Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Alle snakker om Drogba, men i dag var det målvaktene som utgjorde forskjellen.

 

Hadde Almunia og Cech byttet plasser i dag så hadde vi vunnet denne kampen. Vi hadde et par knallgode sjangser, for eks arshavin sitt tidlig i kampen. Ser ikke for meg at almunia hadde reddet den, og ser heller ikke for meg at drogba sine to mål hadde gått like lett inn med cech i mål.

 

plaseringen til almunia under frisparket også... nei, igjen er det svakeste ledd helt bakerst der det er mest avgjørende... her må det ha handles wenger!

 

Men selv om Almunia hadde bytta plass med Cech forsvinner ikke det faktum at vi hadde sluppet inn 2 mål. Kan ikke se for meg mange keepere som hadde redda verken det første eller det andre skuddet til Drogba.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Synes synd på laget og Wenger, for det må jo være noen høyere makter som har noe imot klubben?

Neida, vi er nok ikke like gode som Chelsea, men idag føler jeg at vi kunne klart poeng om ting ikke hadde vært så sabla typisk.

 

Nok en kamp får vi et mål mot oss, og vi klarer ikke å ta ledelsen i en slik viktig kamp. Målet er blitt diskutert bra her inne allerede, men en ting jeg la merke til med løpet til Clichy (vekk fra sin posisjon): gir han ikke beskjed om at noen må gå bak, og dekke sonen sin når han er på vei over til første stolpe?

Ser ut som kommunikasjonsvikt, og da burde kanske også andre få litt skyld i målet.

 

Noe som har blitt litt "vane" i kampene, er at vi ikke klarer å score på disse enorme sjansene i faser som må utnyttes. Tenker på Arshavin, som burde/kunne puttet til 1-1. Godt keeperspill, eller rett og slett marginer imot? Dette er noe som vi har tapt på tidligere, og som også idag slo ut. Husker enda Persie sin sjanse på OT, hvor vi var så jævlig nære 0-2.

 

Nok om det.

Etter 2-0 til Chelsea, så må jeg innrømme at jeg mistet motet. Hardt, brutalt, og vondt.

Synes laget i store deler spiller en bra kamp, men vi slipper inn "enkle mål" og er ikke giftige nok når sjansen byr seg.

 

For all del, langt ifra en dårlig kamp borte mot råsterke Chelsea. Tenker da selvsagt på det spillemessige i perioder, og ikke resultatmessig. Uavgjort hadde vært et ok resultat slik jeg ser kampen.

 

Har dommeren sluttet å gi oss straffer? Idag var det nok en 50-50 situasjon, men har blitt litt vel mange av disse og de helt klare som ikke blir blåst mot. Synes dette begynner å bli litt merkelig, men er kanskje bare meg som synes at vi blir bortdømt i forhold til mange andre på slike hendelser. Har jo vært noen klare tilfeller de siste ukene, og da har også dommere hatt god sikt på situasjonene.........

 

Nå er vi avhengig av en skikkelig seiersrekke, og at både Utd og Chelsea avgir poeng de neste 4-5 kampene....... Vi må slå Pool, om vi skal klare å komme tilbake å sloss om pokalen.

Vi kan ta med oss kampen idag, for det er mye positivt å ta med seg videre. Nå må vi jobbe mot disse defensive feilene, og få mer balanse i lagdeler slik at vi ikke får nye kontringsmål imot.

 

Fortsatt mange spiller ute av form (pga skader), samt savnet etter bl.a Persie offensivt gir oss ikke stabilitet på høyt kvalitetsmessig nivå. Nasri og Clichy (se bort ifra corner-situasjonen) hadde fremgang fra sist uke, Diaby hadde en grei kamp, Walcott jobbet bra defensivt og kom seg også i glimrende posisjon i en sjanse der Nasri rotet seg bort i 2.omgang, så kanskje formen er på vei....

 

Vinner vi mot Pool, så er vi fortsatt med.

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Synes synd på laget og Wenger, for det må jo være noen høyere makter som har noe imot klubben?

Neida, vi er nok ikke like gode som Chelsea, men idag føler jeg at vi kunne klart poeng om ting ikke hadde vært så sabla typisk.

 

Nok en kamp får vi et mål mot oss, og vi klarer ikke å ta ledelsen i en slik viktig kamp. Målet er blitt diskutert bra her inne allerede, men en ting jeg la merke til med løpet til Clichy (vekk fra sin posisjon): gir han ikke beskjed om at noen må gå bak, og dekke sonen sin når han er på vei over til første stolpe?

Ser ut som kommunikasjonsvikt, og da burde kanske også andre få litt skyld i målet.

 

Noe som har blitt litt "vane" i kampene, er at vi ikke klarer å score på disse enorme sjansene i faser som må utnyttes. Tenker på Arshavin, som burde/kunne puttet til 1-1. Godt keeperspill, eller rett og slett marginer imot? Dette er noe som vi har tapt på tidligere, og som også idag slo ut. Husker enda Persie sin sjanse på OT, hvor vi var så jævlig nære 0-2.

 

Nok om det.

Etter 2-0 til Chelsea, så må jeg innrømme at jeg mistet motet. Hardt, brutalt, og vondt.

Synes laget i store deler spiller en bra kamp, men vi slipper inn "enkle mål" og er ikke giftige nok når sjansen byr seg.

 

For all del, langt ifra en dårlig kamp borte mot råsterke Chelsea. Tenker da selvsagt på det spillemessige i perioder, og ikke resultatmessig. Uavgjort hadde vært et ok resultat slik jeg ser kampen.

 

Har dommeren sluttet å gi oss straffer? Idag var det nok en 50-50 situasjon, men har blitt litt vel mange av disse og de helt klare som ikke blir blåst mot. Synes dette begynner å bli litt merkelig, men er kanskje bare meg som synes at vi blir bortdømt i forhold til mange andre på slike hendelser. Har jo vært noen klare tilfeller de siste ukene, og da har også dommere hatt god sikt på situasjonene.........

 

Nå er vi avhengig av en skikkelig seiersrekke, og at både Utd og Chelsea avgir poeng de neste 4-5 kampene....... Vi må slå Pool, om vi skal klare å komme tilbake å sloss om pokalen.

Vi kan ta med oss kampen idag, for det er mye positivt å ta med seg videre. Nå må vi jobbe mot disse defensive feilene, og få mer balanse i lagdeler slik at vi ikke får nye kontringsmål imot.

 

Fortsatt mange spiller ute av form (pga skader), samt savnet etter bl.a Persie offensivt gir oss ikke stabilitet på høyt kvalitetsmessig nivå. Nasri og Clichy (se bort ifra corner-situasjonen) hadde fremgang fra sist uke, Diaby hadde en grei kamp, Walcott jobbet bra defensivt og kom seg også i glimrende posisjon i en sjanse der Nasri rotet seg bort i 2.omgang, så kanskje formen er på vei....

 

Vinner vi mot Pool, så er vi fortsatt med.

Gooner

 

angående straffesituasjonen, så er nok ikke den en 50-50 situasjon. arsenal skal helt klart ha straffespark der. det bør være hevet over enhver tvil. men de hadde neppe scoret på det heller i dag...

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi fått den straffen, hvem skulle da tatt den??

 

Klarer ikke å finne en eneste spiller i dagens 11er som er kapabel til å sette ordentlige staffer ala RvP.

 

Fabregas hadde en elendig straffe mot Stoke, og jeg ser heller ikke for meg Arshavin som noen straffeskytter. Heller ikke Nasri.

 

Og er det korrekt at vi kun har fått EN straffe så langt i PL sesongen? I såfall er det hårreisende!

Link to comment
Share on other sites

Pffff! Vermaelen hadde banket den over mål og Diaby midt på keeper.

 

Når jeg tenker meg om har vi faktisk ingen solide straffeskyttere alà Henry, Gilberto, Pires etc lengre. Skjønner ikke hva som skjer med dette laget, fra August til Desember var det svært få som klagde, vi spilte magisk fotball(ser bort fra Man City og Chelsea kampene). Men nå ser det ut som alt faller fra hverandre. Noe drastisk må skje så fort som mulig!

Link to comment
Share on other sites

Vi har dessverre ingen bedre straffeskytere, så de to er våre beste.

Kan ikke si Diaby imponerte stort med sin straffe i straffekonken mot Roma. Sløvt og midt i mål, flaks at keeperen kastet seg langt vekk fra den.

 

Vermaelen vet jeg ingenting om egentlig, men stoppere er sjeldent kalde på straffespark.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett "foten" hans, og i forhold til de andre er han er klar vinner.

Har du sett de andre utenom de to ta straffer?

 

Jeg har sett Diaby, Sagna, Eduardo, Walcott, Nasri og Denilson ta hver sin straffe i en straffekonk mot Roma i tillegg til at jeg har sett Fabregas ta et par straffer.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om har vi faktisk ingen solide straffeskyttere alà Henry, Gilberto, Pires etc lengre. Skjønner ikke hva som skjer med dette laget, fra August til Desember var det svært få som klagde, vi spilte magisk fotball(ser bort fra Man City og Chelsea kampene). Men nå ser det ut som alt faller fra hverandre. Noe drastisk må skje så fort som mulig!

 

Vi må da ikke glemme at van Persie fortsatt er Arsenalspiller. Laget som spilte i dag har vell ingen klar straffeskytter, men van Persie holder like høyt nivå på sine straffer som Henry, Gilberto og Pires. Har egentlig van Persie bommet på en straffe i Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Vi må da ikke glemme at van Persie fortsatt er Arsenalspiller. Laget som spilte i dag har vell ingen klar straffeskytter, men van Persie holder like høyt nivå på sine straffer som Henry, Gilberto og Pires. Har egentlig van Persie bommet på en straffe i Arsenal?

 

Ja, han bommet mot Man City for et år tilbake eller noe sånt.

Men du har rett, glemte han helt av..Må være fordi han har vært skada i 100 år nå.

 

EDIT: RvP bomma vel mot City i August 2008 tror jeg, var den kampen vi var det første laget som slo city den sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Ja ja.

Helt greit tap. Vi gjør en god kamp, men straffes hardt.

Vi er med hele veien,men vi mangler matchvinnere i begge ender.

 

Nasri, du må da kunne skyte fra 10 meter, og Almunia du kunne jo gitt en matchvinnende redning i dag, på mål nr.2. Ikke en keepertabbe, men du kunne jo ha reddet den for oss.

Link to comment
Share on other sites

Vi må da ikke glemme at van Persie fortsatt er Arsenalspiller. Laget som spilte i dag har vell ingen klar straffeskytter, men van Persie holder like høyt nivå på sine straffer som Henry, Gilberto og Pires. Har egentlig van Persie bommet på en straffe i Arsenal?

 

Han har bommet en gang på straffe i sin profisjonelle karriere. Det var vel i forfjor, husker ikke mot hvem :-)

 

Ser på Nasri, Arshavin, Vermaelen, Fabregas og Rosicky (når han kommer inn) som habile straffeskyttere uten noen stor form for bevismaterielle, men ut i fra de ferdighetene du trenger for ta straffe så ville jeg tro det!

 

Dessuten, en vis mann med navn, Jørn /chaz fortalte en gang om at "det å ta straffe handler ikke om hvor godt du plasserer den, eller hvor hard den er, men hvordan du takler det hvis du bommer" (noe ala. det iallefall!)

Link to comment
Share on other sites

Ser at ingen har nevnt Arsenals bortesupportere i dag? Til og med fra TV'en hørtes (og så!) det fantastisk ut. Terry/Cashley/Cheryl fikk selvfølgelig gjennomgå og selv med 0-2 var det bare en supportergruppe på Stamford Bridge. Dette var trolig årsbeste fra Arsenalfansen og det sier ikke rent lite! Er vel få lags supportere som kunne gjort en bedre jobb enn Arsenal i dag med å regelrett PISSE på John Terry, tror bare Man.United-fansen ville vært i nærheten (tro det eller ei).

 

Kanskje det skal betraktes som negativt, men at en mynt ble kastet i retning Ashley Cole kan vel ikke ha gjort så mye skade... Og at supportere blir kastet ut er vel bare sånn det skal være. :)

 

OH TO, OH TO BE, OH TO BE A GOONER! Vi reiser oss på onsdag!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil selvsagt også at jeg alltid vil være Arsenalsupporter, men hvis jeg merker at det går hardt utover familie, da kutter jeg. Familien min kommer foran alt.

 

Og hvordan skal du kutte å være en arsenalsupporter? Skal du liksom plutselig ikke bli sur osv, når Arsenal taper?

Link to comment
Share on other sites

Og hvordan skal du kutte å være en arsenalsupporter? Skal du liksom plutselig ikke bli sur osv, når Arsenal taper?

Det hadde ikke blitt enkelt nei. Til og med enda verre enn å slutte med snop om man er sjokoholiker. Det er en addiction, og som med alle andre slike ting er det mye lettere å si at man skal gjøre det, enn å faktisk klare det. Uansett, hadde nok aldri klart å ikke titte litt ekstra på kampene til Arsenal osv.

Kanskje det beste hadde vært å blitt litt mindre hardcore supporter?

Link to comment
Share on other sites

Skjønner hva du mener Ravenghost. Har hatt noenlunde samme problemer tidligere. Nå derimot har jeg et annet syn på ting.

 

Når Arsenal spiller går jeg konsenkvent inn med negativ holdning før kampene. Jeg tenker at vi har allerede tapt (så lenge det ikke er mot Blue Square motstand, gjelder mest bortekamper...), og sitter med null forvetninger foran de neste 90 minuttene. Det høres nesten forferdelig ut, men det har hjulpet meg veldig. Når motstander tar ledelsen prøver jeg å tenke all verdens tanker for å ikke la ting gå inn på meg.

 

Det hjelper også å ikke se fullt og helt på kampene når man ligger under, som f.eks. ta deg en god tur på doen etc, selv hvor nervepirrende det måtte være. Noen ganger er det best å skru av hele TV'en, selvom jeg ikke har gjort det ennå. Man bør ikke kalles dårlig supporter av den grunn.

 

Jeg er riktignok ihuga Arsenalsupporter, men ikke slik at jeg unner meg selv noe ondt. Å følge Arsenal skal sees i litt perspektiv, det skal for det meste være en god opplevelse, og ikke slik at man får selvmordstanker etter uavgjort mot West Ham. Å la livet bli ødelagt etter 90 minutter fotball hører mer til hos våre venner på TV-forumet.

 

Jeg tenker heller ikke på kamper før det er spilt 2-3 minutter (da skrur jeg på TV'en!). Og finner alltid på noe å drive på med i god tid før kampene, slik at jeg tenker "oi, nå er det visst kamp!"...

 

Så kan en spør seg selv. Ville en byttet Kanu's hattrick på brua i '99, for et comeback i dag? Den gangen ville man trolig ikke byttet seieren for et cup-gull. Kampen i dag ville snart bli skrevet ned i glemmeboken og man er faktisk nå en kamp nærmere neste seier på Stamford Bridge. Det er også 13 ligakamper igjen denne sesongen, hvor ALT kan bli glemt. Vinner vi ikke noe i år, så er det alltid neste sesong, slik som det så fint blir sagt i Fever Pitch.

 

 

 

Forresten; det sies at Drogba var i offside på mål nr 2! Hmmm...... Er det bare meg, eller hørte jeg mer om van Persies offsidescoring i fjor, enn de FEM/SEKS siste offside-situasjonene i favør Chelsea mot oss. Nei, det er ikke alltid verden smiler til deg, spesielt ikke når du er Arsenalfan...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...