Jump to content

2012.02.26 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

 

Til tross for Martin Chivers, en fin-fin påske!

 

Tapapa: Har du problemer med min tilstedeværelse?

 

Overhodet ikke Chaz. Skriv gjerne daglig du, jeg setter faktisk pris på noen av dine innlegg. Jeg savner også Ravenghost og Rotteh, de var/er så herlige pessimistiske.

Link to comment
Share on other sites

Så har man den artige observasjonen, at Tapapa til stadig er opptatt av andre debatanter......

 

Flere gode observasjoner.

 

Tror ikke det kan være noen mer underholdende matcher for de nøytrale enn NLD-kampene.

 

Helt enig. 2-3. 4-5. 5-2. 4-4. Klassikere på løpende bånd.

 

Resultat og dominans som dette kunne vi forventet oss i tiden da Pires & co holdt lekestue med Spurs på jevnlig basis for noen år siden. At det dårligste Arsenallaget på 15 år så overbevisende kjører over det beste Spurslaget på 30 år er helt fantastisk og en herlig pekefinger til alle som har avskrevet oss - og det er mange.

 

Ja, nei. Det er litt pussig. Samtidig er det som Wenger selv sier: "The first sign of quality is consistency."

 

Alle kan med maks flaks slå en "hole in one". Men ett spektakulært slag gir ingen trofeer. Mange gode og stødige slag derimot..

 

Dessuten: Alle opplever skuffelser. Tiger Woods havner også i skogen fra tid til annen. Spørsmålet er hvordan man svarer. Hvor fort man kommer seg tilbake på fairway. Hvordan man lar det påvirke psyken. På det siste punktet har ikke Arsenal stått til laud i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Tom for ord.. Dette var vilt! Jeg var på tilsvarende oppgjør ifjor, der vi ledet 2 - 0 til pause, resten husker dere.. Så dette var en sinnsykt herlig payback! Et av mine største øyeblikk som Arsenal-supporter dette her :) Vi viser en maktdemonstrasjon idag, og jeg blir lei meg av å tenke på hvordan vi hadde vært om vi hadde spilt slik hver kamp.. Nå har vi et grep om 4. plassen, men målet må jo være å ta igjen Spurs, nekter for at de skal komme foran oss.

Link to comment
Share on other sites

Etter at lillebror har slått seg på kassa og utpekt seg selv som storebror, så smakte det fantastisk godt og filleriste lillebror! Gratulerer alle gooners.

 

Skulle gjerne skrevet i det vide og det brede om hvor lykkelig jeg er nå, men det er vanskelig å skrive med mobil. Det er den eneste måten jeg får skrevet på etter at PCen fikk kjenne en gooners vrede etter FA-cup exiten.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Walcott vil få til noe som helst på Assou-Ekotto sin side da han trolig har vært ligaens beste venstreback, men man vet jo aldri med Walcott og det er vel problemet. Fyren kan være tilnærmet verdensklasse den ene dagen og dagen etter se ut som en sprinter som ikke har spilt fotball en eneste dag i sitt liv.

 

Tillater å quote meg selv for å beskrive Walcott i dag.

 

Første omgang som var mildt sagt helt elendig av Walcott hvor nærmest alt han gjorde var svakt. Det ene balltapet før utligningsmålet oppsummerte han greit hvor han plutselig datt på rompa og mistet ballen, før han i andre var vanvittig god. Snakk om å gå fra himmel til helvete og snakk om å kjøre en total Walcott. Ustabil som fy! :P

Link to comment
Share on other sites

Gi Walcott rom og han kan ødelegge hvem som helst. Redknapp tabbet seg ut ved å sette inn Van der Vaart og Sandro. Bale trakk mer inn i midten og mot høyre og ga Walcott en motorvei å løpe på mot Assou-Ekotto, og da ber man om trøbbel.

 

Heldigvis klarer Walcott å være i stand til å utnytte sånt, utrolig dyktig kontringsspiller men dessverre ikke like god mot etablerte og dyktige forsvar som ligger dypt.

Link to comment
Share on other sites

Derfor jeg gjerne skulle sett han som en bakromsspiss. Der ville han nærmest alltid vært en konstant trussel og vi ville alltid hatt et "outlet" på kanten selv i kamper hvor forsvarsspillerene ligger tett i ryggen på spillerene våre. Walcott mangler dessverre den teknikken som man forventer at en spiller med farten hans burde ha. Førstetouchen hans derimot har blitt betydelig mye bedre, men han trenger å forbedre ballkontrollen sin i det minste. Hadde han bare klart det så kunne han blitt livsfarlig. Enten det var på kanten eller på topp..

Link to comment
Share on other sites

0-2 ble til 5-2. We litteraly pissed the yids of the park! Til de som tidvis har vært så imponerte av Spurs; her var svaret. Og seriøst; Gareth Bale is a friffin` fuckin` diver and a cheat.

 

Jeg er FRYKTELIG glad på vegne av Wenger, lille Mozart, Theo, og resten av gjengen.

 

Og til de som lurer; ja jeg misliker Spurs. Jeg misliker klubben STERKT! Det har jeg gjort siden påsken 1973, da jeg så Martin Chivers sparket ned Frank McLintock. Og yidsen oppførte seg som apekatter på tribunene. Siden har jeg møtt mange særs "snodige" yids. Og forholdet har ikke bedret seg. Møkkaklubb!

 

Med vennlig hilsen Chaz - Særs proud to be a Gooner! Theres only one team in London! Ooh to, ooh to be, ooh to be a; GOONAH!!! :-)

 

ho ho, dette var stas! Og det var nesten ekstra kult at Tottenham fikk den tåpelige 2-0 ledelsen på en typisk bisarr deflection-f****** spurs goal og en feiklaktig straffe etter at Bale søkte om opptak til teaterskolen. Dermed ble nedturen så ekstra knusende for lillebror, når Arsenal fikk ristet av seg nervøsitet og endelig begynte å vise det vi har etterlyst i lang tid. For den siste timen ble jo en ren maktdemonstrasjon. Og kanskje dette er det som skal til for å jage spøkelsene fra ligacupfinalen for nøyaktig ett år siden, og som har herjet laget siden, tilbake i skapet en gang for alle? For laget må jo snart begynne å innse sitt eget potensiale og begynne å agere deretter, istedenfor å fremstår som en gjeng usikre lilleputter, som vi har sett alt for mye av det siste året. Tottenham med sitt beste lag på 50 år ble avkledd og fullstendig ydmyket av Arsenals dårligste lag de siste 15 årene. Og forskjellen i potensiale? Astronomisk! ;) :P :D

 

og btw, jeg har mislikt tottenham siden tidenes morgen, omtrent som deg chaz. Ynkelig klubb!

Link to comment
Share on other sites

 

Fra twitter:

 

gilbertosilver

 

Have checked the rulebook and Arteta & RVP will be suspended for the visit to Liverpool. Big blow.

 

Hvis dette er tilfelle svekker dette sjansene våre betraktelig. Veldig også.

Herrejesus, det kan bli stygt, men har troa på en ny uavgjort, har vært veldig likt mellom oss og Pool de siste oppgjørene

Link to comment
Share on other sites

 

Fra twitter:

 

gilbertosilver

 

Have checked the rulebook and Arteta & RVP will be suspended for the visit to Liverpool. Big blow.

 

Hvis dette er tilfelle svekker dette sjansene våre betraktelig. Veldig også.

 

gunnerblog

OK, OK: They're NOT suspended. Thanks to @allyboy82 for finding this: http://t.co/5AkgTstD Carry on celebrating!

Link to comment
Share on other sites

Hva skulle de få karantene for?

Antall gule kort. En eller annen "spesiell" regel, men som visstnok skal være gammel:

"I've deleted those previous tweets as it seems I'm wrong. I certainly hope so. Will confirm 100% ASAP.

Ser ut til at det var falsk alarm. *Poh*

Link to comment
Share on other sites

Det som blir viktig for resten av sesongen nå er at vi tar det positive fra 40 min og utover og fortsetter å kjempe.

Det er fortsatt for jevnt om 4. plassen til at vi kan begynne å hvile nå. Og de siste årene hadde det vært så utrolig typisk oss å gå fra denne kampen til tap mot Pool og/eller Castle i de to neste kampene.

 

Vi må skjerpe den defensive jobbinga, og prøve å unngå for mye nervøsitet fremover. Da har vi full mulighet til å sikre den viktige 4. plassen. Selv om ikke styret mener det er "så viktig" å ta den med tanke på det økonomiske vil det være utrolig viktig å få CL-plass neste år med tanke på å beholde viktige spillere, samt hente inn nye spillere som kan gå rett inn på laget å gjøre en forskjell. Europaliga vil ikke være nok lokkemiddel for de fleste i det sjiktet vi trenger spillere.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp og i motsetning til mange andre så syns jeg vi spilte bra fra 5 minutt og kampen ut. Nervøs start, men umiddelbart etter scoringen så tok Arteta og Song fullstendig over midtbanen.

Parker og Modric ble fullstendig avkledde og klarte ikke å sette vår midtbane under press. Song vendte bort spillere hele veien og slipper ballen gjennom ledd så lett som bare det. Parker ble statist i alle dueller og gjorde ingenting offensivt. Det er rett og slett klasseforskjell på de to spillerne når man ser på totalen og ikke bare på antall tacklinger. Det var snakk om duellen mellom disse to i studio før kampen, det var ikke mye å snakke om etter kampen. Nivåforskjellen var veldig stor i dag. Vår midtbane løp gjennom første og andre pressledd hele kampen uten at verken Sandro eller Parker var i nærheten av å kunne hindre dem.

Sagna starter svakt, men har deretter en stor kamp; Bale forsvant fullstendig og skiftet etterhvert side.

TR og RvP fortjener ekstra honnør. Egentlig fortjener alle ekstremt med skryt i dag for måten de står frem på. Rett og slett latterliggjør Spurs i lange perioder.

 

Deilig deilig seier og nå tror jeg Spurs begynner å kjenne presset. Avgir de poeng neste helg og vi vinner så er alt mulig.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp og i motsetning til mange andre så syns jeg vi spilte bra fra 5 minutt og kampen ut.

 

Det har du helt rett i, men likevel er det det at de etter å ha nærmes eid kampen fra det 5. minutt plutselig får 0-2 bare gir ennå mer gass som imponerte meg i dag. Det er så milevis unna mange av de sammenbruddene vi har bivånet som det nesten er mulig å komme. Er det håp om at Arsenal lærte noe i dag? Jeg håper, selv om Arsenal og lære sjelden hører hjemme i samme setning.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en uvirkelig fotballkamp. På 0-2 hadde jeg alt annet en troa på at Arsenal skulle reise seg igjen, men troa kom gradvis etterhvert som vi totalt tok over matchen, og selvfølgelig når Sagna og Van Persie utlignet før pause.

2. omgang var ett fyrverkeri, og det beste jeg har sett av Arsenal på veldig lenge. Tottenhams midtbane som har blitt skrytt opp i skyene, og av mange "eksperter" har blitt kalt den beste i ligane med Modric, Van der Vaart, Parker, Bale og Sandro ble totalt dominert og direkte herjet med, det var rett og slett gutter mot menn, og endelig var det Arsenal som besto av menn!

Innsatsen og vinnerviljen gutta visste i går har virkelig vært savnet, hvor i alle verden har disse krigerne vært tidligere i sesongen?

La oss håpe at dette var vendepunktet for oss, og at vi får en meget god mars måned, med feilfri måned nå kan vi legge ett kjempe grunnlag for topp 4 plassering.

Jeg blir ikke overrakset om dette også var vendepunktet for våre (u)venner litt lenger nord i London, og at de virkelig går en tøff måned i møte.

 

Håpet om å feire nasjonaldagen vår også i år lever nå!

Link to comment
Share on other sites

For en revansj! Det kan ikke beskrives med ord! Er det noen supportere som virkelig fortjener en slik opptur så er det oss!

 

Har sittet i et par dager å diskutert med en del Tottenham-supportene på en diskusjonside på Facebook og de mener hardnakket att det er kun Van Persie som er god nok for startoppstillingen til Tottenham. Å Fy fan det var så godt å smøre dette over de i går etter kampen : "Er det fremdeles bare RVP som er god nok for Tottenham,eller er det i hele tatt noen Tottenham-spillere som er gode nok for Arsenal ?" 0 comments......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...