Jump to content

2012.02.26 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arshavin var blandt de mest kreative forrige sesong uten at noen lot seg imponere....

Hva er poenget ditt? Han kan være så kreativ han bare vil i 2011, når man ikke presterer og er helt uten selvtillit i over ett år, er det mye å håpe på at han plutselig skal slå til i årets viktigste kamp.

 

Og for øvrig er det ikke vits å si til meg at "ikke noen lot seg imponere" over Arshavin i fjor. Jeg berømmet han stadig vekk for spesielt alle de målgivende pasningene han hadde. Jeg var faktisk meget fornøyd med prestasjonene hans i 2010/11.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Tror det er første gang jeg gruer meg så mye som jeg gjør til en Tottenhamkamp. Får bare håpe at vi gir alt og viser at vi faktisk kan, men troen er ikke sterk selvom jeg normalt sett er ganske optimistisk. Selvom våre to siste kamper har vært crap og vi ikke kommer til å vinne noe i år heller, har vi ihvertfall muligheter til å ende på 4.Plass, men da må denne kampen strengt tatt vinnes. Om vi vinner har vi til og med muligheter på 3.Plassen, selvom jeg egentlig har lagt fra meg den tanken for lenge siden. La oss nå ihvertfall vise at vi kan spille fotball, at vi kan vinne fotballkamper og ihvertfall være best i Nord-London for en dag.

Link to comment
Share on other sites

Den siste uken har vært en forferdelig nedtur. I alle former for mening av ordet nedtur. Hvis Arsenal hadde kjent sin besøkelsestid hadde klubben allerede nå sendt fly- og kampbilletter til undertegnede. 10-3-0 er min live statistikk i oppgjørene mellom storebror og lillebror. Jeg burde ha vært der, ingen tvil om det. Greier Arsenal å resise seg etter de to siste kampenes skrekkelige nedtur? Jeg både håper og tror det. Håper fordi jeg alltid HÅPER. Tror fordi The North London derby alltid lever sitt eget liv uavhengig av form og tabellposisjoner. Og faktisk fordi Wenger til de grader forstår viktigheten av seier i dette oppgjøret. Chaz - Gooner forever.

 

Kronerullling? Du får en høvding fra meg :)

Link to comment
Share on other sites

Om vi går på en stjernesmell nå, så forlanger jeg at det blir forandringer i styret! Og om det ikke blir topp 4 denne sesongen skal det skiftes manager! Er drittlei hele sesongen og spillet vårt. Grep må tas!

 

Noen nevner at vi blir lillebror.. nei, når Tottenham tar oss på antall titler og seierer oppgjennom tidene, DA kan vi bli lillebror! Og det skjer aldri!

Come on you Gunners! fuckin' spursc****!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk meget fornøyd med prestasjonene hans i 2010/11.

Hvis du mener at Arshavins prestasjoner i 10/11 sesongen er noen man skal være meget godt fornøyd med så er du vel litt ute å kjøre? Arshavin var elendig, men han besitter en del kvaliteter som gjør at han kan dra en kanin ut av hatten nå og da.

 

Det var uansett ikke det jeg var ute etter. Song er anker. At han er vår mest kreative sentrale midtbanespiller er et lite varsko om at det er noe alvorlig galt. Vi evner ikke å utfordre rommet mellom motstanderens midtbane og forsvar i stor nok grad. Vi spiller på tvers hele tiden og sentralt så er faktisk Song en av få spillere som evner å avansere med ballen. Arshavin sentral med Gervinho og Ox på kantene vil kunne utfordre mellomrommet, samtidig som man får et bredere register å spille på. Den sentrale midtbanen med Song, Arteta og Ramsey mangler fullstendig spillemønster. Det er helt tilfeldig hvem som gjør hva og tilslutt tar ofte Song ansvar med varierende hell, men det har resultert i flere flotte assists.

 

Vil heller ha Arshavin foran Song og Arteta slik at man i langt større grad kan deifnere rollene, men Wenger insisterer på dagens modell med frihet under ansvar.

 

Noen nevner at vi blir lillebror.. nei, når Tottenham tar oss på antall titler og seierer oppgjennom tidene, DA kan vi bli lillebror! Og det skjer aldri!

Come on you Gunners! fuckin' spursc****!

Er vel det Liverpool supportere i alle år har skreket til Manchester United......
Link to comment
Share on other sites

I følge Wenger pressekonferanse nå vil Koscielny og Gibbs ha fitnesstester i morgen, og han vil bestemme seg for om de får spille da. Han tror derimot de skal rekke det. Ramsey og Coquelin er begge ute med skade.

Vi trenger dem friske og raske. Viktig at Koscielny og Vermaelen kan spille i midten sammen på søndag. Synd med Coquelin, liker han godt.

Men hvor er Miquel om dagen?

Link to comment
Share on other sites

Kun et døgn igjen, av den viktigste kampen denne sesongen.

Hjemmekamp mot spurs, er og vil alltid være en kamp som betyr mest for meg. En kamp vi ALDRI skal tape, for å se vår rival vinne på vårt eget gress er vondt. Det stikker i hjertet.

 

Jeg har forsåvidt en god følelse for kampen, selv om vi har et litt annet utgangspunkt for kampen enn tidligere. Nå er det spurvene som er der oppe, mens vi sloss for livet i en kamp for å nå CL. For å være med i det gode selskap for neste sesong, og for å ikke miste gode inntekter og "posisjon".

 

Vi har møtt spurvene 79 ganger på eget gress, og vunnet 40 av disse. (50,63%)

Målforskjell på disse kampene med 126-86

167 kamper er det antallet vi har møtt vår største rival, og vi har vunnet 67 av de (41,32%). Uavgjort; 45 (26,95%), og 53 tap (31,74%).

Målforskjell: 255-225

 

Siste 10 møter i premier league: 3-4-3

 

Formen:

 

Arsenal:

De siste 6 hjemmekampene i PL: 3-2-1.

De siste 6 PL kampene: 2-1-3

 

 

Spurs:

De siste 6 bortekampene i PL: 2-2-2.

De siste 6 PL kampene: 3-2-1

 

Tabellen etter 25kamper:

spurs på 3.plass med 53 poeng.

Arsenal på 4.plass med 43 poeng.

Om vi skal ha et håp om å ta igjen spurs, så har vi ikke råd til å tape i morgen. Vi er nesten avhengig av å vinne, for da er det kun 7poeng forskjell. En poengmengde, som ikke er helt håpløst med 12kamper igjen.

Med tanke på at våre neste kamper i ligaen i mars kan gi oss en god poengfangst, så er det viktig at laget virkelig får en god kamp i morgen. En kamp de kan bygge selvtillitt, og legge de to siste skammelige kampene bak seg. En ny giv, og en ny mulighet.

 

Tror på følgende lag:

 

Szczesny

Sagna-Kos-Vermaelen-Gibbs

Theo-Song-Arteta-Rosicky-Gervinho

Persie

 

 

"Ønsket" lag i samme formasjon (siden en annen formasjon er lite sansynlig......):

 

Szczesny

Sagna-Kos-Vermaelen-Gibbs

Ox-Song-Arteta-Benayon-Gervinho

Persie

 

Tror vi klarer poeng i denne kampen, om vi jobber som et lag. Om vi sloss for hverandre, og organiserer oss bra på den defensive delen. Om vi går på løp fremover, og lar ballen gjøre jobben.

Vis litt stolthet nå gutter, det er et krav.

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Spelaren som Wenger innrømmer at han kunne hente då han brukte budsjettet på Walcott meiner at Spurs har tatt over som best i nord London.

"Over the years Arsenal have been the favourites and they've been above us in the league but now the tide has turned in our favour."

Gareth Bale

Link to comment
Share on other sites

Er forberedt på det meste i denne kampen da vi varierer fryktelig fra kamp til kamp. Sp*rs er i bra form og kommer til å angripe fra første minutt i denne kampen.

Det kan samtidig passe oss bra siden omtrent 9 av 10 lag legger seg bakpå mot oss på Emirates og vi vil få mer rom å spille på.

 

Men...jeg er veldig spent på forsvaret vårt og spesielt på dødballer. Vi må angrip ballene i en hver duell, være aggresiv og ha tett markering gjennom hele kampen ellers blir det bare flere baklengs.

Ikke la de legge inn, ikke la de skyte fra 18-20 meter, ikke lag unødvendige frispark osv.

Håper Kos spiller i steden for Djourou som ser mer og mer ut som en rundingsbøyle og har en lei tendens til å rive ta tak i spillerne eller kløne det til med sene taklinger når han er på etterskudd.

Det er det siste vi trenger mot hurtige vinger og backer i og rundt 16-meter.

Midtbanen-trioen må gå i krigen i dag og gjøre jobben defensivt samt servere våre offensive spillerne med direkte og hurtig pasninger FRAMOVER. Dafftempo og pasninger på tvers hjelper oss ingenting.

 

Vi har ledet med to mål mot dem før på Emirates og rotet det bort så utfordringen i dag blir å legge vekk nervene, noe som har vært et problem over lengre tid. Spesielt når vi leder med et par mål.

I tillegg på tide å utnytte kantspillerne våre til det maksimale og ikke minst må tempo og presisjonen i laget være der i dag.

 

Får tro at fansen støtter laget skikkelig i dag og gir spillerne den nødvendige dytten til å yte maksimalt. Det har ikke alltid vært like bra trøkk på Emirates i disse toppkampene og rivaloppgjørene.

Er litt skeptisk så tipper dette ender 2-2, men håper jo selvsagt på en knusende seier!

Link to comment
Share on other sites

Om ryktene på Twitter stemmer og King, Walker og Sandro muligens ikke rekker kampen, mens Koscielny og Gibbs rekker vår så tror jeg vi har god sjanse. Skremmende å sammenlikne spiller for spiller og se at de har et bedre lag enn oss, unge er stjernene deres og..

Ja, men nå skal det sies at et par av de lagene til TV2-ekspertene var latterlig. Samtlige hadde f eks klart kunststykket å velge Walker over Sagna. Mitt lag hadde nok sett slikt ut:

 

Friedel

Sagna - King - Vermaelen - BAE

Modric - Parker - Wilshere

Gervinho - v Persie - Bale

 

6-5 til dem er ikke så verst. Det handler uansett ikke om å ha de beste enkeltspillerne :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, men nå skal det sies at et par av de lagene til TV2-ekspertene var latterlig. Samtlige hadde f eks klart kunststykket å velge Walker over Sagna. Mitt lag hadde nok sett slikt ut:

 

Friedel

Sagna - King - Vermaelen - BAE

Modric - Parker - Wilshere

Gervinho - v Persie - Bale

 

6-5 til dem er ikke så verst. Det handler uansett ikke om å ha de beste enkeltspillerne :)

 

Men det skal jo sies at de bare tok med de skadefrie spillerne da, så Wilshere ville ikke vær der uansett. Og de satte den opp i 4-4-2 i tillegg.

Er utrolig spent på denne kampen, er nærmest umulig å tippe noe resultat, men tror det blir uavgjort, frykter stortap..

Det er egentlig bare flott for Arsenal at Bale går ut å sier at Tottenham er størst i Nord London da dette setter mer press på de enn det gjør på oss!

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

De er jo alle spudz-fans

 

Tviler på at Phil Thompson er mye Spurs-fan. Langli vet jeg ingenting om, men Schau er Spurs-fan ja. Dog var vell Schau den i panelet som plukket ut flest Arsenalspillere, om jeg ikke tar helt feil.

Link to comment
Share on other sites

Tja, med tanke på at Walker har stått frem med stabilt backspill i høy klasse hele denne sesongen, så hadde også jeg tatt han foran en Sagna; som ikke er helt 100% etter en lang skade. Prestasjonsnivået mellom de to denne sesongen, er klar fordel for Walker.

En back jeg har sansen for på flere måte. God defensiv, tøff, jobber ærlig og hardt, og tør å kjøre fremover med sin fart.

Link to comment
Share on other sites

 

Tviler på at Phil Thompson er mye Spurs-fan. Langli vet jeg ingenting om, men Schau er Spurs-fan ja. Dog var vell Schau den i panelet som plukket ut flest Arsenalspillere, om jeg ikke tar helt feil.

Fikk ikke med meg at det var de tre som plukket ut laget, trodde at den motbydelige Børrestad var med blant annet.. Phil Thompson er ikke Spurs-fan, men mannen lar seg vel rive med av omgivelsene, han har ikke vært særlig positiv til Arsenal dette året i alle fall.

Ironisk nok så mener jeg at Vermaelen er den som hører minst hjemme på det laget i år av de som er plukket ut, velg en Mertesacker eller Koscielny i steden...

 

Edit: ser på Arsenal-Spurskampen som går på premierleague-kanalen nå, var digg å se Vieira klikke på Armstrong og Sheringham, for å sitere Toggen: "Teddy is still a cunt!"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...