Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Arsenal er fortsatt paa jakt etter det perfekte maalet og satser paa klikk-klakk helt forbi Cech. Utrolig ineffektivt, men helt i henhold til dagens kampplan.

Etter aa ha sett dagens kamp, og de to forrige, er jeg bare trist. Og egentlig ganske lei.

Link to comment
Share on other sites

Så latterlig vondt og være Arsenal supporter for tiden. Vi gjør oss ikke totalt bort idag, Spiller en bedre kamp en mot united. Men alikevel så er det så utrolig stor forskjell i de avgjørende situasjonene. Det er patetisk at vi skal være en utviklingsklubb for unge spillere. Ashley cole er så vannvittig mange hakk bedre en clichy. drogba gjør vi jo god i omtrent hver kamp vi spiller mot chelsea. Det er på tide med en stor kursendring i klubben etter min mening. I hvertfall hvis målet vårt skal være og vinne noen store trofeer. Men er vi fornøyde med sluttspill i champions leauge og fjerdeplasser i premier leauge, ja da har vi ett lag kapable til og kjempe om nettopp det. Tap til onsdag og vi er skikkelig rævkjørt. Jeg tror helt ærlig ikke vi klare topp fire i år. OG det er veldig små marginer til vi er nede der vi var når Wenger tok over. På mange måter er vi der allerede, vi kjempet om 4 plasser når Wenger ankom, og det er det vi gjør pr idag, og de siste sesongene. Skulle ønske jeg ikke var så opphengt i Arsenal, for det er så sinnsykt kjipt med disse dagene. Virker som mange av spillerne er fornøyd med å heve lønna si og ferdig med det....

 

Så vannvittig skuffa over den gjengen nå...

Link to comment
Share on other sites

Idag spilte vi mye bedre enn sist gang, og det er bare uflaks at vi hvertfall ikke tar 1 poeng med tilbake til Emirates. Spillere som må ut av i sommer er: Almunia, walcott, og clichy. Dessverre har ikke clichy ikke spilt en bra kamp etter 2007\8 sesongen. Faen jeg digger Eboue, han må erstatte Sagna !

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det uten tvil enda viktigere å slå Pool for å prøve å komme på vinnersporet igjen. Utrolig skuffende periode med kun ett poeng på tre kamper... En seier mot Pool kan føre oss tilbake på et vinnerspor som kan avgjøre resten av sesongen for vår del. Er veldig lite realistisk å gå for noe seriegull nå, men tredje/fjerdeplassen er enda ikke tatt. Pool ser ut til å være tilbake i form, og City, Villa og Tottene virker farlige i år...

 

På tide å glemme de to siste tapene å se fremover. Vi er rett og slett ikke gode nok til å ta opp kampen med Chelskij og Manure pr dags dato. Men, vi har fortsatt(etter min mening) det laget i PL som har det største potensialet av alle. Nå får vi krysse fingrene for at Wenger, Styret og Gazidis finner ut av hvilke endringer som må gjøres og at det blir gjort.

 

Min mening er at forsvarsorganiseringa bør være et veldig viktig tema. Og også hente inn forsterkninger som kan ta opp kampen med de som allerede er der, eller til og med gå rett inn på laget som førstevalg.

Noe bør iallefall gjøres, fordi lagene rett bak oss begynner å ta igjen det forspranget vi har hatt fortere enn jeg hadde håpet på...

Og hvis Arsenal som fotballklubb skal ha ambisjonene om å vinne noe MÅ endringer og ny tankegang bli vurdert fortere enn svint.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa før disse kampene at dersom vi fikk 7 poeng av 12 mulige så skulle jeg være fornøyd. Vi ligger nå an til å få maks 4 poeng nå, og med det kan det se ut som at vi er ute av tittelkampen. Men det er fremdeles muligheter. Vi er nå ferdig med antatt verste kampene, og kan fort komme opp i ryggen på Chelsea og ManU.

 

Forskjellen på lagene i dag var Drogba og Chech. De var begge outstanding og lager grå hår på alle våre angrepspillere og forsvarsspillere. Jeg syntes laget egentlig gjør en ok kamp mot seriens beste lag, men dette gir oss selvsagt ingen poeng. Men om laget kan vise frem den innsatsen de hadde i dag, så blir det mange poeng fremover.

 

Wenger må vel se nå at vi tydelig mangler en spiss, og det er uforståelig for meg at det ikke ble kjøpt inn dette i januarvinduet.

 

5 kamper på rad med seier nå, så tror jeg det blir en fryktelig spennende april måned på alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Clichy er ene og alene skylden i begge målene i mot idag.

 

På det første målet: Beveger seg vekk fra bakre stolpe før corneren blir slått. Hadde han blitt stående på bakre stolpe, ville han klarert den ballen før Drogba setter inn 1-0.

 

På det andre målet: Clichy kunne tatt ballen før Lampard når den. Men uten baller blir man ingen god fotballspiller. Han rygger i stedet for og glemmer å ta Drogba på back-plassen sin. Deretter selger han seg som et lu*der på Karl Johan før Drogba banker inn nr. 2.

 

Resten av laget mangler i tillegg alt som har med vinnermentalitet å gjøre. Wenger driter seg også nok en gang ut med laguttaket.

 

Totalt over 2 kamper mellom Chelsea og Man Utd står det nå:

 

Arsenal - Chelsea 0-5

Arsenal - Man Utd 2-5

 

Wenger does not know. Lurer på hvor lenge han sitter som manager i nord-øst London. Dette er rett og slett for svakt mot de andre topplagene. Vi har fortsatt mulighet til å ta 6 poeng totalt mot Liverpool, men det er ikke noe å skryte av med tanke på hvor ræva de har vært denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Ny kiper og en spiss som skorer noen mål hadde gjort oss til PL beste lag.

Ikke vittsi å kritisere spillere ut over det er Wenger alle kan skylde på er han som ikke kjøper spillere lenger.

Alle som har litt fotball forståelse ser vel at laget skirker etter en ny spiss og kiper.

Ser jo tydelig i 6-7 kamper nå at Wenger burde gjort et par innkjøp :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er sjelden jeg er negativ, og tror forandring er det som skal til i denne klubben. Men nå skal tilogmed jeg komme med noen ord som folk kommer til å hetse opp og ned.

 

Jeg tror det er på tide etter denne sesongen, at Wenger tar sin hatt og går. Han har gjort mye fantastisk for klubben, men akkurat nå har han låst seg fast i en stilling som virkelig ikke er bra. Han benytter spillere som gang på gang beviser at de ikke er gode nok - og benytter heller ikke overgangsvinduene til å forsterke disse posisjonene (f.eks. korttidslån som andre klubber har gjort før, Man utd og Henke f.eks.)

 

Han viser stadig tillit til en keeper som ikke holder mål - det forteller meg at ingen bak er bedre, og ergo må man hente en som er bedre.

 

Vi blir lettvektere, dette fordi spillere blir brukt feil. Å benytte Arshavin, Nasri og Walcott fremover på innlegg er jo helt bak mål. Hvordan skal disse kunne konkurere med Terry, Carvalho, Ivanovich, Ballack, Mikel osv. ? Og speiselt da Chec i mål som plukker alt.

 

Vi mangler mer enn en ryggrad i laget nå. Vi mangler nesten alt. Mye av dette er pga en manager som har låst seg helt fast i sin filosofi - Han forandret seg masse etter at Pires, Henry, Vieira m.f. ble borte, men han må nå forandre seg fordi dette ikke funker.

 

 

Jada, jeg vet man skal roe seg ned etter en slik kamp før man skriver, men jeg er fullstendig rolig. Man kan heller si at man endelig har bestemt seg for å innse sannheten, og ikke pynte på den som man har gjort nå i 3 år.

Link to comment
Share on other sites

Dette var meget bra av gutta. De røde kan gå med hevet hode etter å ha vist det vi det vi visste fra før. De kan spille jevnt med hvem som helst hvor som helst. Det er bare det at laget har et par opplagte mangler, men det er ikke spillerenes feil.

 

Fremst og bakerst, for N'te gang. I dag møtte vi Cech og Drogba, mens vi hadde Almunia og ingen. For å si det rett ut, hadde Chelsea hatt Almunia i mål i dag så hadde Arsenal vunnet kampen. Ikke at jeg beskylder Almunia for tapet, men det illustrerer godt hva som er forskjellen på Arsenal og Chelsea/United. Fremst og bakerst!!

 

Vel, nå får vi håpe Bendtner holder seg oppegående og at Wenger ikke mener han er ving. Så skal vi nok kunne holde oss blandt topp 4 i år også.

 

Så får vi håpe at sommeren gir oss det lille vi trenger. Da har vi litt bedre tid enn "en skarve måned" til å gjøre det som trengs. Fremst og bakerst.

Link to comment
Share on other sites

forøvrig, spiller ogsp diaby ned mot det vandte. eboue ser ut som en spiller som absolutt bør spille fra start. om det blir som høyre eller venstre back spiller liten rolle. ok kamp av vermaelen og nasri. ok innhopp av rosicky(som selvfølgelig skal starte fremfor diaby) og eboue. ellers var det forferdelig mye rart rundt chelseas 16. ser ut som de er livredde for å avslutte utenfor 5 meteren. med en målfarlig spiss på banen, vill dette sett helt annerledes ut. vermaelen er den mest målfarlige spilleren i dagens stall. det er ikke godt nok. det bør være en god spiss i alle lag som ønsker å vinne titler. samtidig som de også bør ha en keeper som ikke er redd ballen, og klarer å sparke den opp over på banen om den skulle komme trillende mot han. latterlig...

 

Idag spilte vi mye bedre enn sist gang, og det er bare uflaks at vi hvertfall ikke tar 1 poeng med tilbake til Emirates. Spillere som må ut av i sommer er: Almunia, walcott, og clichy. Dessverre har ikke clichy ikke spilt en bra kamp etter 2007\8 sesongen. Faen jeg digger Eboue, han må erstatte Sagna !

 

det er sant det du sier ja, men sleng på noen spillere til på til salgs listen...

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi gjort unna alle kampene mot Utd og Chelsea uten å få med oss ett eneste poeng. Vi spiller mye bedre i dag enn forrige helg, men vi mangler desverre en klinisk avslutter og en matchvinner i mål. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor Walcott startet fremfor Bendtner og hvorfor vi satser på innlegg mot en kortvokst spiller i midten. Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke Eboue får komme inn før. Akkurat som mot United var han ett skikkelig friskt pust.

Link to comment
Share on other sites

Utifra vår performance de siste kampene så vil jeg se denne førsteelveren mot liverpool:

 

-----------------ALMUNIA-------------------

EBOUE---GALLAS----CAMBELL-VERMAELEN

---------ROSICKY-SONG-FABREGAS--------

NASRI(EDUARDO)----------BENDTNER---------ARSHAVIN

Link to comment
Share on other sites

En grei 2 omgang. Vi mangler det lille ekstra framme og bak.

En spiller som har skuffa meg stort i det siste er Arshavin.

Nå håper jeg det løsner mot Pool ,og Sunderland som jeg skal se.

Seier i de 2 kampene og avgitte poeng for United og Chelsea så er vi fortsatt med.

 

Utrolig skuffende men ikke uventet. Chelsea er bunnsolide bakover dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du insinuerer at Mikel er bedre enn Song forslår jeg at du tar deg en tur til Brilleland for å få justert styrken på brilleglassene..

 

tåpelig kommentar. mikel og ballack er minst like gode som song, og essien er i en helt annen liga. foreslår at noen slutter å opphøye song på den måten de gjør. mulig du trenger å få justert noe selv...

Link to comment
Share on other sites

Utifra vår performance de siste kampene så vil jeg se denne førsteelveren mot liverpool:

 

-----------------ALMUNIA-------------------

EBOUE---GALLAS----CAMBELL-VERMAELEN

---------ROSICKY-SONG-FABREGAS--------

NASRI(EDUARDO)----------BENDTNER---------ARSHAVIN

 

 

Tror jeg går for:

 

-----------------FABIANSKI-------------------

EBOUE-----GALLAS---VERMAELEN--CLICHY

-------FABREGAS--SONG--DIABY-----------

ROSICKY-------BENDTNER-------ARSHAVIN

Link to comment
Share on other sites

tåpelig kommentar. mikel og ballack er minst like gode som song, og essien er i en helt annen liga. foreslår at noen slutter å opphøye song på den måten de gjør. mulig du trenger å få justert noe selv...

 

Som jeg skrev før både ditt og mitt innlegg ble fjernet: Se på sesongen under ett og ikke kampen i dag. Song har vært en gigant i mange kamper i år, kan du si meg alle kampene Mikel har vært dominerende?

Link to comment
Share on other sites

Mange vil nok agere ulikt etter en kamp som dette.

 

Noen vil slakte Wenger for taktiske valg og innkjøpspolitikk. Noen vil kategorisere det som ein katastrofesesong. Noen vil påstå at me ikkje har noe i dette selskapet å gjøre. Noen har allerede mistet gløden for denne sesongen. Noen tar ut egenmelding i morgen. Noen vil hevde at me var "the better team". Noen går med hodet høyt hevet. Mitt hode er høyt hevet.

 

De to siste kampene har me vært vitne til storlag i aksjon. I de to siste kampene har me hatt mest ballinnehav. I de to siste kampene har me produsert flest sjanser. I de to siste kampene har me hatt flest cornere. I de to siste kampene har me sluppe inn flest mål. I de to siste kampene har me blitt litt for veike i duellene. I de to siste kampene har me tatt null poeng.

 

I fjor rota me vekk for mange poeng mot lag på nedre halvdel, i år har me rota vekk for mange poeng mot våre konkurrenter Chelsea og Manchester United. I fjor spelte me fantastisk fotball. I år har me spelt fantastisk fotball. I sommer ville me vært fornøyd med å berge Champions League plass. I dag er me skuffa fordi me tilsynelatende er ute av gullkampen.

 

Lenge sitte Arsene Wenger! Lenge bli Francesc Fabregas! Alltid hylles Arsenal F.C!

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg går for:

 

-----------------FABIANSKI-------------------

EBOUE-----GALLAS---VERMAELEN--CLICHY

-------FABREGAS--SONG--DIABY-----------

ROSICKY-------BENDTNER-------ARSHAVIN

 

 

Tror jeg går for:

 

-----------------FABIANSKI-------------------

SAGNA----GALLAS---VERMAELEN--TRAORE

-------FABREGAS--SONG--DIABY-----------

EBOUE----------BENDTNER-------ARSHAVIN

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...