Jump to content

2011.08.20 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Frimpong er heldigvis tilbake mot Swansea. I øyeblikket er det dèt som er 6-poengskampen, ikke United-. Trist, men sant.

 

1 mål på 270 minutter. Få brente sjanser. Lite glød. En allerede tynn forsvarsrekke i skadekrise. Vermaelen, Sagna og Woijcech som klare bestemenn i et lag som likevel taper. Det forteller alt om et lag i full krise!

Link to comment
Share on other sites

Hva skal en si.

 

Det er ingen tvil om at en storsignering hadde gitt ekstra liv i dette laget. Men snakk om uflaks og udyktighet, som gjerne ofte går hånd i hånd.

Vi mangler faktisk talt 4-5 førstelagsspillere i denne kampen. Og jeg syntes ungutta gir det et ordentlig forsøk. Det store spm i hodet mitt er hvordan Wenger kunne la Frimpong bli på banen. Jeg skjønte det fra minutt 1 at han kom til å få rødt kort.

 

Men vi ender faktisk med å tape på en dommertabbe, og Wenger kommer til å legge skylda her. Med Kos ute i sikkert 4 mnd lurer jeg på hvordan dette skal gå.

Link to comment
Share on other sites

Er stygt redd for at vi står med 1 fattig poeng etter neste kamp også, virker svært imponerende det vi gjør om dagen!!

 

Tror vår redning kan være å få inn David Dein, for det virker som han var den eneste i styreromet som klarte å gjøre noe sportslig. Arsenal falt vel sammen på samme tid som han forsvant ut av klubben. Vet ikke om det er reddningen. Men vi må få på plass noen med baller som har baller til å faktisk gjøre de grepene vi faktisk trenger. Det blir sannsynligvis ingen CL penger denne sesongen, og det er ikke mye som tyder på at det blir så mye å hente der de neste årene heller.

 

Og kampen i dag er heller ikke mye å skrive hjem om, vi har faktisk flere røde kort enn skorede mål. Det sier litt det også etter 2 kamper!!

Noe må skje og det kjapt som F A E N ! !

Link to comment
Share on other sites

Fikk aldri opp noen stream, så har dermed ikke sett kampen, bare fulgt med på liveoppdateringer. Men bare det holder egentlig, faktum er uansett at vi nettop tapte 2-0 mot et Liverpool-lag som ikke er spesielt godt. Halve laget består av gutter født på 90-tallet, og det funker rett og slett ikke. Laget skriker etter rutine, og ikke minst skriker laget etter en HELT NY medisinsk stab på emirates. Jeg har hørt flere ganger før at vi har noe av det beste i England når det kommer til det medisinske apparatet, men jeg begynner å innse at dette umulig kan stemme. Vi er jo det eneste av topplagene som alltid har skader på minst halvparten av de sentrale spillerne, det kan ikke bare være uflaks, her er det rett og slett noe som ikke stemmer.

 

Nasri kommer helt sikkert til å dra innen mandag, og jeg begynner virkelig å skjønne hvorfor han ikke orker det her, selvom det er trist at folk stikker med engang det er litt motgang. Om Nasri drar er vi et lag som er heldige som klarer topp-6, og det mener jeg helt seriøst. Jeg regner med at Wenger har sett og skjønner at vi trenger forsterkninger, men nå må han rett og slett gamble litt. Ikke lete i 2 år etter en spiller som kan passe inn i Arsenal. Alle toppspillere kan passe inn i Arsenal, Schweinsteiger, Robben, Messi, Sneijder hadde selvfølgelig passet inn i Arsenal, de ville hevet Arsenal. Det må da virkelig Wenger skjønne snart?

 

Håper at vi innen 1.September har fått inn Vertonghen(eller Samba), Hazard og Benzema. Da kan jeg være fornøyd. Da har vi forsterket alle ledd, i tillegg fått inn 3 klassespillere. Jeg håper virkelig dette skjer, eller i det minste lignende spillere. Ellers er jeg stygt redd at vi ender opp i Europe League og utenfor topp-6, for dette holder rett og slett ikke.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst en elendig kamp av begge lag. Men det er Arsenal som er hjemmelaget. Wenger som har ansvaret. Og hva gjør så han? Jo, han later til å tro at Ramsey skal erstatte Cesc. Ramsey er ikke i nærheten til å ha ferdigheter til å spille regelmessig for et lag som ønsker å kjempe om titler. Frimpong er ok- fremover, men direkte elendig bakover. Men likevel brukes han som dm. Ufattelig. Dette ser ikke ut til å være en spiller som kan ta opp kampen mot Song. Wenger må lede Arsenal til seier mot United, ellers synes jeg han bør la noen som er våkne, låne sjekkheftet, slik at dette laget kan prestere slik at det ikke ender med nedrykk. For med det spillet de har vist i sesongens to første kamper, har de ikke mulighet til å havne på øvre halvdel. Et tafatt lag, det bare en spiller viser kvalitet og virkelig innsats, vil måtte komme til å slite i pl. Det er selvsagt ene og alene, Wenger sin skyld, ettersom han viser at han ikke er i stand til å se lagets svakheter og tydelige mangler. Å si at han ikke finner spillere, som både er tilgjengelige, og samtidig vil forsterke startoppstillingen, blir for meg bare en helvettes masse mannskitprat. Det finnes på titalls med spillere i de fleste posisjoner, som vil heve kvaliteten til Arsenal betraktelig. Når man da i tillegg tar med alle de ekstra midlene som Wenger har fått tilgjengelig etter salget av Cesc, kan man ikke si annet enn at mannen virker uinteressert og handlingslammet. Og hvorfor skal man risikere at toppspilleres kontrakter går ut, slik at spillerne forlater klubben gratis? Nei, det Wenger har gjort for Arsenal de siste sesongene, gjør at jeg stiller meg svært kritisk til hans ambisjoner og agenda.

 

Noe drastisk må skje. Inn med flere toppspillere. Koste hva det koste vil, for Arsenal har ikke råd til å stå utenfor champions league. Og jobben med å stable på beina et slagkraftig lag er vel Wengers. I den jobben har han mislyktes stort så langt i 2011. Jeg blir skuffet og frustrert, når jeg ser mitt favorittlag prestere på nivå med de antatt svakeste lagene i pl. Hvorfor skal det ventes til de ligger under før det gjøres grep, som kan forandre kampbildet? Er Wenger virkelig så naiv og sta som vi opplever han. Og er Rice og de andre trenerne redde for å si i fra til Wenger om at dette ikke fungerer? Noe er galt. Fryktelig galt. Klubbens supportere ser det, men de som får betalt i store hauger med penger, ser det ikke. Og om de ser det, virker de ute av stand til å makte å gjøre noe med det. Tragisk avslutning på sist sesong, og om mulig, en enda værre start på den nye sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Vi ser hva som settes inn fra de to benkene.

Klasseforskjell.Vi gjør en helt ok kamp inntil utvisningen. Så viser vi sårbarheten. Vi ligger med et åpent sår.

 

Forventer at Wenger gjør noe nå.

Om ikke tror jeg det blir vanskelig for han å fortsette i posisjonen.

Han gambler og er i ferd med å tape.

Link to comment
Share on other sites

Som mr.Sinatra sang; "The end is near"!

 

Utrolig trist, og jeg er fortsatt litt i sjokk over at smellen skulle komme så sterkt. Nå ser det ut som man kan glemme både champions league og en topp fire plasering..

 

Som så mange sier så er det helt uforståelig at Arsenal ikke har klart å skaffe reelle forsterkninger til per dags dato!

 

At vi faktisk spiller med Nasri, setter innpå en Bendtner som hverken har prestert, spilt pre-season og har gitt klar beskjed om at han ønsker seg bort viser hvor alvorlig situasjonen er!

 

Positivt var nå isåfall at "the real captain" Vermaelen sto godt frem idag, og hvis/når han blir skadet så kan det fort bli en realitet at vi havner langt bak på tabellen.

 

Hva nå Wenger? De fleste av oss er nok enige at vi må ha inn 2 forsvars spillere, samt en kreativ midtbane spiller! Ser heller ikke bort ifra at vi bør få inn en kvalitets spiss når Van Persie plukker opp sin neste skade.

 

Helt utrolig, og venter i spenning på hva Wenger skal si nå!

 

Skjerpings Wenger!

Link to comment
Share on other sites

så det er slik det har føltes å være pool supporter de siste årene.. husker jeg så noen fans på den lokale puben i fjor, triste i trynet og dytta langt ned i sofaen, så på pool tape nok engang. Og jeg husker jeg tenkte på hvordan det må være å se klubben din falle fra hverandre foran øynene dine, jeg er skuffa når arsenal taper men det der måtte være helt noe annet..

 

nå vet jeg det, det var slik det føltes..

Link to comment
Share on other sites

Skiveutglidning aka prolaps:

 

Det er svært viktig å komme seg raskt på beina når man har fått et prolaps som gir smertefulle symptomer. Det er vanlig at denne lidelsen gir mest symptomer når man sitter lenge stille, mens det ofte letter noe når man kommer i gang og gå. Det er ikke lurt å trene hardt eller f eks løpe i startfasen. Som beskrevet tidligere, så er det lurt å lytte til kroppens beskjed. Det som er vondt bør unngås, men man må heller ikke la smertene styre dine bevegelser 100 % . Fysisk aktivitet er bedre enn stillesitting eller hard trening.

Link to comment
Share on other sites

Håper at vi innen 1.September har fått inn Vertonghen(eller Samba), Hazard og Benzema. Da kan jeg være fornøyd. Da har vi forsterket alle ledd, i tillegg fått inn 3 klassespillere. Jeg håper virkelig dette skjer, eller i det minste lignende spillere. Ellers er jeg stygt redd at vi ender opp i Europe League og utenfor topp-6, for dette holder rett og slett ikke.

 

Vi ender ikke der engang. Skuta begynte å syke etter ligacup tapet og nå nærmer den seg bunnen. Tabellen slik den ser ut nå etter bare 2 kampre forteller litt om hvordan det vil se ut i mai om ikke det skjer noe drastisk. Vi trenger flere enn 3 spiller, vi må ha 5. (selv om jeg blir positivt overrasket dersom det skulle blitt 3).

Link to comment
Share on other sites

Faen ta deg Arsene. Faen ta deg

 

De fleste som kritiserer Wenger, kritiserer ham fordi de mener at hans tid i Arsenal bør være over, men priser ham for det han har bidratt med frem til nå. Jeg tolker innlegget ditt slik at du ser bort i fra også det.

 

Ikke vet jeg hvor vi hadde vært i dag om vi ikke hadde hatt Wenger, men det å ikke prise Wenger for alt han har bidratt med, samtidig som man kaller seg Arsenal-supporter, det har jeg lite forståelse for.

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler en klassemanager.

 

Amen.

 

Klarer ikke å se at Wenger overlever lenger som Arsenal manager hvis han ikke har gjort minst et par ordentlige kjøp før vinduet stenger. Hvis vi ryker ut mot Udinese så får han hvertfall et vanvittig press på seg fra supporterne og ifølge Gazidis så er jo Wenger "accountable to the fans" og at det egentlig ligger i hendene våre om hvorvidt Wenger har en jobb eller ikke.

 

Personlig er jeg virkelig fed up med mannen. Han har helt klart en agenda, men det er ikke med klubbens sportslige intensjon i hjertet. Det er mer en maktsyk mann som skal vise seg frem for en hel verden at han klarer å vinne noe med barn og med lite ressurser.

Link to comment
Share on other sites

Syns spillerne gjør en hederlig innsats i dag, men ting fungerer jo ikke.

Liverpool har jo flaks på 1-0 hvor det både er offside og det blir et selvmål. Liverpool spiller jo svakere enn oss store perioder av kampen, men når vi ikke har kvaliteten til å skape nok sjanser blir det vanskelig. På slutten har vi naturlig nok lite å stille opp med fordi spillerne blir slitne.

 

Vermaelen er strålende i dag og vi hadde vært fullstendig i oppløsning baki forsvaret uten han. Miquel og Jenkinson gjør seg heller ikke bort og vi kan ikke forvente at de skal dominere heller.

Svakt av Wenger å ikke se at Frimpong var overtent og burde kanskje ikke kommet utpå banen i 2. omgang, men fortsatte vel fordi vi måtte bytte ut Kos tidlig. Han spiller en bra kamp offensivt, men trøbler litt med det samme som Song. Timer ikke taklingene godt nok og laget mye frispark. En utvisning var det siste vi trengte før kampen mot Manure. Ingen tvil om at vi sliter med disiplinen og det bare ødelegger mer for laget.

 

Nå syns jeg Wenger bare skal få inn en kropp eller to i troppen denne uka. Noen med PL-erfaring og som er eldre enn 18 år. Kan ikke forvente at ungguttene uten erfaring skal styre skuta. For med alle skadene og suspensjonene er det nettopp det som skjer nå.

Merker også at skadeproblemene er oppsiktsvekkende stor i sesongåpningen. Er pre-season for hardt eller er det bare en kjekspakke hele gjengen?

 

Før sesongen spådde jeg 1-2 poeng de første tre kampene i PL og exit i CL-kvalik. Liker ikke at fort kan være status etter neste søndag... :unsure:

 

Positive i dag var fansen som virkelig støttet lag hele kampen. Eneste jeg aldri forstår hvorfor folk forlater stadion etter 75-80 min. uansett resultat..

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en link til matchfacts? De hadde vært intressant å vite..

 

TV er MOM uten tvil, synd vi ikke kunne beholdt pluss hentet litt kvalitet rundt han.. En liten pluss går til Miquel, Jenkinson og Szczezny... Stor minus går til Wenger, Arshavin, Ramsey, Walcott og idiotien til Frimpong..

 

Både Arshavin og Walcott ser jeg på som impact players som egner seg best til innhopp, begge kan ikke spille samtidig.. Er det disse som er førstevalgene våre begynner jeg å frykte om vi i det hele tatt greier Europa league.. RVP får til lite, og føler vi ser at han lider av lite service.. Nasri hadde en ok kamp men orker ikke kaste vekk mer energi på han..

 

Vertongen, Hazard pluss en til så kan det kansje forandre seg..

 

HUSK: Vi er bare en kamp unna katastrofe

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...