Jump to content

Chelsea v Arsenal, 07.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Grunnen til at man klager her inne, er at man ikke PRØVER å vinne serien osv. Hadde man gjort de grepene alle ser må til hadde det vært noe annet.

Arsenal skal ha ambisjoner om å vinne, og de skal gjøre sitt beste for å klare det. Når sitnevnte ting ikke blir oppfylt, så...

Hvis det er slik at man ikke har penger, og ut fra det har gjort sitt beste, er det noe annet, men en slik pressemelidin/uttalelse har enda ikke kommet.

 

Og som et lite svar til deg som mener folk bør finne nye klubber å holde med:

Hvis du er fornøyd med "middelmådighet" er det kanskje du som bør skifte lag?!

 

Skjønner ikke hvordan du kan tolke det som at vi ikke prøver å vinne serien. Ja det så kanskje sånn ut mot Man utd, men det var vel neppe representativt. At vi ikke er gode nok, mot Chelski og i sesongen generelt er en ting, men er ikke det samme som at vi ikke har prøvd.

 

Skulle gjerne sett ett par skifter i laget selv, men å gå ut med pressemelding dersom der ikke er midler tilstede er å skyte seg i foten. Man skaper da bare negative ringvirkninger blant sponsorer, publikum og spillere (egne og mulige signeringer). Tror nok der er midler tilstede, men begrensede, og Wenger vil nok ikke betale overpris for for eks Chamakh når han kan komme gratis til sommeren. Han har jo også uttalt at han forhørte seg om Villa, men at han ikke var til salgs.

 

For all del, jeg skjønner og føler også frustrasjonen. Skulle gjerne sett endringer, men jeg har blitt bevist feil før, så velger heller å legge min fulle lit til en som har mer peiling enn meg. Uansett om det tar 5 år til før vi slår de dopa klubbene og utd.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply
Skulle gjerne sett ett par skifter i laget selv, men å gå ut med pressemelding dersom der ikke er midler tilstede er å skyte seg i foten.

 

Tror nok der er midler tilstede, men begrensede.....

 

I følge regnskapet så er det midler. Klubben har en kontantbeholdning på £100M, så et transferbudsjett på £30 burde være kurant - hvis en finner noen å bruke dem på selvsagt. Det er akkurat det som er litt vanskelig å forstå at skulle være så vrient, spesielt nå som alvorlig mange klubber knapt har nåla i veggen.

Link to comment
Share on other sites

Nå er Arsenal ingen middlemådighet da. Selv om noen/mange mener at en ikke anstrenger seg nok for å gå den siste mila er det fortsatt et forbannet godt fotballlag. Topp 10 i europa, enkelt.

 

Naturligvis, men det er nettopp DERFOR at mange blir så frustrerte. Hadde laget vært en middelhavsfarer i alle henseende hadde trolig fansen slått seg til tåls og være rimelig happy. Men Arsenal er egentlig på høyden med ALLE og burde med sitt talent og sin posisjon regelmessig vinne trofeer, men de ENKLE grepene som kan bringe laget det siste stykket og gi pokaler i skapet ser det ikke ut som klubben enten evner å ta, eller kanskje ikke en gang egentlig VIL ta, fordi man ønsker å gjøre det på sin måte, etter det ENE fastlåste mønsteret. Det er ikke det minste rart at mange reagerer og blir frustrert på en slik misforstått og nær sagt selvdestruktiv strategi. Dette handler ikke engang om å spare seg til fant, det handler om å ha et åpent og fleksibelt syn på ting, samt å være pragmatisk og være villig til å lære av egne feil. At det er det FØRSTE steget dersom man skal bli god i noe var noe jeg lærte allerede på barneskolen... Så på tross av alt godt Wenger har gjort for klubben vår, må jeg si at jeg med stadig større undring observerer det som nå skjer i Arsenal. Jeg vil jo ikke sende mannen på dør, men jeg er bekymret for at hans stahet i stadig større grad er et hinder for at Arsenal skal klare å ta ut sitt fantastiske potensiale, og at denne faktoren er vel så viktig som uflaks med skader.

Link to comment
Share on other sites

Det blir ofte stillt høge krav til Arsenal og dette er noko klubben må leve med etter mange år i toppen av europeisk fotball. At klubben er blandt dei ti beste i Europa er det vel liten tvil om. Fasiten får me etter årets CL turnering. Så lenge me slit med Chelsea og Manu vil eg tru at me må ha litt flaks for å komme til ein semifinale.

 

Det er vel liten tvil om at favorittane til ein semifinaleplassar er Chelsea, Manu, Barca og Real Madrid.

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis, men det er nettopp DERFOR at mange blir så frustrerte. Hadde laget vært en middelhavsfarer i alle henseende hadde trolig fansen slått seg til tåls og være rimelig happy. Men Arsenal er egentlig på høyden med ALLE og burde med sitt talent og sin posisjon regelmessig vinne trofeer, men de ENKLE grepene som kan bringe laget det siste stykket og gi pokaler i skapet ser det ikke ut som klubben enten evner å ta, eller kanskje ikke en gang egentlig VIL ta, fordi man ønsker å gjøre det på sin måte, etter det ENE fastlåste mønsteret. Det er ikke det minste rart at mange reagerer og blir frustrert på en slik misforstått og nær sagt selvdestruktiv strategi. Dette handler ikke engang om å spare seg til fant, det handler om å ha et åpent og fleksibelt syn på ting, samt å være pragmatisk og være villig til å lære av egne feil. At det er det FØRSTE steget dersom man skal bli god i noe var noe jeg lærte allerede på barneskolen... Så på tross av alt godt Wenger har gjort for klubben vår, må jeg si at jeg med stadig større undring observerer det som nå skjer i Arsenal. Jeg vil jo ikke sende mannen på dør, men jeg er bekymret for at hans stahet i stadig større grad er et hinder for at Arsenal skal klare å ta ut sitt fantastiske potensiale, og at denne faktoren er vel så viktig som uflaks med skader.

 

Spot on!

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at man klager her inne, er at man ikke PRØVER å vinne serien osv. Hadde man gjort de grepene alle ser må til hadde det vært noe annet.

Arsenal skal ha ambisjoner om å vinne, og de skal gjøre sitt beste for å klare det. Når sitnevnte ting ikke blir oppfylt, så...

Hvis det er slik at man ikke har penger, og ut fra det har gjort sitt beste, er det noe annet, men en slik pressemelidin/uttalelse har enda ikke kommet.

 

Og som et lite svar til deg som mener folk bør finne nye klubber å holde med:

Hvis du er fornøyd med "middelmådighet" er det kanskje du som bør skifte lag?!

 

Er du kjent i de innerste sirkler i Arsenal? Kjenner du Wenger personlig? Hvor mye vet du egentlig om hvor hardt Wenger har forsøkt å hente forsterkninger i januar?

 

Det blir bare latterlig å sitte her og snakke om at det er forskjell på å prøve å PRØVE. Det er faktisk ganske stor forskjell på å kjøpe spillere i det virkelige liv, og kjøpe spillere på FM

 

Og nei, jeg er ikke fornøyd med "middelmådighet", men nå er jeg ganske heldig som holder med Arsenal, som er langt fra noen middelmådighet. Jeg også ønsker meg pokaler, men jeg går ikke rundt og latterliggjør manager og spillere dersom dette ikke oppnås. For meg handler ikke fotball og Arsenal bare om å vinne pokaler. Det betyr så utrolig mye mer enn det.

Link to comment
Share on other sites

Er du kjent i de innerste sirkler i Arsenal? Kjenner du Wenger personlig? Hvor mye vet du egentlig om hvor hardt Wenger har forsøkt å hente forsterkninger i januar?

 

Det blir bare latterlig å sitte her og snakke om at det er forskjell på å prøve å PRØVE. Det er faktisk ganske stor forskjell på å kjøpe spillere i det virkelige liv, og kjøpe spillere på FM

 

Og nei, jeg er ikke fornøyd med "middelmådighet", men nå er jeg ganske heldig som holder med Arsenal, som er langt fra noen middelmådighet. Jeg også ønsker meg pokaler, men jeg går ikke rundt og latterliggjør manager og spillere dersom dette ikke oppnås. For meg handler ikke fotball og Arsenal bare om å vinne pokaler. Det betyr så utrolig mye mer enn det.

 

Oppsummerte fint mine følelser rundt saken der også Kim.

Link to comment
Share on other sites

Er du kjent i de innerste sirkler i Arsenal? Kjenner du Wenger personlig? Hvor mye vet du egentlig om hvor hardt Wenger har forsøkt å hente forsterkninger i januar?

 

Det blir bare latterlig å sitte her og snakke om at det er forskjell på å prøve å PRØVE. Det er faktisk ganske stor forskjell på å kjøpe spillere i det virkelige liv, og kjøpe spillere på FM

 

Og nei, jeg er ikke fornøyd med "middelmådighet", men nå er jeg ganske heldig som holder med Arsenal, som er langt fra noen middelmådighet. Jeg også ønsker meg pokaler, men jeg går ikke rundt og latterliggjør manager og spillere dersom dette ikke oppnås. For meg handler ikke fotball og Arsenal bare om å vinne pokaler. Det betyr så utrolig mye mer enn det.

Det er faktisk ikke vanskeligere enn dette:

Han fikk ingen forsterkninger, altså pørvde han/eller de som har med det å gjøre i Arsenal, ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke vanskeligere enn dette:

Han fikk ingen forsterkninger, altså pørvde han/eller de som har med det å gjøre i Arsenal, ikke godt nok.

 

Syntax Error. Ilogical argument. Selvfølgelig går det an å prøve så hardt man kan uten å lykkes. I transfermarkedet som i livet ellers.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke vanskeligere enn dette:

Han fikk ingen forsterkninger, altså pørvde han/eller de som har med det å gjøre i Arsenal, ikke godt nok.

 

Ikke godt nok? Hva f**n vet du om hvor mye arbeid som ble lagt ned i forbindelse med kjøp av nye spillere i januar? Som RastaPinky skriver, så er det ikke noen garanti for at man lykkes i det man prøver på. Snakk om å se verden i svart/hvitt.

 

Det kan være flere årsaker til at det ikke lyktes Wenger å få inn forsterkninger. Det kan være prisen som ble krevd, lønnskrav fra spillere osv.

 

Nå er det kanskje på tide og legge dette bak seg, fokusere på resten av sesongen, så får man heller ta en analyse etter at sesongen er ferdigspillt. Så kan man heller trekke det positive som er å trekke ut av overgangsvinduet, nemmelig at posisjonene Wenger har forsøkt å forsterke, er de posisjonene som vi supportere har fremhevd som posisjoner som må forsterkes. Dersom de nødvendige forsterkningene kommer i sommer, skal jeg fint klare å leve en sesong til uten pokaler, dersom det skulle bli resultatet denne sesongen. Men jeg har ikke gitt opp gull i PL ennå. I tillegg begynner CL igjen neste uke. Denne sesongen er langt fra over ennå

Link to comment
Share on other sites

Man kan like, eller ikke like det, men man får pent forholde seg til at SLIK er det:

 

"We are one of the ten best clubs in Europe and players who can strengthen your team at this period of the season are not available or at a price that you cannot afford."

Link to comment
Share on other sites

Man kan like, eller ikke like det, men man får pent forholde seg til at SLIK er det:

 

"We are one of the ten best clubs in Europe and players who can strengthen your team at this period of the season are not available or at a price that you cannot afford."

 

Ja, så lenge det beviselig ikke er noen bevegelser noe sted så er det greit. Da går det nok ikke an å påstå at muligheter er igorert denne gangen. Det har det imidlertid vært i tidligere overgangsvindu. Det kan det være liten tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så lenge det beviselig ikke er noen bevegelser noe sted så er det greit. Da går det nok ikke an å påstå at muligheter er igorert denne gangen. Det har det imidlertid vært i tidligere overgangsvindu. Det kan det være liten tvil om.

 

Ingen tvil om at det har vært ignorerte muligheter tidligere. Men ser man på uttalelsene til Wenger vedr. spm rundt forsøk på overganger, så virker han å være mye mer konkret i forhold til hvilke spillere han har forsøkt å hente, og ikke minst hvilke posisjoner disse spillerne har. Det sier meg at han nå endelig ser ut til å være klar over hvor skoen trykker. Det virker jo som det er spissplassen og keeperplassen han har forsøkt å forsterke, og det er jo nettopp disse posisjonene vi har kritisert han for å neglisjere. Dersom det ikke gjøres noe med dette i sommer, blir det en helt annen situasjon. Da kan man begynne å stille en del spørsmålstegn rundt hans rolle som manager. Men la oss nå iallefall se hva resten av sesongen, og sommeren bringer, før vi kapper av han hånden helt

Link to comment
Share on other sites

Det sier meg at han nå endelig ser ut til å være klar over hvor skoen trykker. Det virker jo som det er spissplassen og keeperplassen han har forsøkt å forsterke, og det er jo nettopp disse posisjonene vi har kritisert han for å neglisjere.

 

Har egentlig Wenger sagt noe særlig om å styrke keeperplassen?

Denne Sørensen-historien er (heldigvis) bare oppspinn iaf...

Forøvrig er jeg usikker på om David Villa var en mann han faktisk har forhandlet med, eller mer et eksempel på en spiller mange supportere vil ha, men som er uaktuell mtp. tilgjengelighet og pris..? Jeg leste det som det siste, og jeg kan ikke huske å ha sett noen mer konkrete rapporter/sitater på det? Nå er det som du sier, ikke mye annet å gjøre enn å vente på sommeren ift. kjøp/overganger.

Link to comment
Share on other sites

Hadde laget vært en middelhavsfarer i alle henseende hadde trolig fansen slått seg til tåls og være rimelig happy.

 

Men kva skjer om Wenger trekkjer seg når kontrakta går ut, og dårlege val av styret fører til at laget vert ein middelhavsfarar dei neste 10-15 åra? Truleg vil mange supportarar ende opp med permanent hikke og åndenaud, og bør i tillegg passe blodtrykket.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...