Jump to content

2012.02.26 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Det er mange som det siste året har argumentert for at vi skulle kjøpe Parker. Jeg har hele tiden sagt at han ikke er god nok. I går beviste han at han ikke holder dette tempoet og ble regelrett avkledd.

 

det er veldig lett å sitte og snakke opp andre spillere i tide og utide, men når det kommer til stykket er de kanskje ikke så bra som man har trodd likevel?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Kampen igår viste at toppnivået vårt er mer enn godt for å slå alle lag i serien, det betyr at det er noe med innstillingen som har vært feil tidligere i sesongen. Hadde vi spilt som vi gjorde de siste 60 minuttene i hver kamp hadde vi høvla over all motstand. Utrolig imponert over midtbanen som løp og løp og takla i vilden sky... Har aldri sett så mye innsats på veldig lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Kampen igår viste at toppnivået vårt er mer enn godt for å slå alle lag i serien, det betyr at det er noe med innstillingen som har vært feil tidligere i sesongen. Hadde vi spilt som vi gjorde de siste 60 minuttene i hver kamp hadde vi høvla over all motstand. Utrolig imponert over midtbanen som løp og løp og takla i vilden sky... Har aldri sett så mye innsats på veldig lang tid.

 

helt klart riktig det du skriver her. Og dette burde jo være den beste og viktigste lærdommen Arsenal kan ta med seg fra denne kampen. Hvis de evner å tro på seg selv og kjempe for hverandre, kan de nå akkurat så langt som de bare vil. Spørsmålet er om Wenger er mannen til å få dette ut av laget, HVER ENESTE HELG?

Link to comment
Share on other sites

Som deg Ben Elfen er jeg utrolig glad for at vi ikke kjøpte Parker i sommer, at mannen har blitt hauset opp så til de grader og av flere nevnes som mulig England kaptein i EM er for meg helt uforståelig.

Han har vært en av Tottenhams beste spillere (muligens den aller beste) denne sesongen og det er svært mange kamper der vi virkelig kunne trengt en spiller som Parker.

 

Fantastisk kamp. Synd vi ikke klare å holde et sånt nivå flere kamper på rad. Forskjellen var at vi ville vinne denne og vi vant 50/50 situasjonene. Hvorfor klarer vi ikke det oftere?

Link to comment
Share on other sites

Ellers var det gledelig å se Adebayour falle tilbake til de gamle syndene som vi så veldig ofte på slutten av hans tid som Arsenal-spiller: så lenge ikke ting glir hans vei, nærmest av seg selv, er det null innsats og initiativ. Interesseløs og giddalaus.

 

Jeg var en av mange som ville ha ut Walcott til pause, desto gledeligere å se responsen hans i 2. omgang. Likevel, hele kampen tatt i betraktning, er det et mysterium for meg at SKY kåret ham til MoM. Flere sto foran i køen, etter min mening. Bl.a. Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende aktivitet Toggen. Hva skyldes "rusen"?

Å, kun en medgangssupporter som er litt høyt oppe :-)Ærlig talt: I går hadde jeg forventet slakt og det så ut til å bli det. Hvor forvandlingen kom fra, er et mysterium - et gledelig sådant.På forhånd hadde jeg sett meg ut to alternativer:1) Pakke en stor tursekk og leke Lars Monsen i ett års tid, dvs. rømme til skauen og vidda og leve av lemen og annet snadder.2) Gjøre som karen i Umeå og låse meg inne i en bil på et øde sted et par måneders tid og gå i dvale.
Link to comment
Share on other sites

Kampen i går var en berg- og dalbane i følelser, på lik linje med tonen her inne på forumet...jeg skal IKKE spikre noen som helst på veggen på grunn av dette, jeg svingte nemlig på samme måte i løpet av de drøye 90 minuttene i går.

Men muligens kan vi alle sammen lære noe av denne kampen, og ikke bare spillerne og manager, som det hele tiden blir påpekt og håpet på her.

I mine øyne er vår manager fortsatt en av verdens beste og der har han vært også i de 7 siste årene for meg.

Gårsdagens prestasjon var helt uforståelig, etter den medfarten vi har fått de siste to ukene.

Vårt lag har bl.a mistet Fabregas, Nasri og Wilshere fra siste sesong og har naturligvis vært preget av det sesongen sett under ett, stabiliteten er noe av det første som blir skadelidende når vi har blitt tvunget til å anskaffe en rekke nye spillere, Arteta, Gervinho, Oxlade-Chamberlain, Benayoun, Jenkinson, Santos og Mertesacker trenger nødvendigvis noe tid før de smelter sammen til en stabil enhet.

Toppnivået er imidlertid helt på høyde med City og United, og da mangler altså stabiliteten før vi endelig kan løfte pokaler i været igjen.

Sagna var for meg en gigant i går og måten han gikk i krigen på, også før kampen hvor han gjorde det klinkende klart at dette lokaloppgjøret betydde mye for ham, og viljen som lyste ut av ham når han stanget inn det første målet, for deretter å hente ballen i målet og legge den på midtsirkelen og viste for hele verden at Arsenal var veldig klare for fortsettelsen av kampen, var for meg en sterk opplevelse.

Men bevares, hele laget gjorde en fantastisk prestasjon, etter at spurs får et gedigent flaksemål og filmet seg til et straffespark, havnet vi veldig ufortjent bak med 0-2, og dette har vi opplevd mange ganger før, og det er jo veldig ofte matchavgjørende, men ikke så denne gangen.

Vi fikk et soleklart bevis på hvor mye det betyr å ha sidebacker på plass som er utviklet for å være nettopp det, sideback, både offensiv og defensivt, Gibbs og Sagna var meget gode begge to.

Stopperne våre kledde praktisk talt Adebayor kliss naken, spesielt Koscielny var en gigant.

Song, Arteta og Rosicky var vel muligens lagdelen som avgjorde kampen i vår favør, men også Benayoun gjorde en flott jobb og van Persie er det vel ikke mere å si om.

Når det gjelder Theo var det utrolig rørende å høre vår captain Fantastic uttale seg om ham etter kampen, Robin ba oss om å stole på ham når han utbasunerte at Theo var klar for 20 mål per sesong fremover, så spørs det om vi akter å gjøre nettopp det, stole på van Persie og ikke minst stole på Wenger??

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk solklart bevis på at selv Arsenalspillere løper hvis de får en revolver i tinningen.

 

That's all.

 

Så er spørsmålet, siden vi ikke kan stå med revolveren i tinningen på dem hele tiden, hvordan klarer vi da å repetere denne intensiteten og direkteheten og gjøre det til regelen - ikke unntaket.

Når Arsene Wenger har funnet nøkkelen til det, da kan du slå deg på brystet arshavin. Ikke før.

Link to comment
Share on other sites

Man kan beskylde Wenger for mye rart, noe som blir gjort igjen og igjen her inne, men at han skal holde en revolver mot tinningen på spillerne sine tror jeg er misforstått.

Jeg synes det er på høy tid at vår manager krever og forlanger noe av våre spillere, og at det får konsekvenser for de som ikke gidder, f.eks Arshavin, men det er slett ikke slik at Wenger skremmer spillerne til å prestere, det er som sagt en stor misforståelse.

For øvrig slår jeg meg på brystet av å være Arsenal-supporter i både medgang og motgang, det skulle du også gjort sir John.

Link to comment
Share on other sites

Revolver er billedlig, men hvis ting etterhvert skal få litt konsekvenser er det på høy tid. Når det gjelder Arshavin og Zenit tviler jeg på at Wenger er arkitekten bak det, gitt.

Forøvrig kan jeg bare fastslå at du kjenner meg dårlig. Jeg har fulgt dette laget i tykt og tynt, gitt ris og ros, jublet og grått i 42 år. Jeg satser på 42 nye. Jeg skal dog innrømme at de siste årene har vært de mest frustrerende av alle, for aldri før har jeg sett på samme mangler over så lang tid. Hverken på enkeltposisjoner eller hovedingrediensen i det vi såg i går. Det ble heller ikke reparert i går. Gårsdagen var en hendelse. Når det repeteres blir det virkelig. Først da. Ingenting ville gledet meg mer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønte jo at revolver var billedlig, men det jeg prøver å si er at Wenger ikke er en type manager som truer spillerne sine til å prestere, det vil nok i så fall fungere dårlig i det lange løp.

Ellers kan vi konstatere at vi er sterkt uenig m.h.t Arshavin og Zenit, vår russiske venn ville ALDRI blitt utleid til det laget hvis Wenger hadde vært fornøyd med hans innsats, han har jo også gang på gang selv sagt at han ønsker å være i Arsenal.

Er heller ikke enig med deg i at årets lag er det dårligste vi har hatt i løpet av de siste 42 årene, selv har jeg bare fulgt denne klubben i 35 år men husker godt de traurige sene 70- og tidlige 80-årene, den gang var vi ikke i nærheten av dagens nivå, hverken teknisk eller taktisk.

Link to comment
Share on other sites

Noe skjedde i alle fall i pausen av kampen, og jeg vil tro at det er noen som har hevet røsten i løpet av de 15 minuttene. og ute på banen så det ut som det var en sentrallinje som virkelig tok tak, med Vermaelen, Arteta/Song og Van Persie i spissen for det å gå i duellene og vinne disse, dette smittet over på spillere som Walcott, som vel omtrent ikke har tacklet i hele sitt liv.... Og deilig å se at man kjempet sammen for å vinne tilbake ballen, ikke bare et slapt press av en og en spiller! Gjør vi dette i hver kamp så går det bra!

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at glosene som vanlig satt løst når 0-2 var et faktum. Da så det jævla mørkt ut, nok en gang. Heldigvis ble vi vitne til en fantastisk snuoperasjon. Fra 0-2 til 5-2 i en vrien derbykamp er rett og slett imponerende. Da var mange som virkeklig imponerte når opphentingen startet.

 

Så kan man jo lure på hvorfor vi ikke ser denne holdningen og spillet langt oftere. Er spent på fortsettelsen. Klarer Arsenal å ta med dette til borteoppgjøret mot Liverpool? For Arsenal er fremdeles ikke friskmeldt.

Link to comment
Share on other sites

eg skjønte jo at revolver var billedlig, men det jeg prøver å si er at Wenger ikke er en type manager som truer spillerne sine til å prestere, det vil nok i så fall fungere dårlig i det lange løp.

Det er jeg enig i, men av og til (ofte) er tolmodigheten for mye av det gode. Arshavin, javel. For eksempel. Ramsey er et annet.

 

Ellers kan vi konstatere at vi er sterkt uenig m.h.t Arshavin og Zenit, vår russiske venn ville ALDRI blitt utleid til det laget hvis Wenger hadde vært fornøyd med hans innsats, han har jo også gang på gang selv sagt at han ønsker å være i Arsenal.

Vel, Wenger bekreftet i praksis på en pressekonferanse at Arshavin var "tapped up", så jeg tror vi kan fastslå at dette iniativet ikke var Wengers. Det "ryktes" også at Arshavin skal ha sagt på trening at "I don't care anymore, I want to leave the club". Så her er jeg ganske sikker på at du tar feil.

 

Er heller ikke enig med deg i at årets lag er det dårligste vi har hatt i løpet av de siste 42 årene, selv har jeg bare fulgt denne klubben i 35 år men husker godt de traurige sene 70- og tidlige 80-årene, den gang var vi ikke i nærheten av dagens nivå, hverken teknisk eller taktisk.

Det har jeg heller aldri hevdet. Det dårligste laget vi har hatt er uten sammenligning midt på 70-tallet etter at Bertie Mee pulveriserte "double laget" fra '71 sesongen. 80-årene var det rene Brasil i forhold til det.

Det jeg hevdet var at jeg aldri har sett på de samme svakhetene over så lang tid som de siste årene. Jeg har aldri sett Almuniaklasse i et Arsenalmål over 3 strake sesonger. Jeg har aldri sett en venstreback som Clichy (etter en flott start kollapset han fullstendig) ha klippekort over så lang tid. Jeg har aldri sett Arsenal slippe inn mål på annenhver dødball over flere sesonger. Og så videre, og den reisen har vært ufattelig frustrerende.

 

Ellers ser jeg blodrødt av uttalelser som:

For øvrig slår jeg meg på brystet av å være Arsenal-supporter i både medgang og motgang, det skulle du også gjort sir John.
Link to comment
Share on other sites

For øvrig slår jeg meg på brystet av å være Arsenal-supporter i både medgang og motgang, det skulle du også gjort sir John.

 

Haha, herregud. Gamlefar er jo en av de få som omtrent er inne her daglig for å diskutere Arsenal. Man kan være kritisk å allikevel være Arsenal-supporter. Det forundrer meg mer med sånne som deg, som kun ser ut til å engasjere deg i medgang. Har ikke sett deg mye her inne i det siste nå som det har gått dårlig.

Link to comment
Share on other sites

For øvrig slår jeg meg på brystet av å være Arsenal-supporter i både medgang og motgang, det skulle du også gjort sir John.

 

Nei vet du hva! Er det en person som forsvinner i motgang så er det nettopp deg! Du var borte i hele jævla høst når ting gikk mot oss før du dukket opp etter at vi vant mot Chelsea og deretter i slutten av november og begynnelsen av desember før du forsvant igjen. Deretter dukket du opp igjen etter at vi vant mot Tottenham i går. Er det en fyr som liker medgangen så er det nettopp deg. Herregud du er så forbanna irriterende med disse belærende ordene dine som bare er rabbel. Tenker meg nok de tar av tvangstrøya di slik at du kan skrive her inne en gang iblant!

 

At Sir John ikke støtter laget i tykt og tynt. Herregud for noe vrøvl. Er ikke uten grunn til at du er på ignore lista mi, men akkurat her så klarer jeg virkelig ikke å dy meg!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...