Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Hva med å forsøke en god gammeldags 3-5-2 formasjon? På den måten vil vi kunne få den nødvendige luftstyrken der bak, få den nødvendige kontrollen på midtbanen, samt at vi slipper en ensom spiss på topp. Ser for meg følgende lag da:

 

Almunia

 

Gallas, Campbell, Vermaelen

 

Eboue, Cesc, Song, Diaby/Nasri, Rosicky

 

Bendtner, Arshavin

 

Det kunne ha fungert, men da må vi også tenke på å ikke gi for mye rom til Chelsea's vinger.

Å stenge ned en Joe Cole kan være veldig avgjørende for oss, han leverer gode innlegg til en Drogba eller en Anelka som virkelig kan utfordre stopperne våre i lufta. Så da kan man kanskje tenke på å gå tilbake til en klassisk 4-4-2 som fungerte så bra for noen år tilbake.

Wenger har mange valg han må ta før kampen, håper virkelig han gjør de rette.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Det kunne ha fungert, men da må vi også tenke på å ikke gi for mye rom til Chelsea's vinger.

Å stenge ned en Joe Cole kan være veldig avgjørende for oss, han leverer gode innlegg til en Drogba eller en Anelka som virkelig kan utfordre stopperne våre i lufta. Så da kan man kanskje tenke på å gå tilbake til en klassisk 4-4-2 som fungerte så bra for noen år tilbake.

Wenger har mange valg han må ta før kampen, håper virkelig han gjør de rette.

 

Med 5 på midten, vil vi kunne demme mye mer opp for Chelseas midtbane, enn vi klarer i en 4-4-2 formasjon. Det er på midten vi tapte krigen hjemme mot United og Chelsea. Klarer vi å stanse flyten i spillet deres på midtbanen, kan mye være gjort

Link to comment
Share on other sites

Med 5 på midten, vil vi kunne demme mye mer opp for Chelseas midtbane, enn vi klarer i en 4-4-2 formasjon. Det er på midten vi tapte krigen hjemme mot United og Chelsea. Klarer vi å stanse flyten i spillet deres på midtbanen, kan mye være gjort

 

Jeg skjønner det, og er positiv til det. Men hva skal vi gjøre med de offensive vingene til Chelsea?

Jeg tviler for at Rosicky og Nasri har så stor løpskapasitet at de orker å løpe frem og tilbake i 90 minutter. Men ellers med Diaby og Song i midten der får vi mye mer muskler enn vi hadde mot både Villa og Man Utd så er svært positiv til det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner det, og er positiv til det. Men hva skal vi gjøre med de offensive vingene til Chelsea?

Jeg tviler for at Rosicky og Nasri har så stor løpskapasitet at de orker å løpe frem og tilbake i 90 minutter. Men ellers med Diaby og Song i midten der får vi mye mer muskler enn vi hadde mot både Villa og Man Utd så er svært positiv til det.

 

I mitt forslag har jeg satt opp Eboue og Rosicky som kantspillere. Begge disse har ork til å løpe frem og tilbake i 70-75 minutter, og så får man eventuelt foreta bytter på de posisjonene da. Men jeg mener at det vil bli mindre rom for vingene til Chelsea med 5 på midten.

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen grunn har jeg lyst til å se en god gammel 4-4-2 mot Chelsea gjerne dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen/Campbell - Clichy/Vermaelen

 

Walcott/Nasri - Fabregas - Song - Rosicky/Nasri

 

Bendtner - Arshavin

 

Tviler veldig sterkt på at dette ville skjedd, men med van Persie ute, og Bendtner som ikke er helt i form så tror jeg det lureste ville vært å stille med 2 spisser, samtidig ville også vingene våre demmet opp for Chelsea sine vinger og sørget for at Sagna og Clichy ikke får like lite hjelp som de fikk mot Villa og Manure.

Link to comment
Share on other sites

Mot Chelsea bør Gallas holde seg innenfor vår banehalvdel. Han pleier veldig ofte å være altfor offensiv, og når det andre laget får kontringsmuligheter, så ser jeg ikke han der hvor han egentlig skal være.

Tipper det blir:

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Diaby/Denilson

Rosicky - Bendtner - Arshavin

 

Håper på:

Fabianski

Eboue - Gallas - Campbell - Vermaelen

Fabregas - Song - Diaby/Nasri

Rosicky - Bendtner - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 2 2010, 01:16 PM) 187745[/snapback]

Av en eller annen grunn har jeg lyst til å se en god gammel 4-4-2 mot Chelsea gjerne dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen/Campbell - Clichy/Vermaelen

 

Walcott/Nasri - Fabregas - Song - Rosicky/Nasri

 

Bendtner - Arshavin

 

Tviler veldig sterkt på at dette ville skjedd, men med van Persie ute, og Bendtner som ikke er helt i form så tror jeg det lureste ville vært å stille med 2 spisser, samtidig ville også vingene våre demmet opp for Chelsea sine vinger og sørget for at Sagna og Clichy ikke får like lite hjelp som de fikk mot Villa og Manure.

 

En slik formasjon vil absolutt kunne styrke oss fremover. Men vil også gjøre oss mer sårbare sentralt på midten. Let's face it, Song/Fabregas kommer aldri til å inneha de samme egenskapene som Petit/Vieira eller Gilberto/Vieira. Både Song og Fabregas kommer mer til sin rett med 3 på midten enn 2

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 2 2010, 01:16 PM) 187745[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Av en eller annen grunn har jeg lyst til å se en god gammel 4-4-2 mot Chelsea gjerne dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen/Campbell - Clichy/Vermaelen

 

Walcott/Nasri - Fabregas - Song - Rosicky/Nasri

 

Bendtner - Arshavin

 

Tviler veldig sterkt på at dette ville skjedd, men med van Persie ute, og Bendtner som ikke er helt i form så tror jeg det lureste ville vært å stille med 2 spisser, samtidig ville også vingene våre demmet opp for Chelsea sine vinger og sørget for at Sagna og Clichy ikke får like lite hjelp som de fikk mot Villa og Manure.

En slik formasjon vil absolutt kunne styrke oss fremover. Men vil også gjøre oss mer sårbare sentralt på midten. Let's face it, Song/Fabregas kommer aldri til å inneha de samme egenskapene som Petit/Vieira eller Gilberto/Vieira. Både Song og Fabregas kommer mer til sin rett med 3 på midten enn 2

 

Stemmer det, tenkte på Nasri på høyre og Rosicky på venstre, det ville da gitt oss litt bedre balanse i og med at begge to trekker litt innover til tider, men de er ganske like som spillere og ville gjort oss litt forutsigbare fremover igjen. I en 4-4-2 så kommer heller ikke Fabregas helt i sin rett, og dermed ville han ligget langt dypere enn i 4-3-3 formasjonen og tatt større tak i det defensive arbeidet, mens Arshavin kunne herjet i Bergkamp rollen.

 

Men det blir nok 4-3-3 til søndagen, forhåpentligvis i en litt mer disiplinert form enn hva vi så mot United :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sinnsykt den lei den arrogante drittholdningen til Arshavin, fyren klarer jo ikke å skyte en ball en gang. Nå er det på tide å våkne opp for han også, russeren har ikke klippekort på dette laget.

 

Arshavin har en skade i foten som gjør at det gjør vondt hver gang skyter. Grunnen til at han spilte mot manu var at han har en tendens til å gjøre noe stort mot storlagene.

Link to comment
Share on other sites

DejaVu. Nå er vi i samme situasjon som vi var mot Chelsea før jul. Alt håp avhenger av denne kampen. Hvis det skulle gå til skogen, så kan alt snu mot Liverpool. Jeg håper at Wenger så de åpenbare taktiske feilene han gjorde og drar til Stamford Bridge med en taktikk tilpasset Chelsea og en plan B dersom den ikke slår til. Vi har spillermatriellet som skal til for å kjempe jevnt med de, så da håper jeg vi satser på følegnde lag:

 

Fabinski

Sagna - Gallas - Campbell - Clichy

Eboue - Fabregas - Song

Bendtner - Eduardo - Nasri

 

Supersubs: Walcott, Rosicky, Vermaelen , Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Eboue- Campbell - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Denilson

Bendtner - Arshavin- Rosicky

 

Bendtner og Rosicky gjør en ærlig defensiv jobb, og vil gi backene og midtbanen bedre dekning enn hva Walcott, Nasri eller Arshavin klarer. Gallas må bort fra laget, da me ikkje har råd til flere corner for -> mål imot. At han skal henge igjen i motstanderens 16 meter for å bli med på neste angrep er uansvarlig, og ikkje ein stopper verdig. Se og lær av innsatsen til spesielt Vermaelen når det gjelder å komme seg hjem igjen etter dødball.

Denilson må klare å dekke rommene bedre enn det han gjorde mot united. Han var den spilleren i midtbaneleddet som var vårt desidert svake punkt, og rødjævlene visste å utnytte det på det sterkeste.

 

Me reiser naturligvis kjerringa, og vinner lett 3-0. Etter mål av Bendtner, selvmål av Terry, og til slutt nok ein gong Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Eboue- Campbell - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Denilson

Bendtner - Arshavin- Rosicky

 

Bendtner og Rosicky gjør en ærlig defensiv jobb, og vil gi backene og midtbanen bedre dekning enn hva Walcott, Nasri eller Arshavin klarer. Gallas må bort fra laget, da me ikkje har råd til flere corner for -> mål imot. At han skal henge igjen i motstanderens 16 meter for å bli med på neste angrep er uansvarlig, og ikkje ein stopper verdig. Se og lær av innsatsen til spesielt Vermaelen når det gjelder å komme seg hjem igjen etter dødball.

Denilson må klare å dekke rommene bedre enn det han gjorde mot united. Han var den spilleren i midtbaneleddet som var vårt desidert svake punkt, og rødjævlene visste å utnytte det på det sterkeste.

 

Me reiser naturligvis kjerringa, og vinner lett 3-0. Etter mål av Bendtner, selvmål av Terry, og til slutt nok ein gong Bendtner.

 

Vil heller ha Nasri eller Rosicky ved siden av Cesc enn Denilson, han har vært utrolig svak i det siste. Forøvrig burde vel Wenger klare å fortelle Gallas at han skal holde igjen på cornere o.l., forøvrig er Sagna - Gallas - Campbell - Vermaelen en mulighet i denne kampen? Det burde være en bunnsolid bakre firer.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig vi vinner denne kampen og jeg tror vi gjør det fordi Chelsea spiller en kamp idag så de kommer til å være slitne pluss at jeg tror Arsene Wenger kommer til å si at vi må skjerpe oss til denne kampen. Jeg håper vi starter med denne oppstillingen:

Almunia

Eboue - Gallas - Vermelaen - Glichy

Fabregas - Song - Nasri

Walcott - Bendtner - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Forrige gang Arsenal tapte med to mål eller mer i en seriekamp på Stamford Bridge var i 1969! Det er på hjemmebane vi har sviktet. Nå er det mer Chelsea som må angripe, og vi vil sannsynligvis ligge litt lengre bak i banen. Vi får håpe at "Spirit of van Persie" er med oss denne kampen og at vi ikke er like uheldige som vi var på Old Trafford... Arsenal till I die!

Link to comment
Share on other sites

Da er det klart for å ta en tur til brua og nå håper jeg virkelig vi reiser kjærringa!

Vi var heldige å dro med oss tre poeng der i fjor, noe jeg ikke tror vi vil være i år. Skal vi vinne til søndag må det komme av at vi spiller knakende godt i alle spillets faser.

 

Håper dette laget masjerer ut på brua på søndag:

 

Almunia

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy*

 

Fabregas-Song-Diaby (hvis han er klar)

 

Eboue**-Bendtner***-Arshavin

 

* Mange har kritisert Clichy i de siste kampene, og vil ha Traore inn i laget. Clichy er på sitt beste en av

verdens beste i sin posisjon og bør få lov til å spille seg opp mot samme nivå. Traore holder i mine øyne

ikke nivået riktig enda.

 

**Jeg vil ha Eboue i denne posisjonen på søndag på grunn av hans styrke, arbeidskapasitet og vilje. Disse

egenskapene vil bli svært viktige på søndag.

 

***Rusten eller ikke, kjør på med Bendtner fra start. Har vist prov på at han er tilbake, og er den eneste

verdige konkurrenten i lufta mot stopperparet til Chelsea. Han er også sterk med mann i ryggen, og kan

holde på ballen i motsetning til Arshavin som setter fart rett mot mål uten å vente på medspillere, når

han spiller midtspiss vel og merke.

 

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Almunia*

Sagna, Gallas, Vermaelen, Eboue*

Ramsey*, Fabregas, Song

Rosicky, Bendtner*, Arshavin*

 

Almunia* : Manglar betre alternativ, ellers så hadde det vore rett ut.

Eboue* : Litt usikker på Eboue, men med forestillingen til Clichy mot Manu i friskt minne så satsar eg på Eboue.

Ramsey* : Ramsey bør spele framover for å opparbeide erfaring til Fabregas reiser. Det kan fort skje til sommaren, som ein av verdens beste i sin posisjon vil mannen vinne noko.

Arshavin* : Satsar på at mannen løftar blikket i denne kampen. Det er lov å sentre til betre plasserte medspelarar.

Bendtner* : Manglar kamptrening men er vår einaste spiss og bør spele.

Link to comment
Share on other sites

Håper dette laget masjerer ut på brua på søndag:

 

Almunia

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy*

 

Fabregas-Song-Diaby (hvis han er klar)

 

Eboue**-Bendtner***-Arshavin

 

* Mange har kritisert Clichy i de siste kampene, og vil ha Traore inn i laget. Clichy er på sitt beste en av

verdens beste i sin posisjon og bør få lov til å spille seg opp mot samme nivå. Traore holder i mine øyne

ikke nivået riktig enda.

 

**Jeg vil ha Eboue i denne posisjonen på søndag på grunn av hans styrke, arbeidskapasitet og vilje. Disse

egenskapene vil bli svært viktige på søndag.

 

***Rusten eller ikke, kjør på med Bendtner fra start. Har vist prov på at han er tilbake, og er den eneste

verdige konkurrenten i lufta mot stopperparet til Chelsea. Han er også sterk med mann i ryggen, og kan

holde på ballen i motsetning til Arshavin som setter fart rett mot mål uten å vente på medspillere, når

han spiller midtspiss vel og merke.

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!

 

Veldig enig i dette laget. spesielt med eboue på og bendtner, syns vi må bruke eboue i store kamper for hans defensive egenskaper. og niklas er den eneste spissen som har sjangs mot chelsea sitt forsvar.

har trua på at vi slå chelsea til helga. slår vi liverpool og på onsdag så trur eg vi ligger bra an med tanke på liga gull. trur vi tar gullet vis vi tar 6 poeng i de neste 2 kampene.

Link to comment
Share on other sites

På tide at Almunia, Clichi og Denilson får seg en pause. La de spille seg i form på reservelaget og la oss deretter se om det er godt nok for at de får tilbake plassen sin på første laget.

 

Hvordan skal de klare å spille seg i form på reservelaget? De trenger nok kamptrening fra øverste nivå om de skal forbedre seg.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det på tide å legge fadesen mot United bak oss. Med Chelsea sitt poengtap mot Hull, så kan vi med seier på søndag henge oss på igjen....

Forventer egentlig tap, men er fornøyd om vi klarer uavgjort.

Men mer enn noe annet vil jeg se 11 spillere i rødt som spiller med hjertet utenpå drakta, spillere som gir ALT, ofrer alt i alle dueller, løper til de spyr.....da skal jeg være fornøyd.

 

Tror både denilson, almunia starter desverre, men håper på følgende lag:

 

Fabianski

sagna

Gallas

Vermaelen

Clichy

 

Diaby

Nasri

Song

Cesc

Arshavin

 

Bendtner

 

subs: Almunia, Campbell, Denilson, Rosicky, silvestre, Eboue, Walcott

 

tips 1-1 Cesc putter

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vanligvis optimist, men her klarer jeg ikke annet enn å si at jeg blir overrasket om vi kommer ut av det med poeng. Og ikke bare overrasket, men også svært fornøyd.

 

Vi sliter veldig mot Chelsea og Man U, og er nok et stykke bak. Regner med tap i denne kampen, men seier i neste! Og så blir det spennende om vi kan ta innpå Man U og Chelsea noe utover våren.

 

Men seriegull har jeg ikke så veldige forhåpninger om.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...