Jump to content

2011.08.20 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

Vel ifølge nærmest alle medier og twitter rykter så skal han på medical i løpet av i dag/morgen. For min del regner jeg han for så godt som borte..

Jepp, men er ikke første gang at mange melder dette, + nå er det vel gått over 24 timer siden BBC meldte at han 'kan bli klar for City i løpet av 24 timer'.

 

Jeg håper fortsatt at han drar, men stusset litt på det intervjuet med Sagna.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Jepp, men er ikke første gang at mange melder dette, + nå er det vel gått over 24 timer siden BBC meldte at han 'kan bli klar for City i løpet av 24 timer'.

 

Jeg håper fortsatt at han drar, men stusset litt på det intervjuet med Sagna.

 

Postet noen quotes i Samir Nasri tråden, men det virker som om han nå er i Manchester og at det kun er et spørsmål om tid.

 

Hvilket intervju med Sagna? På Arsenal Player?

Link to comment
Share on other sites

Ja, han sa at han håpet Nasri skulle være tilbake mot Liverpool. ;)

 

For meg virket det som om han først måtte tenke over litt hva han skulle si når Nasri ble nevnt og at han egentlig ikke kunne si så mye annet, men det er nå min tolkning :P

 

Kan jo også hende at situasjonen endret seg mens Arsenal spilte mot Udinese også og spillerene vet nødvendigvis ikke så altfor mye om kontraktsituasjoner o.l. i forhold til hva supporterne gjør heller :P

Link to comment
Share on other sites

skade oppdateringer foran Pool

 

Djourou kan bli fit, mens Gibbs er ute i 10-12 dager.. Det vil si både Liverpool og Udinese :huh: med vår flaks sikkert United også..

Men da er det jo meget viktig at Traore er skadefri, noe han ikke er. Han og Rosicky skal gjennom tester før kamp. Krysser alt som er i og på kroppen for at Traore skal blir frisk. Orker ikke tanken på Jenkinson mot Downing..

 

Jack hadde vi sårt trengt, men rekker dessverre ikke kampen.. Makes great progress tho

Link to comment
Share on other sites

Team news: Gibbs, Djourou, Traore, Rosicky

 

Så Rosicky, Traoré og Djourou blir muligens klare til kampen. Wilshere og Gibbs er som tidligere sagt ute. Gibbs er ute i 10-12 dager ifølge Wenger mens Wilshere muligens blir klar til United kampen..

 

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Traoré

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Arshavin - Miyaichi

 

v. Persie

 

Av de tilgjengelige spillerene må jeg si at dette må være laget jeg aller helst vil se.

Link to comment
Share on other sites

Team news: Gibbs, Djourou, Traore, Rosicky

 

Så Rosicky, Traoré og Djourou blir muligens klare til kampen. Wilshere og Gibbs er som tidligere sagt ute. Gibbs er ute i 10-12 dager ifølge Wenger mens Wilshere muligens blir klar til United kampen..

 

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Traoré

 

Frimpong - Ramsey

 

Walcott - Arshavin - Miyaichi

 

v. Persie

 

Av de tilgjengelige spillerene må jeg si at dette må være laget jeg aller helst vil se.

 

Er det noen som har sett noe av denne lille japaneren vaar mot skikkelig motstand? Eller baseres uttak/optimisme paa Wenger's uttalelser?

Har kun sett glimt fra tiden i Feyenoord selv.

 

Selv lurer jeg paa om dette kunne vaert en kamp for Lansbury. Engelsk, agressiv og med hjerte. Arshavin ut til venstre.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har sett noe av denne lille japaneren vaar mot skikkelig motstand? Eller baseres uttak/optimisme paa Wenger's uttalelser?

Har kun sett glimt fra tiden i Feyenoord selv.

 

Selv lurer jeg paa om dette kunne vaert en kamp for Lansbury. Engelsk, agressiv og med hjerte. Arshavin ut til venstre.

 

Så og si alle rundt klubben er meget meget fornøyde med Miyaichi. De omtaler han som et av verdens aller største talenter og jeg er temmelig sikker på at han vil bidra langt mer på kanten enn hva Arshavin vil.

 

Arshavin må spille sentralt rett og slett. Lansbury kan for min del gjerne heller spille ved siden av Frimpong enn Ramsey som jeg syntes har vært veldig svak.

 

Én ting er jeg hvertfall veldig klar på og det er at det trengs en offensiv kreativ spiller i Cesc-rollen og det er egentlig kun 3 spillere i klubben som spiller den med glans (gjorde hvertfall) og det er van Persie, Arshavin og Wilshere. Wilshere er ute mens Arshavin har nærmest ikke spilt noe særlig hittil og har aldri spilt i sin favorittposisjon i Arsenal for å være ærlig og da beholder vi fortsatt den fantastiske van Persie på topp.

Link to comment
Share on other sites

Frimpong og Lansbury på midtbanen i en storkamp mot Liverpool. Og forrige sesong hadde vi PLs beste midtbane. :lol:

 

Blir bare mer og mer irritert på Song nå tbh.

Det er Wenger du bør rette din frustrasjon mot. Det er han som har solgt unna den gode midtbanen uten å forsøke å gjenoppbygge den.

 

Over til kampen så tror jeg den kan bli 90 minutter med lidelse. Vi har manglet trøkk og energi i spillet vårt, og det er vel det som kjennetegner Liverpool under Daglish. Nå skal det sies at de var langt fra imponerende i serieåpningen, så vi kan jo håpe at dette laget fortsatt ikke er synkronisert. Vi har mange unge spillere som jeg forventer mye av denne sesongen, og fra de ønsker jeg å se 100% innsats, slik at de etablerte førstelagsspillerne kjenner pusten deres i nakken. Håper på følgende lag:

 

WS

 

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Traore

 

Frimpong-Ramsey

 

Walcott-Arshavin-Lansbury

 

RvP

 

Jeg hadde neimen meg ikke trodd at jeg skulle sette opp Kos i ønsket start 11'er så tidlig denne sesongen her, men Wengers manglende handlekraft ville det så. Jeg velger Lansbury fremfor Ryo av den enkle årsak at han er mer kjent med nivået og trøkket i engelsk fotball, og er også bedre i stand til å takle det.

Link to comment
Share on other sites

Traoré, Gibbs, Djourou og Rosicky er alle ute mot Liverpool, men heldigvis har v alternativer på venstrebacken ifølge Wenger: “We still have options at left-back. We have Vermaelen, Sagna, Jenkinson.". Yay.

 

Nasri skal dog visstnok være med i troppen og det samme visstnok med Miyaichi..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært sjelden sterk i troen og forsvart Wenger i alle mulige situasjoner, nå begynner jeg imidlertid å vakle litt i troen...hvis vi ikke erstatter Cesc før 1.september er jeg livredd for at vi ikke blir med å kjemper i toppen denne sesongen.

Vår midtbane er alldeles for svak for tiden og Wilshere alene klarer ikke å rette opp dette, jeg har imidlertid troen på at vår eminente manager ser det samme som meg og handler inn en offensiv kreativ spiller innen fristen, mitt soleklare valg er Eden Hazard, maken til talentfull spiller har jeg ikke sett siden jeg så Diego Maradona for første gang.

Han har alle forutsetninger for å bekle rollen som den offensive, kreative delen av vår midtbane, og er slett ikke avhengig av å spille ving som mange later til å tro.

I tillegg ønsker jeg en habil stopper, her gjør sikkert Scott Dann nytten, men selvfølgelig er Cahill og Jagielka også meget gode alternativer.

Jeg ser imidlertid at Vermaelen og Koscielny kommer til å bli et voldsomt stopperpar, og da trenger vi egentlig en back-up-løsning slik at vi slipper å bruke Squillaci.

 

Mot pool ønsker jeg meg:

 

Szczesny

Jenkinson-Koscielny-Vermaelen-Sagna

Frimpong-Ramsey

Walcott-Nasri-Arshavin

van Persie

 

Jeg er redd for at vi på nytt må stole på vårt solide stopperpar...det kan gå mot en ny kjedelig 0-0 kamp, men jeg er også redd for at Wenger velger å bruke Vermaelen som venstreback og dermed bryte samarbeidet mellom våre stoppere, måtte Gud forby!!!!

Link to comment
Share on other sites

Mot pool ønsker jeg meg:

 

Szczesny

Jenkinson-Koscielny-Vermaelen-Sagna

Frimpong-Ramsey

Walcott-Nasri-Arshavin

van Persie

 

Enig med det laget. De elleve der tror jeg klarer å slå Pool. Traore tilbake hadde vært konge men det jeg frykter mest er om Vermaelen tar av seg venstresiden og Squillaci blir partneren til Kos.

Link to comment
Share on other sites

Bytt om Jenkinson og Sagna, så støttes dette forslaget. Det holder med å endre minst mulig.

 

Er enig med deg der. Er dumt hvis vi skal gjemme bort han på den andre backen. Han er strålende på høyresiden, så behold han der.

Link to comment
Share on other sites

Mot pool ønsker jeg meg:

 

Szczesny

Jenkinson-Koscielny-Vermaelen-Sagna

Frimpong-Ramsey

Walcott-Nasri-Arshavin

van Persie

 

Jeg er redd for at vi på nytt må stole på vårt solide stopperpar...det kan gå mot en ny kjedelig 0-0 kamp, men jeg er også redd for at Wenger velger å bruke Vermaelen som venstreback og dermed bryte samarbeidet mellom våre stoppere, måtte Gud forby!!!!

Jenkinson mot Downing? Selvmord. Dessuten tror jeg det skal gå fint med Koscielny og Djourou i denne kampen. De hadde Carroll fullstendig i baklomma i kampen i april.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson mot Downing? Selvmord. Dessuten tror jeg det skal gå fint med Koscielny og Djourou i denne kampen. De hadde Carroll fullstendig i baklomma i kampen i april.

Nå må ikke du la deg skremme av prisen til Downing. Han ble ikke noe bedre av å bli solgt til en latterlig høy pris.

Downing er ikke noen stor trussel.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

BE: Hehe, jeg syns heller ikke han er verdt så mye, men han er rask, kan noen finter, har et brukbart tempo og dessuten årevis med erfaring i PL bak seg. En spiller som Sagna, dog, ville nok ikke hatt store problemer mot han.

 

Downing er en venstrebent spiller som spiller på høyre. Jenkinson er en høyrebent spiller som spiller på venstre. Altså vil Downing trekke inn i banen hvor Jenkinson vil kunne bruke høyrebeinet sitt. Tror han ville slitt langt mer mot en naturlig høyrebent spiller som hele tiden ville ha tvunget han over på venstrebeinet.

 

Er bare redd hvis Downing trekker dypt for å unngå Jenkinson for så å kutte innover sentralt med fart. Ramsey kan fort slite litt da og Frimpong kan og vil mest sannsynligvis gi bort et par frispark hvor Carroll og Agger er store trusler..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...