Jump to content

Eden Hazard


Arsenalboy93

Recommended Posts

... men nå som vi er i slutten av overgangsvinduet (5 dager igjen) så vil en spiller til 13M koste nærmest 20M siden den selgende klubben ikke vil ha en sjanse til å erstatte spilleren.

 

Dette er ikke ment som en fornærmelse, men jeg syns du er direkte naiv innimellom. Det er mange klubber som sliter stort økonomisk og de er avhengige av å selge spillere for å få det til å gå rundt. De som har spillere som er attraktive for storklubbene vil selvfølgelig prøve å selge til klubber som City, Liverpool og Chelsea som er villig til å betale summer som er helt hinsidige, men nå som disse klubbene er mer eller mindre ferdighandlet så må også selgende klubber jenke ned sine krav.

 

Slik jeg ser det så er ikke Cahill et must for oss og jeg syns det er helt riktig å legge inn et forholdsvist lavt bud på ham. Vil de ikke selge han, så får de beholde ham, men det ville vært en krise for Bolton. De har en veldig anstrengt økonomi og det er de som er presset til å selge. Mitt tips er at de selger han til oss nå for litt mer enn vårt førstebud. Gjør de ikke det, så tror jeg de selger han til oss for en enda lavere sum til januar. De fleste toppklubbene har god dekning på stopperplass, jeg kan ikke se for meg at klubber som Chelsea, City eller United trenger ham. Jeg ser Phil Gartside har begynt å sutre på twitter, det ser jeg på som handlingen til en desperat mann.

 

I motsetning til deg, så tror jeg at det er mange klubber som desperat trenger å kvitte seg med spillere helt på tampen og at prisene faller drastisk nå i sluttspurten. Fotballøkonomien rundt omkring i Europa er særs svak og jeg anbefaler deg å lese the swiss ramble regelmessig.

 

The Swiss Ramble, youngguns, jorgebird og Arsenal column er nå de få bloggene jeg leser med interesse. Arseblog som tydeligvis er manges favoritt syns jeg bare tar for seg det som står i media og lager såkalte "morsomheter" av det. Myles Palmer henter sin "autoritet" fra det faktum at han var en sportsjournalist for en menneskealder siden. The gunning hawk er vel bare en Arsenalfan som bor i New York. Slik jeg ser det så kan disse gutta verken mer eller mindre enn oss som sitter å klunker her på forumet. Når det kommer til amatørskribenter så stoler jeg mer på våre egne redaktører, de har god kontakt med klubben og imponerer med intervjuer av spillere og nøkkelpersoner i klubben vår. Kudos til dem for arbeidet de nedlegger!

 

Jeg håper og tror at vi får inn en eller annen spiller før vinduet stenger. Hvis Cahill kommer, så er det bra, men det er ikke en stopper jeg mener vi trenger mest prekært. Jeg ønsker meg først og fremst en som kan konkurrere med Song, der har vi ikke dekning per dags dato. Jeg hadde håpet at Frimpong skulle være mannen som kunne tre inn i hans rolle, det tror jeg ikke lenger.

 

Får vi inn en god konkurrent til Song og ingen fler så er jeg rimelig godt fornøyd. Får vi inn en Hazard eller Kaka så er det selvfølgelig knall det også, men det er ikke der behovet er størst etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 309
  • Created
  • Last Reply

Dette er ikke ment som en fornærmelse, men jeg syns du er direkte naiv innimellom. Det er mange klubber som sliter stort økonomisk og de er avhengige av å selge spillere for å få det til å gå rundt. De som har spillere som er attraktive for storklubbene vil selvfølgelig prøve å selge til klubber som City, Liverpool og Chelsea som er villig til å betale summer som er helt hinsidige, men nå som disse klubbene er mer eller mindre ferdighandlet så må også selgende klubber jenke ned sine krav.

 

Slik jeg ser det så er ikke Cahill et must for oss og jeg syns det er helt riktig å legge inn et forholdsvist lavt bud på ham. Vil de ikke selge han, så får de beholde ham, men det ville vært en krise for Bolton. De har en veldig anstrengt økonomi og det er de som er presset til å selge. Mitt tips er at de selger han til oss nå for litt mer enn vårt førstebud. Gjør de ikke det, så tror jeg de selger han til oss for en enda lavere sum til januar. De fleste toppklubbene har god dekning på stopperplass, jeg kan ikke se for meg at klubber som Chelsea, City eller United trenger ham. Jeg ser Phil Gartside har begynt å sutre på twitter, det ser jeg på som handlingen til en desperat mann.

 

I motsetning til deg, så tror jeg at det er mange klubber som desperat trenger å kvitte seg med spillere helt på tampen og at prisene faller drastisk nå i sluttspurten. Fotballøkonomien rundt omkring i Europa er særs svak og jeg anbefaler deg å lese the swiss ramble regelmessig.

 

The Swiss Ramble, youngguns, jorgebird og Arsenal column er nå de få bloggene jeg leser med interesse. Arseblog som tydeligvis er manges favoritt syns jeg bare tar for seg det som står i media og lager såkalte "morsomheter" av det. Myles Palmer henter sin "autoritet" fra det faktum at han var en sportsjournalist for en menneskealder siden. The gunning hawk er vel bare en Arsenalfan som bor i New York. Slik jeg ser det så kan disse gutta verken mer eller mindre enn oss som sitter å klunker her på forumet. Når det kommer til amatørskribenter så stoler jeg mer på våre egne redaktører, de har god kontakt med klubben og imponerer med intervjuer av spillere og nøkkelpersoner i klubben vår. Kudos til dem for arbeidet de nedlegger!

 

Jeg håper og tror at vi får inn en eller annen spiller før vinduet stenger. Hvis Cahill kommer, så er det bra, men det er ikke en stopper jeg mener vi trenger mest prekært. Jeg ønsker meg først og fremst en som kan konkurrere med Song, der har vi ikke dekning per dags dato. Jeg hadde håpet at Frimpong skulle være mannen som kunne tre inn i hans rolle, det tror jeg ikke lenger.

 

Får vi inn en god konkurrent til Song og ingen fler så er jeg rimelig godt fornøyd. Får vi inn en Hazard eller Kaka så er det selvfølgelig knall det også, men det er ikke der behovet er størst etter mitt syn.

 

Sånn jeg ser det trenger vi virkelig en Hazard/Kaka/Sneijder. Uten Gervinho blir dette Arsenallaget veldig tafatt, og som kjent drar jo han til ACN i vinter. Jeg hadde håpet at Arshavin kunne ta mye offensivt ansvar denne sesongen, men sånn det ser ut nå er det bedre å bruke Ryo eller Chamberlain.

Jeg er helt enig med mtp. Cahill. Bolton trenger penger, Cahill ønsker seg helt sikkert til en større klubb, da synes jeg det er helt greit å legge inn et "skambud". Kynsik, ja, men hvis du skal komme godt ut av forhandlinger er det vel smart å starte så lavt som mulig.

Arsene Wenger sier han vil hente tre spillere. Hvis de tre heter Cahill, Hazard og M'Vila blir jeg veldig, veldig glad :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke ment som en fornærmelse, men jeg syns du er direkte naiv innimellom. Det er mange klubber som sliter stort økonomisk og de er avhengige av å selge spillere for å få det til å gå rundt. De som har spillere som er attraktive for storklubbene vil selvfølgelig prøve å selge til klubber som Cit

y, Liverpool og Chelsea som er villig til å betale summer som er helt hinsidige, men nå som disse klubbene er mer eller mindre ferdighandlet så må også selgende klubber jenke ned sine krav.

 

Slik jeg ser det så er ikke Cahill et must for oss og jeg syns det er helt riktig å legge inn et forholdsvist lavt bud på ham. Vil de ikke selge han, så får de beholde ham, men det ville vært en krise for Bolton. De har en veldig anstrengt økonomi og det er de som er presset til å selge. Mitt tips er at de selger han til oss nå for litt mer enn vårt førstebud. Gjør de ikke det, så tror jeg de selger han til oss for en enda lavere sum til januar. De fleste toppklubbene har god dekning på stopperplass, jeg kan ikke se for meg at klubber som Chelsea, City eller United trenger ham. Jeg ser Phil Gartside har begynt å sutre på twitter, det ser jeg på som handlingen til en desperat mann.

 

I motsetning til deg, så tror jeg at det er mange klubber som desperat trenger å kvitte seg med spillere helt på tampen og at prisene faller drastisk nå i sluttspurten. Fotballøkonomien rundt omkring i Europa er særs svak og jeg anbefaler deg å lese the swiss ramble regelmessig.

 

The Swiss Ramble, youngguns, jorgebird og Arsenal column er nå de få bloggene jeg leser med interesse. Arseblog som tydeligvis er manges favoritt syns jeg bare tar for seg det som står i media og lager såkalte "morsomheter" av det. Myles Palmer henter sin "autoritet" fra det faktum at han var en sportsjournalist for en menneskealder siden. The gunning hawk er vel bare en Arsenalfan som bor i New York. Slik jeg ser det så kan disse gutta verken mer eller mindre enn oss som sitter å klunker her på forumet. Når det kommer til amatørskribenter så stoler jeg mer på våre egne redaktører, de har god kontakt med klubben og imponerer med intervjuer av spillere og nøkkelpersoner i klubben vår. Kudos til dem for arbeidet de nedlegger!

 

Jeg håper og tror at vi får inn en eller annen spiller før vinduet stenger. Hvis Cahill kommer, så er det bra, men det er ikke en stopper jeg mener vi trenger mest prekært. Jeg ønsker meg først og fremst en som kan konkurrere med Song, der har vi ikke dekning per dags dato. Jeg hadde håpet at Frimpong skulle være mannen som kunne tre inn i hans rolle, det tror jeg ikke lenger.

 

Får vi inn en god konkurrent til Song og ingen fler så er jeg rimelig godt fornøyd. Får vi inn en Hazard eller Kaka så er det selvfølgelig knall det også, men det er ikke der behovet er størst etter mitt syn.

Du skriver og argumenterer godt Tapapa. Jeg er veldig enig med deg. Jeg tror vi får se et solid midtforsvar i år uavhengig av om vi henter noen. Venstre back er jeg mer usikker på og Song trenger å bli avlastet med jevne mellomrom. Han er i mine øyne den som per i dag er uerstattelig. I alle de tre kampene så langt i år har han vært utrolig god. Blir spennende å se hva som skjer på midten i morgen

Link to comment
Share on other sites

Wenger har nå gått ut og sagt at han også ønsker å forsterke laget med tre spillere. Jeg begynner å se mer positivt på hele situasjonen, og hvis Wenger handler litt nå så viser det at han har forstått alvoret. Hazard er en våt drøm og det ville vært helt sinnsykt om han kom til oss, og det er jo lov til å håpe. Vi har mye spenn og er et stort lag så helt utenkelig er det heller ikke. Får vi et kurant resultat imorgen og et par tre signeringer klager ikke jeg.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke ment som en fornærmelse, men jeg syns du er direkte naiv innimellom. Det er mange klubber som sliter stort økonomisk og de er avhengige av å selge spillere for å få det til å gå rundt. De som har spillere som er attraktive for storklubbene vil selvfølgelig prøve å selge til klubber som City, Liverpool og Chelsea som er villig til å betale summer som er helt hinsidige, men nå som disse klubbene er mer eller mindre ferdighandlet så må også selgende klubber jenke ned sine krav.

 

Velger bare å quote den her siden det andre ikke omhandler meg.

 

De spillerene jeg ønsker til klubben er fra henholdsvis Lyon, Lille, Blackburn og Rennes. Absolutt INGEN av de sliter med økonomien og er i nærheten av å være tvunget til å kvitte seg med spillere enten det gjelder gjeld, kontrakter som går ut eller spillere som vil vekk. Så hvorfor skal da en av disse selge de viktigste spillerene sine i slutten av vinduet når de økonomisk sett vil tjene minst like mye eller mer på å beholde de?

 

Det sier seg selv da at for en klubb i den situasjonen så må det "silly money" til for å få tak i spilleren. Og når Arsenal ikke har foretatt seg et spillerkjøp av de spillerene de har trengt før 27 august så har vi satt oss selv i en posisjon hvor spillere som M'Vila og Hazard er klubbens viktigste spillere at vi må betale litt ekstra flesk for at den selgende klubben skal la de gå.

 

Så hvor er jeg naiv i den saken her? Ikke har jeg nevnt Cahill (som du bruker som eksempel) siden det er en spiller jeg ikke vil se i Arsenal. Ikke har jeg nevnt en annen spiller under de forholdende hvor klubben må selge heller.

Link to comment
Share on other sites

The Swiss Ramble, youngguns, jorgebird og Arsenal column er nå de få bloggene jeg leser med interesse. Arseblog som tydeligvis er manges favoritt syns jeg bare tar for seg det som står i media og lager såkalte "morsomheter" av det. Myles Palmer henter sin "autoritet" fra det faktum at han var en sportsjournalist for en menneskealder siden. The gunning hawk er vel bare en Arsenalfan som bor i New York. Slik jeg ser det så kan disse gutta verken mer eller mindre enn oss som sitter å klunker her på forumet. Når det kommer til amatørskribenter så stoler jeg mer på våre egne redaktører, de har god kontakt med klubben og imponerer med intervjuer av spillere og nøkkelpersoner i klubben vår. Kudos til dem for arbeidet de nedlegger!

Enig! Leser kun youth-bloggene og Goonerholic/Wrighty7 en sjelden gang. De to sistnevnte er frisk pust fra copy/paste-verdenen. Det er dessverre blitt altfor mange meningsløse Arsenalblogger på internett. Arsenal er i tillegg PL-klubben med desidert flest blogger på nett. Arseblog, med dagens media-tilgang, er da blitt overflødig. Liker også Tuesday Club-podcasten mye bedre enn Arsecast. Regner med det er en del her inne som hører på Alan Davies og co!

 

Kan legge til at gunners.no er det Arsenal-forumet jeg leser med størst interesse, tross alt. :)

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa i "Hvilke nye spillere ønsker dere?" så klarer jeg ikke å finne noen ordentlig troverdige kilder på om hva som skjer rundt Hazard.

 

Syntes det er temmelig stille rundt Hazard de siste dagene og når det gjelder Arsenal er det som regel meget godt nytt, men jeg er nok redd for at det kun er stille fordi det skjer absolutt ingenting fra Arsenal sin side når det gjelder Hazard.

Link to comment
Share on other sites

Leste det i stad selv. Litt nysgjerrig på hva han gjør i frankrike, da jeg ikke ser det som veldig sannsynlig at det er Hazard han er ute etter :)

 

Det er vel denne andre divisjons spilleren Park han er ute etter.. At Wenger selv skal ha reist over er at han muligens selv vil ta seg av en evt avtale som han ser som en prioritet.. Man kan drømme om Hazard og M'Vila, men tipper det blir en vi ikke har hørt så mye om.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel denne andre divisjons spilleren Park han er ute etter.. At Wenger selv skal ha reist over er at han muligens selv vil ta seg av en evt avtale som han ser som en prioritet.. Man kan drømme om Hazard og M'Vila, men tipper det blir en vi ikke har hørt så mye om.

 

Park er allerede klar for Arsenal og er ikke i Frankrike, men i Seoul.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tolket det slik at han ønsket 3 spillere til ca 13 mill pund pr stk. Selv ønsker jeg 3 spillere til 35 mill pund pr stk

 

BE

 

2 stk på til sammen 13 mill(back og stopper) , 1 til 5-8 mill under 35 mill( Venstrekant), og en til midt mellom 13 og 35 mill( sentral midt) + Park for å være realistisk ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...