Jump to content

2012.02.26 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Spillerne skylder både Wenger og fansen en seier her. Om ikke seier, så i hvert fall en kamp der de viser at de vil vinne, og i alle fall gir alt.

 

Innstillingen de viste i Milano og Sunderland var flau tbh.

 

Innstillingen til Milan kampen var flau. Sunderland kampen hvor de skulle bevise hva som bodde i laget etter Milan tapet var direkte skammelig.

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å holde meg positiv før denne kampen også, for vi vinner i alle fall ikke noe om alle graver seg ned før kampen!

 

Forrige hjemmekamp var en sjelden lykkerus og storseier over et svakt Blackburn lag som fikk et enda større handikap etter utvisningen rett før pause. Hjemmeformen denne sesongen har vært ganske god, og det er bare Manchester United 22. januar (1-2) og Liverpool 20. august (0-2) som har dratt hjem med alle 3 poengene hittil i sesongen. Om man tar med alle konkuranser (CC, CL og FA) så er det bare Manchester City som har vunnet en cupkamp på Emirates matta, og det en knepen 0-1 hvor mye kunne skjedd annerledes. Når det kommer til kampen mot erkerival Tottenham nå, så har mye blitt snudd på hodet denne sesongen; vi har blitt svakere og spiller mye kjedelig fotball mens naboene i nord har fremstått som et lag og spiller noe av den beste fotballen i England for øyeblikket. Vondt å si det, men det er fakta.

 

Men som det etter hvert svært så brukte sitatet sier; "form is temporary, class is permanent". Det er nå på tide å få stablet på beina mannskapet og satt sammen skuta som er ganske så gjennomborret igjen, for å vise at vi er storebror og at de ikke bare kan stjele plassen i lekeparken, (hoff, for en setning). Jeg har faktisk fått tilbake litt tro mot denne kampen på at Wenger har banket inn realiteten i hodet på spillerne og fått de til å innse nødvendigheten av å legge ned innsats på banen. At Koscielny skal returnere fra skaden og at Gibbs og Sagna har fått noen gjennomkjøringer etter skaden tror jeg kan være med på å sette forsvaret. Ellers synes jeg både Ramsey og Rosicky er inne i en svært så skuffende periode der begge blir for ubeslutsomme foran motstanders forsvarslinje og sender for mange pasninger på tvers og bakover, og ikke gjør de noen fantastisk jobb hjemover heller. Da synes jeg tiden er inne for at Benayoun igjen får sjansen fra start i mangel av bedre alternativer og Wengers motvilje til å endre formasjon for å få brukt de beste spillerne i deres beste posisjon. På kantene blir det viktig å få trykt inn i hodet at dem må følge motstanders backer på hvert løp hjemover, for mye av Tottenhams offensive spill kommer fra dobling på kant eller innlegg fra Walker og Assou-Ekotto - i tillegg til at Sagna og Gibbs må slippe å komme i undertall mot Bale og den som starter på venstre (Lennon, Saha, Adebayor).

Ønsket lagoppstilling

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermalen - Gibbs

Song - Arteta

Oxlade-Chamberlain - Benayoun - Gervinho

van Persie

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermalen - Gibbs

Song - Arteta

Oxlade-Chamberlain - Arshavin - Gervinho

van Persie

Må ærleg innrømme at dette er ein kamp eg gruar meg litt til. Vanskeleg å finne eit fornuftig lag med så mange spelarar ute av form. Har putta inn Arshavin i ei rolle rett bak van persie i rein desperasjon. MEN, laget har store mangler, både i kvalitet og form. Lat oss håpe at forsvarsfireren er frisk og rask til oppgjøret. Sjølv om Gibbs og Vermaelen har gjordt mykje rart i det siste, er alternativet Djourou og Schillaci i midtforsvaret synonymt med 5 målstap. Lat oss for all del håpe at dette blir ein kamp med stolpe inn, ellers så kan det bli ein forferdeleg søndags ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermalen - Gibbs

Song - Arteta

Oxlade-Chamberlain - Arshavin - Gervinho

van Persie

Må ærleg innrømme at dette er ein kamp eg gruar meg litt til. Vanskeleg å finne eit fornuftig lag med så mange spelarar ute av form. Har putta inn Arshavin i ei rolle rett bak van persie i rein desperasjon. MEN, laget har store mangler, både i kvalitet og form. Lat oss håpe at forsvarsfireren er frisk og rask til oppgjøret. Sjølv om Gibbs og Vermaelen har gjordt mykje rart i det siste, er alternativet Djourou og Schillaci i midtforsvaret synonymt med 5 målstap. Lat oss for all del håpe at dette blir ein kamp med stolpe inn, ellers så kan det bli ein forferdeleg søndags ettermiddag.

 

Støtter det laget der noe så jævlig. Hadde dog gjerne sett Gervinho på høyre og Chamberlain på venstre da jeg føler de begge er hakket bedre på motsatt kant :P

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg, som alltid. Alt kan skje i derbymatchene, og det er matcher som dette spillerne virkelig må vise hva som bor i dem. Jeg har trua. Vi har ryggen mot veggen, spillerne har levd med krisestemning i media og blant supportere en stund nå, dette er den store muligheten de har for å stilne kritikerne. Og jeg tror de tar den.

Link to comment
Share on other sites

 

Støtter det laget der noe så jævlig. Hadde dog gjerne sett Gervinho på høyre og Chamberlain på venstre da jeg føler de begge er hakket bedre på motsatt kant :P

Helt enig. La Arteta og Song konsentrere seg om det forsvarsmessige og gi Arshavin frie tøyler sentralt bak RvP

Link to comment
Share on other sites

Den siste uken har vært en forferdelig nedtur. I alle former for mening av ordet nedtur. Hvis Arsenal hadde kjent sin besøkelsestid hadde klubben allerede nå sendt fly- og kampbilletter til undertegnede. 10-3-0 er min live statistikk i oppgjørene mellom storebror og lillebror. Jeg burde ha vært der, ingen tvil om det. Greier Arsenal å resise seg etter de to siste kampenes skrekkelige nedtur? Jeg både håper og tror det. Håper fordi jeg alltid HÅPER. Tror fordi The North London derby alltid lever sitt eget liv uavhengig av form og tabellposisjoner. Og faktisk fordi Wenger til de grader forstår viktigheten av seier i dette oppgjøret. Chaz - Gooner forever.

Link to comment
Share on other sites

Den siste uken har vært en forferdelig nedtur. I alle former for mening av ordet nedtur. Hvis Arsenal hadde kjent sin besøkelsestid hadde klubben allerede nå sendt fly- og kampbilletter til undertegnede. 10-3-0 er min live statistikk i oppgjørene mellom storebror og lillebror. Jeg burde ha vært der, ingen tvil om det. Greier Arsenal å resise seg etter de to siste kampenes skrekkelige nedtur? Jeg både håper og tror det. Håper fordi jeg alltid HÅPER. Tror fordi The North London derby alltid lever sitt eget liv uavhengig av form og tabellposisjoner. Og faktisk fordi Wenger til de grader forstår viktigheten av seier i dette oppgjøret. Chaz - Gooner forever.

Ergo er det din feil om vi taper.

 

BE (som er helt sikker på seier)

Link to comment
Share on other sites

Song er vår mest kreative spiller. Om Arshavin spiller uten selvtillit og leverer nok en trasig forestilling, kommer vi ikke til å skape noe som helst.

 

Kan alltids prøve å spille Walcott på høyre, Chamberlain sentralt og Gervinho på venstre.

Link to comment
Share on other sites

Song er vår mest kreative spiller. Om Arshavin spiller uten selvtillit og leverer nok en trasig forestilling, kommer vi ikke til å skape noe som helst.

Arshavin var blandt de mest kreative forrige sesong uten at noen lot seg imponere....

 

Spiller man med Ox, Arshavin og Gervinho så stiller man med 3 spillere som kan sette fart og utfordre. At man i tillegg stiller med slike ferdigheter bredt så vil det være langt vanskeligere å forsvare seg mot. Vi vil ikke være så forbannet forutsigbare som vi er når Song, Arteta og Ramsey bytter på å drive med gudene vet hva de gjør og Walcott surrer ute på høyre.

 

Blir spennende å se hva Wenger gjør til helga. Vi møter muligens PLs beste midtbane så det må nesten tas et grep eller to hvis vi skal reise kjerringa

Link to comment
Share on other sites

Arshavin var blandt de mest kreative forrige sesong uten at noen lot seg imponere....

 

Spiller man med Ox, Arshavin og Gervinho så stiller man med 3 spillere som kan sette fart og utfordre. At man i tillegg stiller med slike ferdigheter bredt så vil det være langt vanskeligere å forsvare seg mot. Vi vil ikke være så forbannet forutsigbare som vi er når Song, Arteta og Ramsey bytter på å drive med gudene vet hva de gjør og Walcott surrer ute på høyre.

 

Blir spennende å se hva Wenger gjør til helga. Vi møter muligens PLs beste midtbane så det må nesten tas et grep eller to hvis vi skal reise kjerringa

 

+10

 

+1 til resten av innlegget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...