Jump to content

2011.08.20 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

602o.png 676r.png

 

Arsenal vs Liverpool

Barclays Premier League

Emirates Stadium

Lørdag, August 20.08.2011 13:45

 

Rett fra kvalifisering til Champions League, til en storkamp mot Liverpool i ligaen. Bortelaget har gjort mange kjøp i sommer og har et spennende lag på gang, mens Wenger & co sliter med mange skader og suspensjoner og må nok stille et svært redusert lag på Emirates til helga. Det skal dog nevnes at det er 11 år siden Liverpool vant i Nord-London mot oss, og vi har ikke gått målløse av banen mot de røde siden 2005/06-sesongen. Kan bli en veldig åpen og morsom fotballkamp dette.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Vi kommer til og få det tøft her, men vi har statistikken bak oss, Liverpool har aldri tatt 3 poeng på Emirates. Var en tur innom Liverpool forumet, og alle var ikke sikre på at det var noe fordel at vi hadde skader, de tenkte at det var verre med spillesugne, ballsikre unggutter. Setter opp et lag senere.

Link to comment
Share on other sites

Blir tøft når vi har flere spillere ute med skade. Og med en samme oppvisning som mot Udinese, så tror jeg Liverpool er mer effektive og har en bedre sjanse til å vinne. Jeg er redd for at dette blir en 1-1 kamp. Og det er det siste vi trenger nå, skal vi henge med fra start.

Uavgjort er til å leve med.

Tap trenger vi ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wilshere er tilbake så ser jeg ikke noen grunn til at vi ikke skal kunne ta 3 poeng. Jeg tror Frimpong kan "ta" Song rollen med glans, og med Ramsey i en ren kreativ rolle uten større defensivt ansvar kan det bli bra. Forsvaret har vist seg bra, men selvsagt et spørsmålstegn med venstre-back uten Gibbs. Angrepet med Arsshavin, RVP og Walcott er vel også rimelig bra.

 

Men nå har vi selvsagt ikke rom for flere skader, skal vi kunne ta særlig med poeng fremover.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wilshere er tilbake så ser jeg ikke noen grunn til at vi ikke skal kunne ta 3 poeng. Jeg tror Frimpong kan "ta" Song rollen med glans, og med Ramsey i en ren kreativ rolle uten større defensivt ansvar kan det bli bra. Forsvaret har vist seg bra, men selvsagt et spørsmålstegn med venstre-back uten Gibbs. Angrepet med Arsshavin, RVP og Walcott er vel også rimelig bra.

 

Men nå har vi selvsagt ikke rom for flere skader, skal vi kunne ta særlig med poeng fremover.

 

Wilshere er ikke tilbake. Det betyr:

 

Szszesny

Sagna - Koscielny - Schil... (Djourou skadet) - Vermaelen (Gibbs og Traore skadet)

Frimpong (Song skadet) - Ramsey (Wilshere skadet)

Walcott - Arshavin (Rosicky skadet) - Van Persie

Chamack

 

Har jeg glemt noe? Og har vi en bedre lagoppstilling for Liverpool-kampen?

Link to comment
Share on other sites

Hvis Frimpong starter, så garanterer jeg rødt kort før pause

 

Trodde ikke Frimpong var den typen. Han ser ut til å bruke musklene sine på en hensiktsmessig måte. Lovende kar! Jeg er mer usikker på den som blir makkeren hans.

Vi trenger to spillere som kan ivareta de defensive oppgavene på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er ikke tilbake. Det betyr:

 

Szszesny

Sagna - Koscielny - Schil... (Djourou skadet) - Vermaelen (Gibbs og Traore skadet)

Frimpong (Song skadet) - Ramsey (Wilshere skadet)

Walcott - Arshavin (Rosicky skadet) - Van Persie

Chamack

 

Har jeg glemt noe? Og har vi en bedre lagoppstilling for Liverpool-kampen?

 

Jaja 2 kamper spilt. Begge venstrebackene skadet. 2 - 3 midtbanespillere skadet. 2 spillere utestengt i 3 kamper. Fab vekke og sannsynligvis Nasri også....

Vi topper heile driden med Seb i forsvaret mot Pool og kanskje Chamakh på topp. Her trenger vi hjelp fra oven....

 

Og Wenger finner ikke bedre spillere på markedet?

Håper på uavgjort her.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er ikke tilbake. Det betyr:

 

Szszesny

Sagna - Koscielny - Schil... (Djourou skadet) - Vermaelen (Gibbs og Traore skadet)

Frimpong (Song skadet) - Ramsey (Wilshere skadet)

Walcott - Arshavin (Rosicky skadet) - Van Persie

Chamack

 

Har jeg glemt noe? Og har vi en bedre lagoppstilling for Liverpool-kampen?

Dansken istedet for Chamakh er vel hakket bedre. Kanskje Hendersen inn på venstre back da jeg IKKE vil ha Squil her.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt vi greier å stille lag til denne:

 

-------------WS-----------------

 

Jenkinson---TV---Kochielny--Sagna

 

----Frimpong----Ramsey-----------

 

Walcott---Arshavin---Chamberlain

 

------------RVP-----------------

 

Eller denne:

 

-------------WS-----------------

 

Jenkinson---TV---Kochielny--Sagna

 

----Frimpong----Lansbury---------

 

Walcott----Ramsey-------Arshavin

 

------------RVP-----------------

 

Det mest usikre her synes jeg uansett blir Jenkinson, men tror det blir bedre å la han spille på høyre og Sagna på venstre.. Håper Gibbs eller Traore blir klar. Ser uansett ut som Chamberlain for din debut i kampen uansett om det er som innhopp eller start

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror og forventer at Squillaci starter og Vermaelen spiller venstreback i denne kampen. Alt annet ville overraske meg.

 

Er det noen som vet noe om Traores skade? Hvis han kunne være så vennlig å bli frisk så kunne vi fortsatt med stopperparet som har fungert meget godt så langt i år.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

 

Sagna - Squillaci - Koscielny - Vermaelen

 

Frimong - Ramsey

 

Oxlade-Chamberlain - v. Persie - Arshavin

 

Walcott

 

Tenkte jeg bare skulle sette opp et urealistisk lag. Kan gjerne slenge innpå Miyaichi istedetfor OC eller Arshavin også. I det minste ville vi fått 100% innsats og mye engasjement i så fall :P

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

 

Sagna - Squillaci - Koscielny - Vermaelen

 

Frimong - Ramsey

 

Oxlade-Chamberlain - v. Persie - Arshavin

 

Walcott

 

Tenkte jeg bare skulle sette opp et urealistisk lag. Kan gjerne slenge innpå Miyaichi istedetfor OC eller Arshavin også. I det minste ville vi fått 100% innsats og mye engasjement i så fall :P

Er vel ikke helt urealistisk.

Men blir vel RvP alene på topp og Walcott på midten.

Uklokt ikke å spille med Koscielny og Vermaelen i midten.

Link to comment
Share on other sites

Oppfordring: De som skal på Emirates mot Liverpool oppfordres til å ta med fotballsko. Bare i tilfelle vi får nye skader.

 

http://anotherarsenalblog.blogspot.com/2011/08/dont-forget-your-boots.html

Jeg skal dit, og selvom en fra tribunen skal bli plukket ut vil det nok være 20.000 menn med ølmage og en kondis som holder til å gå fram og tilbake til kampen som vil ut ! :P

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke helt urealistisk.

Men blir vel RvP alene på topp og Walcott på midten.

Uklokt ikke å spille med Koscielny og Vermaelen i midten.

 

Regner med det blir RvP på topp jeg også, men syntes det er litt synd at han til tider blir så isolert der oppe at han trekker veldig dypt for å bli involvert i spillet og derfor er sjeldent inne i boksen når innlegg o.l. kommer.

 

Når det gjelder å spille Koscielny og Vermaelen sammen i midten så er jeg enig i at det er uklokt å skille de. Er dog usikker på hva som er verst: Jenkinson på venstreback eller Squillaci på midtstopperplass? Når jeg tenker meg om så er det helt klart verst med Squillaci på midtstopperplass :P

 

Ser veldig gjerne dette laget (litt mer realistisk denne gangen såfremt Miyaichi er klar for spill):

 

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Jenkinson

 

Frimpong - Rosicky/Ramsey

 

Walcott - Arshavin - Miyaichi

 

v. Persie

 

Arshavin sentralt med to av de raskeste spillerene i England på hver side med en av verdens aller beste spisser på topp burde skape litt problemer for Liverpool. Når det gjelder plassen ved siden av Frimpong håper jeg at Rosicky starter fremfor Ramsey som jeg ikke syntes har vært noe særlig hittil, men begge to er veldig jevne og vil trolig ikke gjøre stor forskjell når det gjelder kvalitet. Foretrekker dog Rosicky grunnet hans erfaring og at han kanskje vil holde Frimpong mer i sjakk enn hva Ramsey vil gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig at Nasri spiller denne kampen? Skulle hvert fall trodd det utifra Bacary Sagnas intervju med Arsenal Player etter Udinese-kampen.

 

Vel ifølge nærmest alle medier og twitter rykter så skal han på medical i løpet av i dag/morgen. For min del regner jeg han for så godt som borte..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...