Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Jeg er vanligvis optimist, men her klarer jeg ikke annet enn å si at jeg blir overrasket om vi kommer ut av det med poeng. Og ikke bare overrasket, men også svært fornøyd.

 

Vi sliter veldig mot Chelsea og Man U, og er nok et stykke bak. Regner med tap i denne kampen, men seier i neste! Og så blir det spennende om vi kan ta innpå Man U og Chelsea noe utover våren.

 

Men seriegull har jeg ikke så veldige forhåpninger om.

Jeg har liten tro på poeng her, men den lille troa jeg har er med bakgrunn i at Arsenal har vært mye bedre borte mot Manu og Chelsea enn hjemme den senere tid. Likevel, jeg blir svært positivt overrasket over poeng her. Da vil det være 6p opp til de to, og det er mulig å ta igjen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

På mange måter en avgjørende kamp dette, om den er avgjørende for seriemesterskapet er fortsatt uvisst, men skal vi ha gode sjanser til å henge med er vi faktisk nødt til å vinne. Vinner vi, er vi som tidligere nevnt av en annen debattant bare 3 fattige poeng bak Chelsea. United viner helt sikkert sin kamp, og dermed vil vi være 4 poeng bak serieledern OM vi vinner mot chelsea. Taper vi derimot er vi 7 poeng bak United og 9 bak Chelsea. Og det er IKKE bra! Kampen til neste uke igjen er som alle vet mot Pool, vinner vi den, mens Manu og Chelsea fort kan avgi poeng i tøffe bortekamper er vi plutselig helt i toppsjiktet igjen. Taper vi derimot begge våre og de andre vinner er nok løpet kjørt.

 

Konklusjon: Vi MÅ vinne mot chelsea på søndag, og vi burde vinne mot Pool neste uke, men trenger egentlig seier der og. Ikke bare er det bra for resultatene, men også for den mentale biten. Klarer gutta å vinne to meget vanskelig kamper på rad, kan det fort gå riktig så bra i kampene etter. Da møter vi "middelgmådigeter" som bl.a. Sunderland, Stoke, Burnley og Hull. Noe som etter min mening burde tilsi 12 poeng. Vi går en VELDIG spennende tid i møte, det er ihvertfall sikkert.

 

Håper Wenger stiller med et fornuftig lag der ute. Ser gjerne både Bendtner, Walcott og Diaby. Keepersituasjonen er litt håpløs, men regner med at Almunia står i mål, og håper bare at han gjør en kjempekamp. La oss nå ihvertfall prøve å støtte opp litt rundt han, de fleste spillere blir bedre av litt støtte.

 

Søndag blir en stor dag, og en dag som forhåpentligvis ender lykkelig for oss Arsenal-supportere! Håper på stinn brakke på Bohemen! Vi sees!

Link to comment
Share on other sites

Oddsen ligger visst på 4,3.. Damn, som det frister meg å tippe denne kampen!

 

Eduardo og Vela blir ikke å se på søndag, mens Diaby er 50:50.

 

Hvis Diaby ikke er klar så håper jeg så inderlig at Rosicky eller Nasri starter ved siden av Song og Fabregas, Denilson har dessverre vært på grensen til å være elendig de siste kampene. Dog har han som Almunia av en eller annen uforståelig grunn klippekort i laget virker det som..

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/football/preview/0...5919806,00.html

 

Diaby ser ikke ut til å være i stallen, så jeg kan ikke skjønne hvordan de kan si han muligens er tilbake?

Og Bendtner blir tippet i startoppstillingen, høres bra ut dette!

 

På ATVO i går sa de at Diaby skule ha en test i dag, mens Bendtner ikke var 100 % fit og kommer til å starte på benken.

 

Angåande tittelkampen så tror jeg ikke den blir avgjort før i April uansett hva resuatet blir i denne kampen. Både manu og chelsea har vanskelige kamper i denne perioden

 

 

Manu:

Sat Mar 20 Liverpool H

Sat Mar 27 Bolton Wanderers A

Sat Apr 3 Chelsea H

Sat Apr 10 Blackburn Rovers A

Sat Apr 17 Manchester City A

Sat Apr 24 Tottenham Hotspur H

 

 

Chelsea:

27 mar. H Aston Villa

3 apr. 15:00 A Manchester United

10 apr. 15:00 H Bolton Wanderers

17 apr. 15:00 A Tottenham Hotspur

24 apr. 15:00 H Stoke City

1 mai 15:00 A Liverpool

 

Det skal nevnes at også vi møter city og spurs i denne perioden, men hvis vi er i form i April ser det lyst ut

Link to comment
Share on other sites

Da er en liten bag pakket og avgang fra Flesland imorgen kl 0920.

 

Med billetter blandt Chelseafansen kan dette bli en utfordring både her og der. Klarer nesten ikke beskrive hvor godt det hadde vært med tre poeng imorgen, men må innrømme at dette kan bli både fugl og fisk der vi kan vinne, men samtidig gå på en megasmell.

 

Uansett, jeg er ringside!

 

Oh to be a Goonah!

Link to comment
Share on other sites

Da er en liten bag pakket og avgang fra Flesland imorgen kl 0920.

 

Med billetter blandt Chelseafansen kan dette bli en utfordring både her og der. Klarer nesten ikke beskrive hvor godt det hadde vært med tre poeng imorgen, men må innrømme at dette kan bli både fugl og fisk der vi kan vinne, men samtidig gå på en megasmell.

 

Uansett, jeg er ringside!

 

Oh to be a Goonah!

 

God Tur! Ikke vær sjenert! :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis me vinner i morgon så er dette til tross for at me ikkje har kjøpt ein erstattar for Adebayor og erstatta Almunia med ein klassekeeper. Hvis me hadde handla inn ein spiss og ei målvakt før sesongen så hadde sjansen for å vere topp of the league vore svært stor.

 

No får me klare oss med det me har. Eg er allerede dritt lei spekulasjonane om kven me kjem til å kjøpe i sommar og vurderer og kutte ut NewsNow blandt mine favorittar.

 

Kampen i morgon blir ei lei nøtt, Chelsea er vanskelege å slå på heimebane. Stopp Drogba.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget.

______________Almunia

 

_____Campbell-Vermaelen-Gallas

Eboue_______________________Clichy

 

_______Fabregas-Song-Diaby

 

___________Arshavin

__________________Bendtner

 

Vil gjerne se en slags 5-3-2 til denne.

 

Tror vi trenger en ekstra mann i midten i dag slik at ikke backene våre blir for baktunge.

 

Sitter også med en følelse av at litt ekstra luftstyrke i forsvar i dag ikke er dumt.

 

Beklager et rotete oppsett. Noen som har noen tips til hvordan få mellomrom mellom spillerene uten å bruke streker??????

Link to comment
Share on other sites

Skal vi vinne i dag så krever det to forandinger fra utd kampen. Punkt 1. er at vi ikke blottlegger oss bakover, men spiller tolmodigt og rutinert. (Tenker da spesielt ved dødballer og at stopperene ikke skal bli stående i angrep) Punkt to er at når vi først har sjansen fremover så må vi sette full fart fremover med flere spillere. Det hjelper ikke å komme joggende etter med en spiller slik vi gjorde gang på gang mot utd. Når utd kom fremover var det med 4-5 spillere som sprang som de skulle vere med i VM for 100 meter. De fikk et voldsomt trykk fremfor målet vårt på grunn av dette. Her har vi mye å lære, og har vel hatt de en stund.

Kanskje ikke dumt med tre stoppere i dag, men det stiller ekstreme krav til midtbanespillere og de to på siden bak, om at de setter fart fremover når vi har muligheten.

Link to comment
Share on other sites

Da er en liten bag pakket og avgang fra Flesland imorgen kl 0920.

 

Med billetter blandt Chelseafansen kan dette bli en utfordring både her og der. Klarer nesten ikke beskrive hvor godt det hadde vært med tre poeng imorgen, men må innrømme at dette kan bli både fugl og fisk der vi kan vinne, men samtidig gå på en megasmell.

 

Uansett, jeg er ringside!

 

Oh to be a Goonah!

 

Du får late som du er en Chelsea fan, og spre tvil og kvalme blandt Chelsea suporterne :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest gjennom tråden etter kampen mot Manchester og syns folk overser den viktigste feilen vi gjorde i den kampen. Vi gikk ut i hundre, slik vi ville gjort hjemme mot lag som Burnley, Wigan, Tottenham. Lag som spiller for spiller (med unntak av keeper) er svakere enn oss og det går som regel bra.

 

Å bruke samme oppskrift mot et lag som United er naivt og repsektløst. Jeg hater Manchester av hele mitt hjerte, men jeg har den største respekt for laget. De er gode.

 

Akkurat derfor er jeg glad for at vi møter Chelsea på bortebane, dette til tross for at vår bortestatistikk ikke er veldig god og Chelsea er et imponerende gode på Stamford Bridge. Det vil gjøre at vi ikke kan tillate oss å være så naive, det øker våre muligheter for å vinne. Personlig tror jeg vi vil ha større muligheter for å vinne mot dem borte enn om denne kampen hadde gått på Emirates.

 

Skulle vi klare en seier (jeg vil være fornøyd med uavgjort) og hvis vi klarer å slå Liverpool i neste kamp, så vil jeg anse våre sjanser til å vinne serien for å være meget gode. Vi har det desidert letteste programmet av topplagene etter disse kampene.

 

Når det kommer til lagoppstilling, så håper jeg selvfølgelig at Fabianski får starte. Dette til tross for at jeg regner med at Almunia for tillit igjen. Ellers ønsker jeg mest mulig muskler ute på banen. Jeg kommer til å bli veldig frustrert hvis Eboue ikke får starte og jeg ønsker Traore fra start. Ikke fordi han har vært imponerende god, men fordi Clichy ikke har vært bedre. Traore har gode innlegg og i denne kampen forventer jeg at kantene våre er mer forsiktige med å gå framover og at backene kommer på overlapp. Innleggskvaliteten kan bli avgjørende.

 

Dette fordrere at Bendtner starter. Jeg leser at han ikke er hundre prosent klar enda, men la nå gutten starte og heller bli byttet ut når han går tom. Da kan Arshavin steppe inn og jeg tror han vil får større mulighet til å hevde seg når Chelsea forsvarerne er litt slitne og det blir litt mer rom for spissen å løpe i.

 

Lykke til alle sammen, måtte vi være tilbake i gullkampen for fullt sånn kl 19 i kveld!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest gjennom tråden etter kampen mot Manchester og syns folk overser den viktigste feilen vi gjorde i den kampen. Vi gikk ut i hundre, slik vi ville gjort hjemme mot lag som Burnley, Wigan, Tottenham. Lag som spiller for spiller (med unntak av keeper) er svakere enn oss og det går som regel bra.

 

Å bruke samme oppskrift mot et lag som United er naivt og repsektløst. Jeg hater Manchester av hele mitt hjerte, men jeg har den største respekt for laget. De er gode.

 

Akkurat derfor er jeg glad for at vi møter Chelsea på bortebane, dette til tross for at vår bortestatistikk ikke er veldig god og Chelsea er et imponerende gode på Stamford Bridge. Det vil gjøre at vi ikke kan tillate oss å være så naive, det øker våre muligheter for å vinne. Personlig tror jeg vi vil ha større muligheter for å vinne mot dem borte enn om denne kampen hadde gått på Emirates.

 

Skulle vi klare en seier (jeg vil være fornøyd med uavgjort) og hvis vi klarer å slå Liverpool i neste kamp, så vil jeg anse våre sjanser til å vinne serien for å være meget gode. Vi har det desidert letteste programmet av topplagene etter disse kampene.

 

Når det kommer til lagoppstilling, så håper jeg selvfølgelig at Fabianski får starte. Dette til tross for at jeg regner med at Almunia for tillit igjen. Ellers ønsker jeg mest mulig muskler ute på banen. Jeg kommer til å bli veldig frustrert hvis Eboue ikke får starte og jeg ønsker Traore fra start. Ikke fordi han har vært imponerende god, men fordi Clichy ikke har vært bedre. Traore har gode innlegg og i denne kampen forventer jeg at kantene våre er mer forsiktige med å gå framover og at backene kommer på overlapp. Innleggskvaliteten kan bli avgjørende.

 

Dette fordrere at Bendtner starter. Jeg leser at han ikke er hundre prosent klar enda, men la nå gutten starte og heller bli byttet ut når han går tom. Da kan Arshavin steppe inn og jeg tror han vil får større mulighet til å hevde seg når Chelsea forsvarerne er litt slitne og det blir litt mer rom for spissen å løpe i.

 

Lykke til alle sammen, måtte vi være tilbake i gullkampen for fullt sånn kl 19 i kveld!

Du er definitivt inne på noe. Mot Manu i CL i fjor var det det som var grunnen. For en uke siden, var det derimot slik at Manu scoret ledermålet mot etablert forsvar. De to neste var kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Du er definitivt inne på noe. Mot Manu i CL i fjor var det det som var grunnen. For en uke siden, var det derimot slik at Manu scoret ledermålet mot etablert forsvar. De to neste var kontringer.

 

Greit nok det Raven, men poenget mitt er det virket som gutta våre ble litt overrasket over at United ikke bare la seg tilbake og lot oss få spille vårt spill for det kunne lag som Wigan fort funnet på å gjøre. Det var noe sørgelig naivt over vårt spill. Vi er ikke bedre enn at vi må jobbe som besatte for å kunne slå lag som United, det være seg om vi møter dem hjemme eller borte.

Link to comment
Share on other sites

Feilen vi gjorde mot Utd slik jeg ser det, var mangelen på defensiv hjelp fra leddene foran forsvaret. Dette gjelder ikke bare i scoringsituasjonene, men som helhet. Det var store rom mellom midtbaneleddet og forsvaret, samt at Clichy (som jeg mener er det beste eksempelet i denne kampen) kom ofte alene mot Nani.

Når mangelen på defensiv hjelp kommer mot kjappe, tekniske, og løpsterke spillere, så kan det skje at backen (i dette eksempelet) blir defensiv/passiv i tankegangen. Skal han angripe å prøve å vinne ballen, med den risikoen om å selge seg helt ut av spill......., eller skal man prøve å holde spilleren litt i sjakk for å evt få hjelp på sonen bak duellen og inn mot midten?

 

Clichy er normalt en veldig agressiv back, som liker og gå å angripe ballen/duellen. Tryggheten med å få hjelp av medspillere, var nesten fraværende under store deler av kampen i Clichy sitt tilfelle. Blir man passiv, ja da er det fritt frem for vinger med teknikk, fart, og spilleforståelse.

Midtbaneleddet slet i sin defensive jobb, samt at kantspillerene Nasri og Rosicky ofte kom i ingenmannsland i sine defensive arbeidsoppgaver. Følger man ikke løpet bakover, og det samtidig er store rom; ja da blir det farlig mot så gode spillere.

 

Er nok enig med Tapapa, at vi helt klart var litt vel naive. Et uavgjort, hadde vært mer positivt for oss, enn Utd slik jeg ser det...... Men, Wenger sin filosofi er kanskje litt vel offensiv i enkelte kamper. Kanskje en liten svakhet, men gud å morsomt det er når ting fungerer slik han ønsker.

 

Idag, vil nok laget ha en langt mer fokus på defensiv jobb, og ta sjansene fremover når det byr seg gode nok muligheter. Ikke blottlegge rommene bakover, eller gi for mange 1-1 dueller defensivt.

En skikkelig kontringskamp, er det jeg håper og tror på.

Ikke dumt å få inn Diaby, mot en Denilson som desverre trenger tid før han er tilbake i god form. Vi vil også da få inn mere luftstyrke/fysikk, noe som er viktig mot et sterkt fysisk lag som Chelsea.

 

Vil være strålende fornøyd med uavgjort idag, og med en seier mot Pool. Da vil vi absolutt være med i kampen om pokalen, for terminlista har vi en liten fordel av resten av sesongen.

Mitt tips: 0-0, men kan absolutt ta tre poeng på en god dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...