Jump to content

2011.08.20 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

Downing er en venstrebent spiller som spiller på høyre. Jenkinson er en høyrebent spiller som spiller på venstre. Altså vil Downing trekke inn i banen hvor Jenkinson vil kunne bruke høyrebeinet sitt. Tror han ville slitt langt mer mot en naturlig høyrebent spiller som hele tiden ville ha tvunget han over på venstrebeinet.

Han spiller på venstrekanten også. Er vel mer sannsynlig at han spiller på venstre, ettersom Liverpool ikke har noen andre som er naturlig venstrekant. De har imidlertid mange høyrekanter.

 

Og nå snakket vi om et scenario hvor Jenkinson spiller høyreback og Sagna er flyttet over.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Han spiller på venstrekanten også. Er vel mer sannsynlig at han spiller på venstre, ettersom Liverpool ikke har noen andre som er naturlig venstrekant. De har imidlertid mange høyrekanter.

 

Og nå snakket vi om et scenario hvor Jenkinson spiller høyreback og Sagna er flyttet over.

 

Hvis han spiller på venstrekanten er det bare et pluss for oss siden han er langt dårligere på venstre enn høyre. Mange høyrekanter er vel litt overdrevet. Er vel egentlig bare Downing de har som er en ordentlig kantspiller sammen med Maxi? Henderson er jo en sentral midtbanespiller mens Kuyt er spiss.

 

Og som de andre er jeg enige i at Sagna skal beholdes på høyre og det var derfor jeg snakket om Jenkinson på venstrebacken med en mulig Downing som motstander :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært sjelden sterk i troen og forsvart Wenger i alle mulige situasjoner, nå begynner jeg imidlertid å vakle litt i troen...hvis vi ikke erstatter Cesc før 1.september er jeg livredd for at vi ikke blir med å kjemper i toppen denne sesongen.

Vår midtbane er alldeles for svak for tiden og Wilshere alene klarer ikke å rette opp dette, jeg har imidlertid troen på at vår eminente manager ser det samme som meg og handler inn en offensiv kreativ spiller innen fristen, mitt soleklare valg er Eden Hazard, maken til talentfull spiller har jeg ikke sett siden jeg så Diego Maradona for første gang.

Han har alle forutsetninger for å bekle rollen som den offensive, kreative delen av vår midtbane, og er slett ikke avhengig av å spille ving som mange later til å tro.

I tillegg ønsker jeg en habil stopper, her gjør sikkert Scott Dann nytten, men selvfølgelig er Cahill og Jagielka også meget gode alternativer.

Jeg ser imidlertid at Vermaelen og Koscielny kommer til å bli et voldsomt stopperpar, og da trenger vi egentlig en back-up-løsning slik at vi slipper å bruke Squillaci.

 

Mot pool ønsker jeg meg:

 

Szczesny

Jenkinson-Koscielny-Vermaelen-Sagna

Frimpong-Ramsey

Walcott-Nasri-Arshavin

van Persie

 

Jeg er redd for at vi på nytt må stole på vårt solide stopperpar...det kan gå mot en ny kjedelig 0-0 kamp, men jeg er også redd for at Wenger velger å bruke Vermaelen som venstreback og dermed bryte samarbeidet mellom våre stoppere, måtte Gud forby!!!!

Det har vært uvanlig stille fra den kanten i sommer. Godt å se at du er i live. Det at du gjør "comeback" med en slik uttalelse gir meg nesten bakoversveis! Ser frem til en høst med heftige debatter arshavin.

 

Laget ditt ser slettes ikke ille ut med tanke på spillerne vi har tilgjengelig. Dog lurer jeg på om det er nødvendig å ha med en demotivert sutrekopp sentralt i vårt angrep. Gidder han å yte et eneste spark på ballen for oss? Her tror jeg det kunne vært spennende å slippe til en energisk og spillersugen Henri Lansbury, kanskje på kant med din navnebror i midten.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært uvanlig stille fra den kanten i sommer. Godt å se at du er i live. Det at du gjør "comeback" med en slik uttalelse gir meg nesten bakoversveis! Ser frem til en høst med heftige debatter arshavin.

 

Laget ditt ser slettes ikke ille ut med tanke på spillerne vi har tilgjengelig. Dog lurer jeg på om det er nødvendig å ha med en demotivert sutrekopp sentralt i vårt angrep. Gidder han å yte et eneste spark på ballen for oss? Her tror jeg det kunne vært spennende å slippe til en energisk og spillersugen Henri Lansbury, kanskje på kant med din navnebror i midten.

Nå er jeg spent: Bortsett fra at fansen har stemplet Nasri som en demotivert sutrekopp så har jeg fortsatt tilgode å se en eneste uttalelse fra mannen selv bortsett fra "don`t belive what the medias tell you". Kan du komme med noen eksempler på uttalelser eller oppførsel som vitner om dette?

At Nasri venter med å skrive kontrakt betyr vel ikke på noen måte at han sutrer eller ikke er motivert? Når Fabregas i ettertid forteller at han fikk munnkurv av styret så kan man vel anta at dette også gjelder Nasri? Jeg skjønner stadig ikke hvorfor fansen skal gjøre han til syndebukk for noe som enda ikke er skjedd. Det som ødelegger mest for Arsenal per nå er ikke Wenger eller spillerne, men fansen som har bestemt seg for å ta alt og alle i klubben. Syns det er helt håpløst og 95% media og "blogg"skapt hysteri som alle tar for sannheter.

DD gir et meget godt intervju i BBC i dag, anbefaler alle å lese det. Det vil kanskje få enkelte til å tenke seg om to ganger før de igjen hyler ut i sin uforstand. -Det siste er ment som en generell kommentar og ikke rettet mot deg spesifikt.

 

Når det gjelder kampen i morgen så er det store spørsmålet hvem Kuyt eller Henderson skal møte på vår venstre kant-hvis man tar utgangspunkt i hjemmekampen mot Sunderland sist. Vi kunne nok klart oss med en vaskekone mot Henderson så svak som han var, mens mot Kuyt trenger man en som kan følge løpene hans. Driblinger vil ikke forekomme så det trenger man ikke bekymre seg for. Tror det er langt viktigere å ta ut i senter hvor Suarez og Carroll nok danner spisspar. Førstnevnte var god i 60 minutter forrige uke, deretter sluknet han fullstendig. Carroll er kun farlig i skuddsektor og i lufta. Han er så treg at gjennombrudd ikke er et tema. Koscy og Vermaelen er nok de beste til å matche ham både langs bakken og i lufta og jeg håper de starter sammen bak. Sagna bør ta ut Downing som hadde et raid forrige uke ellers var han helt usynlig.

Adam og Lucas kan starte på midten og kun sistnevnte var i stand til å forsvare seg. Adam var feilplassert i 90% av tiden og er grusomt treg. Bør kunne spilles rundt til en hver tid og uansett hvem vi stiller med på midten bør vi være dem fullstendig overlegne. Nøkkelen er å unngå dødballer i mot, der er han ekstremt sterk.

Bak klarer ikke Agger og Carra å samarbeide. De gjør elementære tellefeil hele tiden og litt bevegelse skaper panikk. Trodde ikke det jeg så mot Vif-B, men alt ble bekreftet mot Sunderland. De har ikke struktur eller noe form for pressledd. Alle faller ned og det er en hel mengde spillere i mølje rundt egen 16-meter. Det var to pass og rett gjennom enten mellom back og stopper eller mellom stopperene. Hvis de ikke har korrigert dette så bør det være en drøm for Nasri og vP som begge er ekstremt gode på denne type spill. På vestre back gjorde Enrique en grei debut, men var med offensivt en gang (på hjemmebane!). På høyre Flannigan som Seb Larsson herjet med akkurat som han ville. Der bør Arshavin kunne lage ekstremt mye røre.

 

Jeg er optimist og tipper en grei seier i morgen. Vil se dette laget;

 

Szcz

Sagna, Koscy, Vermaelen, Jenkinson

Ramsey,Frimpong, Nasri

Walcott, vP, Arshavin

 

Da kan Jenkinson kun konsentrere seg om det defensive og la Nasri og Arshavin ta seg av overlappene og kryssingen på venstre siden.

Link to comment
Share on other sites

Her må Samir starte! Som RP7 korrekt påpeker så har vi liten dekning for å påstå både det ene og andre om Nasris holdninger, og med så mye personell skadet og suspendert ville det være galskap å utelate en av våre beste spillere. Nasri er Arsenal-spiller, og det må både han og vi forholde oss til.

 

Med Jenkinson og Frimpong allerede i elleveren så ville det også etter min mening være dristig å starte med Miyaichi og/eller Lansbury. Det får holde med to spillere som blottet for erfaring på toppnivå. Ser heller ikke behovet for japaneren i denne kampen da både Shava og Walcott er fit. I tillegg er RvP i stand til å spille på flanken, og vi har både Chamakh og Bendtner å velge blant i RvP-rollen. Så får det heller være at den ene er ute av form og at den andre på vei bort. Her trengs det erfaring.

 

Mitt lag(4-3-3-):

 

WS- Sagna, Vermaelen, Kos, Jenkinson- Frimpong, Ramsey, Nasri- Theo, RvP, Arshavin

 

 

Med unntak av et svært usikkert kort i Jenkinson og en Frimpong som til tross for gode innhopp må beskrives som en fremtvunget risiko så er dette et lag som burde gi Pool vanskelige arbeidsforhold. Allikevel, vi burde vært så utrolig mye bedre stilt foran årets første hjemmekamp i PL.

Link to comment
Share on other sites

Syns også Nasri bør starte,vi trenger kreativiteten hans nå.

 

Ellers blir det spennende å se en kjøpeglad manager mot en sparsommelig.

Jeg for min del er glad for at f,eks Wenger ikke har brukt 200 mill på

en spiller som Henderson. Carroll og Downing er også dyre spillere.

Så spørs det om disse 3 kan løfte pool laget til nye høyder.

Jeg er litt skeptisk.

 

Når det er sagt håper jeg Wenger finner et par solide forsterkninger til laget.

Jeg mener stallen nå er for tynn og mangler rutine.

 

Dette kan bli en neglebitende affære. Kan Arsenal overaske positivt idag.

Jeg håper det,men frykter en 0-0 kamp idag.

Link to comment
Share on other sites

Syns også Nasri bør starte,vi trenger kreativiteten hans nå.

 

Ellers blir det spennende å se en kjøpeglad manager mot en sparsommelig.

Jeg for min del er glad for at f,eks Wenger ikke har brukt 200 mill på

en spiller som Henderson. Carroll og Downing er også dyre spillere.

Så spørs det om disse 3 kan løfte pool laget til nye høyder.

Jeg er litt skeptisk.

 

Når det er sagt håper jeg Wenger finner et par solide forsterkninger til laget.

Jeg mener stallen nå er for tynn og mangler rutine.

 

Dette kan bli en neglebitende affære. Kan Arsenal overaske positivt idag.

Jeg håper det,men frykter en 0-0 kamp idag.

 

La oss håpa. at det viser seg at 720 mill på disse tre ikke gjør at Liverpool blir i stand til å skape trøbbel for Arsenal. Hvem som spiller venstreback i dag, vil nok være svært avgjørende for Arsenal. Om forsvarsrekka klarer seg like godt som mot Newcastle, og Arsenal klarer å komme seg litt lengre frem på banen enn midt på Liverpools halvdel, ja da tror jeg vi kan få se hva som bor i dette Arsenallaget. Gleder meg stort til dagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

Guest ProudGooner

Ai ai ai.....

Det eneste håpet er vel at Liverpool undervurderer.

Her er laget jeg vil se:

Scszesny

 

Sagna

Vermaelen

Koscielny

Jenkinson

 

Frimpong

Ramsey

 

Walcott

Nasri

Arshavin

 

V. Persie

 

Dette tror jeg ikke er godt nok, i tilegg så vil jeg ikke se Nasri i laget, siden han tross alt vil bort. Vi så jo under Emirates Cup at han helt klart har tankene andre steder. Men, vi har da overrasket før vi. Men, kan vi virkelig gjøre det igjen?

TIPS: 0-2(Suarez, Downing)

Link to comment
Share on other sites

For min del så tykkjer eg at 720 mill for desse tre er galskap. Då har eg meir sans for gnetabogen som tross alt har prinsipper vedrørende pengeforbruk på nye spelarar. Største problemet med gnetabogen (Wenger) er at han har kjøpt for mykje ungt i år og såleis ikkje har tilfredstiillande dekning på viktige plassar (back, defensiv midtbane og angrep). Det blir rett og slett for tynt, stiller me med Jenkinson på back med den erfaringen han har så kan det bli hektisk på den sida. Han var litt ute å sykla mot Udinese og noko anna kan ein ikkje forvente heller. Liverpool vil nok utfordre Arsenal sine svake punkt og dei kan det blir eit par av i dag. Dette blir ekstremt spennande og vinn me denne kampen så skal me vere svært nøgde.

 

Liverpool stiller truleg slik:

1313437489220266.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg spent: Bortsett fra at fansen har stemplet Nasri som en demotivert sutrekopp så har jeg fortsatt tilgode å se en eneste uttalelse fra mannen selv bortsett fra "don`t belive what the medias tell you". Kan du komme med noen eksempler på uttalelser eller oppførsel som vitner om dette?

At Nasri venter med å skrive kontrakt betyr vel ikke på noen måte at han sutrer eller ikke er motivert? Når Fabregas i ettertid forteller at han fikk munnkurv av styret så kan man vel anta at dette også gjelder Nasri? Jeg skjønner stadig ikke hvorfor fansen skal gjøre han til syndebukk for noe som enda ikke er skjedd. Det som ødelegger mest for Arsenal per nå er ikke Wenger eller spillerne, men fansen som har bestemt seg for å ta alt og alle i klubben. Syns det er helt håpløst og 95% media og "blogg"skapt hysteri som alle tar for sannheter.

DD gir et meget godt intervju i BBC i dag, anbefaler alle å lese det. Det vil kanskje få enkelte til å tenke seg om to ganger før de igjen hyler ut i sin uforstand. -Det siste er ment som en generell kommentar og ikke rettet mot deg spesifikt.

Han har i følge sin landslagssjef vært i forhandlinger med Manchester United. Smak litt på den setningen. Det ser ut til å ha stagnert og derfor har han gått videre til lavmålsmøkka Manchester City. Forhandlingene er visstnok inne i avsluttende faser. (http://www.skysports.com/story/0,,11670_7111320,00.html). Det tyder vel kraftig på et motivasjons problem? Det er nå slik jeg tolker det.

 

Når det kommer til sutringen hans så henviser jeg til hans twitter-konto.

Link to comment
Share on other sites

Ai ai ai.....

Scszesny

 

Sagna

Vermaelen

Koscielny

Jenkinson

 

Frimpong

Ramsey

 

Walcott

Nasri

Arshavin

 

V. Persie

 

Mer enn bra nok. Sunderland klarte uavgjort, så hvorfor kan ikke vinne hjemme.

Med fart og et publikum som støtter laget gjennom hele kampen.

Link to comment
Share on other sites

Han har i følge sin landslagssjef vært i forhandlinger med Manchester United. Smak litt på den setningen. Det ser ut til å ha stagnert og derfor har han gått videre til lavmålsmøkka Manchester City. Forhandlingene er visstnok inne i avsluttende faser. (http://www.skysports.com/story/0,,11670_7111320,00.html). Det tyder vel kraftig på et motivasjons problem? Det er nå slik jeg tolker det.

 

Når det kommer til sutringen hans så henviser jeg til hans twitter-konto.

Det stemmer ikke. At United har forhørt seg om Nasri og kontaktet hans agent betyr ikke at han har vært i forhandlinger med dem. Nasri har ikke lov til å forhandle med noen og alle kontakt må godkjennes av klubben så lenge han har mer enn 6 månder igjen av kontrakten. Det er nøyaktig det samme med City. Hvis det har vært forhandlinger så er det fordi klubben har godkjent det og ingenting annet. Dette er fullstendig misforstått.

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer ikke. At United har forhørt seg om Nasri og kontaktet hans agent betyr ikke at han har vært i forhandlinger med dem. Nasri har ikke lov til å forhandle med noen og alle kontakt må godkjennes av klubben så lenge han har mer enn 6 månder igjen av kontrakten. Det er nøyaktig det samme med City. Hvis det har vært forhandlinger så er det fordi klubben har godkjent det og ingenting annet. Dette er fullstendig misforstått.

Jeg beklager uheldig ordvalg, men det er da Arsenal som har vært i forhandlinger med de to manchester klubbene. Tror du det hadde skjedd dersom Nasri hadde vært strålende motivert for å spille for oss? Nei. Da hadde han signert ny kontrakt i våres. Det faktum at ingen kontrakt er inngått er for meg bevis nok for at han ikke er 100% motivert for å spille for klubben vår. Det er en ære å spille for AFC og dersom han hadde vært inneforstått med den æren hadde han signert på flekken. Dessverre er det andre ting som motiverer Nasri om dagen, hypotetiske pokaler og masse penger. Forståelig nok for en franskmann uten tilknytning til noen engelske klubber, men kom ikke her å si at Nasri er motivert for å spille for oss. Det blir forøvrig veldig spennende å se hvordan innsatsen hans er i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Laget iflg. VG:

 

13 Wojciech Szczesny

3 Bacary Sagna

6 Laurent Koscielny

5 Thomas Vermaelen

25 Carl Jenkinson

14 Theo Walcott

26 Emmanuel Frimpong

23 Andrei Arshavin

16 Aaron Ramsey

15 Alex Oxlade-Chamberlain

10 Robin van Persie

Det er feil. Team to play Liverpool: Szczesny, Sagna, Vermaelen, Koscielny, Jenkinson, Frimpong, Ramsey, Nasri, Arshavin, Walcott, Van Persie.

 

 

Liverpools lag: Reina, Kelly, Enrique, Agger, Carragher, Lucas, Adam, Henderson, Downing, Carroll, Kuyt. Overraskende at Suarez benkes..

Link to comment
Share on other sites

Ser meir normalt ut ja, blir vel endra på VG live etterkvart. Ville vore tøft med Oxlade-Chamberlain fra start alt no.

Tror Jenkinson faar det knallhardt i dag. Pool fokuserer sikkert paa hans side uansett om det er den ene eller den andre.

En annen som faar det toeft er Nasri. Haaper han blir, signerer ny kontrakt og alt som er sagt/skjedd blir glemt, men det er nok ikke mange som tror det gaar den veien. Utrolig talent som hoerer hjemme i AFC. Om han ikke faar en rimelig ok mottagelse i dag er han ett steg naermere City. Jeg haaper til the bitter end....

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager uheldig ordvalg, men det er da Arsenal som har vært i forhandlinger med de to manchester klubbene. Tror du det hadde skjedd dersom Nasri hadde vært strålende motivert for å spille for oss? Nei. Da hadde han signert ny kontrakt i våres. Det faktum at ingen kontrakt er inngått er for meg bevis nok for at han ikke er 100% motivert for å spille for klubben vår. Det er en ære å spille for AFC og dersom han hadde vært inneforstått med den æren hadde han signert på flekken. Dessverre er det andre ting som motiverer Nasri om dagen, hypotetiske pokaler og masse penger. Forståelig nok for en franskmann uten tilknytning til noen engelske klubber, men kom ikke her å si at Nasri er motivert for å spille for oss. Det blir forøvrig veldig spennende å se hvordan innsatsen hans er i kveld.

Jeg aner ingenting om motivasjonen hans på lik linje med alle andre her inne. Men, i stedet for å hevde det ene eller det andre så avstår jeg fra å kommentere det. Mine eventuelle påstander om at han er ekstremt motivert hadde vært akkurat like feilaktige om at han er umotivert av den enkle grunn at vi ikke vet. "Bloggere" verden over derimot...

Link to comment
Share on other sites

PL's mest uerfarne benk vi har i dag? Fabianski, Oxlade-Chamberlain, Ryo, Miquel, Chamakh, Lansbury, Bendtner. Bortsett fra kanskje Ryo og Oxlade-Chamberlain er det ingen som kan komme inn og virkelig gjøre en forskjell.

 

Forøvrig ingen Squillaci i troppen i dag heller? Er han forhåpentligvis langt langt langt langt ute i kulden?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...