Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

En eneste forskjell i denne kampen, hadde Drogba stilt i rød trøye hadde vi ledet 3-0. Få ut walcott, arshavin ned på vingen og bendtner inn på topp.

 

Nei, det er ikke eneste forskjell i denne kampen her. Den aller største forskjellen her er på sidelinjen. Wenger kjører beinhardt på med sin naive taktikk. Selv med Drogba på Arsenal hadde det ikke gått noe fortere framover, vi hadde fortsatt ofret omtrent hele laget i angrep og vi hadde fortsatt gitt Chelsea disse fantastiske kontringsmulighetene.

 

Hovedgrunnen til at Drogba er spesielt god mot Arsenal er fordi vi er så ekstremt naive i forsvar!

 

Det som nesten er verst med de kampene her er måten vi blir slått på. Kontringsmålene vi får i mot minner meg aller mest om måten Invincibles gjorde ting på. Nå virker det jo som om banen gjøres om til halvmeter dyp gjørme når vi går i angrep...

 

Edit: Og dette er så definitivt gutter mot menn. Vi er små og naive, Chelsea går ut på banen og vinner. No fuss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Vanvittig bittert. Vi er det klart beste laget, men allikevel klarer vi å tulle det til i forsvar, og da er Drogba nådeløs. Clichy har desverre blitt for dårlig. Hvordan og hvorfor skjønner jeg absolutt ikke, men han har tapt seg enormt.

 

Walcott er ikkeeksisterende, og må byttes med Rosicky umiddelbart.

Link to comment
Share on other sites

noen sannhetens ord; song er forferdelig svak i markeringsspillet. chelsea har 3 dm som er bedre enn song. mulig song er topp 10 av dm i pl, men ikke noe mer enn det. clichy eier ikke forståelse for spillet. klønete, uklok, og selger seg gang på gang. hvorfor forlater han stanga på det første målet? tufs! han bør også lett klarere eller takle bort ballen på 2-0 målet. på det målet får vi se en svak keeper. er almunia redd ballen? han holder begge hendene forran ansiktet, og ballen passerer 5 cm til sides for hans venstre arm. der skal en god keeper, gjøre som handballkeeperne. gå ut i stjerne. song og clichy har sørget for at drogba nok en gang får gjøre som han vil. elendig av begge to. og ikke imponerende av almunia. ellers syns jeg wenger er en tufs når det gjelder taktiske valg. nok en gang stiller han i det som ser ut til å være hans favorittformasjon, 4-6-0. om en god spiss hadde fått de sjansene som arsenalspillerne har fått de siste to kampene, vil det trolig sett helt annerledes ut. mot utd hadde det vært mulig å tatt poeng, og de sjansene de har hatt så langt i denne kampen, har vært mye større enn de som chelsea har scoret på.

 

håper på 3 poeng, men blir glad for 1. men blir ikke overrasket om dette ender med 5-1. wenger har rett og slett ikke evner til å forandre kampbildet. hans eneste mulighet med dagens stall, er å sette inn bendtner umiddelbart. men kjenner vi wenger rett, venter han vel til 70 min er spilt. inn med en taktisk sterk assistent til wenger!!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor hakker dere på Walcott??? Han har vært rusten offensivt, men gjort viktige ting defensivt!

Den som fortjener tyn i denne kampen er Clichy!

 

 

Hvorfor ikke putta Walcott som venstre- back?. Hans jobb er å angripe, noe kan ikke klarer å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Blir seriøst irritert over slike kommentarer. Vi er da alldeles store nok, større enn chelski slik jeg ser det. Hva skjer med smileyen etterpå? Greit nok at chelski KANSKJE er bedre enn oss i denne kampen, dem leder trossalt 2-0, men ikke svartmal alt takk.

 

 

Jeg svartmaler da ikke. Jeg mener at vi er gode nok, men når vi har to backer som forsatt ikke har lært seg å slå innlegg forsetter å legge høyt inn mot en 170 cm høy russer. Hvem tror du vinner av han og en 195 cm høy tsjekker med armer?? Vi spiller på helt feil måte når vi har de tre foran. Tar Wenger ut Walcott og inn Bendtner kan dette kanskje fungere, men ikke de spillerne vi har nå. Da blir vi rett og slett for små!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg svartmaler da ikke. Jeg mener at vi er gode nok, men når vi har to backer som forsatt ikke har lært seg å slå innlegg forsetter å legge høyt inn mot en 170 cm høy russer. Hvem tror du vinner av han og en 195 cm høy tsjekker med armer?? Vi spiller på helt feil måte når vi har de tre foran. Tar Wenger ut Walcott og inn Bendtner kan dette kanskje fungere, men ikke de spillerne vi har nå. Da blir vi rett og slett for små!!

 

Hvis du mente stor, som i høyden da er innlegget ditt forståelig. Men stor kan tolkes på andre måter og.

Link to comment
Share on other sites

noen sannhetens ord; song er forferdelig svak i markeringsspillet. chelsea har 3 dm som er bedre enn song. mulig song er topp 10 av dm i pl, men ikke noe mer enn det.

 

Hvis du insinuerer at Mikel er bedre enn Song forslår jeg at du tar deg en tur til Brilleland for å få justert styrken på brilleglassene..

Link to comment
Share on other sites

Det som slår meg er at det virker på spillerne som de ikke har troa på at det kan gå. Hvordan skal vi som sitter å ser på ha det da? Greit nok vi kan briljere mot portsmouth, wigan,hull etcetc. Men det er fordi spillerne vet de er bedre en motstanderen. Mot united forrige helg og idag så virker de nesten resignerte...

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale å følge Optajoe på Twitter. Mye interessant (og til tider overraskende) statistikk:

 

Arsenal have faced just six shots on target in the games against Man Utd and so far versus Chelsea, conceding five goals.

 

Arsenal have had 10 shots to Chelsea's four in the match so far.

Link to comment
Share on other sites

Herregud, så pinglete vi er! Skal man gå hardt inn i en duell og selge seg fullstendig, bør man jo for pokker sørge for at spilleren går i bakken også!!!

Link to comment
Share on other sites

Slapp av litt. Nasri har jo ikke spilt dårlig. Hva er det du mener ? Vis du mener at han skal drible 5 spillere, så nei det kan han ikke. vis du skal kritisere en spiller, hvorfor i det huleste krtiserer du ikke Walcott ??

Nasri e ikke rask, ikke skuddsterk, ikke teknisk, beslutningssvak osv. Walcott er i det minste kjapp

Link to comment
Share on other sites

Nasri e ikke rask, ikke skuddsterk, ikke teknisk, beslutningssvak osv. Walcott er i det minste kjapp

Er ikke Nasri teknisk!? Synest han har en utrulig bra tenknikk eg. Nydelige mottak og en tett og fin måte og føre ballen på!

Skulle vi hatt straffe der!?

Link to comment
Share on other sites

Det blir for enkelt å si at forskjellen ligger i Drogba. Det er mye mer enn mangelen på "en Drogba" i Arsenal som er forskjellen. Jeg synes virkelig vi sliter over hele systemet. Clichy blir dårligere og dårligere for hver kamp som blir spilt. Sagna imponerer meg heller ikke i stor grad om dagen. Forover på banen kladder det omtrent for hele sulamitten.

 

På meg virker det som om Wenger famler litt i blinde når laget skal settes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...