Jump to content

2012.02.26 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Det er jeg enig i, men av og til (ofte) er tolmodigheten for mye av det gode. Arshavin, javel. For eksempel. Ramsey er et annet.

 

 

Vel, Wenger bekreftet i praksis på en pressekonferanse at Arshavin var "tapped up", så jeg tror vi kan fastslå at dette iniativet ikke var Wengers. Det "ryktes" også at Arshavin skal ha sagt på trening at "I don't care anymore, I want to leave the club". Så her er jeg ganske sikker på at du tar feil.

 

 

Det har jeg heller aldri hevdet. Det dårligste laget vi har hatt er uten sammenligning midt på 70-tallet etter at Bertie Mee pulveriserte "double laget" fra '71 sesongen. 80-årene var det rene Brasil i forhold til det.

Det jeg hevdet var at jeg aldri har sett på de samme svakhetene over så lang tid som de siste årene. Jeg har aldri sett Almuniaklasse i et Arsenalmål over 3 strake sesonger. Jeg har aldri sett en venstreback som Clichy (etter en flott start kollapset han fullstendig) ha klippekort over så lang tid. Jeg har aldri sett Arsenal slippe inn mål på annenhver dødball over flere sesonger. Og så videre, og den reisen har vært ufattelig frustrerende.

 

Ellers ser jeg blodrødt av uttalelser som:

 

Greit nok at du ser blodrødt av og til Sir, det gjør vi vel alle med jevne mellomrom, men jeg tillater meg allikevel å være en smule uenig med deg.

Jeg har allikevel aldri hevdet at du er noen medgangssupporter, så langt derifra, må innrømme at jeg har fått med meg at du er en av de som er stabilt seriøs her inne, og derfor må jeg beklage hvis du oppfattet meg feil.

Når jeg skrev at du også skulle slå deg på brystet av å være Arsenal-supporter, både i medgang og i motgang, var vel det egentlig et svar på at du påpekte at jeg kun skulle slå meg på brystet når Arsenal hadde prestert stabilt over en lang periode.

Ellers er jeg uenig i en del av det du påpeker, f.eks når det gjelder Ramsey, jeg mener slett ikke at den spilleren har problemer med innstilling og guts, heller tvertimot, han er en av dem som går i krigen uansett, han har vel svinget en del i prestasjonene, men det har vel resten av våre spillere også gjort.

Ellers synes jeg som deg at vi var stabilt elendige på midten av 70-tallet, og klarer ikke helt å sammenligne den perioden med dagens, vi har tross alt spilt CL-fotball i 15 år.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som jeg virkelig beundrer her inne, så er det Sir John som alltid stiller med gode innlegg. Det er alltid en fryd å lese hans tanker omkring Arsenal. Det være seg i gode eller onde dager. Mye fornuftig fra den kanten!

 

Sir John eren suspekt medgangssupporter med rar dialekt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har forstått det slik at du bruker mye penger på arsenal Dette var deg vel fortjent.

 

BE

Da har du forstått riktig BE. :)

Har 2 turer igjen denne sesongen, og da har jeg totalt vært over på 15 kamper de siste 2 sesongene. Så en del penger har det blitt de siste årene på Arsenal. Men etter en kamp som i går, så er det verdt hver eneste krone!

 

Ang stemningsrapporten zaldor etterlyste: Kan ikke huske å ha sett noen forlate stadionen på 0-2. Og stemningen var upåklagelig når vi gikk opp til 3,4 og 5-2. Det var rimelig bra med brøl også på 2-2 scoringen. Men det tok helt av på 5-2. Vet ikke om TV-kameraene fikk det med seg, men flesteparten av tilskuerne stod oppreist med skjerfet hevet over hodet etter 5-2 gollen med høylytt synging fra hele stadionen. Har ikke opplevd maken til slik høylytt og god stemning siden 2-1 seieren over Barcelona når jeg var over på den kampen. Men denne kampen setter jeg høyere enn Barcelona-kampen. Faktisk var dette utrolig deilig å være med på, spesielt etter å ha vært ringside på de 4 siste North London-derbyene (2-3 tapet i fjor hjemme, 3-3 kampen borte, samt 1-2 tapet på WHL tidligere i denne sesongen.)

 

Har fortsatt en fantastisk god følelse etter kampen igår! :) Sår i halsen etter all jublingen og syngingen er jeg, men det får man tåle etter en slik once in a lifetime opplevelse, som Sir John nevnte over her.

 

Neste kamp jeg skal på blir mot AC Milan. Satser på 4-0 seier og at vi går videre på straffekonk ;)

Link to comment
Share on other sites

Da har du forstått riktig BE. :)

Har 2 turer igjen denne sesongen, og da har jeg totalt vært over på 15 kamper de siste 2 sesongene. Så en del penger har det blitt de siste årene på Arsenal. Men etter en kamp som i går, så er det verdt hver eneste krone!

 

Ang stemningsrapporten zaldor etterlyste: Kan ikke huske å ha sett noen forlate stadionen på 0-2. Og stemningen var upåklagelig når vi gikk opp til 3,4 og 5-2. Det var rimelig bra med brøl også på 2-2 scoringen. Men det tok helt av på 5-2. Vet ikke om TV-kameraene fikk det med seg, men flesteparten av tilskuerne stod oppreist med skjerfet hevet over hodet etter 5-2 gollen med høylytt synging fra hele stadionen. Har ikke opplevd maken til slik høylytt og god stemning siden 2-1 seieren over Barcelona når jeg var over på den kampen. Men denne kampen setter jeg høyere enn Barcelona-kampen. Faktisk var dette utrolig deilig å være med på, spesielt etter å ha vært ringside på de 4 siste North London-derbyene (2-3 tapet i fjor hjemme, 3-3 kampen borte, samt 1-2 tapet på WHL tidligere i denne sesongen.)

 

Har fortsatt en fantastisk god følelse etter kampen igår! :) Sår i halsen etter all jublingen og syngingen er jeg, men det får man tåle etter en slik once in a lifetime opplevelse, som Sir John nevnte over her.

 

Neste kamp jeg skal på blir mot AC Milan. Satser på 4-0 seier og at vi går videre på straffekonk ;)

 

Kan godt forstå at du er sår i halsen etter å ha vært til stede, vi som så den på tv-ruta er jo uten stemme og fortsatt lamslått egentlig :D

Allikevel blir det vel en større opplevelse å være til stede på Milan-kampen, den skal også jeg være til stede på og med et tidlig mål til hjemmelaget kommer Emirates til å ta fyr for alvor.

Link to comment
Share on other sites

 

Allikevel blir det vel en større opplevelse å være til stede på Milan-kampen, den skal også jeg være til stede på og med et tidlig mål til hjemmelaget kommer Emirates til å ta fyr for alvor.

 

Joda, med et tidlig mål kan alt skje. Også på tribunen. Men større enn oss vs yidsen? I en kamp vi snur fra 0-2 til 5-2? Nope. SÅ MYE, kanskje SPESIELT i disse dager, betyr det å sette Spurs på plass. Skikkelig. Jeg har sagt det før, og sier det igjen, for en Arsenal supporter så er Tottenham kampene THE MATCH. Dette budskapet har blitt overbrakt fra far til sønn, fra mor til datter, i fire, ja i enkelte tilfeller, i fem generasjoner nå. Og det er bare herlig å se at det har blitt holdt i hevd. Spurs = møkkaklubb!

Link to comment
Share on other sites

hehe,sto nesten sånn igår jeg og,hjemme i stua da.. fikk beskjed om å holde kjeft av kona(!)

 

vel verdt det ;)

 

det var på 3-2 målet til Rosicky, på 5-2 satt jeg bare og lo..!

 

deilig

 

 

Samme her;-).....håper du får en enda større kjempeopptur på Milankampen Imers.(hvis det går an). Ingenting slår denne kampen.

Må ha vært helt fantastisk å ha vært der.

Link to comment
Share on other sites

 

Joda, med et tidlig mål kan alt skje. Også på tribunen. Men større enn oss vs yidsen? I en kamp vi snur fra 0-2 til 5-2? Nope. SÅ MYE, kanskje SPESIELT i disse dager, betyr det å sette Spurs på plass. Skikkelig. Jeg har sagt det før, og sier det igjen, for en Arsenal supporter så er Tottenham kampene THE MATCH. Dette budskapet har blitt overbrakt fra far til sønn, fra mor til datter, i fire, ja i enkelte tilfeller, i fem generasjoner nå. Og det er bare herlig å se at det har blitt holdt i hevd. Spurs = møkkaklubb!

 

Er veldig enig i at det var himmelsk godt å slå the poor yiddos, men å ligge under med 4-0 etter borteoppgjøret mot Milan, for så å snu hele dritten på Emirates og gå til kvartfinalen vil for min del være helt på høyden, spesielt i disse dager, vi går for den, godt-bedre-best ;D

Link to comment
Share on other sites

 

Er veldig enig i at det var himmelsk godt å slå the poor yiddos, men å ligge under med 4-0 etter borteoppgjøret mot Milan, for så å snu hele dritten på Emirates og gå til kvartfinalen vil for min del være helt på høyden, spesielt i disse dager, vi går for den, godt-bedre-best ;D

Milan-kampen vil nok få oss ned på jorda igjen. Spesielt hvis ikke Liverpool-kampen gjør det. Det er lenge siden vi klarte å prestere bra i flere kamper på rad

Link to comment
Share on other sites

Spent på hvordan innstillingen til laget blir mot Milan. Ambisjonen blir nok å vinne uansett og det klarer vi sikkert, men Milan er ikke i stand til å gi fra seg en så stor ledelse. Sjansen for avansement er tilnærmet lik 0 så jeg håper vi benytter anledningen til å la spillere benkespillerne få vikariere for de viktigste spillerne våre.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man si etter en slik kamp. Jeg er bortimot lost for words. Det eneste jeg har lyst til å kommentere etter kampen, er at det er mange som har godt av å høre på hva van Persie sier i intervjuet med Sky Sports etter kampen angående Walcott

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker stillheten fra tabloidene etter ukesvis med preik om at Spurs kommer til å bli storebror, Arsenal er i krise, Redknapp er et geni/Wenger en idiot og eksperter som mener laget til Spurs er milevis foran vårt. Spesielt Glenn Hoddle som bare minutter før avspark på søndag mente at Van Persie var den eneste Arsenalspilleren som ville vært god nok for Spurs. Ekspertene til TV2 var ikke stort bedre heller: http://www.tv2.no/sport/fotball/england/dette-er-nordlondons-beste-ellever-3717083.html

 

90 minutter senere var hele Spurslaget totalt ydmyket i sesongens største kamp. Scott Parker som i engelske medier er større enn jesus ble helt avkledd, Modric skapte ingenting etter 2-0 og Spurs viste alle svakheter som vi har blitt anklaget for å vise i år. Redknapp tabbet seg helt ut med byttene. Likevel er det ingen som skriver om de store betydningene og konsekvenser det resultatet får nå, og jeg elsker det.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man si etter en slik kamp. Jeg er bortimot lost for words. Det eneste jeg har lyst til å kommentere etter kampen, er at det er mange som har godt av å høre på hva van Persie sier i intervjuet med Sky Sports etter kampen angående Walcott

Det beste er at det i andre omgang virket som Walcott endelig hørte på hva mange har sagt :)

Link to comment
Share on other sites

Og Parker, som ble "teared apart" på søndag, og samt fikk blackout i slutten av kampen, blir England kaptein!

Du tenker på samme Parker som deler av forumet her ønsket til Arsenal?

Jeg er så glad for at vi fikk Arteta istedet, faktisk er jeg glad for at vi fikk Banayoun istedet. Jeg har aldri vært fan av Parker, og synes han hører hjemme i en bakgårdsklubb. Det er vel derfor det ble tottenham på ham.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...