Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange har skrevet så mye positive ting om forsvaret til Arsenal. Jeg har skrevet flere ganger at vi er like dårlig bakover som før, selv vi har hentet verminator. 4 mål imot City, 3 imot united og 4 hjemme mot chelsea..?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Få inn dansken. Vi slår jo så mange innlegg, men selvfølgelig taper vi alle. Få inn danksen, og ta ut tulle spilleren walcott..

 

Nei, nei... må ikke det... vi kan jo drepe Walcott da....

 

Men fra spøk til alvor, vi burde endre formasjon. Nå er det enten eller, ut med Chlicy (hva i satan holdt han på med første målet... går fra bakerste stolpe og fram??!) og inn med Bendtner. 3 - 4 - 3 formasjon.

Link to comment
Share on other sites

Nei, nei... må ikke det... vi kan jo drepe Walcott da....

 

Men fra spøk til alvor, vi burde endre formasjon. Nå er det enten eller, ut med Chlicy (hva i satan holdt han på med første målet... går fra bakerste stolpe og fram??!) og inn med Bendtner. 3 - 4 - 3 formasjon.

Blir spennede aa se hvilke "grep" Wenger gjoer i pausen. For noe maa han vel ha i ermet?

Link to comment
Share on other sites

Sist lag som slo Chelski på brua: Arsenal for 35 kamper siden (november 2008).

Sist lag som slo Chelski etter å ha ligget under med 2 mål: Arsenal for 394 kamper siden (oktober 1999). Kilde: OPTA.

 

Dette er på langt nær noen "gutter mot menn", dog. Vi har blitt brutalt straffet for et par enkle feil, og vi legger inn til en ikke-eksisterende hodespiller-spiss. Chelski har vel hittil ikke sluppet inn mål på innlegg fra siden denne sesongen... Det enkleste for å gjenvinne litt selvtillit for Clichy må være å droppe å bli med frem og fokusere på de defensive oppgavene. Det er jo ingen å legge inn til uansett :(

Link to comment
Share on other sites

Nei, nei... må ikke det... vi kan jo drepe Walcott da....

 

Men fra spøk til alvor, vi burde endre formasjon. Nå er det enten eller, ut med Chlicy (hva i satan holdt han på med første målet... går fra bakerste stolpe og fram??!) og inn med Bendtner. 3 - 4 - 3 formasjon.

 

 

Hva med andre målet, løper jo midt i mellom, han kunne jo bare jogget hen og tatt ballen...Det er game over, denne fire kampers perioden viser med all tydlighet at vi ikke er i nærheten av og være en mester. Vi kunne, men vi mestret ikke. Og en ting til, er jo ikke noe fart i kontringene, synes det til og med er noe defansift over forsøkene på gjennombruddspasninger.

 

Vi er ikke bedre en tabellen sier, og pr idag så er det to lag som er divisjoner foran resten av premier leauge. Enkelt og greit, vi er i sjiktet med pool, tott, villa, city, everton....Til og med Fabregas blir average her. Men det står jo i stil til at vi er ett helt average lag.

 

Og ja kanskje en dag vi kan vinne igjen og det gjør vi nok, men det blir ikke med dagens stall, og den dagen det skjer tror jeg ikke Fabregas elller Wenger er i klubben lenger...

 

Skulle hatt Kanu det siste kvarteret her...

Link to comment
Share on other sites

Vi er egntlig mer med i denne kampen enn mot United.

Hva er vitsen å slå høye innlegg fra siden Wenger? Vi må ha inn Bendtner syns jeg. Rusten el ei.

Chelsea er farlige på innlegg. Vi er totalt ufarlige.

Drogba-Arshavin.....sier det meste.

Link to comment
Share on other sites

Jaja sånn går det når vi har et lag som rett og slett ikke er store nok :)

 

Blir seriøst irritert over slike kommentarer. Vi er da alldeles store nok, større enn chelski slik jeg ser det. Hva skjer med smileyen etterpå? Greit nok at chelski KANSKJE er bedre enn oss i denne kampen, dem leder trossalt 2-0, men ikke svartmal alt takk.

Link to comment
Share on other sites

En eneste forskjell i denne kampen, hadde Drogba stilt i rød trøye hadde vi ledet 3-0. Få ut walcott, arshavin ned på vingen og bendtner inn på topp.

 

Mangler en verdensklasse spiss, og en Petr Cech/van Der Saar/Reina i mål.

 

Gleder meg forresten til neste sesong når Gibbs er tilbake på venstreback, Clichy er ikke seg selv lenger :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke kjørt. Syntes laget har fremstått meget bra i dag, og den berømte tungen på vektskålen er mangelen av en spiss hos Arsenal. Vi mangler den siste bevegelsen inni boksen, og når den først er der så mangler vi en til å avslutte iskaldt.

 

Ut med Walcott, Arshavin ned på vingen og Bendnter på topp. Clichy trenger litt "markeringstrening" fremover, da han sliter fryktelig med posisjoneringen sin.

 

Men fortsatt spennende 2.omgang her!

Link to comment
Share on other sites

Vi må være et av de dårliste laga i PL med kontring i mot oss, Man utd skorte jo alle måla på det.

 

Nei Wenger du burde henta en spiss da du hadde sjangsen.

 

Ingen unnskylding når han prøver å hente spisser alle vet han ikke for mitt i sesongen PS: Villa....

 

Nok av andre goe spisser i denne værden :)

 

Arsenal slår så mye innlegg vi har ingen spiss som er sterk og høy nok til å ta ned ballen.

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt frustrerende at man ikke har lært noe som helst. Jeg kan skjønne at man kan få kontringer mot seg på hjemmebane. Borte mot Chelsea er det helt utilgivelig å komme i undertall gang på gang. Clichy er en skandale om dagen. Almunia har knapt reddet ett skudd siden før jul.

 

Det må då gå ann å legge seg litt lavere på bortebane og ikke sende alle mann opp i 1 minutt? Når man i tillegg spiller så mye på tvers på motstanderens 16 meter så MÅ man få kontringer mot...

 

Kanskje på tide å IKKE sende opp stopperne på cornere mot topp 4?

 

Ellers MÅ Fredheim slutte å kommentere Arsenal, makan til irriterende type skal du lete langt etter. Jeg skjønner han skal forsøke å være mest mulig objektiv, men han overkompenserer så ekstremt at det blir patetisk.

Link to comment
Share on other sites

Så utroooolig mye bedre Ashley Cole er enn Clichy. Jobben Clichy gjør på 1.målet er katastrofal. Hadde han gjort jobben der, hadde det ikke blitt mål. Og på 2.målet er han helt feil posisjonert! Sett heller inn Bjørnar Holmvik!

 

Heller denne Holmvik som jeg ikke vet hvem er enn det Cichy har prestert i første. Allikevel er jeg ikke helt sikker på om han var vår dårligste, han får god konkurranse av Walcott.

 

Dette er så synd, for det er veldig mange av våre som spiller veldig bra. De tre sentralt på midtanen har vært veldig gode, mange positive tendenser hos Arshavin og Nasri.

Link to comment
Share on other sites

Ikke at det hjelper oss, men det er faktisk Song som har Drogba, følger ham for så å bare slippe ham på 1-0. Det er vel bare to spillere som har vist seg litt bedre enn de 20 andre så langt: Drogba og Cech. Får si det med Alan Davies på Twitter: "Right, I'm going over to the Bridge to mark Drogba, since no-one else will..."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...