Jump to content

2012.02.26 Tottenham H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

 

Joa, men ikke helt enig. Han har derimot en tendens til å spille seg opp i 2.omgang etter en svak start.

Rosicky er dagens mann på midtbanen!

 

Sa ingenting om at han var vår beste på midten i dag. Bare at han virkelig har vært god. Arteta, Rosicky, Song og Benayoun har alle vært meget gode i dag. Dog syntes jeg Sagna er BB i dag.

 

 

Alle de tre sentrale + Benayoun har vært strålende syns jeg. Smart av Wenger å starte med Yossi. :)

 

Hehe er enig der ;)

 

Håper vi fortsetter med Benayoun på kanten egentlig. Burde få tillit etter en knallkamp.

Link to comment
Share on other sites

Meget god kamp av alle fra 40 spilte minutter. Song også. Fremstår som en helt annen spiller igjen. Virker å ha klare defansive arbeidsoppgaver i dag, og de har han gjort bra fra seg. Rosicky er banens aller, aller beste. Kjempemorsomt at han får vist det han kan. Rett og slett en fantastsik spiller, som jeg aldri mistet troen på. Vermaelen gjør en feil, sammen med Song, på 1-0, men er etter det, helt rå. Takk for en god kamp Arsenal! Det begynte virkelig å bli en stund siden sist. Vå får håpe at dette var vendepunktet for begge lag ;)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva big nose Phil Thompson sier nå som har rakket ned på Arsenal hele helgen... Tulling..

Som tidligere Liverpool og Englandkaptein så kunne han ha fått en ekspertjobb i England, hadde han bare ikke hatt så lite peiling på fotball, derfor han er hos oss. Nå sa han nettopp at om vi kan snu sesongen vår kan vi slå Napoli. Godt å vite!

 

Hele laget får godkjent++++++++, Rosicky utmerker seg og blir tett etterfulgt av Arteta og Song med Benayoun og Sagna like bak der igjen. Vanskelig å rangere i dag!

Link to comment
Share on other sites

Fantatisk siste time av gutta!! Herlig kriger-innstilling og nedsabler Tottene fullstendig!

Strålende scoringer og en voldsomt opptur!

 

Kollektiv laginnsats og fantastisk moral...ja, da vinner vi!

 

Milan watch out! :D

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal få anerkjennelse her: Genialt å starte med Benayoun i dag. Walcott ser jeg på som et meget usikkert kort da han var vår klart dårligste spiller helt til omtrent 60 minutter var spilt, men uansett så passet det meget bra med en ballsikker, kreativ og hardtjobbende Benayoun på den ene kanten og en rask spiller på den andre. Ufattelig morsomt dog at Walcott motbeviste de fleste av oss og scoret 2 meget gode mål.

 

En ufattelig deilig kamp (og da særlig andreomgang)!

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere Liverpool og Englandkaptein så kunne han ha fått en ekspertjobb i England, hadde han bare ikke hatt så lite peiling på fotball, derfor han er hos oss. Nå sa han nettopp at om vi kan snu sesongen vår kan vi slå Napoli. Godt å vite!

Han jobber deltid hos Sky Sports da. ;)

Link to comment
Share on other sites

Katastrofalt dårlig de første 25 minuttene, men etter det reiste hele laget seg. Selv Gibbs hevet seg mange tak.

 

Vil derimot trekke frem Koscielny og Vermaelen, bunnsolid begge to. Rosicky og Benayoun var glimrende og Van Persie var genial som alltid. Herlig, herlig match. Aldri avskriv The Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skammer meg, jeg skammer meg, jeg skammer meg så inderlig.

Ikke for mine kritiske holdninger til Wenger & co, men for min egen oppførsel i dag.

 

I min fotballmessige "depresjon" så har jeg glidd over til å vise tendenser til å være en medgangssupporter, og i dag så "prioriterte" jeg en elendig laginnsats i skiflyvingsbakken fremfor å sitte parat foran skjermen når dommeren satte kampen i gang på Emirates. Så jeg kom ikke inn i kampen før 2. omgang, men for en 2. omgang det ble med innsats, sjanser og flotte mål.

Det er mulig at Walcott var dårlig i 1. omgang, men han viser hvilket talent han har i 2. omgang, og med en bedre stabilitet så kan han bli stor. Jeg skulle gjerne sett han i en 4-4-2 formasjon som makker til vP i angrepet, men Ox og f.eks. Gervinho på siden. Vi blir kansje litt svekket defensivt, men jeg tar gjerne sjansen.

 

Så er spørsmålet er dette en noe permanent "holdning" i Arsenal-laget, eller er det bare et drypp, og vi er tilbake og får nye ankepunkter mot Wenger og laget etter neste kamp?

 

Igjen så beklager jeg min skammelige "oppførsel" der jeg prioriterte bort min "plikt" til å følge Arsenal i tykt og tynt.

Link to comment
Share on other sites

F**k me! For en match!

 

Jeg lanserte tipsene 5-5, 2-6 og 4-1 før matchen. Det ble vel litt av hvert. Og det kunne blitt hva som helst. Men heldigvis bikket det, svært fortjent, vår vei. Antagelig fordi denne matchen, for første gang i Wengers regjeringstid, betydde mer for oss enn for Tottene.

 

Stor honnør til Arteta, Benayoun og Rosicky for det arbeidet som legges ned på midtbanen. Stort! Tenk hvor langt man kunne nådd med slik innsats på ukentlig basis. Og så slipper man selvfølgelig å stå og sutre over Bales åpenbare stup efter kampslutt. Deilig!

 

Walcott fortjener også notis. Fra elendig til briljant i løpet av 90 minutter.. Personifiseringen av Arsenal.

 

Sånn. Nå er det et år siden ligacuptapet mot Birmingham. 18 tap i alle turneringer siden da. Det må en kunne kalle annus horribilis. Forhåpentligvis ble det satt et punktum i dag. Forhåpentligvis...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...