Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

tåpelig kommentar. mikel og ballack er minst like gode som song, og essien er i en helt annen liga. foreslår at noen slutter å opphøye song på den måten de gjør. mulig du trenger å få justert noe selv...

 

At Essien er en bedre spiller enn Song er det liten tvil om. At de to andre er det, er jeg over hode ikke enig i. Spesielt ikke Mikel, har aldri sett noe spesielt i han.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply
Tror jeg går for:

 

-----------------FABIANSKI-------------------

EBOUE-----GALLAS---VERMAELEN--CLICHY

-------FABREGAS--SONG--DIABY-----------

ROSICKY-------BENDTNER-------ARSHAVIN

 

Tror på denne, men er på ingen måte sikker på at Fabianski er bedre enn Almunia (eller omvendt). Et alternativ vi kunne forsøkt mot dårligere, men fysiske lag er Vermaelen på Songs plass (og Campbell inn med Gallas isf.) - så vi vet om vi har iaf. én erstatter der i et knipetak... Et annet poeng mot Pool er kanskje å gå tilbake til "aldersbestemt-taktikk" og ta ut Gerrard med mannsmarkering. Vi kan ikke tape for et Pool uten Gerrard, kan vi vel?!

Link to comment
Share on other sites

Tror på denne, men er på ingen måte sikker på at Fabianski er bedre enn Almunia (eller omvendt).

 

Det er ikke jeg heller, men den ene er håpløs den andre er det håp for. På en måte begynner neste sesong nå. Vi ramler i alle fall ikke utenfor topp 4 på grunn av keeperbytte!!

Link to comment
Share on other sites

Ny kiper og en spiss som skorer noen mål hadde gjort oss til PL beste lag.

Ikke vittsi å kritisere spillere ut over det er Wenger alle kan skylde på er han som ikke kjøper spillere lenger.

Alle som har litt fotball forståelse ser vel at laget skirker etter en ny spiss og kiper.

Ser jo tydelig i 6-7 kamper nå at Wenger burde gjort et par innkjøp :blink:

Skulle likt å sett deg som manager for Arsenal, det hadde nok gått bra(Les Leeds)!!

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev før både ditt og mitt innlegg ble fjernet: Se på sesongen under ett og ikke kampen i dag. Song har vært en gigant i mange kamper i år, kan du si meg alle kampene Mikel har vært dominerende?

 

Song var veldig god i dag også, jobbet knallhardt over et veldig stort område. Han orket i tillegg å være med framover og hadde et par gode innlegg. For meg står årets Arsenalspiller mellom Song, Fabregas, Gallas eller Vermealen (så langt).

 

Det er ikke midtbanen vår som taper kampen for oss. De tre sentralt spiller alle godt. Jeg er veldig imponert over det Diaby presterer med tanke på at han har vært ute såpass lenge, men han går tom for energi i andre omgang. Helt forståelig. I tillegg havner vi under og midtbanespillerne våre må gå på lange løp framover og det blir litt strekk, men gud som de jobber. Jeg syns de tre sentralt hos oss er bedre enn sine motparter, dette til tross for at Chelseas midtbane kan tillate seg å ligge mer samlet. De har spisser som kan score, vi må belage oss på folk fra midtbanen skal fram for å score.

 

I første omgang spiller vi ni mot ellve, visstnok var Clichy og Walcott på banen. Bidraga deres var dog minimale. Jeg ser Ravenghost berømmer Walcotts defensive innsats, det forstår jeg ikke. Han var visstnok tilbake to ganger og klarte å kløne seg til en liten forstyrrelse for Chelseaspillerne, men det etter å ha vimset rundt og plassert seg galt til å begynne.

 

Gidder ikke å skrive mer, frister voldsomt med en egenmelding i morgen :blink:

 

Det er ikke jeg heller, men den ene er håpløs den andre er det håp for. På en måte begynner neste sesong nå. Vi ramler i alle fall ikke utenfor topp 4 på grunn av keeperbytte!!

 

Det har vært mitt poeng i keeperdebatten i hele år. Jeg klarer ikke å se at Almunia blir noe bedre, han er vel snart 33 år gammel. Fabianski har talentet og er relativt ung, han kan bli en stor keeper, toget har nok gått for Almunia.

 

Ikke det at det var Almunia som tapte kampen for oss i dag, den æren kan Clichy få.

Link to comment
Share on other sites

For all del Essien er i egen klasse, siktet til Mikel spesielt..

 

den store forskjellen, ligger nok i det at mikel gjør bare det han er god på. hente eller vinne ballen, for så å sende den videre. song har en enorm tendens til å skal gjøre noe kreativt med ballen når han har vunnet den. det har han ikke ferdigheter til. jeg synes fortsatt han gjør mye bra bakover, men er ikke fornøyd med hans fordeling av tåpelige pasninger etter at han har vunnet ballen. i tillegg, bruker han hendene for mye i de aller fleste dueller. dette ender som oftest opp med at han gir bort svært mange tåpelige og unødvendige frispark. i dag burde han ha fått rødt kort. ser gjerne at det blir hentet inn en som tar plassen hans, eller i alle fall kan utfordre han som 1. valg. er jo klart at det ikke er førstprioritering, men det vil uansett styrke laget.

 

angående det første målet, var det vel song som skulle gjøre et slags forsøk på å markere drogba... tåpelig når man vet at drogba vil riste han som en tøydukke. vermaelen burde vært satt til å passe på drogba på defansiv dødball. men det tror jeg ikke wenger har taktiske kunnskaper nok til å forstå.

 

almunia bør aldri stå i mål for arsenal igjen...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke jeg heller, men den ene er håpløs den andre er det håp for. På en måte begynner neste sesong nå. Vi ramler i alle fall ikke utenfor topp 4 på grunn av keeperbytte!!

 

Helt enig. Selv om ikke Almunia skal ha direkte skylden for noen av målene i dag så er de ikke helt utagbare. Desverre så vet jo konkurrentene våre at han er ett svakt punkt og frykter helt sikkert ikke at han skal komme til å gjøre en mesterredning. Ett keeperbytte nå vil være perfekt timet. Fabianski vil da ikke kunne få skylden for å miste ett seriemesterskap dersom han skulle komme til å gjøre en og annen tabbe i starten.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke jeg heller, men den ene er håpløs den andre er det håp for. På en måte begynner neste sesong nå. Vi ramler i alle fall ikke utenfor topp 4 på grunn av keeperbytte!!

Ja, vi tåler fint eksperimentering på keeperplass. Toget er gått, og det er tungt å ta igjen med dressin, og sjansen blir ikke mindre om Fabianski får prøve seg. Personlig mener jeg at dersom resten av laget "er der" så vil en midtbane med Rosicky - Fabregas - Arshavin kunne lage hull i alle lag i verden!

Ikke det at det var Almunia som tapte kampen for oss i dag, den æren kan Clichy få.

Jeg er ikke helt enig i at noen "tapte kampen" for oss i dag. Det var nok mer Cech og Drogba (i den rekkefølgen) som vant kampen for Chelski, men når vi teller poeng så er det jo uviktig iofs.

Link to comment
Share on other sites

Skulle likt å sett deg som manager for Arsenal, det hadde nok gått bra(Les Leeds)!!

 

så du mener at arsenal ville rykket ned og økonomien ville gått til helvette om laget ble forsterket med to nødvendige spillere? ikke rart at folk blir uenig da nei.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig med Orakelet i det han sier om Wenger. Han har virkelig kjørt seg fast i en blindgate! Kanskje det da er på tide å tenke nytt?

Her inne og overalt skrytes det av speidernetterket til Arsenal, men hvem i svarte har ansvaret for å speide på keepere? Den personen burde vertfall vært sparket for lenge siden. Eller er det slik som det kan se ut som at Wenger fullstendig nedprioriterer keeperplassen. Må jo være slik når han støtt og stadig handler inn andrekeepere.

 

Wenger mangler grunnmuren (keeper). Han har en ok 1.etasje hvor spesielt Vermaelen er en solid bærebjelke. 2.etasje (midtbanen) er meget vakker. Huset har et tak, men i noen måneder nå har det vært et stort hull (vPersie) i det taket. Dette ser tydeligvis ikke Wenger, og eneste fokuset hans er å stadig gjøre den vakre 2.etasjen enda vakrere!

Wenger - fordel fokus litt!!!!!!

 

Neste gang det er transfervindu skal du prøve å kjøpe spillere, Wenger. Ikke "prøve", men PRØVE!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig med Orakelet i det han sier om Wenger. Han har virkelig kjørt seg fast i en blindgate! Kanskje det da er på tide å tenke nytt?

Her inne og overalt skrytes det av speidernetterket til Arsenal, men hvem i svarte har ansvaret for å speide på keepere? Den personen burde vertfall vært sparket for lenge siden. Eller er det slik som det kan se ut som at Wenger fullstendig nedprioriterer keeperplassen. Må jo være slik når han støtt og stadig handler inn andrekeepere.

 

Wenger mangler grunnmuren (keeper). Han har en ok 1.etasje hvor spesielt Vermaelen er en solid bærebjelke. 2.etasje (midtbanen) er meget vakker. Huset har et tak, men i noen måneder nå har det vært et stort hull (vPersie) i det taket. Dette ser tydeligvis ikke Wenger, og eneste fokuset hans er å stadig gjøre den vakre 2.etasjen enda vakrere!

Wenger - fordel fokus litt!!!!!!

 

Neste gang det er transfervindu skal du prøve å kjøpe spillere, Wenger. Ikke "prøve", men PRØVE!

 

He he, hadde Jagland hatt med deg som rådgiver så hadde han fått en lang karriere som statsminister :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dette gikk jo faktisk bedre enn forventet, men da vi fikk 1-0 mot oss etter 10 minutter på Chelsea sin første sjanse, da så jeg for meg meget stygge sifre.

 

Er som flere her inne har påpekt før, forskjellen er at Chelsea har matchvinnere i begge endene av banen, det har ikke vi.

 

Vi så det etter 23 minutter. Arsenal trykket Chelsea bakover, vi hadde ballen, vi hadde flotte kombinasjoner osv osv, mens Chelsea hadde hatt to avslutninger på mål, og begge var gått inn, etter det var egentlig første omgang bare en transportetappe for Chelsea.

 

Synes det var postivt at vi kom utpå i 2 omgang og gjorde en såpass god forestilling som vi gjorde. Vi skapte sjanser, men Chech var god (spilte vel egentlig som normalt for ham å være).

 

Nå gjelder det å snu trenden allerede mot Liverpool til uken, selv om det kan bli tøft nok det mot et Liverpool lag i form og fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Skulle likt å sett deg som manager for Arsenal, det hadde nok gått bra(Les Leeds)!!

 

Slutt å snakk tull... bruk hode litte ....

 

6 sesonger uten pokaler, er vel på tiden at noe snart burde skje i Arsenal.

 

Slike fans som deg burde valgt Tottenham som favoritt lag.

 

De er vant til å aldri vinne noe og er fornøyd vis de klarer en 5 plass.

 

Leeds prøvde å kjøpe seg til gull på 2-3 år slike Chelsea gjore.

 

Men Chelsea hadde penger til det, Leeds lånte alle penge og gikk på en rimelig smell når du ikke vant noe.

 

Er snakk om å kjøpe et par spillere som Arsenal har penger til, ikke kjøpe et helt nytt lag som Leeds gjore.

 

Arsenal skal være en stor klubb i Europa og da burde vel 4-5 år være nok til å ha et slag kraftig lag i alle ledd.

 

Aldri sett et Arsenal lag spille uten en rein spiss alle de åra jeg har sett på Arsenal.

 

Tror vi skal slå Chelsea og Man Utd med mittbane som spisser det holder ikke :blink:

 

Mange år skal vi tilbake når det gikk så mye som 6 år uten pokal?

Link to comment
Share on other sites

BLYTUNGT

 

"Overall" er Chelsea bedre enn oss. Tungt, men det er det bare å innse. Likevel mener jeg vi kunne vunnet denne kampen. Men det blir jo forp**t vanskelig når vi skal slippe inn så forbanna enkle pissmål !!!

 

Hva skjer på første målet? Hvorfor går du vekk fra stolpen Clichy??

 

2 målet. Jeg vil ikke henge ut Clichy, men måten han forsvarer på i den situasjonen er rett og slett SJOKKERENDE dårlig. Dette er ikke rustent, det er hodeløst.

 

Utenom dette spiller jo vi forsåvidt bra til tider, men det er jo fantastisk ergerlig at vi i disse to kampene (United og Chelsea) skal slite enormt med å omsette sjansene :blink: Og IGJEN blir vi snytt for en soleklart straffespark ! Det er nesten så jeg må klype meg i armen - mareritt...

 

 

Spillervurderinger

 

Arshavin provoserer meg med sin slappe holdning. Ikke klag i mediene hvis du faen ikke orker å flytte på beina. De få minuttene han gadd, hadde han noen muligheter, men han virker ute av slag.

 

Nasri skal ha kreditt for å prøve og tørre, men jeg synes han blir altfor lite bevegelig uten ball, og altfor møtende, noe som er med på å gjøre angrepsspillet vårt forutsigbart. En av de få gangene han gjør et godt løp blir det nesten mål - bør gjøre det bedre der!

 

Clichy gjør for mange avgjørende feil. Trist å se på. Lysende innsats som alltid, men også valgene med ball har han tapt seg på. I tillegg bli han fryktelig lett å hanskes med i duellspillet.

 

Song slipper Drogba på første målet. Virker irritert resten av kampen og er unødvendig mye på etterskudd. Vanskelig kamp for han.

 

Diaby synes jeg gjør mye bra og jobber godt. Håper han får fortsette fremfor Denilson.

 

Cesc The King. Jeg er livredd for at han ikke gidder dette mer... ;)

 

Sagna gjør en ok kamp. Har ikke mye å utsette på han.

 

Walcott ble fullstendig eid av Cashley. Har selvtillitt lik 0.

 

Vermaelen og Gallas synes jeg er gode, men kanskje de kan ta litt mer ansvar i å dirigere gutta rundt på dødball? Og posisjoneringen/byttet Vermaelen&Clichy på mål nr 2 var ikke heldig. Kanskje kunne Vermaelen gjort det vanskeligere for Drogba også, men han er definitivt ikke lett å ha med å gjøre.

 

Subs : Eboue meget positiv!! Bendtner av og på

Link to comment
Share on other sites

Bare et lite spørsmål. (Dette er ikke biografisk, forresten, men tenkte det kunne være noe å tenke over)

 

Kan man slutte å heie på et lag?

Hva om det gjør deg så lei, trist, deprimert osv at alt og alle rundt deg får svi, inkludert deg selv?

Hva om de går ut over familie? Kone og barn?

All fornuft sier selvsagt at det kun er snakk om fotball, og at man bør heller kutte navlestrengen til laget enn at verden ellers ramler sammen.

Hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer på første målet? Hvorfor går du vekk fra stolpen Clichy??

For ordens skyld vil jeg gjenta det jeg skrev tidligere i tråden (uten at det tilgir Clichy for å gå fra stolpen): Song markerer Drogba, til han plutselig ikke gidder lenger (ca. når stussen fra Terry kommer, noe som jeg finner litt tidlig å bare slippe Drogba!) Det virker "moteriktig" å gi Clichy skylden for alt, men det var Song som gjorde tabben i denne situasjonen.

Kan man slutte å heie på et lag?

Hva om det gjør deg så lei, trist, deprimert osv at alt og alle rundt deg får svi, inkludert deg selv?

Dette er personlige svar:

Nei.

Det er mulig jeg er spesielt heldig, men mine skjønner. Kanskje ikke forstår, men skjønner - og respekterer. Det kan kanskje være at man må vurdere reaksjonsmønsteret sitt? Det går jo ut over omgivelsene at jeg er i en bølgedal, men jeg tar det jo ikke ut på dem?!

Link to comment
Share on other sites

Bare et lite spørsmål. (Dette er ikke biografisk, forresten, men tenkte det kunne være noe å tenke over)

 

Kan man slutte å heie på et lag?

Hva om det gjør deg så lei, trist, deprimert osv at alt og alle rundt deg får svi, inkludert deg selv?

Hva om de går ut over familie? Kone og barn?

All fornuft sier selvsagt at det kun er snakk om fotball, og at man bør heller kutte navlestrengen til laget enn at verden ellers ramler sammen.

Hva mener dere?

 

1. NEI

2. Man må bare deppe seg gjennom sånt. Andre ganger blir man blid, optimistik, sprudlende og det smitter også over på andre.

3. Arsenal er mitt Archimedes punkt, alt annet kommer og går.

Link to comment
Share on other sites

Pust inn og pust ut... vinner vi ikke noe i år er det den 5. sesongen. Ta ikke neste sesong sine sorger på forskudd nå :blink:

 

he he tja ....

 

Uannsett burde man se på hva Wenger har gjort siden 2005 Pokalen FA Cupen.

 

Husker ikke navn i farta, men var vel han som var Diriktør i Arsenal som var tilig ute denne sesongen og sa det er ingen unnskylding lenger.

 

Da mente han at Wenger har fått nok tid på seg til å bygge opp et lag nå, ingen av spilleren som er talenter lenger alle har blitt godt voksene og har flere sesonger bak seg.

 

Var bare sølvtøy som var bra nok denne sesongen, for se hva som skjer etter sesongen med Wenger.

 

Vet vel ikke om han ikke for penger til spillere eller det er Wenger selv som velger å bare hente unge spillere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...