Jump to content

2011.08.20 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

Ein kamptråd med ein meir hatsk og skremmande atmosfære kan eg ikkje hugse å ha vore borti. Nåde den stakkaren som kjem med motforestillingar. Han vert raskt skoten ned, og "romantikar" var vel eit uttrykk som vart nytta lengre oppi tråden. Eg er nok ein av dei naive romantikarane som har klokkartru på at pila vil peike oppover frå neste kamp. Det er mykje betre å være det, enn ein kynisk sytpeis med gode utsikter til eit massivt magesår i overskueleg framtid.

 

Elles registrerer eg at nokon har lese ein kritisk artikkel mot styre og administrasjon. Etter lengre tids hets mot Wenger, har nokon tenkt den tanken at Wenger kanskje jobbar under håplause forhold. Dermed snur heile flokken, og set kursen mot Kroenke & co. Om ein tenkjer seg at dette hadde vore i dyreverda hadde det vore i ein draum å være gjetar for denne gjengen. Alle spring lydig i flokk og brekar på kommando.

Og slik går no dagane..

Når man begynner å danse rundt den avguden dere kaller "In Arsene we trust" i en kamptråd der vi har tapt mot det svakeste Liverpool laget på lang tid så er det klar at det blir litt hatsk stemning. Ting blir ikke bedre av at du og andre kommer viftende med pekefingeren og forteller oss hvordan dere mener "ordentlige" supoortere skal tenke. Det er faktisk utrolig provoserende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Ein kamptråd med ein meir hatsk og skremmande atmosfære kan eg ikkje hugse å ha vore borti. Nåde den stakkaren som kjem med motforestillingar. Han vert raskt skoten ned, og "romantikar" var vel eit uttrykk som vart nytta lengre oppi tråden. Eg er nok ein av dei naive romantikarane som har klokkartru på at pila vil peike oppover frå neste kamp. Det er mykje betre å være det, enn ein kynisk sytpeis med gode utsikter til eit massivt magesår i overskueleg framtid.

 

Elles registrerer eg at nokon har lese ein kritisk artikkel mot styre og administrasjon. Etter lengre tids hets mot Wenger, har nokon tenkt den tanken at Wenger kanskje jobbar under håplause forhold. Dermed snur heile flokken, og set kursen mot Kroenke & co. Om ein tenkjer seg at dette hadde vore i dyreverda hadde det vore i ein draum å være gjetar for denne gjengen. Alle spring lydig i flokk og brekar på kommando.

Og slik går no dagane..

Tenk om alle bare kunne være like fornuftige og reflekterte som deg? Tenk om alle egentlig kunne ment det samme som deg. For et diskusjonsforum vi da ville fått. Jeg må bare få lov til å beklage at jeg tar til motmæle mot en virkelighetsfjern mann som ikke klarer å innse hvilken situasjon klubben er i, og som i samme ordlag kritiserer oss som tørr å påpeke at det er noe galt. Jeg er meget spent på å se om denne pila di kommer til å peke oppover, for det har den ikke gjort siden en søndagskveld i Februar.

 

Hilsen mannen bak utrykket "romantiker".

Link to comment
Share on other sites

Ein kamptråd med ein meir hatsk og skremmande atmosfære kan eg ikkje hugse å ha vore borti. Nåde den stakkaren som kjem med motforestillingar. Han vert raskt skoten ned, og "romantikar" var vel eit uttrykk som vart nytta lengre oppi tråden. Eg er nok ein av dei naive romantikarane som har klokkartru på at pila vil peike oppover frå neste kamp. Det er mykje betre å være det, enn ein kynisk sytpeis med gode utsikter til eit massivt magesår i overskueleg framtid.

 

Elles registrerer eg at nokon har lese ein kritisk artikkel mot styre og administrasjon. Etter lengre tids hets mot Wenger, har nokon tenkt den tanken at Wenger kanskje jobbar under håplause forhold. Dermed snur heile flokken, og set kursen mot Kroenke & co. Om ein tenkjer seg at dette hadde vore i dyreverda hadde det vore i ein draum å være gjetar for denne gjengen. Alle spring lydig i flokk og brekar på kommando.

Og slik går no dagane..

 

JEg har vært positiv i all min tid som Arsenal-supporter. Jeg har hatt troa på Wenger og hans ungdomsfilosofi. Jeg har hatt troa på at Wenger er mannen som burde lede Arsenal helt til den dagen vi måtte bære han ut med beina først. Problemet er at ting forandrer seg. Jeg er ikke positiv denne sesongen - langt ifra. wenger kan fortsatt overbevise meg, men da må han handle. Alternativt må han eller styre tkomme ut og fortelle nøyaktig hva de vil med klubben Arsenal FC. Hva har de for slags målsetting, hva har de for slags budsjett osv. osv.

 

Frem til da, så er jeg negativ i år. Jeg er lei av å være utpreget optimist og bli banka ned på landjorda gang på gang. Jeg skrev før preseason begynte hvordan det hele ville utarte seg, og jeg har skammelig rett, og flere med meg.

Link to comment
Share on other sites

JEg har vært positiv i all min tid som Arsenal-supporter. Jeg har hatt troa på Wenger og hans ungdomsfilosofi. Jeg har hatt troa på at Wenger er mannen som burde lede Arsenal helt til den dagen vi måtte bære han ut med beina først. Problemet er at ting forandrer seg. Jeg er ikke positiv denne sesongen - langt ifra. wenger kan fortsatt overbevise meg, men da må han handle. Alternativt må han eller styre tkomme ut og fortelle nøyaktig hva de vil med klubben Arsenal FC. Hva har de for slags målsetting, hva har de for slags budsjett osv. osv.

 

Frem til da, så er jeg negativ i år. Jeg er lei av å være utpreget optimist og bli banka ned på landjorda gang på gang. Jeg skrev før preseason begynte hvordan det hele ville utarte seg, og jeg har skammelig rett, og flere med meg.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

JEg har vært positiv i all min tid som Arsenal-supporter. Jeg har hatt troa på Wenger og hans ungdomsfilosofi. Jeg har hatt troa på at Wenger er mannen som burde lede Arsenal helt til den dagen vi måtte bære han ut med beina først. Problemet er at ting forandrer seg. Jeg er ikke positiv denne sesongen - langt ifra. wenger kan fortsatt overbevise meg, men da må han handle. Alternativt må han eller styre tkomme ut og fortelle nøyaktig hva de vil med klubben Arsenal FC. Hva har de for slags målsetting, hva har de for slags budsjett osv. osv.

 

Frem til da, så er jeg negativ i år. Jeg er lei av å være utpreget optimist og bli banka ned på landjorda gang på gang. Jeg skrev før preseason begynte hvordan det hele ville utarte seg, og jeg har skammelig rett, og flere med meg.

+2

Link to comment
Share on other sites

Mykje fornuftig i dei siste innlegga her. Eg må innrømme at eg føler meg ganske nedtrykt om dagen sjølv. Men eg har vore Arsenal supporter sidan midten av 70 talet og har såleis opplevd mange oppturar og nedturar med dette laget. For at forumet skal vere ein god plass for meiningsutvekslingar er det viktig at me ikkje blir einsidig negative i kritikken. Ein god konstruktiv debatt er fornuftig tidsfordriv seine haustkveldar, er me heldige så kan me kanskje diskutere eit par nye gode kjøp før overgangsvinuet stenger.

 

Heia Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger å være postiv inntil videre. Første mål er kvalifisering til Champions League, klarer vi det så vil det gi meg en grunn til å fortsette min optimisme. Da kan jeg begynne å glede meg til kampen mot laget jeg hater over alt på jord.

 

Min foreløpige grunn til optimisme er at vi har vist bånnsolide takter defensivt. Til de som sier at Wenger ikke lærer av sine feil, jeg skulle likt å sett deres forklaring på at vi så langt har dominert på defensive dødballer.

 

Bånnsolid keeper og forsvar, det er noe å bygge på. I tillegg er jeg særs fornøyd med Songs spill (om ikke like fornøyd med stemplingen av Barton. Det er forståelig at han fikk lyst, men innimellom må man dessverre styre sine lyster...). Han er den eneste på midtbanen som har vært der han skal være og gjort det han skal gjøre. Jeg syntes opprinnelig synd på ham i kampen mot Udinese, jeg syns hans kolleger på midten surret fælt med posisjoneringen. Med en Wilshere tilbake så blir det nok litt struktur på midtbanen og når midtbanen endelig "sitter" så løsner det nok i angrep også. Jeg syns angrepet vårt lider fælt av at midtbanen ikke har fungert til nå.

 

Blir vi slått ut av Udinese og vi taper for Manu i tillegg så ser jeg nok betydelig mørkere på framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tenke meg at de som føler seg mest 'snytt' er de som har kjøpt sesongkort.

Bilettinntekter opp. Og ikke de lovte spillerkjøpene inn.

Istedet selger vi vår beste midtbanespiller,mens nr 2 er kanskje på vei ut.

 

Problemet mitt er at det er veldig lite å være positiv over akkurat nå.

Har også hatt ufattelig tiltro til Wenger, og har håpt han skal dra den berømmelige

kaninen ut av hatta.

Istedet får jeg bare tomme løfter og lite handling.

 

Wengerfotballen som jeg elsker har jeg sett sporadisk de siste 3 åra.

Akkurat nå minner det mest om et bunnlag.

 

Det som irriterer mest er at det kunne vært løst med et par lure kjøp.

Tenk hva Hazard og Cahill/Jagielka kunne gitt oss.

Nå har jeg ingen tro på at dette skjer. Jeg gidder ikke å tro mer på disse

klassesigneringene som ikke kommer.

Dette blir en tøff sesong hvor vi må stole på det vi har pr dags dato. Håpet er

at noen av ungdommene slår til.

Men Wenger for det meste river seg i håret på sidelinja bidrar ikke det til annet enn

negativitet.

 

Når det gjelder dette med hva Arsenal kan kjøpe og har råd til å lønne så virker det utrolig forvirrende.

Og akkurat det er inntrykket jeg sitter med av Wenger nå. Det virker tafatt.

Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Når man begynner å danse rundt den avguden dere kaller "In Arsene we trust" i en kamptråd der vi har tapt mot det svakeste Liverpool laget på lang tid så er det klar at det blir litt hatsk stemning. Ting blir ikke bedre av at du og andre kommer viftende med pekefingeren og forteller oss hvordan dere mener "ordentlige" supoortere skal tenke. Det er faktisk utrolig provoserende.

 

Det går fint an å kritisere til ein vert blå i trynet, utan at ein av den grunn treng å lage ei hatsk og utriveleg stemning på forumet. Me har alle eit ansvar i så måte, og eg forbeheld meg retten til å påpeike dette. At du kjem trekkjande med peikefinger-argumentet att er ikkje uventa, og det er jo greit å ty til i mangel av andre argument. På den andre sida er det jo slik at om nokon meiner me bør ha det slik her på forumet, er det ikkje stort eg kan gjere med det. Anna enn å seie mi meining.

 

Kva ordentlege og uordentlege supportarar tenkjer og ikkje tenkjer er meg knakande likegyldig. I mitt tilfelle er det ofte slik at det eg skriv er ei redigert utgåve av det eg tenkjer. Det kallast å leggje band på seg, og er ein heilt naturleg og innarbeidd prosess i samkvemet mellom menneska. Eg forstår jo at somme meiner dette er noko stort tull, og at alle til ei kvar tid bør kunne operere utan "filter".

 

Elles får eg berre ta til etteretning at eg i dine auge opptrer provosèrande. Det er likevel ganske sterkt når det kjem frå ein som nyleg klarte å lire av seg fylgjande: "**** ta deg, Arsène. **** ta deg." Antakeleg den største provokasjonen her inne på lange tider.

Link to comment
Share on other sites

Tenk om alle bare kunne være like fornuftige og reflekterte som deg? Tenk om alle egentlig kunne ment det samme som deg. For et diskusjonsforum vi da ville fått. Jeg må bare få lov til å beklage at jeg tar til motmæle mot en virkelighetsfjern mann som ikke klarer å innse hvilken situasjon klubben er i, og som i samme ordlag kritiserer oss som tørr å påpeke at det er noe galt. Jeg er meget spent på å se om denne pila di kommer til å peke oppover, for det har den ikke gjort siden en søndagskveld i Februar.

 

Hilsen mannen bak utrykket "romantiker".

 

Du har fullstendig misforstått intensjon og innhald i mitt innlegg, bevisst eller ubevisst. I tilegg til å ileggje meg meiningar eg ikkje har. Då vert det håplaust å diskutere, så her er det berre å melde pass...

Link to comment
Share on other sites

Du har fullstendig misforstått intensjon og innhald i mitt innlegg, bevisst eller ubevisst. I tilegg til å ileggje meg meiningar eg ikkje har. Då vert det håplaust å diskutere, så her er det berre å melde pass...

Jeg prøver å bevisstgjøre deg på at du skriver på en svært nedlatende måte om oss andre forumister her inne. Slik jeg ser det så er ditt innlegg et forsøk på å belyse andres dumskap i denne tråden, noe du gjør med å blant annet bruke saueflokk-metaforen. Jeg sier ikke at jeg er enig eller uenig i akkurat det, men det handler om hvordan man kommuniserer med mennesker rundt seg. Som Dr. Sheldon Cooper stadig blir fortalt: "You can't walk around telling everyone how stupid they are, because people don't like that". Vi har alle et ansvar for å unngå hat her inne, men jeg ser ikke helt at ditt forsøk hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å bevisstgjøre deg på at du skriver på en svært nedlatende måte om oss andre forumister her inne. Slik jeg ser det så er ditt innlegg et forsøk på å belyse andres dumskap i denne tråden, noe du gjør med å blant annet bruke saueflokk-metaforen. Jeg sier ikke at jeg er enig eller uenig i akkurat det, men det handler om hvordan man kommuniserer med mennesker rundt seg. Som Dr. Sheldon Cooper stadig blir fortalt: "You can't walk around telling everyone how stupid they are, because people don't like that". Vi har alle et ansvar for å unngå hat her inne, men jeg ser ikke helt at ditt forsøk hjelper.

 

+1

 

G.O.A. har holdt på sånn i lengre tid.

Link to comment
Share on other sites

Ein kamptråd med ein meir hatsk og skremmande atmosfære kan eg ikkje hugse å ha vore borti. Nåde den stakkaren som kjem med motforestillingar. Han vert raskt skoten ned, og "romantikar" var vel eit uttrykk som vart nytta lengre oppi tråden. Eg er nok ein av dei naive romantikarane som har klokkartru på at pila vil peike oppover frå neste kamp. Det er mykje betre å være det, enn ein kynisk sytpeis med gode utsikter til eit massivt magesår i overskueleg framtid.

 

Elles registrerer eg at nokon har lese ein kritisk artikkel mot styre og administrasjon. Etter lengre tids hets mot Wenger, har nokon tenkt den tanken at Wenger kanskje jobbar under håplause forhold. Dermed snur heile flokken, og set kursen mot Kroenke & co. Om ein tenkjer seg at dette hadde vore i dyreverda hadde det vore i ein draum å være gjetar for denne gjengen. Alle spring lydig i flokk og brekar på kommando.

Og slik går no dagane..

 

Det var da vakent til oppstuss du lagde med dette relativt diplomatiske innlegget, da :blink:

Du får jo iallefall bekreftet de første setningene i innlegget ditt.

 

I det andre avsnittet peker du på noe som forbløffer meg. Hvordan en hel (eller halv?) verden av Arsenalsupportere viser så lite kildekrittikk at fiendebildet forandres og frustrasjonens utløp skifter retning - bare på grunnlag av ETT blogginnlegg.

 

Jeg synes det er flott at vi får litt rosemaling oppi all svartmalinga, og jeg må si at jeg liker innleggene dine. Både innhold og form. Så nå har jeg blitt en naiv romantiker som liker nynorsk. Det forbløffer meg også :)

 

Ønsker ALLE lykke til på onsdag! Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

I det andre avsnittet peker du på noe som forbløffer meg. Hvordan en hel (eller halv?) verden av Arsenalsupportere viser så lite kildekrittikk at fiendebildet forandres og frustrasjonens utløp skifter retning - bare på grunnlag av ETT blogginnlegg.

 

+1

 

Jeg forbauses over dette hver eneste dag. Det trenger ikke være et blogginnlegg engang, det holder tydeligvis med tweets også, eller facebooksider som ikke en gang er originale...

Link to comment
Share on other sites

Det var da vakent til oppstuss du lagde med dette relativt diplomatiske innlegget, da :blink:

Du får jo iallefall bekreftet de første setningene i innlegget ditt.

 

I det andre avsnittet peker du på noe som forbløffer meg. Hvordan en hel (eller halv?) verden av Arsenalsupportere viser så lite kildekrittikk at fiendebildet forandres og frustrasjonens utløp skifter retning - bare på grunnlag av ETT blogginnlegg.

 

Jeg synes det er flott at vi får litt rosemaling oppi all svartmalinga, og jeg må si at jeg liker innleggene dine. Både innhold og form. Så nå har jeg blitt en naiv romantiker som liker nynorsk. Det forbløffer meg også :)

 

Ønsker ALLE lykke til på onsdag! Go Gunners!

 

+2

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å bevisstgjøre deg på at du skriver på en svært nedlatende måte om oss andre forumister her inne. Slik jeg ser det så er ditt innlegg et forsøk på å belyse andres dumskap i denne tråden, noe du gjør med å blant annet bruke saueflokk-metaforen.

 

Nedlatende måte? Tvert imot! "Good old" treffer helt rent i sin beskrivelse. Det er unektelig mye sutring. Jeg er en av dem som sutrer. Med god grunn, mener jeg selv. Likefullt sutring. Og mer enn noen gang før. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å innrømme dette!

 

I det andre avsnittet peker du på noe som forbløffer meg. Hvordan en hel (eller halv?) verden av Arsenalsupportere viser så lite kildekrittikk at fiendebildet forandres og frustrasjonens utløp skifter retning - bare på grunnlag av ETT blogginnlegg.

 

Jeg synes det er flott at vi får litt rosemaling oppi all svartmalinga, og jeg må si at jeg liker innleggene dine. Både innhold og form. Så nå har jeg blitt en naiv romantiker som liker nynorsk. Det forbløffer meg også :)

 

Saueflokk er en treffende beskrivelse.

 

Jeg tror noe av årsaken til hvorfor ligger i den manglende åpenhet som vises fra klubben vi alle har så kjær. De færreste av oss vet noe som helst av hva som tenkes og gjøres innad i klubben. Vi tørster alle efter å vite bare litt. Og vi flokker oss rundt alt som ligner en oase/innsideinformasjon. Nuvel. Om 8 dager foreligger fasit. Nytt landskap.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å bevisstgjøre deg på at du skriver på en svært nedlatende måte om oss andre forumister her inne. Slik jeg ser det så er ditt innlegg et forsøk på å belyse andres dumskap i denne tråden, noe du gjør med å blant annet bruke saueflokk-metaforen. Jeg sier ikke at jeg er enig eller uenig i akkurat det, men det handler om hvordan man kommuniserer med mennesker rundt seg. Som Dr. Sheldon Cooper stadig blir fortalt: "You can't walk around telling everyone how stupid they are, because people don't like that". Vi har alle et ansvar for å unngå hat her inne, men jeg ser ikke helt at ditt forsøk hjelper.

 

Den nemnte metaforen var uheldig og lite gjennomtenkt. Eg har ikkje noko grunnlag for, eller rett til å insinuere at nokon er dumme. Det er langt betre å halde seg til omgrepet flokkmentalitet. Eit fenomen som har fylgt menneska sidan tidenes morgon, og som har vore heilt avgjerande for deira overleving. Men som i vår tid også gjev seg utslag i t.d. hets av einskildpersonar, mobbing på skulen eller til og med forfylgjing av heile folkegrupper. Det skal seiast at i ein slik samanheng er det som foregår her på forumet heilt uskuldig, sjølv om prinsippet er det same.

 

Sidan du her nyttar omgrepet nedlatande om underteikna er det i alle fall slik at eg befinn meg i godt selskap.

Dette er kva du skreiv om ein nyleg pensjonert forumdeltakar for ei tid attende: -"Vieira04 er utvilsomt en kunnskapsrik mann, med mye fornuftig å bidra med til dette forumet. Det jeg føler feller han er den særs krasse skrivemåten hans og tidvis uheldige, nedlatende tonen han benyttter seg av når han debatterer. Som tidligere nevnt i innlegget føler jeg også at han ikke gidder/evner å se andres synspunkter når debattene heter seg til, og slikt slår sjelden godt an på et diskusjonsforum. En dyktig debattant som kanskje kunne slipt ned albuene litt."

 

Unnskyld meg, men kven er det som opptrer nedlatande her? (I tillegg til å gje seg ut på ein hårreisande personkarakteristikk som ikkje har noko på forumet å gjere.) Steinkasting er ei krevjande øving. Særleg når det singlar i glas rundt ein på alle kantar.

Link to comment
Share on other sites

Det var da vakent til oppstuss du lagde med dette relativt diplomatiske innlegget, da :blink:

Du får jo iallefall bekreftet de første setningene i innlegget ditt.

 

I det andre avsnittet peker du på noe som forbløffer meg. Hvordan en hel (eller halv?) verden av Arsenalsupportere viser så lite kildekrittikk at fiendebildet forandres og frustrasjonens utløp skifter retning - bare på grunnlag av ETT blogginnlegg.

 

Jeg synes det er flott at vi får litt rosemaling oppi all svartmalinga, og jeg må si at jeg liker innleggene dine. Både innhold og form. Så nå har jeg blitt en naiv romantiker som liker nynorsk. Det forbløffer meg også :)

 

Ønsker ALLE lykke til på onsdag! Go Gunners!

 

He, he. Nå er det vel slik at eg gjennom tid har havna kraftig i unåde blant forumets meir radikale krefter. Og då er det jo freistande med ein omkamp og to. Slik er det berre..

 

Sidan du nemner rosemåling og svartmåling, så må det være rom for begge delar. For min del grip eg fatt i det positive. Det er min måte å "overleve" på, for å seie det slik. Men eg nektar ikkje for andres rett til å svartmale, i den grad den mistydinga har festa seg.

 

Elles takkar eg for hyggelege ord. Alltid kjekt med litt støtte innimellom slaga :) Og nynorsken kjempar litt i motvind, så me treng all den støtta me kan få..

 

Ynskjer også ALLE lukke til i morgon. Arsenal er som eit ekteskap med både medgang og motgang. Exit i morgon vil ikkje røyne på forholdet. Tvert om, det står sterkare enn nokon gong.

Link to comment
Share on other sites

Sidan du her nyttar omgrepet nedlatande om underteikna er det i alle fall slik at eg befinn meg i godt selskap.

Dette er kva du skreiv om ein nyleg pensjonert forumdeltakar for ei tid attende: -"Vieira04 er utvilsomt en kunnskapsrik mann, med mye fornuftig å bidra med til dette forumet. Det jeg føler feller han er den særs krasse skrivemåten hans og tidvis uheldige, nedlatende tonen han benyttter seg av når han debatterer. Som tidligere nevnt i innlegget føler jeg også at han ikke gidder/evner å se andres synspunkter når debattene heter seg til, og slikt slår sjelden godt an på et diskusjonsforum. En dyktig debattant som kanskje kunne slipt ned albuene litt."

 

Unnskyld meg, men kven er det som opptrer nedlatande her? (I tillegg til å gje seg ut på ein hårreisande personkarakteristikk som ikkje har noko på forumet å gjere.) Steinkasting er ei krevjande øving. Særleg når det singlar i glas rundt ein på alle kantar.

Kjære deg, du tar jo mitt innlegg ut av kontekts! Dette burde du holde deg for god til. Det innlegget ble mottatt med TAKK av vieira04, og jeg spurte i samme ordlag om jeg kunne motta tips til hvordan jeg kunne forbedre meg som forumist. Det var en del av en helt ærlig og etterhvert vennlig meningsutveksling. Jeg inviterte han til å komme med tilsvarende konstruktiv kritikk med meg. Det er du også velkommen til å gjøre. Jeg sier det jeg mener, og har ikke problemer at andre sier det de mener om meg, dersom det er lagt frem på en saklig måte.

Link to comment
Share on other sites

Nedlatende måte? Tvert imot! "Good old" treffer helt rent i sin beskrivelse. Det er unektelig mye sutring. Jeg er en av dem som sutrer. Med god grunn, mener jeg selv. Likefullt sutring. Og mer enn noen gang før. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å innrømme dette!

Han snakker varmt om hvor takknemlige alle supportere var før og hvor forferdelige alle som ikke opplevde de "tunge åra" i kritt-tiden er. Det er faktisk ganske mange som føler at det er nedlatende.

 

"Jeg er helt sikker på at du da var kritisk, utolmodig og til tider frustrert, når du opplevde dette de første gangene. At du er så gammel at du er i ferd med å miste livsgnisten og orken til å bli oppgitt, skal ikke gå ut over den yngre garde ved at du og flere oldiser skal preike om "gamle dager". Dette er bare en ny versjon av "jeg er en bedre supporter enn deg" diskusjonen som går i endinga her inne. "

Dette uttalte Orakelet som svar til bergkamp tidligere, og jeg tror han treffer spikeren på hodet i forhold til hvordan mange føler det når dinosaurene kommer med pekefingeren sin.

 

Det er ikke "sutrerne" som angriper sine medsupportere hele tida. "Sutrerne" er de mest saklige her inne. De diskuterer Arsenal. Det er derimot et par andre som er svært opptatt av hva ordentlige supportere skal mene eller ikke og de gir gjerne utrykk for det i kamptråder (etter ett tap) for å på den måten fyre opp under når folk har en tendens til å være forbannet i utgangspunktet

Link to comment
Share on other sites

Han snakker varmt om hvor takknemlige alle supportere var før og hvor forferdelige alle som ikke opplevde de "tunge åra" i kritt-tiden er. Det er faktisk ganske mange som føler at det er nedlatende.

 

 

Dette uttalte Orakelet som svar til bergkamp tidligere, og jeg tror han treffer spikeren på hodet i forhold til hvordan mange føler det når dinosaurene kommer med pekefingeren sin.

 

Det er ikke "sutrerne" som angriper sine medsupportere hele tida. "Sutrerne" er de mest saklige her inne. De diskuterer Arsenal. Det er derimot et par andre som er svært opptatt av hva ordentlige supportere skal mene eller ikke og de gir gjerne utrykk for det i kamptråder (etter ett tap) for å på den måten fyre opp under når folk har en tendens til å være forbannet i utgangspunktet

Om jeg bare hadde hatt evnen til å forklare ting så godt som deg Castor!

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Han snakker varmt om hvor takknemlige alle supportere var før og hvor forferdelige alle som ikke opplevde de "tunge åra" i kritt-tiden er. Det er faktisk ganske mange som føler at det er nedlatende.

 

Tok meg bryet med å se gjennom kamptråden. Jeg skjønner ikke hvor du tar det fra. Jeg kan verken se “Good old” nevne “hvor takknemlige alle supportere var før” eller “hvor forferdelige alle som ikke opplevde de “tunge åra” i kritt-tiden er”. Han påpeker at her var mye sutring. En helt korrekt observasjon.

 

Når man begynner å danse rundt den avguden dere kaller "In Arsene we trust" i en kamptråd der vi har tapt mot det svakeste Liverpool laget på lang tid så er det klar at det blir litt hatsk stemning.

 

Dette uttalte Orakelet som svar til bergkamp tidligere, og jeg tror han treffer spikeren på hodet i forhold til hvordan mange føler det når dinosaurene kommer med pekefingeren sin.

 

Det er ikke "sutrerne" som angriper sine medsupportere hele tida. "Sutrerne" er de mest saklige her inne. De diskuterer Arsenal. Det er derimot et par andre som er svært opptatt av hva ordentlige supportere skal mene eller ikke og de gir gjerne utrykk for det i kamptråder (etter ett tap) for å på den måten fyre opp under når folk har en tendens til å være forbannet i utgangspunktet

 

Dinosaur? Pekefinger? Dans rundt avguden “In Arsene we trust”? Virkelig? Er det slik du ser verden/kamptråden?

 

Selv ser jeg en skokk mennesker som bryr seg om Arsenal. Noen edruelige, andre mindre edruelige. Kan hende er det av de fulle folka man skal høre sannheten. Men det betyr likevel ikke at oppførselen deres automatisk står til laud. Tvert imot. Man må regne med at banale utsagn, som sitert under, avstedkommer reaksjoner. Ikke minst med tanke på at man befinner seg på et forum hvis eksistens følger av formålet: “støtte Arsenal i medgang og motgang, samt å fremme interessen for og kunnskapen om Arsenal i Norge”.

 

Faen ta deg Arsene. Faen ta deg

 

Jeg har lovprist Wenger for det han har gjort bra og da tar jeg meg den frihet å be han reise til helvete når han ikke makter å gjøre det han har best beltalt i PL for å gjøre

 

Nuvel. Nå er det ny og langt viktigere kamp!

Link to comment
Share on other sites

Selv ser jeg en skokk mennesker som bryr seg om Arsenal. Noen edruelige, andre mindre edruelige. Kan hende er det av de fulle folka man skal høre sannheten. Men det betyr likevel ikke at oppførselen deres automatisk står til laud. Tvert imot. Man må regne med at banale utsagn, som sitert under, avstedkommer reaksjoner. Ikke minst med tanke på at man befinner seg på et forum hvis eksistens følger av formålet: “støtte Arsenal i medgang og motgang, samt å fremme interessen for og kunnskapen om Arsenal i Norge”.

Når ble oppførsel og en mening det samme?

 

"Faen ta deg Arsene. Faen ta deg"<---- Mening som gjelder Arsenal

"Jeg har lovprist Wenger for det han har gjort bra og da tar jeg meg den frihet å be han reise til helvete når han ikke makter å gjøre det han har best beltalt i PL for å gjøre" <---- Mening som gjelder Arsenal

 

"Ein kamptråd med ein meir hatsk og skremmande atmosfære kan eg ikkje hugse å ha vore borti. Nåde den stakkaren som kjem med motforestillingar. Han vert raskt skoten ned, og "romantikar" var vel eit uttrykk som vart nytta lengre oppi tråden. Eg er nok ein av dei naive romantikarane som har klokkartru på at pila vil peike oppover frå neste kamp. Det er mykje betre å være det, enn ein kynisk sytpeis med gode utsikter til eit massivt magesår i overskueleg framtid." <---- Syting som ikke har noe med Arsenal å gjøre

"Alle spring lydig i flokk og brekar på kommando." <---- Syting som ikke har noe med Arsenal å gjøre

 

Hvem er det som er off topic? Den som syter om Wenger eller han som ikke tåler at han gjør det?

Link to comment
Share on other sites

Tok meg bryet med å se gjennom kamptråden. Jeg skjønner ikke hvor du tar det fra. Jeg kan verken se “Good old” nevne “hvor takknemlige alle supportere var før” eller “hvor forferdelige alle som ikke opplevde de “tunge åra” i kritt-tiden er”. Han påpeker at her var mye sutring. En helt korrekt observasjon.

 

Eg har i ein annan samanheng og ein annan tråd drista meg til å antyde at Arsenal-folket i "kritt-tida" ikkje gjekk i fistel sjølv om dei ikkje fekk servert dessert kvar dag. Vel og merke utan å nytte ord som takksam og forferdeleg. I Castor's bisarre verden er dette å være nedlatande.

 

Til Castor: Eg bestemmer ikkje kva folk skal meine. Eg har berre konstatert at denne kamptråden har ein hatsk og utriveleg atmosfære, og stilt spørsmål om me ikkje alle har eit ansvar for å unngå det. (Noko til og med din kampfelle og våpendragar Verminator5 har erkjent.) Dette er visstnok også å være nedlatande, i tillegg til å være syting, og det er i det heile tatt umogleg å føre ein sakleg diskusjon med saklege argument utan at du opplever det som nedlatande. Noko som tyder på at du må ha ein rimeleg spesiell definisjon av ordet. Heile argumentasjonen din verkar oppkonstruert, der du set merkelappar på folk og sidan dreg det ut i det absurde. Om du i så måte er representativ for dessert-generasjonen er det grunn til å være uroleg.

 

Helsing stolt dinosaur,

klar for Champions League.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...