamp mer å spille og i øyeblikket bedre målforskjell.

Spurs har igjen Soton (H), Chelsea ('B), Stoke ('B) og Sunderland (H). Det kan kanskje være lov å håpe at Stoke kan gi dem litt trøbbel, men jeg vil ikke vedde mye på det heller. Vår bedre målforskjell kan bli avgjørende.

 

Jeg tipper at alle tre lagene er innenfor 2 poeng etter 38 kamper og at målforskjell blir avgjørende for CL-plassene.

Vi har det enkleste programmet, uten tvil. QPR har allerede rykket ned. De har spilt over 4 timer uten å score. Kampen mot Reading i helgen var en tragisk affære. Her tror jeg vi tar tre poeng. Wigan kan by på problemer. Det vet vi av erfaring og det så vi senest i helgen mot Tottene. Hjemmebanefaktoren tror jeg gir oss tre poeng også her. Newcastle på St.James Park har historisk sett vært en hard nøtt. Jeg tipper de har berget plassen innen vi møter dem. Det jeg så mot Liverpool var intet mindre enn hårreisende. Summasummarum er 9 poeng absolutt innen rekkevidde. 73 poeng.

 

Chelsea skal møte både Tottenham og United. Jeg tipper de tar ett poeng fra OT, muligens alle tre fra Tottene. Uavgjort er heller ikke usannsynlig. Villa tror jeg de tar til tross for deres kamp mot nedrykk. Everton er det meget vanskelig å slå. De har kun tapt 6 kamper i år og vil nok kjempe hardt for å komme over Liverpool på tabellen. Poengtap her er heller ikke umulig. Jeg tror de tar mellom 6-8 poeng. 71-73 poeng.

 

Tottenham har også ett overkommelig program igjen. Tre poeng mot Soton tar jeg nesten forgitt. Stoke har vel trygget plassen og har vært meget svake i år. Tror tottene tar 3 poeng i dette oppgjøret. Spår en U i kampen mot Chelsea. Mot Sunderland kan det godt bli poengtap mot et lag fult av ny motivasjon og ny manager. Satser på 1 poeng her. Tror/håper de tar 8 poeng på disse kampene. 70 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Dette er veldig enkelt. 3 strake bør holde, en uavgjort på St.james' kan med flaks holde på målforskjellen (vs Spurs).

 

Chelsea har det tøffeste programmet, men soper nok likevel inn i alle fall minst 6-7 poeng til og ender da opp på minst 71-72 poeng.

Vi kan ikke regne med at Spurs taper poeng annet enn mot Chelsea, så de ender også opp på 71-72 poeng.

 

Med tre strake seiere kommer vi opp i 73 poeng og klarer CL med stor sansynlighet.

En uavgjort kamp og vi er i trøbbel med 71 poeng. Vi har bedre målforskjell enn Spurs, og akkurat nå dårligere enn Chelsea.

Et par brakseiere kan bli gull verdt, men det er ulikt oss å jage det siste målet i kamper. Vi legger som regel av i stedet.

Et tap og vi er med stor sansynlighet gone. Da er det kun flere måltider med lasagne som kan berge oss.

 

Dette er neppe avgjort før klokka 18:50 sødag 19. mai.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se for meg vi klarer 9 poeng. To av kampene er mot lag desperate etter poeng og en mot allerede nedrykksklare Qpr. Synes Wigan var både gode og uheldige mot tottene, og husker med gru fjorårets hjemmekamp mot dem. Et Newcastle som sannsynligvis må ha poeng kan og bli vanskelig. Så har vi Qpr borte som jeg tror vi enten knuser eller taper poeng mot. Vi får et sted mellom 0 og 7 poeng. Med det siste har vi en mulighet, men har en følelse at tottene tar poeng mot Chelski.

 

Men for min del er ikke det verste at vi sannsynligvis ikke spiller CL neste år. Det verste er å havne bak tottene.

Vi er da på desperat poengjakt vi også? Vi har svært gode muligheter til å få med oss 9 poeng på de tre siste. Vi bør i aller høyeste grad klare det. Hvorvidt vi faktisk gjør det er jo selvfølgelig en annen sak

Link to comment
Share on other sites

Forventer hvertfall fullt fokus de siste 3 kampene. Er gutta 100% fokuserte fra første sekund så burde dette gå. Dog så kan det allikevel med full pott i samtlige kamper gå skeis hvis vi har maks uflaks. Sitter med en følelse av at Tottenham tar Chelsea og et ikke så tent Stoke på bortebane. Sistnevnte er trygge når det gjelder nedrykk og samtidig så hater de jo Arsenal over enhver klubb på jorda. Så klarer ikke å se for meg at de er helt 100% mot Tottene dessverre.

 

Satser dog på at de taper samtlige kamper og spiller uavgjort mellom hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Med den innstillingen laget har no bør ein minst få 7 poeng. Problemet vårt er slurvefeil som i går, dette fører til at me må sette sjansane våre oftare. Podolski var så og sei usynlig mot midtforsvaret til Manchester United. Kan hende han får det lettare mot gjenståande lag, Men, om 7 poeng er nok, er usikkert- mest truleg vil det halde til ein 4 plass.

Link to comment
Share on other sites

Tippar dette utfallet;

 

 

Chelsea

B Manu (t/0 p)

H Spurs (s/3 p)

B Villa (s/3 p)

H Everton (s/3 p)

 

Total: 75 p

 

Spurs

H Southampton (s/3 p)

B Chelsea (t/0 p)

B Stoke (s/3 p)

H Sunderland (s/3 p)

 

Total: 71 p

 

Arsenal

B QPR (s/3 p)

H Wigan (s/3 p)

B Newcastle (u/1 p)

 

Total: 71 p

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig for tottene at du håper de tar 8 poeng Verminator5. Personlig håper jeg de tar 0 :-).

 

BE

Ja 0 poeng hadde vært herlig. Jeg skrev "håper" fordi jeg ikke ønsker at de skal ta fler. I etterpåklokskapens ånd så ser jeg at det var et uheldig ordvalg :P

Link to comment
Share on other sites

Tippar dette utfallet;

 

 

Chelsea

B Manu (t/0 p)

H Spurs (s/3 p)

B Villa (s/3 p)

H Everton (s/3 p)

 

Total: 75 p

 

Spurs

H Southampton (s/3 p)

B Chelsea (t/0 p)

B Stoke (s/3 p)

H Sunderland (s/3 p)

 

Total: 71 p

 

Arsenal

B QPR (s/3 p)

H Wigan (s/3 p)

B Newcastle (u/1 p)

 

Total: 71 p

Tror ikke Chelsea tar 3 poeng mot Everton, tipper ett. Dersom Chelsea får et bra resultat mot United og spiller uavgjort/taper mot Tottenham er vi i deep shit..

Link to comment
Share on other sites

Chelsea

B Manu (1 p)

H Spurs (1 p)

B Villa (3 p)

H Everton (1 p)

 

Spurs

H Southampton (3 p)

B Chelsea (1 p)

B Stoke (1 p)

H Sunderland (3 p)

 

 

Arsenal

B QPR (3 p)

H Wigan (3 p)

B Newcastle (3 p)

Link to comment
Share on other sites

Chelsea

B Manu (1 p)

H Spurs (1 p)

B Villa (3 p)

H Everton (1 p)

 

Spurs

H Southampton (3 p)

B Chelsea (1 p)

B Stoke (1 p)

H Sunderland (3 p)

 

 

Arsenal

B QPR (3 p)

H Wigan (3 p)

B Newcastle (3 p)

Håper virkelig du har rett! Villa var bra i dag og United, Everton og Tottenham er ikke bare bare å slå for Chelsea, Southampton blir walkover for Tottenham, Sunderland er nede på jorden igjen så vi trenger hjelp fra Stoke og Chelsea for å få feira i år også. Tror det blir CL nå, men vi er avhengige av minst 7 poeng. (Noe som bør være overkommelig mot tre lag nede i sumpa, men da har de jo også så uendelig mye å spille for også..)

Link to comment
Share on other sites

 

Håper virkelig du har rett! Villa var bra i dag og United, Everton og Tottenham er ikke bare bare å slå for Chelsea, Southampton blir walkover for Tottenham, Sunderland er nede på jorden igjen så vi trenger hjelp fra Stoke og Chelsea for å få feira i år også. Tror det blir CL nå, men vi er avhengige av minst 7 poeng. (Noe som bør være overkommelig mot tre lag nede i sumpa, men da har de jo også så uendelig mye å spille for også..)

Er vi heldige så er Wigan ferdige før vi møter dem og Newcastle sikre før den avsluttende kampen. Vi kan således møte tre lag uten noe å spille for. Spurs har hvertfall en kamp mot Chelsea som betyr noe, men møter ellers tre lag som alle trolig er trygge og uten noe å kjempe for. Frykter at Spurs ender opp med 10 poeng på de 4 siste gitt.

Chelsea møter United uten annet enn æren å spille for. Spurs som betyr mye og Everton, som trolig ikke har noe annet enn æren med å ende foran storebror i byen å spille for, i sin siste kamp. Jeg tror de går ut med 3 uavgjorte i disse kampene og da bør faktisk vi klare oss rimelig greit.

Så er det dette med Arsenal og press da.. Vi har klart det i ligaen år etter år, i cupene derimot...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...