Jump to content

2011.08.20 Liverpool H


Mr Chapman

Recommended Posts

Det siste vi trenger her er en debatt om Arsene Wenger.

 

Javel? Forutsatt at det faktisk er han som trekker i trådene bak kulissene så er det jo nettopp den debatten vi må ta. Hvis den mannen har så mye kapital til rådighet på overgangsmarkedet som det sies så må han enten være helt evneveik ved forhandlingsbordet eller ha en sykelig tro på unge spillere. Ja, sykelig.

 

Hvis Arsene Wenger ikke nå åpner lommeboka og henter inn minst tre nye spillere, helst fem, så er veien til total krise kort. Og noen i klubben burde grepet inn mye tidligere. Sitter de på styrerommet som nikkedukker og ser på at en mann, som lever av gamle meritter, demonterer Arsenal som topplag? Er det bare en mann som tar avgjørelser på vegne av en så stor klubb? I så fall er jo det helt, helt utrolig!

 

Jeg har masse respekt for Arsene Wenger og er evig takknemlig det han har gjort for vår klubb, men nå får det være nok med denne forgudingen av franskmannen. Han har ikke vunnet et trofe på seks år og kvitter seg med nøkkelspillere uten å erstatte dem hver eneste sommer sommer. Han ser ikke ut til å være i stand til å rette på barnefeil som blir begått ute på banen hver sesong og han lyver fansen midt i trynet på pressekonferanser. Dette vitner ikke om en manager som har kontroll på hva han holder på med.

 

Nå må han enten korrigere sin fremgangsmåte eller ta hatten og gå. Det tror jeg alle er enig i.

 

Du har under to uker på å overbevise denne supporteren

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Det holdt nesten, men når alt kommer til alt, så er ikke dette mye å rope hurra for. Bakover på banen er det faktisk noen lyspunkter, mens det forover på banen er elendig.

 

Synes det blir utrolig feil at det stadig kommer noen bortforklaringer. Det hjelper svært lite å skylde på uflaks, skader og kort. Denne nedturen startet allerede en kald vinterdag i februar. Innspurten av fjorårets sesong avdekket så mange mangler at Wenger & co allerede da burde ha gjort noe drastisk. Isteden lar man ting skure og gå, samtidig som situasjonene rundt Fabregas og Nasri forblir uløste.

 

Jeg ser den at supporterne selvsagt skal støtte laget, men slik som ting har utviklet seg, så fortjener faktisk Wenger & co å få en dose med velfortjent kritikk. Får et inntrykk av at Wenger er en person som skal forgudes til evig tid. Det blir feil.

 

Et poeng på to kamper og verre skal det trolig bli. To spillere soner allerede karantene. Frimpong med nytt rødt i dag. Kos med skade. Skader på andre sentrale spillere. Wenger er i trøbbel med UEFA... Nå venter to stykk tøffe bortekamper. Har problemer med å se det berømte lyset.

 

Trist som faen!

Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg tenkte på det du spådde da han fikk det første gule :)

 

Jeg måtte le når det faktisk skjedde også. Men jeg har sett det i de kampene han har spilt. Han har alt for dårlig timing i sine taklinger, samt et tenningsnivå som får Mike Tyson til å bli sjalu. Han er en bulldozer som egentlig ikke kan spille fotball på dette nivået på minst 2 år slik han holder på nå.

 

For øvrig så var det ikke uventet, jeg er bare overrasket over at det tok så lang tid før målene kom.

Link to comment
Share on other sites

Det holdt nesten, men når alt kommer til alt, så er ikke dette mye å rope hurra for. Bakover på banen er det faktisk noen lyspunkter, mens det forover på banen er elendig.

 

Synes det blir utrolig feil at det stadig kommer noen bortforklaringer. Det hjelper svært lite å skylde på uflaks, skader og kort. Denne nedturen startet allerede en kald vinterdag i februar. Innspurten av fjorårets sesong avdekket så mange mangler at Wenger & co allerede da burde ha gjort noe drastisk. Isteden lar man ting skure og gå, samtidig som situasjonene rundt Fabregas og Nasri forblir uløste.

 

Jeg ser den at supporterne selvsagt skal støtte laget, men slik som ting har utviklet seg, så fortjener faktisk Wenger & co å få en dose med velfortjent kritikk. Får et inntrykk av at Wenger er en person som skal forgudes til evig tid. Det blir feil.

 

Et poeng på to kamper og verre skal det trolig bli. To spillere soner allerede karantene. Frimpong med nytt rødt i dag. Kos med skade. Skader på andre sentrale spillere. Wenger er i trøbbel med UEFA... Nå venter to stykk tøffe bortekamper. Har problemer med å se det berømte lyset.

 

Trist som faen!

 

Før kvalikkampen mot Twente ventet Wenger med å signere Silvestre til etter kampen tilfelle vi ikke skulle kvalifisere oss og da dermed ikke skulle ha råd til han.. Lingnende opplegg kan være tilfelle i år, forhåpentligvis med bedre spillere enn Silvestre..

 

Wenger Forsterker oss kansje hvis vi greier å danke ut Udinese, ellers sparer han inn CL tapet ved å ikke forsterke oss..

 

Vi har 1 poeng etter 2 kamper, uberlav moral og etter neste kamp kansje bare 1 poeng på 3 kamper.. I Worst Case senario er vi ute av CL og hele sesongen kan henge i en tynn tråd før den er begynt..

 

I tilegg må vi høre på at Wenger snakker om at vi fortsatt kan vinne serien mens alle vet at det ikke kommer til å skje

Link to comment
Share on other sites

Før kvalikkampen mot Twente ventet Wenger med å signere Silvestre til etter kampen tilfelle vi ikke skulle kvalifisere oss og da dermed ikke skulle ha råd til han.. Lingnende opplegg kan være tilfelle i år, forhåpentligvis med bedre spillere enn Silvestre..

 

Wenger Forsterker oss kansje hvis vi greier å danke ut Udinese, ellers sparer han inn CL tapet ved å ikke forsterke oss..

 

Vi har 1 poeng etter 2 kamper, uberlav moral og etter neste kamp kansje bare 1 poeng på 3 kamper.. I Worst Case senario er vi ute av CL og hele sesongen kan henge i en tynn tråd før den er begynt..

 

I tilegg må vi høre på at Wenger snakker om at vi fortsatt kan vinne serien mens alle vet at det ikke kommer til å skje

 

HVIS Wenger faktisk tenker slik - så sier han rett og slett:

 

"Hvis vi ikke kvalifiserer oss, så kjøper jeg heller ingen. Dette resulterer i at vi ikke engang kommer til kvalikken neste år, og dermed er klubben i en spiral som går ned, ned, ned og ned."

 

Hvis han sier det, så er de tom å gjøre å få han ut fra klubben fort som faen.

Link to comment
Share on other sites

det verste er nok at moralen i laget er på bånn, det har det vel egentlig vært siden ligacupfinalen i februar. Det er vanskelig å komme seg ut av en sånn situasjon, vil jeg tro. Alt rundt laget er negativt, jeg skal være imponert hvis laget kan reise seg og bli blandt de 4 beste. Ser ikke bra ut nå, nei...

Link to comment
Share on other sites

Det siste vi trenger her er en debatt om Arsene Wenger. Vi stilte med det beste mannskapet vi har til rådighet. Liverpool hadde Suarez på benken. De har handlet spillere for mange hundre millioner, men i dag var de ikke hakket bedre enn vårt mannskap. Vermalen var meget god. Når vi blir 10 mann, har Liverpool flaks med den første goalen. Dete var en kamp det luktet 0-0 av lang vei, før Frimpong fikk sitt andre gule. Nå er vi uten defensiv midtbanespiller i de neste 2 kampene i hjemlig serie. Ikke noe sjakk trekk det der.

Og til deg Castor: Vi trenger ikke medgangssupportere, vi må støtte laget i tykt og tynt. Frustrert er jeg og, men her må man tenke på forutsetningene også....

 

Det er all grunn til å debattere Wenger. Dagens lag vs liverpool forteller alt om situasjonen til Arsenal og Wenger. Som du sier vi stilte me det beste mannskapet vi har atm. Liverpool har handlet spillere for mange hunder millioner. Vi har også kjøpt spillere for ganske mange millioner. Forskjellen er Liverpool faktisk har kjøpt bedre enn oss i år (tatt med vinduet som var i januar). Vi har ikke handlet noe i år som skal tilsi at vi kan ta opp kampen annet enn å faktisk å overleve som PL lag, glem Europa og ikke minst CL. Arsenals skute fikk seg en kraftig bredside i ligacupfinalen og skuta begynte å synke der og da. Siden den gang har Wenger knapt orket å trykke på knappen som skal starte lensepumpa, dette tiltross for at skuta begynte å synke raskere i sommer (Cesc, clichy, nasri). Start lensepumpene Wenger, kjøp spillere med erfaring og rett opp skuta. Betal det klubbene forlanger slik at vi faktisk har et mannskap å stille med.

 

Min personlige mening så er vi akterutseilt at selv Gamstn burde vært aktuell i dagens arsenal stall og faktisk kunne hevet den, og det er faktisk en skremmende tanke.

Link to comment
Share on other sites

Luke18

20 August 2011 2:53PM

So let me get this straight, Liverpool need a red card, an injury, 3 19 year old debutants a favourable offside decision and a crushingly unfortunate own goal to beat a side already missing 3 first choice players and who they've outspent by 100 million pounds?...

 

Sums it up.

Link to comment
Share on other sites

Sums it up.

Merkelig konklusjon. Det er greit at vi taper siden vi har så dårlig stall, og Wenger bør derfor fraskrives all skyld? Hvem sin skyld er det at vi er nødt til å stille med det unge laget? Det er ikke noen unnskyldning at vi har tre 19-åringer som debuterer. Det er bare trist. Det er trist at stallen ikke er bredere. Wenger startet dette vanviddet (som lenge så lovende ut) i 2005. Vi har trøstet oss med det faktum at vi har så unge spillere i snart 6 år. Den er i ferdig med å bli litt oppbrukt.

 

Og ja, Liverpool er langt fra et imponerende lag. Derfor er det så skrekkelig synd at Wenger ikke tar de nødvendige grepene og slår slike middelmådige lag som Newcastle og Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett og slett en begredelig forestilling. Banens gigant var utvilsomt Verminator som fikk Carrol til å se ut som en liten skolegutt. Jeg syns også Jenkinson og Miguel klarte seg greit, men de trenger begge å bli litt mer aggressive i presset. En mot en blir de litt for "lette". Fremover på banen var det ingenting som fungerte, og mye av det skyldes vel at vi tapte midtbanekrigen etter alle kunstens regler. Ramsey er svært svak, Nasri er veldig av og på, mens Frimpong løper mye uten at det nødvendigvis har så mye mening. WS er fortsatt litt uferdig, men gjør noen meget habile redninger. De tre fremste fikk til lite, eller ingenting noe som kanskje kan skyldes lite støtte fra midtbaneleddet.

 

Alt i alt en trist forestilling, med en liten tvist av forbedringer i forsvaret, eller Vermaelen som han heter.

Når det gjelder Wenger, så gir jeg han denne sesongen kun av sympati. Vi vinner ikke ligaen eller CL i år, og vi kommer neppe til CL neste år. Vi får gå for FA/Ligacupen, but it's not very likely...

Link to comment
Share on other sites

Wenger har ve 11 dager på å prøve å få Arsenal inn på vinnersporet igjen. Hadde han lagt godviljen til, så kunne han fått klar minst en spiller til United kampen. Men hvorfor brukte han ikke Arshavin i en mer sentral rolle i dag? Da hadde vi vertfall fått litt mer kreativitet. Og at han ikke så at han sleit på kanten idag. Gjelder også Walcott som ble stengt av gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har ve 11 dager på å prøve å få Arsenal inn på vinnersporet igjen. Hadde han lagt godviljen til, så kunne han fått klar minst en spiller til United kampen. Men hvorfor brukte han ikke Arshavin i en mer sentral rolle i dag? Da hadde vi vertfall fått litt mer kreativitet. Og at han ikke så at han sleit på kanten idag. Gjelder også Walcott som ble stengt av gang på gang.

Han har mista grepet. Enkelt å greit. Det finnes ingen rasjonell forklaring på hvorfor man ønsker å underprestere uke inn og uke ut

Link to comment
Share on other sites

Wenger har ve 11 dager på å prøve å få Arsenal inn på vinnersporet igjen. Hadde han lagt godviljen til, så kunne han fått klar minst en spiller til United kampen. Men hvorfor brukte han ikke Arshavin i en mer sentral rolle i dag? Da hadde vi vertfall fått litt mer kreativitet. Og at han ikke så at han sleit på kanten idag. Gjelder også Walcott som ble stengt av gang på gang.

 

Og fordi han venter til siste slutt, så har allerede 5 poeng som burde vært vunnet, gått tapt. I tillegg kan vi har røket ut av CL (noe jeg finner mer og mer sasnnsynlig, for det er nesten tvilsomt at vi scorer mål slik iv holder på nå). Dette vil i sum gjøre at folk kan ombestemme seg og ikke kommer til oss. Well done Wenger :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske sist jeg var så forbannet som jeg er nå. Det koker. Måtte ta en liten spasertur og det var et lite utbrudd ned i veien som fikk løvet til å visne på trærne. "In Wenger we trust" har blitt byttet ut med "For the lov of God Wenger". Når Wenger i tillegg presterer å bortforklare alt....

 

Taper vi mot Udinese så må han gå. Nei Han må løpe. Veldig fort....

Link to comment
Share on other sites

Og fordi han venter til siste slutt, så har allerede 5 poeng som burde vært vunnet, gått tapt. I tillegg kan vi har røket ut av CL (noe jeg finner mer og mer sasnnsynlig, for det er nesten tvilsomt at vi scorer mål slik iv holder på nå). Dette vil i sum gjøre at folk kan ombestemme seg og ikke kommer til oss. Well done Wenger :D

 

+1

Men de spillerene Wenger henter er ikke fra øverste hylle, og de spillerene har vel ikke noe særs krav om at klubben skal spille i CL. Om det er slik Wenger tenker, så grøsser jeg med tanke på fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

+1

Men de spillerene Wenger henter er ikke fra øverste hylle, og de spillerene har vel ikke noe særs krav om at klubben skal spille i CL. Om det er slik Wenger tenker, så grøsser jeg med tanke på fremtiden.

 

Godt poeng det... Så sånn sett så er nye signeringer for klubben uavhengig av spill i CL, for de vi henter har aldri hatt noen forhåpninger om å spille CL.. Ja da grøsse vi sammen

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng det... Så sånn sett så er nye signeringer for klubben uavhengig av spill i CL, for de vi henter har aldri hatt noen forhåpninger om å spille CL.. Ja da grøsse vi sammen

 

En spiller fra League 1 fra en klubb som ikke er på høyde med de franske storklubbene vil vel heller dra til Arsenal for å bli bedre og få fart på karrieren. Hadde jeg vert en spiller som Koscielny så hadde jeg vært sjeleglad om Arsenal ville hatt meg i klubben, dog om klubben spiller i CL eller ikke.

Men nå blir vel spillere bare mer å mer storkrave, er ikke så mye annet du kan gjøre, Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...